Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Ja dessa sambosar! Min är faktiskt ganska duktig och tar hand om Milton och gör allt med honom, vilket är skönt! Men är vi iväg tillsammans så är det fotade jag som tar Milton, eller folk vi är hos, sambon tycker nog det är skönt att pausa ;) Och träffar vi sambons syster-dotter (6 månader) så bär han nästan hellre runt på henne och pratar med henne, än sin egen son - det kan reta mig ganska mycket ibland. Men jag kanske är lite löjlig :D

Kl
Igår kollade vi på ett hus och idag la vi bud på det :) Jag har lite blandade känslor kring detta då jag helst vill ha hem hästarna. Dock måste vi ha hus nu och kan därför inte gå och vänta på bästa hus i rätt läge för rätta pengar just nu. Får väl gladeligen bo i ett villakvarter tills vi tar över sambons morföräldrars ställe om sisådär hundra år...

Kl
Igår kollade vi på ett hus och idag la vi bud på det :) Jag har lite blandade känslor kring detta då jag helst vill ha hem hästarna. Dock måste vi ha hus nu och kan därför inte gå och vänta på bästa hus i rätt läge för rätta pengar just nu. Får väl gladeligen bo i ett villakvarter tills vi tar över sambons morföräldrars ställe om sisådär hundra år...

Kul !Samma som vi. Vi bor i hus nu, fast jag egentligen ville ha gård direkt. Men vi får jobba oss upp. Först var det lägenhet som vi tjände på så vi kunde lägga in i huset, och frhoppningsvis tjänar vi lite så vi kan lägga in i en liten gård sen:)

Ni har iaf en gård så småningom! avvis!:D

åhh., jag vill oxå lägga bud! Känns som att det är väldigt krångligt att köpa hus utan mäklare just nu. Allt tar sådan tid! Vill ju veta och inte bara gå och fundera på hur det blir.

Emmah.S - det låter som om du inte ammar utan ger ersättning? Om jag varit du så hade jag helt enkelt talat om för sambon att nu har han gjort det här och det här och det här medans du inte fått någon egentid eller hjälp, så nu MÅSTE du få det. Sen åker du hemifrån. OM du inser att bebis klarar det.

Jag ska faktiskt göra det idag. Sambon här är skitbra och gör mycket hemma, men jag har i princip haft Ture dygnet runt sen han föddes. Nu har han ju haft svårt för sambon tidigare men inte längre, så varför har bara jag honom då? Och när han har honom så är de alltid där jag är. Rider jag står han med honom i selen och tittar på. Bär han honom så måste jag alltid ta över för att han måste kissa eller nåt sånt...

Så nu gör jag slag i saken. På måndag börjar sambon jobba efter 4 veckors semester så idag, imorgon och på söndag ska jag åka hemifrån en timme. De får klara sig bäst de vill, nu vet jag ju att han kan trösta!

Jag har ett annat dilemma. Jag får inte sova. Ture sover ju hos oss och är i princip aldrig vaken på nätterna men han STÖKAR så förbannat att jag inte kan sova. Det kräver att man ibland håller i honom och petar i nappen då och då, så att låta honom sova i egen säng eller i annat rum skulle inte hjälpa. Då skulle han vakna och vara ledsen. Det här är andra morgonen på raken som jag helt enkelt inte kan somna om när han stökar så jag istället har gått upp. Dessutom så är våra få nattrutiner helt störda. Förut åt han alltid 1-2 och 4-5, men han har börjat somna tidigare på kvällarna så nu kan han äta när som.

Förr tyckte jag han var stökigare när det var varmt, men nu undrar jag om han är hungrig... Enda gången har slappnar av och sover hårt är när han ätit, samtidigt så småsnuttar han ofta. Svårt att veta hur mkt han får i sig. Jag bryter ihop, nätterna är hemska och DÅ är det bara jag som tar honom. Sambon ligger visserligen i samma säng men han hör ju inte förrens det blir jätteilla, och då tycker han synd om sig själv som inte får sova. Att jag legat och haft full support i fem timmar då missar han liksom...

Tänk att få sova en hel natt. Eller iaf en halv. Har inte gjort det sen jag blev gravid. Först kissandet 7 ggr/natt o så foglossningen och så det här. Gaaaaaaaaaaaah. Jag som inte tidigare klarade mig på mindre än 8 timmar klarar mig nu på 3. Eller klarar och klarar...

Men du verkar ha ett bra stöd av svärmor, använd dig av det.
Förklara för henne hur du känner och gör en kupp tillsammans.
Du åker till hästen och svärmor "kan" absolut inte ta hand om Theo dessa gånger. Men andra ord måste din sambo ta sitt ansvar.
Detta ska inte bara ske en gång då och då, utan varje gång han ber sin mamma ett tag fram över.
Så länge ni finns där och hjälper honom så finns det ingen anledning för honom att fixa det själv, förutom anledningen att han borde.

Försök ha bestämda tider att då ska du till stallet och så är det alltid, kanske en veckotavla (det har vi, där vi skriver allt som ska hända i veckan) och på så vis blir det hans problem om han dubbelbokar sig.

Har problemet uppkommit efter ni fick barn eller fanns det där innan, alltså att han hipp som happ for iväg på annat?

Kul !Samma som vi. Vi bor i hus nu, fast jag egentligen ville ha gård direkt. Men vi får jobba oss upp. Först var det lägenhet som vi tjände på så vi kunde lägga in i huset, och frhoppningsvis tjänar vi lite så vi kan lägga in i en liten gård sen:)

Ni har iaf en gård så småningom! avvis!:D

Exakt som vi. Bor ju i lägenhet nu som vi räknar med att vi kommer tjäna lite på. Sedan blir det hus (som det ser ut nu i alla fall) och sedan då gården.
Känns just nu som att Milton går i första hand (såklart!) och vi vill att han ska få växa upp i hus med trädgård. Dessutom vill vi ha honom på dagis/i skola i Vinslöv där vi själva kommer ifrån, men bor nu i Hässleholm - därför vill vi flytta tillbaks dit fortast möjligt och då får det bli hus inne i byn.
Det är iofs roligt för Milton, som kommer bo jättenära både mormor och morfar och farmor och farfar :laugh:

åhh., jag vill oxå lägga bud! Känns som att det är väldigt krångligt att köpa hus utan mäklare just nu. Allt tar sådan tid! Vill ju veta och inte bara gå och fundera på hur det blir.

Hahahaha, själv hade jag varit glad om jag slapp budgivningen ;) just för att det typ alltid är någon jäkel som bjuder över oss :D
Men förstår dig, drygt när allt tar sådan tid - jag hade, precis som du, fått magsår! Har ni hört något mer om "ert" hus förresten? Jag är så nyfiken och vill verkligen se bilder!!

*kl* Var på Ullared igår :) Skulle ändå till Halmstad i andra ärenden. Skitmkt folk. Man fick hålla runt selen hela tiden som en skyddsbarriär. Folks armbågar bara for rundor ;) Sånt man inte tänkt på tidigare där.
Babyavdelningen var nog den enda avd där man faktiskt kunde gå- skönt det för det var ju där jag ville titta mest. Köpte på mig örontermometer, ett par filtar och en sängmobil. Några nappflaskor o en bitring trillade också ner. Ska man ha bitringen i kylen sen va? Mam:s sort med kylande effekt...
Hittade lite pyjamasar med.

Ja, budgivning och budgivning. Vi är ju ensamma om det så det handlar väl mer bom att lägga ett bud som säljaren tar. Men banken vill ju ha det värderat först för att säga vad vi får låna till det.... Hinner väl komma fler köpare sådan tid som det här tar.

Oscar är precis likadan med sitt sovande!
Han är inte så jättevaken och skriker, men bökar omkring och tappar nappen.
Jag kan inte riktigt slappna av i sömnen känns det som.

Jag tror inte man kan slappna av även om de inte bökar i sängen... Det kvittar om E ligger i spjälsängen- jag är ändå där o vaktar :)

Ja, budgivning och budgivning. Vi är ju ensamma om det så det handlar väl mer bom att lägga ett bud som säljaren tar. Men banken vill ju ha det värderat först för att säga vad vi får låna till det.... Hinner väl komma fler köpare sådan tid som det här tar.

Det är just den där väntan som är för jobbig alltså.. Vi får väl se var våra affärer slutar - detta är den enda nackdelen med helg - ännu längre väntan :D

Plus att det är semestrar så allt tar länge tid för det. Gahh, ska nog krypa ner i sängen och sova tills banken ringer...

Idag sov A i vagnen hela tiden medans jag fixade hästarna. Andra gången. Heja heja!!! Så skönt att inte behöva pilla på henne med risk att ha starka mediciner på händerna, eller behöva ha henne i stallet när jag sopar eller blandar hö som dammar lite.

Ja semestrar dessutom.... Örk!

Vad skönt för dig! Själv var min Milton duktig och sov supermycket igår på dagen, fick massor gjort :D Men idag är det mest pip och han ska visst inte sova något alls, jäkla unge ;)

kl

Nu är vaccinering nr 2 avklarad. Hon pep bara till lite efter andra sprutan, Så jag tror att emla-salva och sockerlösning gjorde susen.
Lite drygt 5 månader gammal så är hon 65 cm och väger. 6,9 kg. Hon väger alltså nu lite mer än dubbla sin födslovikt.

Plus att det är semestrar så allt tar länge tid för det. Gahh, ska nog krypa ner i sängen och sova tills banken ringer...

Idag sov A i vagnen hela tiden medans jag fixade hästarna. Andra gången. Heja heja!!! Så skönt att inte behöva pilla på henne med risk att ha starka mediciner på händerna, eller behöva ha henne i stallet när jag sopar eller blandar hö som dammar lite.

Lyxigt, heja A! Ture sov 20 min på förmiddagen i sovkorven och 5 minuter i bilen på eftermiddagen. :crazy: Nu har han dock slocknat och sover här bredvid, får se hur länge...

Jag åkte och kollade på Svante Johansson-träning på fm. Flera kompisar var med och GUD vad sugen jag blev. (Ska nog behålla hingsten trots allt, vill ju rida och inte bara titta på 1-åringar i hagen.) Efter en halvtimme gjorde jag något jag ALDRIG ska göra mer. Jag sms-ade sambon och frågade hur det gick. Fick till svar att han var vaken och skrek. Jag satte mig i bilen direkt men fick efter fem min ett meddelande om att han lugnat sig. :cool: Då kunde jag ju inte åka tillbaks, så då åkte jag hem.

Steg två i mitt projekt om lite egentid kommer imorgon då jag ska gå på stan en stund själv. Då ska jag inte ringa ... :p

Hahaha, stackars Ture annars om han försökte sova och sambon var vaken och skrek. ;)

Ahh , skulle inte ens kunna åka och titta på träning tror jag. Det är snart tävlingar här hemma, ska nog kolla på dem men det kommer att kännas. Fan vi har elva hästar hemma och ingen jag kan rida... Snacka om felpriorotering...

*kl*
Alla som fortfarande helammar, hur ofta ammar ni??

Jag ammar Alex ca varannan timme från 6 på morgonen till 22 på kvällen. Ibland vill han äta en gång på natten.Trodde att han skulle börja dra ut på tiden mellan målen snart, men icke. Idag har det nästan varit 1.5 timme emellan :grin:

Mat har jag massor, men han somnar alltid när han äter. Försöker hålla honom vaken genom att prata och peta på honom eller lägga honom lite obekvämt (elaka mamman :devil:)
Men han somnar bara, sen kan han vakna till när jag stoppar in tutten i kläderna, men då vill han inte äta mera så det verkar som om han är mätt.

Blir lite avundsjuk när jag läser om andra här inna som matar var fjärde timme eller så. Gör inget annat än ammar känns det som..

Vi skulle också ha varit och fått den andra sprutan idag, men fick ställa in på grund av sjukdom på BVC.
Men min skrutt väger en hel del mer än din (hur mycket mer får jag väl reda på nästa vecka). Hi hi hi

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar