Sv: Vårmammor 2010 del 6
Ryggen känns ok (särskilt efter alla långpromenader med bebis i selen ), men magen... Jätteklen! Plus att småmusklerna runt fogarna inte hämtat sig än, får fortfarande som foglossningsont om jag går långt.
Men jag har börjat styrketräna lite smått, en gång per vecka i a f, och det har faktiskt gjort skillnad, och sen försöke jag promenera 1-2 timmar/dag med bebisen i sele eller vagn. Och sen ska jag börja rida inom ett par veckor också, jag tänker precis som du att det nog kan vara nyttig träning.
Träning är högprioriterat för min del, det handlar ju om den egna hälsan! Så det kommer rätt högt upp på listan, efter äta och sova i princip.
*kl*
Jag hade ju en pinsamt enkel förlossning om man jämför med många andra här och har inte haft ont någonting efteråt så det känns ju lite taskigt att det kommer nu... Hur fungerar era kroppar nu efter förlossningen??? Jag tycker att jag är väldigt svag i ryggen.
Kan det bero på att man vilat sig så länge (jag har inte kroppsarbetat sedan jag blev gravid)?
Jag får ont när jag ligger i sängen på samma håll länge och om jag jobbar med kroppen också. Har alltid haft en mkt stark rygg.
Kan det vara fogarna som inte stabiliserat sig ännu? Eller är det bara jobba på o stärka musklerna?
Ridning känns som om det hade varit en bra grej för båda mage och rygg just nu men det hinns inte med. Prioriteras längre ner på listan
Ryggen känns ok (särskilt efter alla långpromenader med bebis i selen ), men magen... Jätteklen! Plus att småmusklerna runt fogarna inte hämtat sig än, får fortfarande som foglossningsont om jag går långt.
Men jag har börjat styrketräna lite smått, en gång per vecka i a f, och det har faktiskt gjort skillnad, och sen försöke jag promenera 1-2 timmar/dag med bebisen i sele eller vagn. Och sen ska jag börja rida inom ett par veckor också, jag tänker precis som du att det nog kan vara nyttig träning.
Träning är högprioriterat för min del, det handlar ju om den egna hälsan! Så det kommer rätt högt upp på listan, efter äta och sova i princip.