Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

*kl*
Jag hade ju en pinsamt enkel förlossning om man jämför med många andra här och har inte haft ont någonting efteråt så det känns ju lite taskigt att det kommer nu... Hur fungerar era kroppar nu efter förlossningen??? Jag tycker att jag är väldigt svag i ryggen.
Kan det bero på att man vilat sig så länge (jag har inte kroppsarbetat sedan jag blev gravid)?
Jag får ont när jag ligger i sängen på samma håll länge och om jag jobbar med kroppen också. Har alltid haft en mkt stark rygg.
Kan det vara fogarna som inte stabiliserat sig ännu? Eller är det bara jobba på o stärka musklerna?
Ridning känns som om det hade varit en bra grej för båda mage och rygg just nu men det hinns inte med. Prioriteras längre ner på listan ;)

Ryggen känns ok (särskilt efter alla långpromenader med bebis i selen ;)), men magen... Jätteklen! Plus att småmusklerna runt fogarna inte hämtat sig än, får fortfarande som foglossningsont om jag går långt.

Men jag har börjat styrketräna lite smått, en gång per vecka i a f, och det har faktiskt gjort skillnad, och sen försöke jag promenera 1-2 timmar/dag med bebisen i sele eller vagn. Och sen ska jag börja rida inom ett par veckor också, jag tänker precis som du att det nog kan vara nyttig träning.

Träning är högprioriterat för min del, det handlar ju om den egna hälsan! Så det kommer rätt högt upp på listan, efter äta och sova i princip.

Det där hade jag glömt bort! Det var en av de saker jag bara avskydde med att bo i lgh. Och det utan bebis! Usch så jobbigt du måste ha det! Så himla drygt att behöva parkera bilen så långt bort när man har handlat mycket!

Och jag som tänkt tvärtom, tack och lov att jag bor i lägenhet och inte - ve och fasa :eek: - har en gård att ta hand om nu när vi har en bebis.:D Har aldrig velat bo i hus, och nu är jag mindre sugen än nånsin. Är ju superpraktiskt att ha allt i ett plan, tvättmaskinen nära till hands utan att man behöver släpa runt på bebisen, osv.

Fast det skulle iofs aldrig falla mig in att storhandla på egen hand med bebisen, det är ju sånt man har en partner till. :angel: Antingen handlar han själv, eller så åker vi alla tre, i vilket fall kan man parka bilen utanför dörren, ta upp kassarna, och sen köra bort bilen i lugn och ro.

Men om det räckte med att gå i sle så borde jag vara vältränad ;)
Aja- det lär ju li bättre. Jag hoppas att jag aldrig blir så orörlig igen ;)
Kanske man skulle prioritera om lite o börja rida tidigare än man tänkt. Jag tror det är super för både mage o rygg. jag har aldrig haft pluffsmage medans jag red- däremot när jag slutade... Synd att jag inte har min häst kvar :(
Han hade jag vågat rida närsom. han var alltid så snäll....

Långpromenader, särskilt om du går i terräng och backar, är faktiskt helt ok träning. Och har du bebisen i sele får du automatiskt rygg- och rumpträning.

*kl*

TRÖTT..gnälldag, och lllan har helt kommit ur sina rutiner med sömnen..tror dte är utvecklinsprång..

Gnäll och svårt att komma tll ro, snutta hela tiden på bröstet och har börjat vakna på nätterna igen..och svårt att varva ner..gissa om jag är trött..Jobbigt när man är van vid en viss rutin och så ändras allt..Gillar inte det..men det e väl så att vara småbarnsförälder;)

Nelly har smakat potatis två dagar nu!:D Första dagen blev det ett rejält ryyys och klööök, men det var rätt gott:) Bara konsistensen som var lite konstig!

Förlåt för stavningen, orkar inte ändra..är sjuktligt trött som sagt,,får nanna lite nu! Hoppas ni alla mår bra!

Och jag sitter här med mjölkstockning igen. Fas 1 så febern har inte kickat in men ont utav helvete har jag. Blir det 7:e gången? Tappat räkningen...

Appropå att läcka eller inte så gör jag faktiskt inte det. Behöver aldrig använda amningsinlägg o dyl. Jag kanske har läckt totalt tre gånger under 3 månaders tid. Därför jag får mjölkstockning så lätt?

Var kan man reklamera? :(

Ryggen känns ok (särskilt efter alla långpromenader med bebis i selen ;)), men magen... Jätteklen! Plus att småmusklerna runt fogarna inte hämtat sig än, får fortfarande som foglossningsont om jag går långt.

Men jag har börjat styrketräna lite smått, en gång per vecka i a f, och det har faktiskt gjort skillnad, och sen försöke jag promenera 1-2 timmar/dag med bebisen i sele eller vagn. Och sen ska jag börja rida inom ett par veckor också, jag tänker precis som du att det nog kan vara nyttig träning.

Träning är högprioriterat för min del, det handlar ju om den egna hälsan! Så det kommer rätt högt upp på listan, efter äta och sova i princip.

Oj vad mycket du klarar av! Jag gick 6 km härromdagen och då pajade mina fogar helt så nu är det tillbaks på promenader på ca 500 m... Jag har ju ridit ca 20 min/dag sista veckan men har fått lägga ner det också just nu.

Taack!:love:

Sitter här och är lite ledsen, mesigt kanske..Men sambon har glömt min födelsedag..Inte ett Grattis fick man imorse..Han kunde inte ens gå ut med hunden, och det ÖSER ner..Så jag fick ut med bebis i sele, under regnjackan och vovve..

Låter kanske skit töntigt..Men blev sårad över att han inte ens kan komma ihåg att säga Grattis..Skiter i presenter, har redan den tidigare i år..Men just uppmärksamma att detta är min dag..

Känner mig bortglömd...

*kl*

Jag börjar bli orolig för Nelly, hon har inte bajsat på 4 dagar nu!!! Hon bajsar alltid varje dag annars..Hon fiser och då luktar det bajs, men inget bajs..Läste att barn som helammas kan bajsa sällan, men eftersom hon alltid bajsat varje dag innan, så blir man ju orolig..Hon har ju varit lite gnällig och så, men just nu ligger hon o snackar och skrattar, så hon är ju inte jättebesvärad..

Har masserat magen och försökt med tempen och hjälpa till..Inget..

All i want for my birthday is a big POOO from my babygirl:D:rofl:
Vaddå ändrat sitt liv;)

Kan mjölken bara sina sådär helt plötsligt? Senaste veckan har mina bröst vart alldeles mjuka och slappa, precis som när man just ammat färdigt. Innan kunde utdrivningsreflexen starta lite närsom och jag fick byta amningskupor ofta för att inte läcka igenom. Brösten var alltid hårda och spända när det var dax för amning.

Nu är de som sagt mjuka och slappa och känns tomma och det tar längre tid innan utdrivningsreflexen startar och jag kan ha samma amningskupor hela dagen :confused: Iggy äter ungefär var 3:e timme. Har försökt få han att äta varannan nu det senaste för att öka produktionen. Han verkar nöjd efter att han ätit och ibland kräks han till och med efteråt, eftersom han inte vart nån kräkbebis innan måste det väl bero på att han ätit för mycket?

Hur märker man att de inte blir nöjda med maten de får? Han släpper bröstet själv efter ca 10 min, är han mätt då eller orkar han inte suga längre bara? Han har varit lite gnällig sista tiden, men tror det är tänder på G då han dregglar och dregglar och vill gnaga på allt.

Vill helst inte ge ersättning då han får ont i magen av den, och ger jag han ersättning kommer han ju absolut äta mindre på mig. Eller tänker jag fel? Vill gärna amma honom ett tag till nämligen...

Taack!:love:

Sitter här och är lite ledsen, mesigt kanske..Men sambon har glömt min födelsedag..Inte ett Grattis fick man imorse..Han kunde inte ens gå ut med hunden, och det ÖSER ner..Så jag fick ut med bebis i sele, under regnjackan och vovve..

Låter kanske skit töntigt..Men blev sårad över att han inte ens kan komma ihåg att säga Grattis..Skiter i presenter, har redan den tidigare i år..Men just uppmärksamma att detta är min dag..

Känner mig bortglömd...

*kl*

Jag börjar bli orolig för Nelly, hon har inte bajsat på 4 dagar nu!!! Hon bajsar alltid varje dag annars..Hon fiser och då luktar det bajs, men inget bajs..Läste att barn som helammas kan bajsa sällan, men eftersom hon alltid bajsat varje dag innan, så blir man ju orolig..Hon har ju varit lite gnällig och så, men just nu ligger hon o snackar och skrattar, så hon är ju inte jättebesvärad..

Har masserat magen och försökt med tempen och hjälpa till..Inget..

All i want for my birthday is a big POOO from my babygirl:D:rofl:
Vaddå ändrat sitt liv;)

:rofl: visst har man

Iggy har oxå såna perioder, det kan gå skitlänge (;)) mellan bajsningarna och sen bajsar han helt plötsligt varje dag eller flera gånger om dagen igen.

Grattis!!!
Förstår att du känner dig bortglömd. Vi ger inte presenter till varandra. Men blir man bortglömd så känns det.

Skicka ett sms att du förväntar dig n g t exceptionellt.

:rofl: visst har man

Iggy har oxå såna perioder, det kan gå skitlänge (;)) mellan bajsningarna och sen bajsar han helt plötsligt varje dag eller flera gånger om dagen igen.

haha, fyndigt:D

men va skönt att det inte bara e nelly som har knasiga bajsvanor..

fick min present av nelly nu;)
men uuusch vad det luktade:crazy:
potatisen o att det lagrats måste gjort sitt, för Damn!!!:grin:

Har oxå ont i ryggen varje morgon när jag vaknar. Trodde det var sängen men det kanske är avsaknaden av muskler :angel:

Grattis Juzzen! hoppas du får en underbar dag!

cyllene: Men vad sjutton. Sjunde gången! Ja de där tuttarna får du nog reklamera!Är det alltid bröstet där du hade bölden oxå?

Jag hade inte heller problem med läckande bröst och behövde aldrig gå upp på natten för att tömma brösten heller. När jag fick den tredje mjölkstockningen på 2 veckor så valde jag att sluta pumpa, då var Selma exakt 3 månader. :)

akb: förra året var första gången sen jag var 7 som vi inte var i USA, ibland är det bra med släkt så att man måste åka och hälsa på. :D särskilt bra är det när släkten råkar bo vid två av de bästa outlets vid N.Y... :angel: baby gap and Ralph lauren - here we come!

Svartfot: gör det? Fantastiskt! Ska kolla på det. Inatt övervägde jag att mäta hans finger med måttband, haha, men låneringar låter helt klart lättare. :)

Grattis på födelsedagen!!

Måste erkänna att jag glömde bort sambons födelsedag i år också. :o hann skälla ut honom innan jag kom på att det var hans födelsedag och då skämdes jag så jag höll på att dö, men trött och sliten efter en av hennes enstaka jobbiga nätter utan någon som helst hjälp från honom, så bad jag inte om ursäkt så vi bråkade hela dagen och natten. :(

Håller på att planera en överraskningsfest för honom nu, men det ursäktar fortfarande inte mitt beteende. Suck. :/

akb: förra året var första gången sen jag var 7 som vi inte var i USA, ibland är det bra med släkt så att man måste åka och hälsa på. :D särskilt bra är det när släkten råkar bo vid två av de bästa outlets vid N.Y... :angel: baby gap and Ralph lauren - here we come!

QUOTE]

Mahh, nu blev jag oxå avis!!!! Får nog plats i en av dina resväskor om jag knölar ihop mej riktigt :angel:

Usch, jaaa..det är ångest sånt..Men du hade ju en ursäkt, du hade ju haft hand om ert barn och haft det jobbigt..Och du fixade ju överraskningsfest, bara det!:)

Han har väl mkt att tänka på också, men det är inte så att han är slutkörd av att ha hand om bebis..för det är jag som gör det..i stor sätt allt..

Äsch, jag brukar inte vara så känslig för sånt här..Jag hade nästan själv glömt bort det själv..Är väl extra känslig och känner mig lite ensam i allt..så då blir man väl lite mesig;)

Här ööser det ner! Lillan ligger och nannar på soffan, söte unge:)

Boob har kampanj på Camparde nu om det är någon som är shoppingsugen. Fanns mycket barnsaker just nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar