Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Det är säkert inga problem, på en grövre modell av häst så har du ju mera häst att ha benen runt. På en smäcker häst hade det kanske sett lite kul ut däremot :D

Vi ska inte heller ha något dop, eller jag har rättare sagt bestämt, utan tänkte antingen ha en ceremoni eller inget alls (:o). Hur har ni tänkt lösa det med själva ceremonin. Ska någon av er "typ stå längst fram och berätta vad hon ska heta" eller blir det bara mingel och så får dom som vill komma fram och gratulera etc??!!

Kommer ju ha faster till Nelly som sjunger, sen kommer jag berätta vad hon ska heta, hela namnet. Men inget mer än så, tror jag. Mer mingel och umgås:)

Jag har rätt korta ben för att vara så lång. Hoppas det inte blir några bekymmer. Ska fundera lite till och kanske åka iväg och provrida iaf.

KL

Uppdatering med värdena från gårdagens BVC besök
Mikaela 3 månader
4740g, 58cm lång och 37,5cm i huvudomfång

men fyyy för dessa sprutor, att dom inte har något bättre sätt att ge dem på :(

Mikaela har inte fått feber men haft väldigt ont under kvällen/natten, så vi gav faktiskt halv dos alvedon trots att hon inte hade feber,
hon är bättre idag och har sovit en del på morgonen, vi tog sovmorgon hon och jag :)

A vaknar aldrig innan 9 men idag vaknade hon vid halv sju. Somnade om en sväng men vaknade vid åtta igen. Lilla tufflan min... Hon är inte så gnällig, mest gosig tack och lov. Tror ni det blir likadant nästa spruta? I så fall ska jag planera för några lugna dagar...

Nej, det skulle inte se konstigt ut! Nordsvenskar är ju lite grova! Jag kanske inte ser det som andra gör - jag är islandshästmänniska ;D

BVC dropin idag, 4 månader sånär som på 2 dagar.
6270 gram, 62 lång 40 huvudmått :)

okej, mikaela brukar sova ca 22/23 - 03/04 - 06/07
inatt har hon varit vaken 02, 04, 06, 07 sedan sov hon till 11.30 :) nu sover hon igen...
hoppas verkligen det blir bättre med sprutorna sen, det är ju hemskt att se dom små lida såhär!

Vad tråkigt med feber för era småttingar. Är själv lite orolig för detta, är ju ett par veckor kvar, så får väl samla mod till dess :)

Kl
Alltså jag är så himöa nöjd med dessa gung-fötter till spjälsängen!! Nu sover prinsen i spjälsängen och den är faktiskt riktigt lätt att gunga sådär precis lagom mycket :bow: Idag ska sängen in i sovrummet och vaggan ställs i vardagsrummet - äntligen!!

Jag blev oxå positivt överraskad av dem. Var lite skeptisk innan men de är ju superbra.

Jag blev oxå positivt överraskad av dem. Var lite skeptisk innan men de är ju superbra.

Ja jag var också bra skeptisk måste jag erkänna. Tyckte det var ett jäkla pris för en ganska stum fjäder och lite gummi runt om, men jag tycker nog att de är väl värda varenda krona!

kl

Har någon denna? Eftersom vi bor i lägenhet så vore det trevligt att spara lite plats.

R%E4tt_Start%2C_Flexibath%2C_Gr%F6n-Lime

Min tjej fick inegn smärta efter eller feber, så dom behöver inte bli sjuka:) hon sov mer på kvällen bara..
Men jag tempade henne hela tiden, men det blev ingen feber, bara ngt förhöjd temp!

*kl*
Jag har hittat en nordsvensk som verkar uppfylla mina krav. Förrutom att hon bara är 153 i mkh. Skulle det se knasigt ut tro om jag på 174 cm skaffar mig en så liten häst?

Neee det tror jag inte, nordisar är ju i regel lite kralligare i modellen. Är det en bruks eller en kallblodstravare? Jag har ju en bruksare som ligger mitt mellan den grova modellen och den smäckra. Han är ca 153-155 hög och jag är 173 lång. Lägger in en bild, inte den bästa men...Frans hittade något intressantare än kameran för en gångsskull :D

DSC01613.jpg

*kl*

Jag gissar att Theo ska få sin spruta i morgon eller om det kanske bara är någon kontroll av nåt slag?! Måste kanske ringa dit i morgon på morgonen och kolla :D Fick 2 tider på ett kort i hälsokortet när BVC var på hembesök när vi kommit hem från sjukan...men jag minns inte mer än att jag bara skulle åka dit...:o

Jag har en liknande.... men ännu så länge så använder vi handfatet så om den är bra vet jag inte ännu ;) Tänkte att den blir en lagom pool nästa sommar med. En med luft blir till att glömma med 2 vattentokiga jack russlar....

*kl*
detta här men amning igen- ovanligt va???
Nu när jag tömmer av när de är spända- får min bebis inget fetmjölk då?
Den ska ju släppa törst i början och bli fetare/sötare mot slutet...
Jag tömmer ju inte hela nu liksom. Hon kanske vill äta oftare för att jag fyllar magen med tunn mjölk de ggr jag ammar...
Hon äter fortfarande nästan aldrig en hel dl ersättning åt gången så jag får ju mata mkt oftare än många andra i tråden... Det gör iofs inget men hade varit skönt o veta :)

Min unge som blir tre månader idag har fått en tand :eek:
En liten vass en i underkäken...

Underbar häst du har :love:
Jag är nog mest sugen på bruksmodellen, men nu har jag hittat en intressant korsning som jag nog ska kika lite närmre på, ardenner/halvblod :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar