Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

jo, okej
Svarsleenden har vi fått några veckor nu och hon "snackar" med sakerna på lekbågen mm eller bara taket/väggen :D
hon är ju 12 veckor idag (6 från BF) kan inte greppa saker och visar väl inte jätteintresse för det heller men viftar med både ben och armar som en tok när hon är glad o snackar :)
slår ju till sina saker men jag tror ännu det bara blir så av allt viftande ;)

Hon har på senaste tiden gått från världens snällaste nöjdaste bebis till att inte vilja sova själv på dagen eller ligga still några längre stunder :)
vill sova i famnen eller bli buren... så nu har vi börjat kolla på sele/mei tai... någon som har tips?
Har faktiskt hittat en fin mei tai på tr**era som verkar skön en deluxe variant ;) men det är några dagar kvar ännu :)

jo, okej
Svarsleenden har vi fått några veckor nu och hon "snackar" med sakerna på lekbågen mm eller bara taket/väggen :D
hon är ju 12 veckor idag (6 från BF) kan inte greppa saker och visar väl inte jätteintresse för det heller men viftar med både ben och armar som en tok när hon är glad o snackar :)
slår ju till sina saker men jag tror ännu det bara blir så av allt viftande ;)

Där är min lilla med. Hon blir 14 veckor i morgon (8 v korr) Hon sover fortfarande mycket på dagarna.

Men jag längtar halvt ihjäl mig till att gubben börjar jobba!
För att veta att han är på hemmaplan men är inte inne och hjälper till med hushållet och Oscar går mig på nerverna! Bättre att han håller sig på jobbet:D

Hade samma "problem" här när sambon hade semester, kändes nästan skönt att han började jobba igen :o så man slipper sitta och förvänta sig att han ska "avlasta" en ibland, vill inte vara den som springer och jagar honom med Theo i vagnen och måsta säga till varje gång jag ska till stallet....har ju haft Frans (hästen) under hela tiden vi varit tillsammans så det är då ingen nyhet att han finns :D

Ia* - hur mår fölis idag? Håller alla tummar och tår. Vet hur jobbigt det är, min Mini fick en fraktur på ett bakben när hon var 3 veckor förra året. Det var en pärs. Pga det fick hon foderstrupsförstoppningar pga magsår och medicinen kostade också 3000 kr. Men hon hänger i idag och är ohalt trots att kotsenbenet är i två delar. Får se när hon ska ridas hur hon håller, hon är ohalt!

Och håller tummar för huset. Du har väl sett bilder från vårt så jag komma aldrig säga nåt om någon annan som köper renoveringsobjekt. ;)

Ture sover - kors i taket. Efter att han var sjuk har han börjat sova lite på dagarna. Eller så är det att det faktiskt är annat väder, eller att han helt enkelt är äldre och börjar kunna få lite rutiner. Hoppas på det sista!

Jag håller på och försöker inreda näst sista rummet i huset. Mitt lilla bibliotek och jag blir TOKIG. Det är rummet som vi har absolut finast möbler i men det går inte. Vägg 1 - fönster, vägg 2 - fönster, vägg 3, platsbyggd bokhylla hela väggen, vägg 4 dörrhål, kakelugn och dörr. Gaaaaaaaaaaaah det blir inte bra. Ska klura lite till....

Jag red en ny häst igår. Den jag ridit tidigare är mjuk, smidig, lyhörd och en gummiboll och jag har inte fått nån träningsvärk alls. Den jag red igår är närmre 1,80 och lite långsam i sina rörelser plus rätt oriden så jag fick rida ett tag för att få honom framför mig i galoppen. AJ AJ AJ vad ont jag har i axlar, rygg och mage. Har trots allt bara ridit 4 ggr innan, jag råkade nog glömma det.

Ibland faller bitar på plats helt enkelt. Jag har ju velat över vad jag ska göra med min 2-årshingst men nu är det bestämt att han ska hem i höst. Har ju tidigare bara haft ston här, men nu så dog den ena inhyrda och det kommer en valack istället, och den andra har sagt upp sig! Så blir det som planerat så har jag fem ston på lösdriften och bara 2 grabbar inne som måste skötas med foder och in- och utsläpp. Känns bra! Sen får vi se hur hingstig han är men om han kommer hem i okt så är visningen i november och efter det kan han kastreras med gott samvete. Två tråkiga saker blev en riktigt bra!

Här kommer en hälsning från Ture och hans storebror från när vi campade på hallgolvet när det var varmt:

ostergarden

Läste förresten att det var fler som har svårt att släppa husse o matte. Ture kommer väl säga på dagis att det är husse som hämtar... :D

Och Ture på bröllop:

ostergarden

Han andades tyngre idag. Undrar om det kan vara för han fick anstränga sej igår. Har suttit i telefon halva dagen och jagat medicinen. Den var tydligen beställningsvara och de kan inte få hem den före onsdag... Så nu har jag åkit 8 mil för att hämta tabletter så det ska räcka till onsdag när de andra kommer hem.

Haha, om vi får huset kommer jag nog rådfråga dej massor :) Du vet... Been there, done that...

Blev det något shoppat då?

Lite grann. Nappflaskor, nappar, superbra regnskydd till vagnen (va inte nöjd med orginalet till vagnen) lite hushållssaker och hundleksaker.
Köpte mest lite småplock.Viktigast av allt, GODIS!!:D Nödvändigt att åka liksom!? Men va sugen på en dagsutflykt.

Lite grann. Nappflaskor, nappar, superbra regnskydd till vagnen (va inte nöjd med orginalet till vagnen) lite hushållssaker och hundleksaker.
Köpte mest lite småplock.Viktigast av allt, GODIS!!:D Nödvändigt att åka liksom!? Men va sugen på en dagsutflykt.

Var det ett svart med reflexer på?

Hur fasen fick du på det på vagnen? Har svurit mig fördärvad över det där regnskyddet :devil:

Man ska inte berätta att man bor så nära, vi kanske skickar listor till dig ;)
Min svärmor skulle dit häromdagen men det var lång kö och INGEN parkeringsplats så de struntade i det... Där rök min fleecefilt i Barbapapa jag ville ha... Den är ju lite tjockare o go. Men men- det går fler tåg ;)

Tror de varnade på radion om den dagen, hade vart långa köer på alla vägarna som ledde in till Ullared. Mina föräldrar bor i ett litet samhälle på väg till Ullared, och de hade knappt kunnat ta sig ut på "stora vägen". Kombination löning och regn gjorde väl alla shoppingsugna ;)

Aha... sån har inte jag, men modellen såg likadan ut. Ska pröva igen!

Jag längtar tills sambon kan få vara ledig någon dag, tre veckor i sträck nånting har han jobbat nu. :(
Idag kom han hem vid 5 precis när jag skulle till stallet för att flytta hästen till annat bete. Kunde lämpligt nog lämna alex hemma då och få lite egen tid :laugh:

Kom hem två timmar senare och då satt han och matade honom med flaskan, jättesöta ihop :love:
Sen gick han upp och lade sig för att "vila" han vilar ännu och gör det tills klockan ringer imorgon :D

Nu har alex med somnat och store sonen cyklade ner till mina föräldrar så nu ska jag bara njuta lite...fast jag skulle behöva tvätta och stryka lite egentligen:cool:

I morgon så ska jag till sjukgymnasten, sedan är det fika med förädrargruppen

Hoppas det bara vr en tillfällighet att han andades tyngre, Lill-hästen :(

Måste fråga dig, visst hade du sådana bollar så man kan vagga spjälsängen? Köpte sådana idag men har inte hunnit med att skruva dit dom så får göra det imorgon. Är ni nöjda med dessa?

Kl
Vi håller på med projekt köksrenovering. Jag gillar sådant men det för mycket med sig och ännu mer omständigt med en Lilleman som oftast ska roas. Har imorgon målat klart alla överskåp och då är de underskåpens tur. Sedan ska diskbänk höjas och det ska kaklas! Vet ju inte när vi springer på ett hus, men lika bra att ha gjort så mycket vi kan i lägenheten innan så slipper man stressa med det vid eventuell försäljning (hoppas det blir snart...).

Där förstår jag dig hur bra som helst... Jag försöker ju också renovera imellan varven här. Utomhus gör det tyvärr inte lättare...
När hon sover så brukar jag hinna byta kläder. sätta upp babyvakterna och gå ut genom dörren... Doppa penslen o så vaknar hon ;)
Jag har "tvingat" svärmor, mamma o båda syrrorna en kväll var nu. Då får jag två timmar att måla som en galning. Mamma hjälpte mig den dagen syrran var barnvakt.
Nu är de 5 boxarna klara. Boxdörrarna ska jag göra sista strykningen på plats. Sadelkammaren med och garagedörr och sadelkammardörr + att jag primat golvet inför klinkerläggning :) Pappa får lägga första raden med sin skadade tumme så det blir rakt. Sen gör jag resten själv :)

Man blir grymt effektiv när man måste ta hit hjälp... Kanske den enda fördelen för jag är ändå som en hök när jag "lämnat bort " henne. Mamma o syrran har haft 4 barn var men ingen är så bra som jag på att sköta min ;) haha
På Onsdag kommer stora hjullastaren o skövlar fram min nya gårdsplan- som jag längtat :) Fast fint blir det nog inte förrän jag lagt på lite nytt stenmjöl sen...

Gud vad duktig och flitig du är!! Men det är som du säger, man blir absolut mest effektiv när man har barnpassning :D Har haft syrran här, mamma och bästa kompisen fick ställa upp ikväll :P Har samma bekymmer här, hinner inte mer än doppa penseln i färgen så är han vaken igen. Provade en gång att ha honom sittande i babysittern, jag gungade den med ena foten bakom mig och rollade en lucka framför mig. Det dög för grabben en liten stund, men sen blev han gnällig och jag stressad, hahaha!
Samtidigt är det roligt att hålla på, älskar att ha projekt igång. Dock gör inte sambon det lika mycket så jag får bara hålla på ibland och lova att slutföra dem innan jag påbörjar nästa ;)

*kl*

Jag är så himmla ledsen över min lilla hund. Han har diarré och kräks.
Han har ingen feber, men ligger för det mesta och sover och verkar ledsen.
Och så har han sen tidigare förhöjda levervärden och epilepsi :cry:
Undrar hur länge detta ska hålla.
Älskar ju den lilla saken så mycket och det skär i mig när han mår så.

Usch dessa djur... =( Jag blir så illa berörd när jag läser om era sjuklingar och lider med er. Det är så fruktansvärt jobbigt att se dem må dåligt och man känner sig så hjälplös :cry:
Har detta hållit på länge? Hoppas han kryar på sig igen!

Det började igår natt. Min lilla stackare. Är han inte bättre tills i morgon kväll så blir det veterinären.

*kl*
I morgon ska Oscar få tre-månaders vaccinet. Lilla plutten :cry:

Och så är jag igen inne i en "längta efter magen" period!
Saknar att vara gravid så det är helt sjukt. La nämligen över förlossningsbilderna och magkorten från gammla dator till den nya. Va en så underbar upplevelse! Lipar som en gris när jag är inne på bukes magbilder tråd.

Yes, förlossningen ve ett helsike utdraget på nära tre dygn, men gud vad jag vill göra om det:love:

babbel ifrån mig som vanligt:D

Jag har verkligen svårt att förstå graviditetslängtan som folk pratar om. Nu vill inte jag förstöra glädjen för dig ;) men för mig var graviditeten ett nödvändigt ont.

Först 4 månader när jag i stort sett var konstant i liggande läge för jag kunde inte göra något utan att spy. Gick jag ned för trappen - spydde jag, öppnade någon kylskåpet när jag var i köket - spydde jag, snusade sambon fel snus - spydde jag, rörde jag på mig för fort - spydde jag, åt jag - spydde jag osv. Vilket innebar att jag i stort sett inte gick upp någonting de månaderna, jag gick snarare ned...

Sen när illamåendet tog slut strax innan jul så njöt jag av att kunna röra mig och äta igen och BAM på ca två veckor hade jag en gigantisk mage med tillhörande foglossningar, ryggsmärtor, höftsmärtor och åter igen var jag helt handikappad. Fick dessutom en hästspark i full fart på höften, så att jag inte kunde ligga, stå eller sitta på en vecka mitt i allting. Som pricken över i:et fick jag världens bristningar överallt två veckor innan bf och en helvetesförlossning, som bokstavligt talat ärrat både mig och sambon för livet.

Jag älskade att känna Selma sparka i magen och jag ångrar verkligen inte att jag var gravid och jag kommer att vara det igen, men jag kan inte påstå att jag längtar efter att vara gravid. För mig är det bara en lååång transportsträcka till att kunna hålla i mitt barn på "riktigt" :) :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård