Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svartfot: gör det? Fantastiskt! Ska kolla på det. Inatt övervägde jag att mäta hans finger med måttband, haha, men låneringar låter helt klart lättare.
Har ni olika ringar?Det var bra att jag inte köpte några på förhand. För den ringen maken sedan ville är inte den jag skulle trott att han ville ha.
Här spöregnade det för en stund sedan, men nu ser det ut att ha slutat. Vi har nog en vanlig hemmadag idag. Har precis insett hur mycket enklare det är attt vara ensam hemma med V nu än före semestern. Dels är ju V lite äldre med bättre rutiner, men jag måste säga att mannen (det låte ju fulare än sambon, haha!! ) är duktigare med V än vad jag är så tack vare honom har jag nu lättare att förstå vad V vill/behöver. Hela gårdagen gick som en dans och jag hann både städa, göra kladdkaka, laga mat och ha en kompis på besök! Det hade aldrig funkat i våras.Vad ska ni hitta på idag då? Hur är vädret hos er alla?
Och jag sitter här med mjölkstockning igen. Fas 1 så febern har inte kickat in men ont utav helvete har jag. Blir det 7:e gången? Tappat räkningen...
Appropå att läcka eller inte så gör jag faktiskt inte det. Behöver aldrig använda amningsinlägg o dyl. Jag kanske har läckt totalt tre gånger under 3 månaders tid. Därför jag får mjölkstockning så lätt?
Var kan man reklamera?
Nä, gård skulle inte jag heller vilja ha, men villa är inget problem. Vi har nämligen också allt i ett plan och nära till tvättmaskinen. Visst har trädgårdsarbetet blivit lite lidande i år, men det gör ju inte så mycket bara gräsmattan blir klippt.Och jag som tänkt tvärtom, tack och lov att jag bor i lägenhet och inte - ve och fasa - har en gård att ta hand om nu när vi har en bebis. Har aldrig velat bo i hus, och nu är jag mindre sugen än nånsin. Är ju superpraktiskt att ha allt i ett plan, tvättmaskinen nära till hands utan att man behöver släpa runt på bebisen, osv.
Fast det skulle iofs aldrig falla mig in att storhandla på egen hand med bebisen, det är ju sånt man har en partner till. Antingen handlar han själv, eller så åker vi alla tre, i vilket fall kan man parka bilen utanför dörren, ta upp kassarna, och sen köra bort bilen i lugn och ro.
Nä precis, jag är verkligen inte van vid det här beteendet! Fast nu har jag bytt taktik och det verkar som att hon börjar förstå att det inte är okej att göra så. Igår tog jag henne under magen och lyfte ner henne och fyade ordentligt. Det fick jag göra ca 20 ggr. Idag tog jag henne i nackskinnet och fyade/morrade ännu mer och bar ut henne i hallen. 2 eller 3 gånger behövdes, sen satt hon snällt i mitt knä och tittade på när V åt. Så jag känner att det finns hopp om livet, för annars är hon en jättemysig katt! Hon är en riktigt supergosig knäkatt som inte kan tänka sig att ligga nån annanstans än i famnen.Shit... ärligt, så skulle inte jag heller vilja ha det. Våra katter är ögontjänare (som alla andra djur) men de är aldrig uppe på bänkar och bord när vi är i närheten oavsett hur hungriga de är! Våran extremt hårande hona tigger nästan jämt men hon skulle ändå aldrig göra som eran katt. Visst kattunge, men nån måtta får det vara.
Jag var lite otydlig kanske, men V åt potatis/palsternacka till "lunch" i 3-4 dagar innan vi lade till gröt på morgonen. Han åt potatisen, men gröten är han ju galen i. Får se hur det går med broccolin idag.Jag började med potatis till Nelly, för dom sa at man skulle börja med rotfrukter, och inte söta frukter först,för då var risken att dom inte ville smaka rotfrukterna efter att dom fått smak på det söta..Men det e väl kanske som allt annat, olika information i olika län
Med bajsandet, så var det innan jag började med potatisen som hon slutade bajsa dagligen..Däremot har jag börjat med lite produkter med mjölk i..kanske beror på det? Fast skulle hon reagera på det borde det väl bli tvärtom, diarre?
Men det luktade, riktigt fränt..Undra om det är normalt?
Kanske är magen mer mogen nu, och hanterar maten bättre..Bajsen idag var tjockare än annars..hon har ju haft vattnig avföring innan..haha, bajsaanalys, vad har hänt med en!!??
Fick aldrig någon info om hur mkt bebisar egentligen ska ligga på mage när BVC var på hembesök. Igår snackade dom om 100 minuter om dagen.....
Nä, gård skulle inte jag heller vilja ha, men villa är inget problem. Vi har nämligen också allt i ett plan och nära till tvättmaskinen. Visst har trädgårdsarbetet blivit lite lidande i år, men det gör ju inte så mycket bara gräsmattan blir klippt.
Storhandlar gör jag utan problem med V. Han tycker det är jättespännande att åka runt i kundvagnen och titta på allt i affären. Det enda som kan vara jobbigt är när det är mycket folk i affären och jag måste ta med mig vagnen hela tiden. Har man inte bebis med sig går det ju att parkera vagnen en bit bort och hämta varorna. Man vill ju inte lämna bebis ensam! Sen när vi kommer hem parkerar jag i carporten och går så många gånger det behövs mellan bilen och huset, dvs ca 20 meter. Det finns för- och nackdelar med alla boende.