Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Åh han är ju jättelik dig! Usch vad ledsen jag blev när jag läste att du hade haft det tufft i skolan... Men det verkar inte ha påverkat dig så mycket, du verkar vara en sån varm och go' tjej med skinn på näsan ;) Tycker så mycket om alla här i våran tråd. Önskar att vi alla bodde närmre varandra, hade vart så kul att ses :)

Håller med i allt!:D

CIMG1823_thumb.jpg

ca 10 veckor gammal!

Delvis Kl

Tycker det är så roligt att se bilder på er och era respektive tillsammans med barnen och titta efter likheter :laugh:

Nu har vi varit ute på promenad med vovvan och Milton i bärselen. Älskar bärselen! Hur sitter era barn, alltså sitter de fortfarande mot er, alltså bröst mot bröst? Milton gör självklart det (blir ju 10 veckor på fredag och fortfarande ganska ostadig), men han hade nog gärna suttit lite åt andra och kikat lite mer =)

Vi var på Skänninge marknad igår med Ture i sele. Han är ju bara 11 veckor (lördag) så han åker mot mig och spanar allt han kan åt sidorna. Han kommer dock också bli överlycklig när han får åka framåt.

Jag har anmält Ture till babysim nu. 10 gånger i höst varje fredag em. Ska bli jättekul. Nån mer som ska simma?

vi funderar på att anmäla till babysim, verkar så mysigt :)

Vi har ingen bärsele än, men Mikaela vill gärna vara med och titta på allt när vi går på stan och så, men vi kommer ändå ha henne mot oss.
så jag tror både hon och vi kommer uppskatta en bärsele för nu blir man ganska slut i armarna av att bära när hon tycker vagnen blir för tråkig ;)

Kan man ha dem framåt i Manducan?

Hade tänkt gå på babysim, det är superroligt!! Men sambon är en riktig badkruka så jag vet inte...

Är det någon som bytt till sittvagn än? Sista dagarna har jag fått sätta A upp i huvudändan av vagnen för att hon ska vara nöjd. Hon vill inte alls ligga ner... Men hon är ju bara 12 veckor så sittvagn känns lite tidigt...

Tack för påminnelsen, ska också anmäla till babysim!!

Kl
Har ni haft dop/namnfest än? Eller ska ni ha det egentligen?
Alla tjatar och undrar när det blir av här och så många tycker att "det är hög tid, för de kan ju inte vara hur gamla som helst när det är dags för dop" :grin:

vi har kommer ha dop 28 augusti, men det är främst för att vi vill vara utomhus annars hade det säkert blivit senare.
Fick i förra veckan ut brochyrer om dop från lokala kyrkan(vi döper i annan församling) så sååå brottom kan det ju inte vara, tror att det i de papprena stod 3-6 månader som vanligast men kan lika gärna ha varit upp till 12månader. jag läste inte så noga eftersom vårt är nästan färdigplanerat :)

vi hade med dop planerat till 28 men fick skjuta upp det då sambon jobbar alldeldes för mkt. Nu har han sagt upp sig :eek: Stod inte ut längre.. så nu får vi se vad som händer. Han vill ta ut sin semester innan han slutar och isof kan vi ha dopet ändå. Om nu inte prästen hunnit boka in något annat vill säga.

När jag pratade med sambon tidigare idag så frågade jag vad som händer nu på arbetsfronten, och han tyckte vi skulle "odla for". Någon som kan gissa vad han menade? säg det med lite tysk brytning...

Eller så blir det aktuellt med flytt lite tidigare än beräknat. men var? Spännande men lite läskigt :crazy:

odla for= fåravel

Oj! lite oväntat kanske :) haha odla for :D låter ju nästan som gotländska ;) så jag förstår precis!

Nästan som min sambo som i januari började nytt jobb, hade sett fram emot det och tyckte det var roligt, sen blev han bara stressad och mådde skit så han sa upp sig...
Lite bakslag på ekonimin för våran del men det har gått bra ändå, man får bara tänka sig lite för :)

Hoppas det blir bra ändå för er :)

Jag har inte ens tänkt tanken för som du säger känns det tidigt... dock har ju jag en kombivagn så sittdelen är ju redan där.
jag har inte försökt sätta henne upp, har bara burit henne istället då vi vart iväg...
Började nu fundera på om jag ska ta ur bottenplattan i mjukliften för då kan hon ju ändå ligga i den och jag kan höja ryggstödet på vagnen lite :)
fast jag tror iaf att M behöver bli lite stadigare innan det går att låta henne sitta :) har beställt en bärsele till när hon inte vill åka vagn :)

Jag har en bärsjal och ingen bärsele, men jag har börjat vända Théa framåt istället för emot mig, hon uppskattar det väldigt mycket.
Hon är 16 veckor och har varit helt stadig ganska länge!

Lite offtopic, men idag provred jag en sjukt fin häst som behöver en medryttare! en sån som man kan sitta och le i flera timmar efteråt :) Jättekul, och Théa var ensam med sin pappa i tre timmar utan att panikgråta efter sin mor= FRAMSTEG och skönt för mig!

Alltså jag undrar en sak. "Går" era barn? Théa har velat stå sen väldigt liten, och hon går när man håller i henne sen kanske en 5-6 veckor tillbaka. Jag trodde den reflexen växte bort fort, för hon gjorde inte det innan hon började nu.

Är det inte mellan 2-3 månader som den försvinner. Har för mig att jag läst det men fråga mig inte var.

Ja, de var därför jag blev så fundersam för hon började inte "gå" förens tja ca 11 veckor gammal o gör de ju nu också..

*kl*

Alltså nu är jag helt uppgiven, frustrerad och ledsen över hur min sambo beter sig. Nu hände det igen, det som har hänt ungefär varje dag sen vi kom hem från BB, nämligen att allt han ska göra är så in i helvete mkt viktigare än det jag vill.

*Sina 10 första pappadagar "slösade" han bort på att renovera en husvagn.

*I princip HELA semestern var han och hjälpte framförallt sin bror med diverse saker. Vi har varit i väg 5 ggr på något tillsammans varav ingen gång själva och 2 av gångerna på rallycross = att jag fått ta allt ansvar för Theo. Jag trodde faktiskt att jag skulle få hinna rida mer än 5 gånger under han 4
veckor långa semester men icke...

*Sen han börjat jobba igen gnäller han dom få gånger jag vart och ridit över att jag inte får bli så sen hem, han ska ju faktiskt jobba nästa dag....jo man tackar, jag går visst bara hemma och rullar tummarna om dagarna...*not*

*Dom senste 6 veckorna har han tagit Theo max 10 gånger varav typ 7 så har Theo vart inne hos svärmor när jag kommit tillbaka.

Svärmor är jättegullig och erbjuder sig ju mer än gärna att ta honom i fall jag vill till stallet och sambon "inte har tid" (för att han ska hjälpa alla andra som verkar vara viktigare än både mig och Theo) men jag tycker, och hon också för den delen, att sambon ska ta sitt ansvar som pappa, Theo är bara bebis 1 gång...

och nu ikväll blev det lika dant trots att jag sagt att jag tänkt ut med hästen...nu sitter jag och Theo här, sambon är och kollar på en traktor tillsammans med sin pappa.....:devil: och min häst blir ståendes idag igen...Först skulle han ta med sig Theo på traktortitten, men istället för att ge T mat så lägger han sig på soffan och sover fram tills det att dom ska åka...förstod visserligen hela tiden att T skulle bli kvar hemma med mig, hade nog inte förväntat mig något annat MEN JAG BLIR BARA SÅ J*VLA LESS.

Grejen är den att det hjälper inte heller att bli arg för då blir han bara ännu mera tvär och ohjälpsam...

Gahh, du har all rätt att vara förbannad, jag hade varit oxtokig!! Tyvärr är jag sådan som ska hämnas så jag hade nog tagit ungen och sett till att inte vara hemma när sambon kom från jobbet.

Din sambo låter något egocentrerad! Hans egna tid verkar vara väldigt viktig för honom, men din tid där du bara är du är inget värd.
Allt det här med att han åker iväg på saker, som det med traktorn, har han argument också som att det vore bra att ha för OSS, det är för VÅRAN skull?

jag vet att jag själv kan vara lätt att övertala, "utan att övertala", jag kan följa med på saker och ting även om det inte är min hobby, men gör det för nån annans skull, du låter likadan! Kansle för att man vill umgås, och struntar i på vilket sätt..

Förstår han att du VILL göra saker, tex att rida eller göra nånting?
Det är väldigt enkelt att skylla på att man inte förstår.
Visst äter Theo från flaska? Då är det ingen ursäkt heller att han är beroende på det sättet av dig!

Min sambo sa också nångång om att jag bara går hemma på dagarna, ÖH HALLÅ jag tar hand om VÅRAT barn, det är ju inte så att man är "ledig" eller har semester!
Han tog dock tillbaka det...

jag med , hämnas allså;)

E:Nä, men jag förstår att du är less o känner dig förbisedd..hade jag med gjort!
kan du inte snacka med honom normalt, allså bara säga hur du känner, eller han blir knas då med?

Ja, allså ibland undrar man om dom verkligen FATTAR vad vi gör..

Jag ska inte klaga så, fr min sambo skötter alltid maten och klagar inte när jag åker till hästen, men samtidigt, varför ska man vara glad över det..jag har ju Nelly i stort sätt konstant, även när sambo är hemma..och blöjorna bytter jag alla, bajsblöjor vägrar sambon:grin:

Borde vara en självklar het att båda delar på bebisgörandet, men verkligheten verkar vara annan..men jag har iaf en sambo som förstår när jag säger att jag tycker det är lite mkt bara jag som gör..Så jag vill ite klaga, även om jag ibland fått spel;)

*Kl*
Nelly har blivit sååå mammig..jag kan knappt åka iväg..Då gråter hon konstant för att skina upp som en sol när jag kommer hem..Vilket är mysigt, men samtidigt så måste jag ju åka till pålle varje dag till jag hittat medryttare(håller på att sätta igång honom efter bete) så det är ju en stress för både Nelly, sambo och mig..:(
Men inte så konstigt egentligen, hon är ju mest med mig hela dagarna så..Men vi hoppas att det går över snart..lilla skruttan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 707
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?