Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Smart med blocket, kan ju vara lönt att satsa på en begagnad iaf =)

EmelieR: hahaha, hoppsan, kanske finns det någon för över 10 kg? Han väger ju över 7 kg redan, min prins :D

Kom på en sak- e Milton stor nog till hoppgunga?

Nej, det skulle jag inte tro. Eller jo, som sagt storleksmässigt hade det fungerat, men inte rent kroppsligt. Han är inte tillräckligt stabil i nacken etc. än för sådant. Men sedan ska en sådan införskaffas. Eller ja, först får han testa kusinens och se om den är poppis, i så fall ska vi lätt ha en sådan!

Kl

Imorgon är det husvisning igen på huset vi är intresserade av!! Hoppas hoppas det faller min pappa i smaken, alltid enklare då :D

kuligt=)

Själv kollar vi lite smått på gård nu..är så sugen på att flytta till landet och ha pålle hemma, och nåra inakorderingar..
Samtidigt vill man inte flytta längre från släkt och vänner än nu..men blir svårt..Gårdarna åt vellingehållet är :eek::eek: i pris...suuuck..

*kl*

Hmmm fick i dag reda på att våran ena hund inte hade de ägarförhållande vi trott...
Vi tog tiken som 7 månaders på halvfoder, vi har betalt för hunden och hon ska ha rätt till en kull. Enligt uppfödaren skulle hundens papper komma (import ifrån italien).

Av en slum hittar jag på ett hundforum en förfrågan ifrån uppfödaren (den i italien) ifall någon viste vart hunden fanns. Detta hade hon lagt ut för två¨år sedan (vi har haft hunden i tre år)

Vi mailar och berättar att vi har hunden. Då berättar hon att den som importerade hunden inte har betalat hunden och därför är hennes stamtavla kvar i italien.

Helt plötsligt får jag svar på varför det aldrig har varit bra läge att ta kullen. Varje gång har jag frågat ifall hon fixat reg-beviset men då har hon bara pratat bort det och nu var det ett år sen jag hörde något.

Vi har alltså köpt en hund som den svenska uppfödaren inte betalat... Så nu ska vi se ifall vi kan köpa ut hennes stamtavla ifrån italien. Ska ringa SKK i morgon och höra, för vi har extra avtal angående fodervärdsavtalet...

Den italienska uppfödaren var otroligt glad över att ha hittat "sin" hund igen! Eller ja, rent juridiskt så är det nog hennes hund eftersom hon har registreringspapprena. Men jag tror knappast hon vill ta hem hunden.

Tack för alla gratulationer! Vi hade en underbar dag igår, även om det hände en "liten" (typ den värsta vi varit med om!) precis innan vi skulle in i kapellet. Det kom en rejäl laddning bajs och det var till och med under fötterna! Helt galet och otroligt stressande! Tur att vi hade ombyte och tillgång till rinnande vatten, säger jag bara! :bow:

V blev jätterädd för musiken och gallskrek framme hos mina föräldrar medan vi tågade in. Det var helt fruktansvärt faktiskt. Ändå hade han hörselkåpor på sig. I det stora hela skötte ha sig bra i kapellet och under middag + efterfest var han vår vanliga toksnälla bebis igen! :love: Han var på bra humör hela tiden, charmade gästerna och gick sen och la sig kl 21 (och sov till 4:30 som vanligt).

Här är ett par bilder på oss. Tar bort dom om några dagar, vill egentligen inte "outa" mig. :p

20100807Brllop072.jpg

20100807Brllop105.jpg

:love::love: Åh vad fina! Stort grattis igen! Fnissade lite åt "bajsäventyret" ;) Döptes Vilgot samtidigt?

Har ni planer på att åka iväg någonstans?

Skickar en stor grattiskram:bump:
Vad tjusiga ni är!
Och vilken fin dopklänning "skit"ungen (;)) har!

kuligt=)

Själv kollar vi lite smått på gård nu..är så sugen på att flytta till landet och ha pålle hemma, och nåra inakorderingar..
Samtidigt vill man inte flytta längre från släkt och vänner än nu..men blir svårt..Gårdarna åt vellingehållet är :eek::eek: i pris...suuuck..

Åh, vad jag avundas er som är i leta-gård-stadiet!! Men kan tänka mig att priserna bara är för tråkiga.. Är liksom inte riktigt rimligt alla gånger. Här omkring är väl gårdarna ändå ganska så normala prismässigt, men ändå för högt för oss flera gånger.

Vi velar hit och dit mellan detta hus vi nu tittar på för 850 000. Jättemysigt i ett villakvarter ligger det då det ligger liksom bakom de andra villorna och inte utmed vägen. Det går en liiiiiiten väg in mellan tv å villor och där innanför ligger detta hus och ett annat. Nytt kök, resten är helt ok. Inglasat uterum med trädäck utanför.

Och så är det sambons föräldrars hus som vi får för 950 000, om vi vill. Nya fönster, nytt tak, altan under tak med halva väggar, nytt underbart kök och "vi vet vad vi får".

Men jag vet inte, velar som bara den och vet varken ut eller in. Sambons föräldrar ska lämna besked till mäklaren imorgon om de tar högsta budet, som en annan redan har lagt, eller om vi får det lite billigare. Och så ska vi egentligen på visning på det första huset igen imorgon kväll.

Ja, det är mycket nu - hjääääääälp :D

Hade jag stått och valt mellan de husen hade jag lätt tagit din sambos föräldrars hus.
Dels för att det va mycket finare och större och dels för att det är just hans föräldrar ni köper av. Du skrev ju själv att man vet vad man får liksom.

Ingen jättestor prisskillnad i hussammanhang.

Hade jag stått och valt mellan de husen hade jag lätt tagit din sambos föräldrars hus.
Dels för att det va mycket finare och större och dels för att det är just hans föräldrar ni köper av. Du skrev ju själv att man vet vad man får liksom.

Ingen jättestor prisskillnad i hussammanhang.

Nä, prisskillnaden är ju ingenting egentligen, så det är skit samma. Och det blir inte mycket dyrare för oss att bo i sambons föräldrahem, än i det andra. Det andra har dock garage, men det är väl en petitess i sammanhanget egentligen..

Svårt att råda någon i ett så stort beslut som att köpa hus baserat på några bilder.

Jag tycker att dina svärföräldrars hus såg mycket mysigare och vettigare ut på insidan Gillade ex inte alls att ha vardagsrummet i gillestugan. Alldeles för mörkt för min smak. Trädgården var däremot mycket mysigare till det andra huset (gillar stenmuren). Insidan kan man ju alltid bygga om Det huset hade även garage vilket är ett stort plus.

Att köpa av svärföräldrarna kan vara både positivt och negativt. Ni vet vad ni får. Men skulle det visa sig vara något stort fel på huset kan situationen bli annorlunda. Det är ju svårt att ”angripa” svärföräldrarna och i svärföräldrarnas situation hade jag känt mig jätte dum. Det kan även bli knepigt om de inte riktigt kan ”släppa” huset. Eller känner sig lite väl hemma.

vad fina ni var alla tre!!:)

Otroligt vacker i din klänning!
Vilket bra läge för lille att bajsa ner sig så, hehe..men det verkade sluta lyckligt iaf:D
Grattis!!:bump:

Lätt valt sambons föräldrars hus! Jättetrevligt och som AKb säger, du vet va ni får:)

Fräscht och snyggt!:)

.

Att köpa av svärföräldrarna kan vara både positivt och negativt. Ni vet vad ni får. Men skulle det visa sig vara något stort fel på huset kan situationen bli annorlunda. Det är ju svårt att ”angripa” svärföräldrarna och i svärföräldrarnas situation hade jag känt mig jätte dum. Det kan även bli knepigt om de inte riktigt kan ”släppa” huset. Eller känner sig lite väl hemma.

Good point..så kan det ju vara faktiskt..

Kom föressten på att jag åt vetelängd inne hos grannen igår..Nu kollade jag och det innehåller MJÖLK och SMÖR:eek:

Men lillan har inte reagerat något..detta var i går vid 3 tiden..Hade hon reagerat borde det väl hänt nåt vid detta laget, eller?

ammat en del sen dess ju...

Kanske, KANSKE om man vågar tro det, så kanske känsligheten försvunnit med koliken:idea:

Har testat lite smått med vanligt smör på mackorna igår och idag, och dte har inte hänt nåt..

men så kom jag på att jag åt vetelängd utan att tänka mig för igår..och där är ju ren mjölk..dumt men kanske bra eftersom det verkar lugnt..ajja, får se..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025