Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Haha! Och jag som tyckte att min kompis var så trist när hon satt o snackade bajs med min syrra för några år sedan.... Nu är det vardagsmat typ. Kommer på mig själv ibland...

VA skoj med flytten :) Jag hade ju hoppats att jag skulle ha flyttkalas in i sadelkammaren men tätskitet jag la ut släppte :( Så nu har vi slipat rent golvet o får börja om från början... när det har torkat..... ahhhhhhh

Åhh vad avis jag blir!!!!!!!!! Vill ju oxå vara där nu ju... Hmm inte flyttstädningen kanske men flytten...

Hur går det för er alla andra husletare?

Ja här står det helt still med hus, tyvärr.. Är så jäkla less på lägenhet nu. Idag var jag och Milton och storhandlade. Sedan fick vi köra upp till sambons jobb och lämna av sånt som bara ska in i skafferi och tvättmedel, blöjor etc. så får han ta med det hem sen. Sedan körde vi hem, stoppade ner M i bärselen, tog handväska plus skötväska på axeln och två asa-tunga mat-påsar. Gick sedan ca 400 meter från bil-parkering till lägenhetsdörren och sedan upp till tredje våningen. Jag var svettig när jag kom upp :D

Hur går det själv för er och ert hus??

Oj vad tiden har gått fort! Du hade ju ute din lägehet på annons nyss ju :p

Oscar har en tendens att efter en bytt bajsblöja ofta fylla upp en ny så fort jag satt på en ny, satt på kläderna och tvättat händerna :grin:

*kl*
Hur har ni det med ert hår?
Under graviditeten och när jag helammade så va det tjockt och skinande.
Nu när jag bara delammar så är det, torrt, sprött och framförallt tunnt! Bara på kudden i morse fick jag ihop en hel boll :cry::cry:
Vågar knappt borsta det längre då jag får rensa borsen varje gång.

Händer inget just nu. Sambon har pratat med en bank idag, som skulle ränka på det och så ska vi till en annan bank på möte på onsdag. Han som äger säger att kommer vi bara överens om priset så är huset vårt. Så vi ska lägga ett bud, men vet inte vad vi ska bjuda... Vill inte lägga ett skambud och riskera att han blir sur på oss.:crazy:
Hoppas för guds skull vi får huset för vi har redan inredit hela huset och planerat kräftskiva nästa år :angel::eek::D

AKB: Jag tappar oxå mängder av hår. Hundarna kan slänga sej i väggen för jag hårar mer än dem!! Alicia har mina hårstrån överallt hela tiden fast jag går med tofs. Tur att jag visste det skulle bli så här och klippte av mej 2 dm förra månaden. Då käönns det inte lika tunt :D

Jag trodde jag skulle klara mig eftersom det tog sån tid innan jag började fälla.
Suck säger jag bara, håret är det ända jag tyckt varit fint på min kropp.
Men men, det växer väl ut igen...

*kl*
Hur har ni det med ert hår?
Under graviditeten och när jag helammade så va det tjockt och skinande.
Nu när jag bara delammar så är det, torrt, sprött och framförallt tunnt! Bara på kudden i morse fick jag ihop en hel boll :cry::cry:
Vågar knappt borsta det längre då jag får rensa borsen varje gång.

Kvaliteten är densamma som innan men jag har börjat tappa hårstrån igen. Har alltid tyckt att jag har tappat mycket så det är ingen större skillnad jämfört med före graviditeten.
Det enda som stör mig är att nu när håret är brunt så ser jag ju alla hårstrån och de är överallt! Jag och katterna har bildat en klubb... :grin:

Absolut, det brukar växa ut samma dag man slutar amma. Brukar bli en stubbig utväxt i botten efter någon månad :)

Så det finns katter som hårar mer än min hona? Fascinerande! :D
Ja, visst är det!? ;) :rofl:

Jag har alltid tyckt att britterna ser så mysiga/gosiga ut men tycker de inte om knät så är det ingen katt för mig. Jag har en av varje nu och jag föredrar att kunna få sitta med katten i knät ibland :love:
De är hur mysiga som helst och det där med att vilja sitta i knät är nog individuellt. Jag har börjat kalla min för "den stora tjocka snälla katten" och pussa jättemyckt på henne nu. Helt ärligt så undrar jag om det var dumt att köpa en devon... :crazy: Fast det är nog inte rasen i sig som är problemet utan att hon är EXTREMT matglad och hungrig. Imorse satt jag och matade V med gröt. Fick plocka ner katten från bordet minst 20 ggr och hon kom tillbaka på en sekund varje gång. Hon bara kastar sig mot antingen tallriken eller V:s hakklapp för att få gröt. En gång när jag kastade ner henne fick hon en tass på tallriken så den åkte i golvet. Innan jag ens hann ta upp den så hade hon käkat två tuggor. Behöver jag ens nämna att jag inte behövde tvätta golvet efteråt? Det var renslickat på nolltid. Hon är extremt ihärdig när det gäller mat och det blir himla drygt. Stod i köket och skar kött och V låg på golvet i vardagsrummet. Han började gnälla och jag var tvungen att ta med katten till vardagsrummet för att hon inte skulle äta upp köttet! :eek:

Allvarligt talat, syns ingen bättring inom ett några dagar så finns det risk för att katten får flytta tillbaka. Trodde aldrig att jag skulle skriva detta, men jag kan inte ha en katt som kräver punktbevakning så fort det finns mat framme...

Idag var jag och Milton och storhandlade. Sedan fick vi köra upp till sambons jobb och lämna av sånt som bara ska in i skafferi och tvättmedel, blöjor etc. så får han ta med det hem sen. Sedan körde vi hem, stoppade ner M i bärselen, tog handväska plus skötväska på axeln och två asa-tunga mat-påsar. Gick sedan ca 400 meter från bil-parkering till lägenhetsdörren och sedan upp till tredje våningen. Jag var svettig när jag kom upp :D
Det där hade jag glömt bort! Det var en av de saker jag bara avskydde med att bo i lgh. Och det utan bebis! Usch så jobbigt du måste ha det! Så himla drygt att behöva parkera bilen så långt bort när man har handlat mycket!

Fy tusan vad trött jag är idag! Men ingen vila här inte, har påbörjat flyttstädningen lite smått. Har gjort rent spis och ugn, och så duschen. Känns som att det aldrig tar slut, men det lär det ju göra. På fredag ska vi skriva papper och lämna nycklarna, så då måste det ju liksom vara klart.:banana:
Oj, vad fort det har gått!! Hur gick det förresten med intensivutbildningen för körkortet? ;)

*kl*
Jag hade ju en pinsamt enkel förlossning om man jämför med många andra här och har inte haft ont någonting efteråt så det känns ju lite taskigt att det kommer nu... Hur fungerar era kroppar nu efter förlossningen??? Jag tycker att jag är väldigt svag i ryggen.
Kan det bero på att man vilat sig så länge (jag har inte kroppsarbetat sedan jag blev gravid)?
Jag får ont när jag ligger i sängen på samma håll länge och om jag jobbar med kroppen också. Har alltid haft en mkt stark rygg.
Kan det vara fogarna som inte stabiliserat sig ännu? Eller är det bara jobba på o stärka musklerna?
Ridning känns som om det hade varit en bra grej för båda mage och rygg just nu men det hinns inte med. Prioriteras längre ner på listan ;)

Jag hade också glömt hur trist det var att bära varor... o ännu bär jag som värsta packåsnan för att slippa gå 2 ggr ;) Då har jag inte mer än 50m till dörren- snart ännu mindre ;)

KL

Vet ni vad jag gjort? Jag har bokat en resa till Spanien åt mig, mamma och Ture. Helt galet, fick ett ryck! Vi åker bara en weekend till Alicante. Jag behöver komma hemifrån efter den här jäkla vintern och graviditeten, så i mitten av september åker vi.

Och nu är inbjdningarna till dopet postade, dop om 2 veckor. Mycket spontant! :)

Vi håller på och planerar en resa vi med, till N.Y :eek: har halva släkten där och vill passa på innan Selma blir för stor och "jobbig" att resa med. Ska överraska sambon med resa och NHL-match, funderar på att fria till honom när vi är där också, skulle kännas tryggare för Selmas skull om vi var gifta. Ska bara försöka hitta ett sätt att ta reda på hans ringstorlek utan att han fattar. :D

Oh vad roligt med alla som ska ut och resa!

Lottch
Vissa guldsmedsbutiker har ringar ”för frieri”. Du får alltså ringar som lånar så bada två får välja en stil som man tycker om. Då e det inte heller lika viktigt att den passar perfekt.

Ja, visst är det!? ;) :rofl:

De är hur mysiga som helst och det där med att vilja sitta i knät är nog individuellt. Jag har börjat kalla min för "den stora tjocka snälla katten" och pussa jättemyckt på henne nu. Helt ärligt så undrar jag om det var dumt att köpa en devon... :crazy: Fast det är nog inte rasen i sig som är problemet utan att hon är EXTREMT matglad och hungrig. Imorse satt jag och matade V med gröt. Fick plocka ner katten från bordet minst 20 ggr och hon kom tillbaka på en sekund varje gång. Hon bara kastar sig mot antingen tallriken eller V:s hakklapp för att få gröt. En gång när jag kastade ner henne fick hon en tass på tallriken så den åkte i golvet. Innan jag ens hann ta upp den så hade hon käkat två tuggor. Behöver jag ens nämna att jag inte behövde tvätta golvet efteråt? Det var renslickat på nolltid. Hon är extremt ihärdig när det gäller mat och det blir himla drygt. Stod i köket och skar kött och V låg på golvet i vardagsrummet. Han började gnälla och jag var tvungen att ta med katten till vardagsrummet för att hon inte skulle äta upp köttet! :eek:

Allvarligt talat, syns ingen bättring inom ett några dagar så finns det risk för att katten får flytta tillbaka. Trodde aldrig att jag skulle skriva detta, men jag kan inte ha en katt som kräver punktbevakning så fort det finns mat framme...

Shit... ärligt, så skulle inte jag heller vilja ha det. Våra katter är ögontjänare (som alla andra djur) men de är aldrig uppe på bänkar och bord när vi är i närheten oavsett hur hungriga de är! Våran extremt hårande hona tigger nästan jämt men hon skulle ändå aldrig göra som eran katt. Visst kattunge, men nån måtta får det vara.

Tröttnade du på att vara grönhårig? :angel:

Vad menar du nu? :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar