Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Här blåser det massor och ser ut som att regnet hänger i luften. Blir nog en mysdag i soffan ;)

Svartfot: gör det? Fantastiskt! Ska kolla på det. Inatt övervägde jag att mäta hans finger med måttband, haha, men låneringar låter helt klart lättare. :)

När jag friade så hade jag inte ringar…. Eller tja jag hade två ”sagan om ringen” ringar. Jupp, lite nördigt. Men vi hade grymt kul åt det.

One Ring to rule them all,
One Ring to find them,
One Ring to bring them all and in the darkness bind them

Det var bra att jag inte köpte några på förhand. För den ringen maken sedan ville är inte den jag skulle trott att han ville ha.

Grattis Juzzzen!!!! :banana::banana: Trist att du har en sån glömsk sambo, men tur att du har såna snälla och gulliga Bukekompisar! :idea: :D

Vi blev också jätteoroliga när V helt plötsligt började bajsa var 5:e dag istället för varje. Det var i samband med att vi började ge ersättning, så i ditt fall kanske det beror på potatisen? När man väl insett att bajset faktiskt kommer ut tillslut så började iaf jag att uppskatta det. Det är ju jätteskönt att slippa bajsblöjor varje dag, fast det blir iofs väldigt mycket bajs när det väl kommer. :cool:

Här älskar vi inte heller potatis, men Hipps risgröt med banan och persika är han helt galen i! :laugh: Började med en miniportion på en fjärdedels deciliter vatten, men idag gjorde jag på en halv deciliter (som han slukade och var ändå inte nöjd!). Ungen sitter och skriker så fort han svalt och bara hugger på nästa sked som kommer! :eek: Igår fick han broccolipuré för första gången, men jag tror inte att han svalde nånting av det faktiskt. Det mesta spottade han ut iaf.

Vad ska ni hitta på idag då? Hur är vädret hos er alla?
Här spöregnade det för en stund sedan, men nu ser det ut att ha slutat. Vi har nog en vanlig hemmadag idag. Har precis insett hur mycket enklare det är attt vara ensam hemma med V nu än före semestern. Dels är ju V lite äldre med bättre rutiner, men jag måste säga att mannen (det låte ju fulare än sambon, haha!! :rofl: ) är duktigare med V än vad jag är så tack vare honom har jag nu lättare att förstå vad V vill/behöver. Hela gårdagen gick som en dans och jag hann både städa, göra kladdkaka, laga mat och ha en kompis på besök! Det hade aldrig funkat i våras.

Och jag sitter här med mjölkstockning igen. Fas 1 så febern har inte kickat in men ont utav helvete har jag. Blir det 7:e gången? Tappat räkningen...

Appropå att läcka eller inte så gör jag faktiskt inte det. Behöver aldrig använda amningsinlägg o dyl. Jag kanske har läckt totalt tre gånger under 3 månaders tid. Därför jag får mjölkstockning så lätt?

Var kan man reklamera? :(

Men fy, din stackare... :( Fast det behöver nog inte ha något samband med att du inte läcker. Det gör inte jag heller nämligen och jag använder kupor bara för att jag är så känslig på bröstvårtorna. Brukar byta varannan dag ungefär. Jag har haft början till mjölkstockning vid ett par tillfällen precis i början. Det gick aldrig så långt som till feber, utan det gick att avhjälpa med massage och värme. Det var nog så jobbigt, så jag tycker riktigt synd om dig...

Ia* Du var frisör eller hur? Vad är modernt just nu? Jag fick hastigt och lustigt en klipptid och känner för en radikal förändring. Just nu är håret långt och tråkigt.

Tack! Ja, han ringde nu och skämdes rejält;)
jaa, ni är så fina ni bukevänner:love:

Jag började med potatis till Nelly, för dom sa at man skulle börja med rotfrukter, och inte söta frukter först,för då var risken att dom inte ville smaka rotfrukterna efter att dom fått smak på det söta..Men det e väl kanske som allt annat, olika information i olika län:p

Med bajsandet, så var det innan jag började med potatisen som hon slutade bajsa dagligen..Däremot har jag börjat med lite produkter med mjölk i..kanske beror på det? Fast skulle hon reagera på det borde det väl bli tvärtom, diarre?
Men det luktade, riktigt fränt..Undra om det är normalt?

Kanske är magen mer mogen nu, och hanterar maten bättre..Bajsen idag var tjockare än annars..hon har ju haft vattnig avföring innan..haha, bajsaanalys, vad har hänt med en!!??:rofl:

Och jag som tänkt tvärtom, tack och lov att jag bor i lägenhet och inte - ve och fasa :eek: - har en gård att ta hand om nu när vi har en bebis.:D Har aldrig velat bo i hus, och nu är jag mindre sugen än nånsin. Är ju superpraktiskt att ha allt i ett plan, tvättmaskinen nära till hands utan att man behöver släpa runt på bebisen, osv.

Fast det skulle iofs aldrig falla mig in att storhandla på egen hand med bebisen, det är ju sånt man har en partner till. :angel: Antingen handlar han själv, eller så åker vi alla tre, i vilket fall kan man parka bilen utanför dörren, ta upp kassarna, och sen köra bort bilen i lugn och ro.
Nä, gård skulle inte jag heller vilja ha, men villa är inget problem. Vi har nämligen också allt i ett plan och nära till tvättmaskinen. ;) Visst har trädgårdsarbetet blivit lite lidande i år, men det gör ju inte så mycket bara gräsmattan blir klippt.

Storhandlar gör jag utan problem med V. Han tycker det är jättespännande att åka runt i kundvagnen och titta på allt i affären. Det enda som kan vara jobbigt är när det är mycket folk i affären och jag måste ta med mig vagnen hela tiden. Har man inte bebis med sig går det ju att parkera vagnen en bit bort och hämta varorna. Man vill ju inte lämna bebis ensam! :eek: Sen när vi kommer hem parkerar jag i carporten och går så många gånger det behövs mellan bilen och huset, dvs ca 20 meter. Det finns för- och nackdelar med alla boende.

GRATTIS!!!

Ja, vad ska vi hitta på idag?! Tror jag måste börja med att måla färdigt porten på lagår'n iaf, målade en sväng igår kväll men den behöver nog ett varv till. Sen får vi se, blir säkert en prommis till stallet.

Vädret är rätt bra, sol men inte någon direkt värme, men sol iaf och det är huvudsaken :D

Shit... ärligt, så skulle inte jag heller vilja ha det. Våra katter är ögontjänare (som alla andra djur) men de är aldrig uppe på bänkar och bord när vi är i närheten oavsett hur hungriga de är! Våran extremt hårande hona tigger nästan jämt men hon skulle ändå aldrig göra som eran katt. Visst kattunge, men nån måtta får det vara.
Nä precis, jag är verkligen inte van vid det här beteendet! Fast nu har jag bytt taktik och det verkar som att hon börjar förstå att det inte är okej att göra så. Igår tog jag henne under magen och lyfte ner henne och fyade ordentligt. Det fick jag göra ca 20 ggr. Idag tog jag henne i nackskinnet och fyade/morrade ännu mer och bar ut henne i hallen. 2 eller 3 gånger behövdes, sen satt hon snällt i mitt knä och tittade på när V åt. Så jag känner att det finns hopp om livet, för annars är hon en jättemysig katt! Hon är en riktigt supergosig knäkatt som inte kan tänka sig att ligga nån annanstans än i famnen.

Jag började med potatis till Nelly, för dom sa at man skulle börja med rotfrukter, och inte söta frukter först,för då var risken att dom inte ville smaka rotfrukterna efter att dom fått smak på det söta..Men det e väl kanske som allt annat, olika information i olika län:p

Med bajsandet, så var det innan jag började med potatisen som hon slutade bajsa dagligen..Däremot har jag börjat med lite produkter med mjölk i..kanske beror på det? Fast skulle hon reagera på det borde det väl bli tvärtom, diarre?
Men det luktade, riktigt fränt..Undra om det är normalt?

Kanske är magen mer mogen nu, och hanterar maten bättre..Bajsen idag var tjockare än annars..hon har ju haft vattnig avföring innan..haha, bajsaanalys, vad har hänt med en!!??:rofl:
Jag var lite otydlig kanske, men V åt potatis/palsternacka till "lunch" i 3-4 dagar innan vi lade till gröt på morgonen. Han åt potatisen, men gröten är han ju galen i. Får se hur det går med broccolin idag.

Nu har Lillemannen vaknat, måste dra! ;)

*kl*

Vi var på föräldraträffen igår, va rätt skoj att träffa alla bebisar men jag vet inte om jag orkar åka på någon fler inne istan, det ska starta en föräldragrupp här ute i byn också av "vårat" BVC så det blir nog den istället, blir enklare med logisiken också så jag inte har någon bil när sambon jobbar.

Men oj vad jag kände litegrann att Theo var lite efter.
Fick aldrig någon info om hur mkt bebisar egentligen ska ligga på mage när BVC var på hembesök. Igår snackade dom om 100 minuter om dagen.....Han kan ju knappt hålla upp huvudet när han ligger på mage ju. Har ju legat max 5 minuter om dagen och det efter att BVC gjorde kollen för 4 veckor sedan och såg att han typ inte kunde alls :o Så nu blir det hårdträning :D

Får man fråga var i Umeå du bor? Vi bor innanför Sävar. Du kanske är sugen på att hänga med på Buketräff i höst med brudarna från Bukehästar-tråden :laugh:

Fick aldrig någon info om hur mkt bebisar egentligen ska ligga på mage när BVC var på hembesök. Igår snackade dom om 100 minuter om dagen.....

:eek::eek::eek:

oj, m ligger typ aldrig på mage, hon tycker det är pest o pina! :)

KL

vi ska idag på föräldraträff på BVC, ska bli intressant.
fick ju aldrig vara med i någon grupp på MVC, det fanns ingen sa de till mig, sen träffade vi ett par på barnavd som var beräknade samtidigt som oss och de hade vart på föräldragrupp och då hade det funnits 2 grupper! :mad:

GRATTIS Juzzen :banana:

Och jag får inte träffa samma föräldrar som i den gruppen jag hade på MVC bara för att Ebba föddes i maj istället för juni... Trist- jag hade väldigt bra kontakt med den ena då vi inte hade våra sambosar med och fick göra övningarna på varandra. Vi har även pratat på FB o så...

På tal om väder så fick vi ett skyfall så jag trodde att hängrännorna skulle följa med ner på marken ;) Nu lyser solen igen...
JAg beställer gärna lite lagom regn hela eftermiddagen då min stallplan ska köras ut :D Det gör ju inget om den sätter sig snabbt och inte följer med in i huset ;)

Nä, gård skulle inte jag heller vilja ha, men villa är inget problem. Vi har nämligen också allt i ett plan och nära till tvättmaskinen. ;) Visst har trädgårdsarbetet blivit lite lidande i år, men det gör ju inte så mycket bara gräsmattan blir klippt.

Storhandlar gör jag utan problem med V. Han tycker det är jättespännande att åka runt i kundvagnen och titta på allt i affären. Det enda som kan vara jobbigt är när det är mycket folk i affären och jag måste ta med mig vagnen hela tiden. Har man inte bebis med sig går det ju att parkera vagnen en bit bort och hämta varorna. Man vill ju inte lämna bebis ensam! :eek: Sen när vi kommer hem parkerar jag i carporten och går så många gånger det behövs mellan bilen och huset, dvs ca 20 meter. Det finns för- och nackdelar med alla boende.

Fast det beror ju på ens egna preferenser. För oss ser jag väldigt få fördelar med hus, och ännu färre med gård. Tycker det är otroligt smidigt att inte behöva bekymra mig om att huset ska målas eller att taket måste fixas, och att inte heller vara beoende av att ha två bilar som ska fixas och servas. För någon annan kan det vara tvärtom.

Vi storhandlar så sällan, kanske en gång varannan månad på sin höjd, att det inte blir någon issue riktigt. Det är om vi ska ha något väldigt speciellt som bara finns i störe butiker. Annars har vi en coop och en ICA på gångavstånd, så i nio fall av tio så handlar vi det vi behöver där. Att det blir billigare att storhandla är lite av en myt - det stämmer bara om man har en tendens att köpa med sig en massa onödigt varje gång man besöker en butik - kan man hålla sig till sin lista är det mer ekonomiskt att handla lite men ofta, mindre risk att saker hinner bli dåliga innan man gör av med dem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar