Sv: Vårmammor 2010 del 6
*kl*
Alltså nu är jag helt uppgiven, frustrerad och ledsen över hur min sambo beter sig. Nu hände det igen, det som har hänt ungefär varje dag sen vi kom hem från BB, nämligen att allt han ska göra är så in i helvete mkt viktigare än det jag vill.
*Sina 10 första pappadagar "slösade" han bort på att renovera en husvagn.
*I princip HELA semestern var han och hjälpte framförallt sin bror med diverse saker. Vi har varit i väg 5 ggr på något tillsammans varav ingen gång själva och 2 av gångerna på rallycross = att jag fått ta allt ansvar för Theo. Jag trodde faktiskt att jag skulle få hinna rida mer än 5 gånger under han 4
veckor långa semester men icke...
*Sen han börjat jobba igen gnäller han dom få gånger jag vart och ridit över att jag inte får bli så sen hem, han ska ju faktiskt jobba nästa dag....jo man tackar, jag går visst bara hemma och rullar tummarna om dagarna...*not*
*Dom senste 6 veckorna har han tagit Theo max 10 gånger varav typ 7 så har Theo vart inne hos svärmor när jag kommit tillbaka.
Svärmor är jättegullig och erbjuder sig ju mer än gärna att ta honom i fall jag vill till stallet och sambon "inte har tid" (för att han ska hjälpa alla andra som verkar vara viktigare än både mig och Theo) men jag tycker, och hon också för den delen, att sambon ska ta sitt ansvar som pappa, Theo är bara bebis 1 gång...
och nu ikväll blev det lika dant trots att jag sagt att jag tänkt ut med hästen...nu sitter jag och Theo här, sambon är och kollar på en traktor tillsammans med sin pappa.....
och min häst blir ståendes idag igen...Först skulle han ta med sig Theo på traktortitten, men istället för att ge T mat så lägger han sig på soffan och sover fram tills det att dom ska åka...förstod visserligen hela tiden att T skulle bli kvar hemma med mig, hade nog inte förväntat mig något annat MEN JAG BLIR BARA SÅ J*VLA LESS.
Grejen är den att det hjälper inte heller att bli arg för då blir han bara ännu mera tvär och ohjälpsam...