Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Hur många veckor är Ture nu? V har också bökat och stökat med maten precis som du beskriver och det har alltid sammanfallit med "gnällighetsutvecklingsfaserna". Det har gått över så fort han kommit in i en lugn period.

:D Tre timmar låter helt lagom.
Tre minuter däremot :crazy: (;))

Eftersom jag har minne som en guldfisk så kommer jag inte ihåg vem det var, men någon här på forumet hade ju typ en 3 minutersförlossning. Hon födde ju inne på jobbtoaletten och chefen fick förlösa henne. Snacka om dramatik! :eek:

Var själv i stallet idag. Normalt brukar min mamma vara hemma men idag skulle hon jobba. Tänkte att det här går åt skogen. Kan ju inte mocka med A i selen när hästarna står i boxen... Och hantera medicinen som är farlig för A att få i sej.... Men jag kom på att hon gillar ju inte att ligga på rygg i sängen så varför skulle hon gilla att ligga på rygg i vagnen... la henne på sidan och vips så sov hon och jag hann släppa ut hästar som skulle ut, ge fölet medicin, tempa, mocka, blanda hö, mocka syrrans boxar, fylla på vatten, lunchfodra..... Helt otroligt. Första gången jag fått fixa i stallet utan henne skrikande i vagnen bredvid eller sambon med A i famnen blängande över axeln typ "är du klar snart" Love it. Fler såna dagar tack!

Imorgon ska jag till strömsholm och hämta mer medicin eftersom apoteket strulat till det med beställningen och ska passa på att fika på Markan.

Cyllene: A är likadan när hon äter. Känns som det tar hundra år att ge henne mat ibland. Hoppas det går över...

Det är så skönt när det är lugnt!
Idag stannade sambon hemma med lillen själv för första gången.
Åkte till stan och köpte lite magmedicin till hunden. Och vad jag njöt av att sitta själv i bilen och spela dunkadunka på hög volym.

Nu är det väl inte många dagar kvar till din stora dag?
Är du nervös? Hur känns det?

+ Oregano
Vi vill givet vis ha en regelbunden webbuppdatering a l a aftonbladet under kungabröllopet :D.

*kl*

Har haft den värsta natten hittils i natt. Alex var besvärlig igår kväll, ville inte sova, inte äta, bara skrik... till slut somnade han i vagnen vid 21 tiden. Sov snällt tills jag bar upp honom till spjälsängen.
Sen kom han inte till ro, hostade och snörvlade har förmodligen förkylning på gång. Försökte lägga honom på kudden för att få upp huvudet men han ålar bara ner hela tiden.
Han har ätit typ 8 gånger under natten, men bara två minuter i taget :crazy:
Tror också att han känner av tänderna, spottar och har massa konstigheter för sig med tungan. Ser inga tänder ännu men när jag känner på tandköttet så är det mkt hårdare där de första tänderna brukar komma :eek:

Nu sover han i vagnen, ska kanske låta honom sova i den i natt istället? I insatsen kan han inte krypa runt så mkt utan ligger kvar på kudden.

Nu ska jag vila lite...

Nu är det väl inte många dagar kvar till din stora dag?
Är du nervös? Hur känns det?

3 dagar kvar!! Håret är slingat, provsminkning är gjord, naglar ska fixas på fredag, möte med toastmastern på torsdag. Känns som att det mesta är under kontroll utom håret. Min kära frisör som jag haft i 12 år är på SM med sin dotter... Så hon har fixat en ersättare som ska fixa mig. Känns lite vanskligt, men hon har talat om precis hur jag ska ha det så det blir väl bra hoppas jag.

Igår var vi i kyrkan (en annan) för att bestämma in- och utgångsmusik. Det var ju jättehögt ljud, så jag fick gå ut med V. Han blev verkligen jätterädd och grät helt förkrossat. Stackars liten... Vi ska köpa hörselkåpor till honom som han kan ha. Tack och lov är bröllopet i ett litet slottskapell med en elorgel så det kommer nog inte att låta lika mycket där.

Det känns både verkligt och overkligt på samma gång! Nervös är jag inte än, men jag kommer nog typ att dö när musiken börjar spelas... :crazy: :banana:

Svartfot: Självklart blir det direktsänd tv hela dagen! :angel: Jag lovar iallafall en bild på oss sen!

Fy vilken jobbig natt. :(

*kl*

Var tvungen att åka till babyland igår och köpa en ny säng till Selma. Tog den jag redan köpt till vårt sommarhus, så nu när vi flyttat hem igen var jag tvungen att köpa en ny, yey. Hittade världens coolaste glasögon till lillskruttan:

40690_435721839760_503859760_4505140_781373_n.jpg

Vi matchar... :angel:

Tyvärr var de av superdålig kvalité och har redan gått sönder, men jag hittade ett par som verkar vara bättre på nätet så nu är de beställda. :D Slog slag i saken igår och köpte babylarm igår också, nu kan vi slappna av mer och slippa springa upp och ned till sovrummet för att se att hon är okej.

Selma har utvecklats enormt på bara några dagar, tycker vi. Förra måndagen lärde hon sig att rulla runt, det gör hon i stort sett hela tiden nu. Rullar från rygg till mage och blir skitförbannad och vrålar så att hon skriker när hon inte kommer någonvart sen så att hon spyr, så nu gäller det att vara med hela tiden. Nu behöver vi i stort sett inte hålla i hennes huvud utan hon kan kontrollera det själv när man bär henne. Hon är även duktig på att skjuta ifrån med benen, så efter att ha läst i vår bibel (växa och upptäcka världen) så får hon ligga och träna på det också.

Vi tror att tänder är på gång här också, hon verkar inte ha ont, men tandköttet är mycket hårdare och hon dregglar som en hel karl. Fick någon supersalva från usa som ska lindra, så nu är den nedpackad i skötväskan också. Skötväskan som snart inte går att stänga... :p

37859_432338674760_503859760_4415819_7341942_n.jpg

Åååh, vad roligt! Det ska bli så kul att se bilder sen. :D Hoppas verkligen att ni får bra väder! Är avis, vill också slå slag i saken och gifta mig, men min sambo är så seg och oromantisk och tycker inte att det är någon stress... :p

Åååh, vad roligt! Det ska bli så kul att se bilder sen. :D Hoppas verkligen att ni får bra väder! Är avis, vill också slå slag i saken och gifta mig, men min sambo är så seg och oromantisk och tycker inte att det är någon stress... :p

Haha, det låter nästan som min sambo faktiskt. Detta var inte alls någon självklarhet utan han kände sig nog mer eller mindre "tvingad" till det. Fast nu tror jag att han ser fram emot dagen lika mycket som jag!

Nu måste jag återgå till städningen!

*kl*
Nää alla vårmammor, nu tycker jag att det är dax för lite bilder på våra guldklimpar?! Lottch började ju bra så jag hakar på :laugh:

DSC01646.jpg

DSC01702.jpg

DSC01706.jpg

DSC01701.jpg

Vad mycket hår!!! :eek: Jättesött! Jag har en liten skallepär, och det lilla fjun han har skaver han av rätt friskt.

38646_450714717783_615567783_6308997_8253983_n.jpg

Här har han vart i närkontakt med en tidning, han ålade iväg en dag när han låg på golvet och hittade en tidning han skulle smaka på. Ser ut som ungen vart i slagsmål :D

*kl*

I går kom min mamma ut och höll mer än gärna S så att jag kunde plocka och tvätta all lök, tvätta och hänga tvätt och städa. Så det blev en del gjort. Hann även bada S.
Nu har hon deckat på sin filt med babygymet... Så jag har hunnit bädda rent i hennes säng och vagn. Håller på och tvättar våra täcken och kuddar så det blir riktigt nytvättat i sängen!
Har även rensat i min byrå och vikt in allt snyggt + allt som tvättades i går!

Lite lyx fortfarande då hon sover en hel del. Men jag gissar att det kommer bli ändring tids nog...
Ifall det slutar regna kanske jag försöker få komma ut på en liten ridtur när gubben kommit hem. Vi har två hästar och den ena fick gå på förmiddagen, då var min nya medryttare här och tog en tur.

Detta är en bild från när han bara va några veckor, då han mer lik far sin. Men det är många som tycker han mer och mer börjar likna mig. Stackarn, hoppas det bara är tillfälligt så han slipper ha det lika jävligt i skolan som jag hade.

31442319.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 707
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII