Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Usch.. hur är hon annars? sover hon eller verkar hon väldigt medtagen? Små bebisar kan ju ha ganska hög feber och det är allmäntillståndet som är viktigast! Försök få i henne vätska..

Det är mkt lättare att ge andra råd, hade det varit alex som var sjuk hade jag varit lika orolig som du :crazy:

Ringde 1177 och pratade med en jättegullig tant som sa samma som dej, Ska ge henne en till alvedon vid elva. Och amma massor.

usch,hoppas det lägger sig snart..lilla vännen.:(

*kl*

Vi ska ha namnfest den 11 september. Blir i trädgården, för vårt trädäck ska vara klart då;) Blir catering eftersom sambos bror har cateringfirma(han som hade maten på falsterbo) så det ska vi köra på=)

Nellys faster som har en underbar röst, och spelar gitarr, ska sjunga "Nelly" med mauro scocoo(stavning?):D

Sen blir det väl nån annan fin låt..den svartfot skrev sjöng vi också i skolan, den r fin:)

*kl*
Värdena från dagens bvc besök.
vikt: 8900
längd 67
hf 42,4

Idag fick han smaka potatis för första gången, inte jätteuppskattat precis :D

Just ja, det glömde jag ju. 3 månader imorgon och väger 5140 g och är 57,5 cm lång :)

Till er som ska ha dop.
När jag gick på högstadiet så sjöng alltid föräldrarna de första verserna till ”du är det finaste jag vet” till barnen på skolavslutningen.

Du är det finaste jag vet, du är det vackraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,
som fåglarna, som blommorna på marken.

Du är min ledstjärna och vän, du är min tro, mitt hopp, min kärlek.
Du är mitt blod och mina lungor, mina ögon, mina skuldror,
mina händer och mitt hjärta.

Den sjunger jag alltid för Iggy när han är lite ledsen eller orolig och när han ska sova. Så om det blir namngivning här, ska den spelas!

*kl*
Förresten hur sent kan man ha dop/namngivning efter barnets födsel utan att det känns för sent? Släkt och vänner tjatar, men det känns sådär att knö in folk på 49 kvm i vår lägenhet. Hoppas på nytt boende inom en snar framtid...

Senast ändrad:

Vi funderar på att ha en välkommen till värden, titta vi har gift oss och maken fyllt 30 fest nästa sommar. Jag vill ha en sommarfest och denna sommaren gick det inte ihop.

Ja egentligen spelar det ju ingen roll, blir så stressad av släkt och vänner som tjatar när vi ska ha det. Men just i sommar fick inte vi ihop det heller. Förhoppningsvis har vi hus till nästa sommar och då kan vi kombinera namnfest, min 25-årsfest och kanske att vi gift/gifter oss. Har lyckats övertala sambon om betydelsen av att gifta sig :banana:

Våra Skruttor är nog ganska lika... Jag har ju iofs inte kommit till 3mån strecket riktigt ännu- 2v kvar :)
Misstänker att min Skrutta är lite större än din då ;)

Ang dop o så....
jag har inte ens beställt präst... o alla tjatar om att dopklänningen snart är för liten....

Senast ändrad:

usch,hoppas det lägger sig snart..lilla vännen.:(

*kl*

Vi ska ha namnfest den 11 september. Blir i trädgården, för vårt trädäck ska vara klart då;) Blir catering eftersom sambos bror har cateringfirma(han som hade maten på falsterbo) så det ska vi köra på=)

Nellys faster som har en underbar röst, och spelar gitarr, ska sjunga "Nelly" med mauro scocoo(stavning?):D

Sen blir det väl nån annan fin låt..den svartfot skrev sjöng vi också i skolan, den r fin:)

Vi ska inte heller ha något dop, eller jag har rättare sagt bestämt, utan tänkte antingen ha en ceremoni eller inget alls (:o). Hur har ni tänkt lösa det med själva ceremonin. Ska någon av er "typ stå längst fram och berätta vad hon ska heta" eller blir det bara mingel och så får dom som vill komma fram och gratulera etc??!!

Precis samma här :laugh:
Jag fyller 25 den 22.a sept, och vi har dopet den 25.e. Så vi kombinerar
min födelsedag med dopet och att jag ska försöka få till en liten vigsel med :D
Han är väl inte jätteinne på den idén, men kanske så, brukar få allt jag vill :angel: Ingen behöver veta nåt innan, utan ska komma som en suprise under dopet.

Precis vad min mamma tjatar om! Dopet var bestämt till den 28 augusti men fick avboka det då sambon jobbat hela sommaren och skulle jobba då med. Nu har hn ju sagt upp sig, så nu kanske det hade kunnat bli ändå. Undrar om han talat om för son släkt att det är uppskjutet, annars står det ett gäng tyskar och förväntar sig dop :eek:

Mamma tjatar hela tiden om attt klänningen snart är för liten, att han går själv fram till prästen. Frågar om vi bestämt nytt datum osv. Jag uppskattar inte alls dessa kommentarer :mad:

Vi har inte diskuterat nytt datum då vi inte vet hur sambon jobbar och jag vill inte stressa honom med att tjata om det. Mamma säger ju att " det är ju bara en eftermiddag"
Jo själva dopet, men det ska planeras, lagas mat. Och eftersom hans släkt aldirg varit här så vill vi ju ha några dagar att visa dem runt och umgås lite.

*kl*
Värdena från dagens bvc besök.
vikt: 8900
längd 67
hf 42,4

Idag fick han smaka potatis för första gången, inte jätteuppskattat precis :D

Vi var också på BVC igår (4 mån och 5 dagar) och han var 63,8 cm lång och vägde 7395 g. Huvudomfånget var 41 cm.

Och så har vi också provat potatis! I förrgår var första gången. Det blev ingen större reaktion utan han försökte äta utan protester. Igår viftade han med armarna och gapade stort varje gång jag kom med skeden! :d

Jag tänkte oxå börja med små smakportioner vid 4 månader för det gjorde man när sonen var liten. Men nu läste jag att de rekomenderade att man väntade till sex månader... Någon som vet varför? Har det med amningen att göra tro? Tror de man ska amma mindre om man ger en matsked potatis oxå?

JAg funderar på att sätta mig i lokal iaf- så slipper man bry sig om hur det ser ut här hemma ;) Jag är ju mitt i en byggplats och allt är jättejobbigt redan nu. Det dras in MÄNGDER av sand och kaffekoppar här... Jag försöker hålla iordning o hjälpa till men det är lite svårt med min knäbäbis ;) Och det är ju faktiskt för hennes skull jag går hemma :)

Här kommer nog vara ganska fint till oktober när jag fyller år- samtidigt är det nog väldigt fint här nästa sommar :) JAg vill eg ha dop 101010 men jag kan inte tänka mig att det finns ngn plats då...

Ang mat o så så är jag ju jätteglad för att fixa buffer till andra, men kanske man skulle hyra in en diskare ;) Jag skulle nog bara ha de närmsta på dopet. Min släkt träffar jag ju i stort sett aldrig annars så de har inte med mitt nya barn o göra heller ;)

Det lutar åt att det blir dop här oxå fast jag egentligen vill ha namngivning.. Men jag är inte så bra på att ställa mej upp och tala inför andra och har ingen som kan sjunga i släkten heller och tänker inte läsa dikt heller... Så den enkla vägen kändes som ...dop... Kanske lika bra eftersom sonen är döpt, så blir det ingen skillnad. Kommer iaf att baka massor. Det är nog mitt signum :) På tok för mycket tårtor och kakor på alla kalas. Syrran brukar skippa frukost och lunch när vi har kalas för att hon ska orka :)

*kl*
Jag har hittat en nordsvensk som verkar uppfylla mina krav. Förrutom att hon bara är 153 i mkh. Skulle det se knasigt ut tro om jag på 174 cm skaffar mig en så liten häst?

Bild?;)

Det beror helt på hur hon är byggd..och du;) Jag är tex inte jättelång (167) men har väldigt lång överkropp, och ser därför lite lustig ut på för små hästar, har så mkt över hästen lixom;)

Men i regel är dom ju rätt grova och stadiga i sin kroppsbyggnad, så det brukar se bra ut med en lite längre ryttare också!:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar