Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Jag skickar en tröstkram och hoppas att allt ordnar upp sig igen- eller åtminstonde tills det känns bättre....

O allt gick bra också förmodar jag :) Eftersom du inte skrev ngt.
Min lilla Skrutt ska få sina den 23 tror jag at det var- eller 27...

Hon var på superglatt humör när vi kom dit. När hon fick sprutorna blev hon ledsen men det gick över direkt jag tröstade henne. Blev nog en liten urladdning dock för hon blev väldigt trött sen. Fy vad ont i hjärtat det gör på en när de blir så ledsne. Och vad elak man känner sej när hon var så glad innan. Hade varit lättare om hon varit på dåligt humör...

Hur är det med din Lill-flicka? Mår hon bättre nu?

Det är bra med henne. I fredags var vi till sjukhuset och de la kontrast i urinblåsan för att se om urinet går tillbaka till njurarna. Jag såg inget konstigt på bilderna men med vår "tur" så har hon säkert så att det går upp i njurarna. Var även på ultraljud av njuren och den fortsätter att vidgas :( väntar på att vår läkare ska ringa om svaret på testerna. Troligen bir det väl en undersökning till för att se om njuren fungerar över huvud taget.

Igår var vi på 3 månaderskoll och vaccination och hon var jätte duktig! Ingen reaktion har vi fått på sprutorna heller mer än lite lite feber (37,9) igår kväll :laugh: :banana:

Fy vad tråkigt att njurarna inte verkar fungera som de ska. :( Selma har, peppar peppar, inte haft några problem än med sitt, så förhoppningsvis så har det gått tillbaka. Lider verkligen med er för er situation och hoppas att det blir bättre!

*kl*
tack alla ni gulliga för tröstkramarna. :love: lillstrumpan sov nästan 2h efter 11-målet, så jag kunde också passa på och vila en stund. Kommer inte att kunna göra något åt det största problemet förrän på fredag, så det är bara att plåga ut den här veckan och se hur det går. Går det åt pipan är det stor risk för att vi måste flytta. :( och det känns sådär nu när allting nästan är färdigt.

Sitter och planerar Selmas dop för. Vi har präst, datum och kyrka, samt inbjudningslista ( vi blir nästan 100 pers :eek: ) så det som återstår är att fixa lokalen, mat och klädkod. Hur ska ni göra på ert dop/namngivningsfest?

Vi kommer att ha vårt den 18 september, så antagligen kommer det att vara för kallt för att vara sommarklädd. Så himla svårt. Jag tycker att "herrarna" kan ha chinos och kavaj och "damerna" klänning, men hur skriver man det på inbjudan? Vi funderade på valfri klädsel, men eftersom jag inte fått klä upp mig fint på, jag vet inte hur länge, så ville jag att alla skulle klä upp sig lite. Allt för att kunna glömma alla problem och ge mig ut på en shoppingrunda och hitta en fin klänning. :angel: :p

Ja det är ju tur i alla fall att hon har en frisk njure och tur att två är överkapacitet! Det jobbiga är att jämt vara orolig att hon kan bli jätte sjuk igen.
Äter Selma något förebyggande för urinvägsinfektion?

Har inte riktigt hängt med här i tråden och vet inte riktigt vad som har hänt men jag hoppas det löser sig för er så ni slipper flytta.

Sitter och planerar Selmas dop för. Vi har präst, datum och kyrka, samt inbjudningslista ( vi blir nästan 100 pers :eek: ) så det som återstår är att fixa lokalen, mat och klädkod. Hur ska ni göra på ert dop/namngivningsfest?

Vi kommer att ha vårt den 18 september, så antagligen kommer det att vara för kallt för att vara sommarklädd. Så himla svårt. Jag tycker att "herrarna" kan ha chinos och kavaj och "damerna" klänning, men hur skriver man det på inbjudan? Vi funderade på valfri klädsel, men eftersom jag inte fått klä upp mig fint på, jag vet inte hur länge, så ville jag att alla skulle klä upp sig lite. Allt för att kunna glömma alla problem och ge mig ut på en shoppingrunda och hitta en fin klänning. :angel: :p

Vi har också dop den 18 september! :D vi har ingen klädkod, det tänkte jag inte på men min släkt klär alltid upp sig så ena halvan av gästerna kommer vara finklädda och det kommer väl troligen min mans släkt också vara men man vet aldrig med dem ;) Vi har knappt 50 pers inbjudna som ska trängas här hemma om alla kommer :o

Vill inte skriva vad det är så du har inte missat något. :)

Nej, hon äter ingenting. Vid sista ultraljudet så låg hon precis inom det normala, så läkaren trodde inte att hon skulle få några problem. Förstår verkligen att det är jobbigt att ha denna ständiga oro, utöver den oro man alltid känner så att säga.

Så är det lite för oss också, min familj klär nog lite mer upp sig än sambons, så vi vill ha en kod för att ingen ska känna sig mindre fin än någon annan. :) har ni funderat något på mat? Först tänkte vi göra smörgåstårta själva, men så blev det bara fler och fler namn på listan, så nu lutar det åt att vi tar in catering. vi har varit så frånvarande från släkt och vänner eftersom jag mått så dåligt både under graviditet och efter, så vi vill bjuda in alla till en stor fest och nu får det bli dopet eftersom min sambo aldrig får tummen ur och friar... :p

Sitter också och planerar dop men har inget datum. Vill ha det i den lilla kyrkan vi har närmast oss på landet och har pratat med vår präst, han ska ringa tillbaks. Har en präst i stan som bara är helt underbar, pappa till jämgamla kompisar och vår skolpräst. Han är helt vanlig fast präst. ;)

Sitter och väljer låtar, min brors tjej (oj fru) får sjunga, hon är helt fantastisk.

Jag räknar med 30 pers. Jag har inte varit på något dop för kompisarnas barn så jag bjuder inga vänner. Jag har mkt släkt. Sambon har dock varit på dop för sina vänners barn så de paren bjuder ni. Hur gör ni?

Vi bor ju inte så stort så 30 pers blir mkt hemma hos oss ändå.

Kommer nog också få skriva klädkod. Vi klär alltid upp oss och sambons släkt gör det aldrig. Så det kan nästan bli komisk annars. Min släkt i kavaj och slips och hans i gammal t-shirt. Eller inte så illa men nästan... :D

Här blir det nog bara fika. Vi är matlagar-familj men har haft mycket fester de senaste åren och då alltid gjort all mat själva, så vi är lite trötta på det. Senast nu brorsans bröllop med 80 pers och mamma lagade maten... (trerätters plus tårta)

Kommer inte att kunna göra något åt det största problemet förrän på fredag, så det är bara att plåga ut den här veckan och se hur det går. Går det åt pipan är det stor risk för att vi måste flytta. :( och det känns sådär nu när allting nästan är färdigt.

OJ :eek: hoppas verkligen att det löser sig!!!!

Nej vad tråkigt! Är alltid rent fördjävligt när det är något som hänt och man bara går och grunnar!

Vi ska ha dop en vecka efter er :laugh:
Men vi kan inte skicka iväg några inbjudningar förrän vi vet om vi kan låna församlingshemmet. Finns inga andra lokaler i byn som kan ta emot lite drygt 30 personer.

Nu har jag blivit lite crazy! Sålde ju min häst för att jag inte hade tid med honom och att jag börjat tröttna lite på att bara kunna köra. Men nu har jag insett att sambon gott och väl kan ta hand om sin son några timmar i veckan! Så nu har jag börjat lite smått och leta efter häst igen, blev så inspirerad av ridturen igår. Denna gången blir det nog en nordsvensk! Har alltid varit en liten dröm att äga en sån. Vill kunna dra ut lite virke ur skogen och bara ha en häst att mysa med.

*kl*
Idag måste vi skicka in papprena på Alicias namn... Har fortfarande inget andranamn... Det är svårt att få något att passa ihop med Alicia.. Jag heter Helen i andranamn men det passar ju inte alls...

Åhh har dopångest. Vill verkligen inte ha i kyrkan men tror gammelmormorna kommer grina om vi inte har det... Kanske är lika bra att ha det. Måste plocka fram sonens dopklänning och se när den kan passa...

Kanske helt enkelt ska strunta i andranamn. Måste man verkligen ha det? Det fyller väl ingen funktion, eller?

Jag hade nog struntat i det om du inte har något du verkligen vill ha..Vi hade inte gett Nelly nåt mer om det inte var för att det är lite mening med det andra namnet..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar