Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Åh han är ju jättelik dig! Usch vad ledsen jag blev när jag läste att du hade haft det tufft i skolan... Men det verkar inte ha påverkat dig så mycket, du verkar vara en sån varm och go' tjej med skinn på näsan ;) Tycker så mycket om alla här i våran tråd. Önskar att vi alla bodde närmre varandra, hade vart så kul att ses :)

De första 9 åren va inte skojiga. Tänk att folk ska ha roligt åt dem som har rött hår och fräknar. Men gymnasiet gjorde mig gott, massa härliga människor.
Har alltid levt efter mottot "Det som inte dödar, härdar" Det gjorde att jag kämpade igenom de åren.

Sörjer med att vi inte bor närmre varann. Hade ju varit skitskoj att träffas.
Fast jag tycker iofs att du på kusten, skåmemorsorna och jag som bor i mellantingen gott kan ordna med någon dag. Jag åker gärna neråt, älskar att åka på utflykter.

*kl*
Skitdagen har bara fortsatt. Alexander har inte velat äta, tar tag och släpper sedan. sover bara korta stunder och sen är det skrik...
Han har skrikit mera de två senaste dagarna än vad han gjort sedan han föddes!
Är helt slut, nu sover han i vagnen så jag ska bära upp insatsen och förhoppningsvis sås over han någon timme till i den.
Här gnäller jag efter två dagar..tänker på er stackare som haft kolikbarn.

Är det bara en utvecklingsfas? tänder? eller har jag ätit något??

Hemskt att inte veta, imorgon ringer jag bvc om det är likadant :crazy:

kl
Det e numer svårt att ta kort på henne. Våran tekniknörd till dotter jagar Iphonen så fort hon ser den.
s_889.jpg

Allt ska in i munnen.
s_1252.jpg

Glad för det mesta.
s_835.jpg

Rullar åt alla håll och kanter.
s_68.jpg

Däckad.
s_237.jpg

*kl*

Har för mig att jag läst om att det är några av er som tillverkat egna mobiler till barnvagnen. Hur har ni fäst dem på vagnen?
Min mamma har virkat små söta amigurumi figurer som jag hade tänkt att hänga upp, men hur? Så att det på ett enkelt sätt går att vika undan/hänga ner.

Det är bra, det ska börjas med iPhone i tid! :banana: Du får köpa nån app med djurläten och så till henne. Finns flera stycken.

Vad söta alla bebisar är! :love: Och vad mycket hår alla har! Här har vi bara lite fjun, men vi är lika glada för det! :D

Kl
Jag fick en liten möhippa idag! :love: Hade inte förväntat mig det eftersom det inte är något stort bröllop och dessutom har två tjejer "försvunnit" pga separationer som skett ganska nyligen. 5 st var vi iallafall som gick på spa och fick massage. Helt underbart skönt och en jättetrevlig eftermiddag/kväll!

Jag har också en liten skallaper. Ture har också bara små fjun! :) Vad kul med liten möhippa. Jag har ju missat allt sånt (vi har varit bjudna på flera bröllop i sommar) nu pga Ture, men det är så kul när det är trevliga saker inplanerade och inte en massa fånigt.

Jag måste bara få visa. Jag fick ett ryck igår och sadlade min dräktiga donna. Hon är inte riden på 9 månader och har rätt rejäl sadeltvång, så först var det lite spännande, sen joggade vi runt i hagen i kvällssolen, lika glada bägge två. Ska nog rida henne lite lätt nu tills 2-åringen kommer hem. Passar oss båda tror jag.

ostergarden

Ture verkar förresten ha blivit förkyld och jag får ångest. Jag tycker det är skitsvårt med klädsel och täcken på nätterna. Naken eller inte naken, body eller pyjamas. Täcke eller sovpåse eller påslakan utan täcke. Fönster öppet eller inte... Både han och jag far illa när det blir för varmt.

Hur eller hur så har jag misslyckats nån stans, för när han åt vid halv sex så var han täppt i näsan och nös och hostade lite. Stackars. Hoppas det inte blir värre...

Jag tycker att min Skrabba kan vara lite täppt i näsan på morgonkvisten här med. Men jag märker inget när vi varit uppe i tio minuter... Kanske är lite i gångarna för att de legat ner så länge?

Gissel med kläderna här med till natten. I min säng har hon inget och i hennes pyjamas. Har helt ok temp i sovrummet.

Det finns såna ringar att fästa med i barnaffärer. FAst jag vågar inte ens sätta dit dom så... Man kommer ju inte i vagnen sen. Jobbigt att bräcka den varje gång...
Elastiskt gummiband är det till dom som man kan göra namn med. Kanske man kan använda det och en tryckknapp?

Håller med, sovklädsel är skitsvårt. Nu har vi dock gått från pyjamas och täcke till sovpåse iom att vi bytte från vaggan till spjälsängen. Tyckte det kändes som Theo skulle bli helt övehettad med både body och sovpåse men han har sovit i det nu 3 nätter och vad jag kan känna så verkar det helt lagom. Fönstret är alltid öppet i vårt sovrum fram till typ november :laugh:

Jag har en gigantiskt mobil från IKEA i vagnen, hänger upp den i sufletten. Från början hade jag en klädnypa, men numera är de en säkerhetsnål, den ramlade ner hela tiden....Hänger man den där så är den lätt att lägga upp över sufletten när man ska ta ut bebbe och dyl.

Han blir 4 månder nästa vecka.

Igår när jag precis skulle bära upp honom så vaknade han, då började nästan jag gråta...men så får man ett jätteleende och så är allt bra igen. Sen blev det dock skrik och gnöl innan han kunde somna för natten.
Sovit mkt bättre inatt han har bara ätit två gånger (tror jag :D)

Än så länge är han nöjd och glad. sitter i hoppgungan så jag har tom ätit frukost:banana:

Tack för tipset! Ska kika in i någon barnaffär när jag har vägarna förbi.

Vilken fin häst :love:
Saknar hästägandet nåt så enormt! Men jag har satt upp ett mål på att inom tre år ska jag ha skaffat mig en ridhäst igen och inte någon liten shettis som jag haft de senaste åren.

Nattklädel är jättejobbigt!
Nu när det inte är så olidligt varmt så har han body och gallerfilt när han ligger i spjälsängen och bara body när han ligger hos mig, vi alstrar ju värme mellan varann och oftast så råkar mitt täcke komma lite över honom med.

*kl*
Oscar har börjat bli mer och mer intresserad av hundarna. Särskilt lilla vovven är rolig. Rycka lite i pälsen är mysigt och det verkar den dumma hunden med tycka.

Jag har hängt mobilgrejorna i ett gummiband. I ändarna på gummibandet har jag fäst små krokar som jag köpt i en syaffär. På vagnen sitter små öglor av gummiband som jag fäster krokarna i.

*kl*

Nelly och jag i helgen när vi var på väg hem från stugan i småland. Har en liten skallepär vi med;) Osminkad och fin är man...

Nellysmland.jpg

Och hon har äntligen börjat ta napp, lilla fisen:)
sovnelly.jpg

Fin pålla!!:D ser härligt ut!

*delvis kl*

Vad fina alla bebisarna är=) Sån kalufs vissa har, härligt:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 707
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?