Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Ett sent Grattis till dig!!:D

*kl*

Armani- jag fick inte heller nåt speciellt stöd, eller hjäp efter min förlossning, som också var traumatisk för mig..Som du vet har jag kämpat sen födseln med det och allt runt omkring. Det kändes som att de inte ansåg att min förlossning var speciellt traumatisk, vilken den var för MIG..och i mina papper kan man läsa att det var en del som inte var normalt..Jag kände och känner mig bortglömd, och detta gör att barn nr 2 nog tyvärr aldrig kommer komma..

Förstår vad du går igenom, och hoppas du får hjälpen du behöver! Man behöver prata om det *styrkekram*

Usch, förstår precis hur du känner - känner nog ungefär likadant.
Säkerligen har barnmorskorna varit med om värre förlossningar än min, men det har ju inte jag och har inget att jämföra med så för mig var detta bland det värsta jag har varit med om och jag kommer aldrig vilja gå igenom det en gång till. Så lite känner jag som du att "risken" finns att Milton blir ett ensam-barn, eller så SKA jag bli lovad ett planerat snitt (kan man bli lovad det redan nu långt innan nästa graviditet, eller det kommer inte på tal förrän inskrivningen vid nästa graviditet?).

Har du gått och pratat med någon efter er förlossning? Eller hur har du valt att bearbeta det hela?

Jag vet att Armanis fölossning var ett rent h-vete, får rysningar när jag läser om henns fruktansvärda förlossningsupplevelse! Har stort medlidande för henne vilket jag hoppas att hon förstår efter det jag skrivit till henne för att, ja vad ska man säga, peppa henne och få henne att känna sig gladare. Min egen förlossning var inte allt för rolig den heller. 2 sköterskor som låg med hela sin kroppstyngd på min mage för att lilleman skulle kunna komma ut, han låg fel med huvudet. Men om jag jämför min mot ja tex just Armanis så skulle jag själv kunna säga att så som hon skriver om sin förlossning så är min en "fis i rymden".

Det jag menar med när jag skriver tycker du hakar upp dig över fjoskiga saker ibland är ju det att du hakade upp dig över att jag inte ansåg mig ha några direkta men mer än att jag kan känna mig öm där nere i bland i ärret efter klippet. Jag klassar inte det som att ha problem eller ont som några andra här inne nog har?! (om jag förstått vissa inlägg rätt) Jag var ju bara ärlig i det jag skrev, men det kanske var dumt av mig att svara öht efter som att jag mår bra....

Får man inte skriva här inne att man mår bra efter att ha fött sitt barn bara för att några har haft det och har det tufft?! Nog förstår jag att det finns dom som inte alls mår lika bra som mig. Jag hoppas verkligen inte Armani tog illa vid sig när jag svarade som jag gjorde?

Jag beundrar alla som orkat kämpa med ammningen som många här har gjort. Själv är jag väl egoistisk då som inte ammade min son i mer än 14 dagar pga diverse problem. På BB Hemvård och BVC ville man att jag skulle fortsätta amma litegrann, men jag såg tyvärr ingen vits med att bråka med Theo när det fungerade så bra med flaska.

Jag har absolut inte tagit illa vid mig av något du skrivit, snarare tvärt om är jag glad över att du mår bra och inte fick samma upplevelse som jag, trots att våra pojkar är lika på mycket :D

På tal om maningen så beundrar även jag alla de som ammar och som "orkade" genomlida första pärsen när det gör så ont. Jag är nog lika egoistisk och började med flaska när Milton var ca 3 veckor - det är behändigt, jag är inte alls lika bunden utan jag och hans pappa kan dela på matningarna och det är så mysigt (kanske är amningen det med, men jag fick aldrig uppleva det så alltså är det inget jag direkt saknar).

En helt annan sak än jobbiga förlossningar. Jag kan meddela att Ture kan bajsa 2 m långt. Han låg naken på min mage igår när det hände och han träffade mitt ben, ett bord med tidningar, vas och blommor. Sista skvätten två meter från hans rumpa. Nog för att jag misstänkt att det är tryck i det men inte så... :D

Här har vi gnälldag nr 2. Så ledsen som han var igårkväll har han aldrig varit tidigare, gick knappt att trösta. Han fick sova en timma tidigare än vanligt och sov bra hela natten. Sen morgongos och bus som vanligt men nu tokledsen. Så jobbigt när man inte vet vad det är.

Här börjar alla jobba idag efter sommarlov (lärare) så nu är det upp till bevis, inte lika mkt hjälp. Tror jag kommer dö. Ture fixar fortfarande inte att åka bil så jag kommer ruttna bort!!

:rofl: jisses vilken kille när det gäller att skita:D

*kl*
Jippie, idag ska vi ha återträff med föräldragruppen från MVC, ska bli så roligt att träffa alla igen och inte minst träffa alla bebisar :bump: Bäst att bada lilleman kanske så han är fräsch när vi ska träffa han "kompisar"!

också en helt annan sak:

Vi var ju och tittade på ett ställe i Dalsland och det ser mycket intressant ut. Helt iordning och det går att starta verksamhet där med en gång. Den byggnad som vi skulle kunna bo i är dock ganska liten.
Var en del mark till, men tyvärr inget stall, men mäklaren sa att det fanns flera stall i närheten.

så nu går vi och funderar och ska prata med bank och arbetsförmedling bara för att infomera oss så mkt det går.
Behöver även ta ut en mäklare för att värdera det nuvarande huset.

Spännande!

Vad spännande. Beundrar er som vågar ta ett så stort steg och flytta så långt!! Starkt gjort. Vad handlar det om för typav verksamhet?

Cyllene: Vilken raketrumpa! :rofl:
Kan det inte vara tänder på gång på honom oxå? Dreglar han mycket?

Hihihi! En anledning att inte lika nakenfis när det ska bajsas ;) Men min skrutta berättar det inte innan så antagligen inte din heller ;)
Kan det vara ett utvecklingssprång på G?
Min Skrabbi sover mycket mera den sista veckan- och klarar av att roa sig själv i uppmot en halvtimme ibland :) Men mkt gnäll om kvällarna vissa dagar är det här.
Idag började sambon jobba efter sin vecka med semester så nu sitter jag ensam igen ;) Men jag har ju enkelt att kasta mig i bilen för det är en favoritsysselsättning här. Tycker synd om dig som inte ens kan göra det.
Är Ture vaken mycket på dagarna? Eller sover han något pass lite längre?
Jag smiter ut en kvart då o då när hon sover. Babyvakten skrålar ju till om hon vaknar men man vill ändå gå in imellanåt o kolla läget :)

Cyllene
Så du har inte skaffat dig en bebis utan ett vapen i bebisformat :D.

kl
Vi har börjat planering inför min tenta. Det är ju ändå 7 h tenta plus restid så både hennes mage och mina boobs behöver lite planering och tillvänjning. Hon tar i alla fall flaskan bra och ersättning slinker ner. Tyvärr så får hon ont i magen av den så vi ska vänja henne vi den och jag ska pumpa så att det finns lite mjölk i frysen. Vi måste ju ändå vänja henne vid välling, gröt och mat på allvar nu eftersom min mammaledighet är slut om 2 veckor.

Jag försöker få ta i kursadministratören för att fråga om det är ok att jag tar med en bröstpump som extrautrustning på tentan :angel:.

ihhhh- va spännande... Jag är lite impad över att ni vill ha projekt i spädbarnstiden... Själv så har jag bara dåligt samvete för att jag inte är så på G som jag brukar... Samtidigt så tror jag att det kommer gå superbra för er. Ni BÖRJAR ju ert- jag håller på att slutföra mitt och är helt ärligt ganska trött på allt ;) Det är nog inte byggandet i sig men allt folk man behöver hjälp av ;)

Jag har försökt att känna om det kan vara tänder men tror inte det. Dreglar gör han ju dock...

Han är ju 12 v precis nu, så det skulle ju kunna vara den krisen bara det att han passerat 4 och 8 veckor minst en vecka för tidigt.

Han har börjat sova på dagarna nu. Halleluja! Jag vet dock inte riktigt när, men nu sover han ofta både förmiddag och eftermiddag. Ibland fem minuter och ibland två timmar.

Och nu vaknade han!

Det är en verksamhet där det är mat inblandat. Har tidigare varit caf´e i huset och det är godkänt för sådan verksamhet.

Ihhh- jag hade inte velat sitta i en tentalokal o pumpa ut bröstmjölk... Men ni får väl gå på toa?
Vad ska du hitta på efter tentan? Tänkte eftersom du inte ska vara ledig mera :) Ren nyfikenhet- du behöver inte svara om du inte vill :)
Hur fungerar dina bröst annars om du inte ger mat i "rätt tid"? Mina tömmer sig lite lätt själv i amningskupan så jag har *peppar,peppar* aldrig stockat till det.
Här fungerar det bättre och bättre med ersättningen. Magen har aldrig varit så stabil som nu så här är det tvärtom. Min syster tipsade om att man kunde ha lite olja i om det blev trögt i magen- fråga din BVC :)

Åhh va roligt :) Jag var ju inne på att försöka köpa ett ställe i byn där jag bor som är restaurang... Tyvärr vågar jag inte nu tack vare att jag blev sjuk i höstas och nu har skaffat en liten :)
MEN hade jag haft pengarna så hade jag ALDRIG bangat detta.. Dumt. Kanske kan jag få vinna en slant bara för att jag är så näll ;)

Smiter in från sommarmammorna nu när ni redan talar om bajs :p

Milton låg på skötbordet och hade ingen blöja på sig(detta va kl 4 på morgonen) för skulle precis ta fram den nya. Då lyfter han så fint på benen och lägger av en riktigt räser-bajs-fis! ;) Bajset flöööög iväg upp på väggen bakom spjälsängen så det va bara att börja skura väggen halvt mitt i natten! Det landade på napparna, burken med topps, snöret på spjälskyddet och väggen och golvlisten! (som tur va klarade sig heltäckningsmattan) :rofl:
Tur att dom små liven är så söta att det faktiskt blir roligt :p

Vi var hos mina föräldrar och det var hysteriskt kul. ;) Jag var dessutom helt säker på att han skulle bajsa men trodde jag kanske skulle få lite på mina kläder. TJi fick jag...

JAg kan liksom inte fatta hur svårt det är att tvätta bort det heller... :( Kläderna har jag ju lärt mig men resten då ???

Nä, pumpa i tentasalen det skulle aldrig falla mig in. Jag har ju svårt som det är att amma med folk i närheten trotts sjal. Utan det får bli på toa. Jag känner ju inte för att bära med mig pumpen i handen heller så jag vill gärna ha den i en väska/påse. Men någon får väl kontrollera att jag inte gömt nått annat i påsen. Mina boobs e ganska okänsliga jag kan skjuta på och hoppa över amningar lite hur som haver. Men 8-9 h har jag inte prövat förr.

Jag kommer att fortsätta plugga. Har ett par år kvar. Men till min stora glädje så får jag börja med min gamla klass igen. Misstänker att jag behöver mina vänner i klassen mer än någonsin som småbarnsförälder.

Stackars kissen! :D Det är nog inte lätt för djuren när det kommer en ny konstig varelse till familjen som inte riktigt beter sig som de stora människorna.

Katten Gustaf är nog en rätt bra liknelse. Nu är min katt den enda britt jag känner, men läser man rasbeskrivningar så stämmer det på pricken. Hon är otroligt snäll, otroligt lugn, har aldrig gjort något hyss i hela sitt liv, det behövs max en tillsägelse i form av ett vanligt "nej" och sen gör hon aldrig om det, hon är reserverad mot främligar, det är en "bredvidkatt" dvs hon har aldrig nånsin suttit i någons knä frivilligt men ligger gärna på soffryggstödet en bit ifrån, hon är tjock och stor och hon hårar något kopiöst mycket. Ingen som inte har en britt kan fatta hur mycket de hårar! :eek:

Så det finns katter som hårar mer än min hona? Fascinerande! :D Jag har alltid tyckt att britterna ser så mysiga/gosiga ut men tycker de inte om knät så är det ingen katt för mig. Jag har en av varje nu och jag föredrar att kunna få sitta med katten i knät ibland :love:

Hahaha! :rofl: Tänk att man kan tycka att bajs är så kul nu när man är småbarnsförälder, vem trodde det för bara ett år sen liksom? :D

Har också en bajshistoria att bjuda på - Stella låg på skötbordet och vi skulle byta en full bajsblöja. Trodde ju såklart att damen var färdigbajsad men tji fick vi, hon bjöd på en raketbajs hon med. En fin stråle som landade i handfatet, renlig tjej redan nu! :D (sen att det blev lite stänk på väggen och handdukarna kan vi glömma va? ;))

*kl*
Fy tusan vad trött jag är idag! Men ingen vila här inte, har påbörjat flyttstädningen lite smått. Har gjort rent spis och ugn, och så duschen. Känns som att det aldrig tar slut, men det lär det ju göra. På fredag ska vi skriva papper och lämna nycklarna, så då måste det ju liksom vara klart.:banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar