Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Äh jag brukar också glömma vilket bröst jag ammade från senast ;)
Fast känner ni inte det? Mina bröst är iaf väldigt olika stora och olika hårda beroende på hur mycket mjölk som finns. Jag känner på båda och så får han äta på den som är hårdast.

På måndag ska jag förresten ersätta även lunchmålet med flaska. Då blir det amning morgon och kväll och sen tre flaskor dagtid. Åh så skönt det ska bli!

Åååååhh, måste få ett utlåtande om iphone4 sen, vad spännande!!
Fast jag har hört lite sämre om den, och de som kan det rekommenderar folk att köpa den gamla. Jag vet inte varför, men jag är bra nyfiken på fyran och vill verkligen höra om den sen!!

Jo ibland, och då är det ju lätt att välja bröst! Men det är sällan längre som mina bröst hinner bli sådär hård-hårda, hon äter väl så ofta och mycket så dom hinner aldrig bli så fulla.

Åh vi har en underbar dag här hemma! Glad och go tjeja, var en sväng i centrum och då sov hon i vagnen för en gångs skull och nu hemma är hon så glad så glad :)
Att dom skulle växa så fort och lära sig saker i rasande fart, det hade jag inte en aning om innan hon kom! Imorgon är det ett år sen hon blev tillverkad, sen hon blev till.. Det gör mig ödmjuk på nåt vis..

Lägg märke till minen ;D
img_4810_100290596.jpg

Roliga farfarn
img_4808_100290691.jpg

Åååååhh, måste få ett utlåtande om iphone4 sen, vad spännande!!
Fast jag har hört lite sämre om den, och de som kan det rekommenderar folk att köpa den gamla. Jag vet inte varför, men jag är bra nyfiken på fyran och vill verkligen höra om den sen!!
Expressen har recenserat den och skrivit att antennproblemen var klart överdrivna. Min 3G hänger sig ju hela tiden, så det ska bli så skönt att få en snabb telefon igen. Har sån tur att mitt abonnemang går ut nu precis, så jag bara förlänger det till samma månadskostnad och får den här "gratis".

Dock blir jag bara så fruktansvärt irriterad på en viss person. Det är samma som jag har skrivit om förut som frågade inför alla i fikarummet om jag varit på extra bm-besök pga V låg snett. Hon har blivit så fruktansvärt bitter den sista tiden och måste bara hävda sig själv och försöka trycka ner alla andra. Hon tyckte jag var urlarvig som köpte en iPhone från första början. "Vad ska du med en sån till??", "en sån skulle jag aaaldrig köpa!!" och "du kommer inte att ha tid med din iPhone när du får barn" :eek: osv. Vem har en iPhone nu då? "För att alla andra har en och att det inte var någon modefluga som hon trodde från början". Nu håller hon på att gå i taket för att jag ska byta till en 4:a. Hon är minsan jättenöjd med sin 3GS som funkar bra trots uppdateringen och att det var för att hon inte var så ivrig från första början (som jag) utan väntade lite. :eek: Jag förstår verkligen inte vart problemet ligger...

Ursäkta, men jag stör mig mer och mer på denna (f.d) kompis som blivit totalt förändrad sen hon träffade sin nya sambo. Väldigt synd faktiskt. :(

Jag blir lite bitter och avundsjuk när jag läser hur mycket era barn sover dagtid. En och en halv timme?? Har aldrig hänt här...

Här kan det se ut så här, Ture 10 v:

04.00 Ammar

07.00 Ammar - nu när sambon är hemma så ligger han kvar med Ture och jag går upp och jobbar/tar hästar/äter frukost i fred

09.00 Ture vaknar och är skrattig och busig och kan ligga på rygg i sängen en halvtimme och "gympa" när jag sitter och leker med honom. Sen klär vi på oss och när vi är nere är det dags att amma igen.

Så långt sträcker sig rutinerna. Sen är dan ett virrvarv av försök av mig att få honom att sova eller nöja sig med babygym och/eller babysitter. Provar att ligga i vagnen också. Inget fungerar mer än max 20 minuter. Han sover inte heller längre än så. Sen vill han bli buren runt runt så han kan titta på saker, han älskar mitt bibliotek. Så vi bär och vi bär...

Dagtid ammar jag var annan var tredje timme. Ibland oftare om han är gnällig. Håller inte heller reda på vilket bröst han äter från, men jag läcker å andra sidan sällan nåt heller så jag har inte såna problem med "hårdhet".

Vid 19 brukar jag gå ut med honom i selen och där somnar han! (Har inte kunnat vara ute med den på dagarna pga värmen.) Jag fixar i trädgården eller stallet.

21.00 duschar el badar vi. Han gillade inte att bada men duscha med mig går bra. Jag håller Ture och sambon duschar oss. Hur komiskt som helst. Sen ligger han naken på handdukar i soffan och busar, skrattar och pratar tills han börjar bli trött då vi klär på pyjamas och blöja och sen går vi upp till sängen.

ca 22-23 ammar och han somnar.

01-03 ammar igen...

Egentid? Nope

Hinna med hushållet? Nope

Hinna med djuren? Nope

Ha ångest för att sambons semester snart är slut? Japp!

Känner igen mig otrolig mycket i det du skriver, förutom ammningen, han får ju det mesta på flaska. Men det snuttas en hel del på mig med.

Men jag längtar halvt ihjäl mig till att gubben börjar jobba!
För att veta att han är på hemmaplan men är inte inne och hjälper till med hushållet och Oscar går mig på nerverna! Bättre att han håller sig på jobbet:D

Känner mig lättad över att inte ha några hästar längre, de hade nog bara stått å glott. Hundarna nöjer sig som tur är med en rejäl skogspromenad om dagen och sen göra resten av behoven nere på gårdsplanen.
Kattskrället är inte översocial i vanliga fall, så hon är som vanligt.

Doris: Vad härligt att höra ifrån dig och skönt att höra att allt är bra med er :)

Jag skall försöka kika in lite oftare hade jag tänkt ;) (det sägs ju att det regna en hel del framöver. blää)

Allt är bra med oss, eller iaf nästan, jag själv är återigen däckad av en tung förkylning med tillhörande bihåle- och öroninflammation. Det tar på krafterna måste jag säga.

Alicia sover oxå bara korta stunder på dagarna men hon är sällan gnällig. Eller ja, blir hon liggandes på samma ställe för länge så blir hon ju sur. Däremot sover hon rätt bra på natten. Äter kanske någon gång men det har jag faktiskt inte koll på... Gör det nog i sömnen...

Min andra bebis (fölet alltså) är sjuk :( Jättesjuk. 40.4 i feber och hostar. Hoppas det inte är Rhoddococcer. Ett annat föl på station där de var har det... Och det är väldigt hög dödlighet... Så här tempas och sprutas det medicin för fullt! Hoppas han klarar sej...

Cyllene
Du behöver inte känna dig så ensam om den dagsbeskrivningen. Vi e glada när hon sover en halvtimme i sträck under dagen. Vår skit är visserligen glad för det mesta. Men vi kan inte lägga henne i babygymmet /babysittern och plocka med annat.

Ia*
:cry: Håller tummarna för att det inte skall vara så illa utan att hon snart är på bättringsvägen.

kl
Idag har vi gjort restaurang premiär. Eller nja nu ljög jag. Idag har vi för första gången sedan förlossningen besökt en lite finare kvällsrestaurang. Det gick vägen trotts att någon var liiite trött.

*kl*
Idag skulle vi åkt till High chaparall. Men det blev skitväder. Så jag fick ett tokryck istället. Sitter i bilen på väg till ullared. Inte för jag vet vad jag ska ha, men det löser sig alltid när jag väl är där :D

*kl*

Ni som inte får era små att sova på dagen, har ni testat att ha dem att sova utomhus? Det gör susen!!! Kom ihåg att det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.

Vi har inte riktigt den möjligheten tyvärr. Bor i lägenhet med en minibalkong och tredje våningen utan hiss :( Milton älskar att sova utomhus, men är vi hemma är det inte genomförbart är jag rädd. Är vi iväg sover han alltid i vagnen och gärna utomhus :)

AKB: Blev avundsjuk nu! Vill så gärna också till Ullared!! Behöver nog inte oroa dig, du hittar säkert nåt att köpa, det kan jag nästan lova :D

*kl*

Ni som inte får era små att sova på dagen, har ni testat att ha dem att sova utomhus? Det gör susen!!! Kom ihåg att det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.

Ture är otroligt känslig för värmen, så det har inte gått att ha honom ute i vagnen alls, bara i sele på kvällarna. Jag tror däremot det kommer gå bättre när det blir svalt!

*kl*

Jaha, nu har vi varit på Strömsholm med lillkillen. Han är så duktig, mer lättlastad än mamman. Han har fått lungorna röntgade, en slang med kamera nerkörd genom näsan, äcklig medicin.... Allt utan lugnande. *stolt matte* Bara att hålla tummarna att medicinen verkar.

Och vad jag har saknat Alicia idag!! Har inte varit borta från henne så mycket någon gång som idag. Men farmor var här och det hade gått jättebra. Skönt att veta.

Usch då, lilla hästen =( Men visst blir man bra stolt när de sköter sig och är duktiga? Hoppas allt går vägen för honom, vad är det för fel? Har de konstaterat om det var den sjukdomen (vad den nu heter...?) eller inte?

Men visst blir man bra stolt när de sköter sig och är duktiga?
Min häst blev veterinären förbannad på för att han inte skötte sig, så hon grabbade tag i örat på honom. Fast han var snabb att slå upp med huvudet, så det blev typ kast med liten veterinär. :o Då var jag inte stolt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård