Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

kl

Spelar ingen roll längre med husen då sambons föräldrar tydligen sålde sitt idag till ett annat par =( De var inte säkra på att vi ville ha det, eftersom jag tvekade då för ett tag sedan när det var aktuellt...
Jag blev ganska besviken då jag ställde mig mer och mer in på att jag ville ha deras hus..

Jaja, vi får väl rikta in oss på det andra och se vad visningen säger ikväll och om fler är intresserade.

Har de skrivit på avtalet då? P g formkraven i jordabalken så är man inte bunden av ett köp förens köpehandlingen är underskriven av båda parter. Det betyder att om svärföräldrarna har skrivit under men inte motparten så kan svärföräldrarna fortfarande backa ur.

Var tvungen att gå tillbaka och kika lite mer på det andra huset...det är faktiskt väldigt väldigt fint det också. Verkar vara rätt väl renoverat och fräscht?! Sen går det ju alltid att sälja och köpa gård när en lämplig sådan dyker upp :laugh:

*kl*

Jippie *not*
Jag och sambon bestämde oss för att fixa till uppfarten till ladugården igår...lättare sagt än gjort. Skulle ju "bara" plana till, ta bort gräs och lägga plattor närmast dörrarna...ahhh om jag säger som så, vi hamnade visst i "renovera gamla byggnader-branschen". Syllen vid dörrarna var i princip helt uppruttnad...så ni kan ju gissa vad vi ska pyssla men i kväll.Får se det possitivt. Vi får en fräschare ladugård och en del tid tillsammans :D

Sen råkade ju sambon nämna att vi kanske skulle fixa till den lilla lägenhet som man byggt om djurdelen till....gissa vem som snabbt som attans började mäta ock skissa, har redan planerat hur köket ska se ut :d

+ Ia...
Ja, jag vet att det finns tabletter och ja jag skulle naturligtvis bara behöva knysta för att få dom MEN jag kan ju inte bestämma mig om jag tycker att det är värt att sluta amma när man inte har någon alternativ tröst. Jag går ju inte o dör av att vänta tills hon börjar med smakportioner o så... Men samtidigt ville jag ha henne inskolad på ersättningen då så att hon kunde lära sig en sak i taget... Magen kanske inte vill ha uppror på en gång...

Jag har ju bara börjat trappa ner- inte sluta förrän om 3-4v. Eller är det dumt? Är det bättre att inte lukten finns runt mig kanske?

Armani- Typsikt... Samtidigt så blir det ju mindre att vela om. Antingen eller liksom. Mkt pengar om man eg bara vill ifrån en lägenhet...

Tack för alla gratulationer! Vi hade en underbar dag igår, även om det hände en "liten" (typ den värsta vi varit med om!) precis innan vi skulle in i kapellet. Det kom en rejäl laddning bajs och det var till och med under fötterna! Helt galet och otroligt stressande! Tur att vi hade ombyte och tillgång till rinnande vatten, säger jag bara! :bow:

V blev jätterädd för musiken och gallskrek framme hos mina föräldrar medan vi tågade in. Det var helt fruktansvärt faktiskt. Ändå hade han hörselkåpor på sig. I det stora hela skötte ha sig bra i kapellet och under middag + efterfest var han vår vanliga toksnälla bebis igen! :love: Han var på bra humör hela tiden, charmade gästerna och gick sen och la sig kl 21 (och sov till 4:30 som vanligt).

Här är ett par bilder på oss. Tar bort dom om några dagar, vill egentligen inte "outa" mig. :p

Grattis!! Vad fina ni var (är). Tänkte på er i lördags :)

Aha, ja man har ju lite olika erfarenhet av mäklare.
Jag tror inte att man har det svårare att hävda något om man bara har gjort en besiktning.
Mäklaren har ju inte det ansvaret alls.
Intressant att höra om mäklaren tänker ta betalt för denna tjänst eller om h*n gör det gratis.

Själv föredrar jag köp utan mäklare, men självklart med egen besiktning.
Men detta är ju inte en tråd om mäklare...så jag skall inte babbla mer om det. Jag var bara nyfiken hur du tänkte.

Har de skrivit på avtalet då? P g formkraven i jordabalken så är man inte bunden av ett köp förens köpehandlingen är underskriven av båda parter. Det betyder att om svärföräldrarna har skrivit under men inte motparten så kan svärföräldrarna fortfarande backa ur.

Nej inget är skrivet än. Dock känner dem paret som köper det nu och killen nödvändig så glad så han började gråta i telefonen :o så varken vi eller svärföräldrarna har mage att nu bryta det. Dumt kanske, men vi har inte hjärta att göra så mot dem...

Emmah: Jo det andra är i ett helt okej skick, bilderna luras kanske lite, men överlag helt okej :) Dock är där många intresserade så med vår vanliga otur så blir vi utan hus nu också :(

*kl*
oregano:
Ni var verkligen jättefina! önskar er all lycka till!

Här har alex varit på riktigt bra humör igen. Gnälldagarna verkar vara förbi för denna gång. Idag kom pappan hem tidigt från jobbet då jag varit krasslig och se dem båda busa och höra alex skratta gjorde mig helt varm i hjärtat..:love:

Imorgon är sambon ledig och vi ska till bvc för mätning och viktkoll.
Store sonen var på circus idag (liten familjecircus) i byn och jag ich akex skulle hämta honom, hade dock tagit fel på tiden så de hade precis börjat när vi kom. Men alex tyckte det var spännade med tält, jonglering och lite shettisar!
Hoppas att han sover lite bättre i natt, han är med lite täppt i näsan och har vaknat senaste nätterna och velat äta.

I veckan blir han 4 månader :eek: var har sommaren tagit vägen???

Finns det några dalslänningar här inne? Har hittat ett kanonställe som ser intressant ut nu när sambon sagt upp sig!

Ni som har börjat med ersättning- hur mådde era bröst under nertrappningen?

Mina bröst har nästan sinat av sig självt. Började ge ersättning morgon och kväll, och det började på en gång att minskas. Så nu räcker det lilla jag har kvar bara till nattammning. Och skulle det vara nån natt han inte vaknar så är de inte jättespännda heller.
Det ända läckaget jag upplever är att det närapå står en stråle ut ifrån det bröst som står på tomgång när han ammar från det ena :D

*kl mig själv*

Idag har jag ridit kompisens foderhäst. Så jäkla skoj att rida riktig kuse!
En halvblodsvalack på 175 i mkh, gått höga klasser i dressyr. Så idag har jag haft lattjolajbans:laugh: Förrutom att det kändes som att båda höftlederna skulle hoppa ur led. Undra om det är spår efter fölossning/foglossning?

*kl*

Idag ska A få sina sprutor... Men visst är det en av sprutorna man får betala för? Hur mycket var det? Måste hinna och ta ut pengar. Sen blir den väl kramkalas ikväll med ledsen bebis...

Hmm, undra om det kan vara olika på olika landsting? Vore kanon för min ekonomi att inte behöva betala just nu... ;) Fick ni välja om ni ville ge den ena sprutan?

Jag har ju överrörliga leder, så för mig känns det alltid så, samma sak med knäna, och jag har märkt att det är mycket värre efter graviditeten nu, så det kan säkert ha med det att göra.

*kl*

Selma vaknade med ett illvrål vid tre imorse då hon vaknade till och blev livrädd för att hon lyckats dra sin snuttefilt över hela ansiktet, suck. Efter det blev hon så upplivad att hon inte kunde komma till ro förrän runt klockan 6. Så jag är helt slut idag. Sen har det hänt en massa andra tråkiga grejer som tagit rätt hårt, så nu sitter jag här på vår veranda med min jättebebis till hund i knäet och Selma glatt snackandes i vagnen och störtgrinar. Allt känns verkligen piss just nu.

Lottch - skickar en kram. Här var det också livat inatt men Ture och jag somnade om vid 7 när sambon åkte till jobbet och sov till 10. Helt klart nödvändigt. Nu flyr jag till mina föräldrar som båda är lärare och bor där en natt. Passa på att få lite hjälp innan de börjar jobba!

Idag blir Mikaela redan 3 månader och vi ska på koll och sprutor på BVC.
Helt otroligt vad tiden går fort :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar