Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Nu hänger jag inte riktigt med - du säger att du inte känner av något speciellt efter förlossningen, och sen i nästa andetag att du fortfarande är öm i underlivet? Det är väl just något speciellt, såvida du inte brukar ha mystiska ömma punkter i underlivet? (och om du brukar ha det så är det nog nåt du borde kolla upp, det låter inte riktigt normalt tycker jag)

Grattis vilken JÄTTEfin donna :bump:;):love:

Tack! :laugh:

*kl*
Idag va vi på bröllop då min syster gifte sig.
Snoddas tröttnade efter ett tag och började gnälla, bara för sambon att gå ut då han överröstade prällen och hennes mikrofon :D
På festen efteråt blev han mer beundrad och fotograferad än brudparet :angel:

*kl*
Idag får ni hålla tummarna för oss, för det är mycket som ska funka. ;) Jag fyller år, Stella ska döpas och så ska vi ju såklart ha dopfest/födelsedagskalas. Väldigt mycket som ska fixas, men nu tänker jag bara försöka njuta och ha en så bra dag som det går. Helt ärligt så har paniken börjat smyga sig på, vi har inte ens fått se församlingshemmet som vi ska vara i, så vi har med andra ord ingen aning om hur mycket som behöver fixas... :eek:
Tack och lov för min syster och hennes pojkvän säger jag bara, de ska agera medhjälpare och barnvakt idag. Tror nog att så fort klockan närmar sig 16 och vi börjar bli redo för dopet så kommer stressen lägga sig, då är det ju inte så mycket mer vi kan göra liksom.

Hur har ni haft det under helgen? Planerat dop kanske? ;)

Grattis på födelsedagen! Va trevligt att du kan ha dop samtidigt!
Det bästa med barndop är väl att huvudattraktionen är den viktigaste. Folk bryr sig inte så mkt om vad de får att äta och i vilken lokal egentligen ;) Ta det lugnt och ha en mysig dag utan en massa stress för att göra det överjobat. Lägg vikten på det du tycker är roligast att förbereda :)

Själv har jag ju då glömt planera dop... Mitt stackars barn får väl döpas på julottan ;)

Tack för gratulationerna! :laugh:

Michellan, att renovera farstubron låter ju inte helt fel det heller. Jag är sån där som avskyr allt under tiden man håller på, men så fort det är klart älskar jag det. ;) Renoverandet får gärna nån annan sköta så kan jag stå för piffet sen. :D

Emelie, du har ju helt rätt egentligen - önskar bara att min hjärna kunde förstå det. ;) Jag är en sån människa som gärna fastnar för de små detaljerna och kan pilla i timmar. Men idag ska jag banne mig inte det, vi dukar och gör fint med de medel som finns och så får vi hoppas att gästerna inte svimmar. :D
Och julottan var väl att ta i, 101010 kanske kan funka? ;)

Vi ska vara i Kungs Barkarö, älskar den kyrkan. :love: Stora kyrkan skulle kännas så enorm, och vi vill inte dela dopgudtjänst heller så då passar ju en mindre kyrka perfekt.

Tycker inte det var svårt alls, prästen ringde för 2 veckor sedan och i tisdags så träffades vi och gick igenom allt. Världens bästa präst fick vi med, så vi är riktigt nöjda. :laugh:

101010 var ju det datumet jag o min syster tänkte planera för. Vi skulle ha dubbeldop och i hemlighet gifta oss på plats lite "kvickt&lätt"
Men sedan fick hon missfall ganska sent- vi skulle ha fått med 1 mån mellanrum- så nu känns inget lika roligt mer.
Jag gör dopet mer för att det är en måstetradition nu... :(

Åh, förlåt om jag rev upp något nu. :(
Om du tycker dopet känns som något måste - måste ni döpa din lillskrutt då? Vill ni det, eller är det mer äldre familjemedlemmar och liknande som förväntar sig att ni ska ha dop? Gör det som NI vill och känner att ni har lust och ork med.

*kl*
Nu är jag färdigfixad, det mesta är packat osv. Ska snart fixa det sista med S och sen ska vi packa in oss i bilen och åka till församlingshemmet för att börja piffa. :bump:

Åhhh- ta det inte så :) Det är helt ok nu- men väldigt tråkigt såklart.
Jag tycker att det är en fin tradition med dop men det tar så mycket tid att färdigställa stallet och sambon är ju bara hemma helger... Svårt att lämna bort Skruttan för ofta- det vill jag ju inte... :)
Så det är nog tidens fel ;) Förhoppningsvis tar vi igen allt sen när hästarna står på stall och sambon tar semster när ingen annan har det. Antagligen skulle det vara väldigt lagom i oktober- jag fyller dessutom också år en söndag då- den 17

Blev ju klippt och det är som i ärret efter klippet jag kan känna mig lite öm ibland. Inget som jag besväras av direkt, känner ju inte av det jämt utan främst om jag typ sätter mig på ett staket (ja självklart med benen åt samma håll). Blir aldrig så att jag flyger upp för att det gör ont precis.

Ska på kontroll på onsdag så då får jag väl höra om det är normalt eller inte :p det är ju inte så att jag blir hindrad från att göra saker eller tycker synd om mig själv för det, jag sitter ju inte på staket hela dagarna ;)

Senast ändrad:

Blev ju klippt och det är som i ärret efter klippet jag kan känna mig lite öm ibland. Inget som jag besväras av direkt, känner ju inte av det jämt utan främst om jag typ sätter mig på ett staket (ja självklart med benen åt samma håll). Blir aldrig så att jag flyger upp för att det gör ont precis.

Ska på kontroll på onsdag så då får jag väl höra om det är normalt eller inte :p det är ju inte så att jag blir hindrad från att göra saker eller tycker synd om mig själv för det, jag sitter ju inte på staket hela dagarna ;)

Så svaret på frågan om du fortfarande har ont är helt enkelt "ja"? :cool:

Det var ingen som undrade om du tyckte synd om dig själv eller hade så ont att du hindrades att göra saker, utan frågan var helt enkelt om man fortfarande hade ont. Och det har du ju uppenbarligen, eftersom du beskriver att du har ont där du blev klippt vid förlossningen.

Grattis på födelsedagen! Kul att kunna kombinera dop och födelsedag :) lättare att komma ihåg alla datum iaf. ;)

Hoppas att ni får en superfin dag!!

På tal om dop... Vi hade ju tänkt ha ett jättedop och bjuda alla vi haft dåligt samvete över att vi inte träffat på ett tag, men nu vet jag inte riktigt vad jag känner för det... För både jag och sambon kommer att bjuda människor som inte båda har träffat och jag känner mer och mer nu att det blir för mycket. Jag har svårt att slappna av i stora sällskap där jag inte känner alla och vill inte att Selmas dop ska bli en sån tillställning där man suckar ut av lättnad när alla gått, utan en tillställning som man aldrig vill ska ta slut.

Dessutom är lokalen vi vill vara i inte riktigt klar osv, samtidigt så skulle det vara skönt att bjuda alla så man slipper tjatet från alla... Åh, jag vet inte, hur hade ni gjort? Sambon säger att det inte spelar någon roll för honom och att jag får bestämma... Suck! :p

Idag var faktiskt första gången det gjorde ont när hon bet mej i fingret så det återstår väl att se... Men jag tänker iaf inte skrika AJ om hon biter mej för då gör hon garanterat det igen ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar