Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

JAA!! :banana:
Lycka till får man väl passa på och säga då, om det är rätt ord.
Eller kanske grattis i förskott!

:bump::bump:

Gud vad roligt!!!!!
Önskar er en helt fantastisk dag, fint väder och en enbart positiv upplevelse!!

Hoppas ni får en underbar dag!! Glöm inte att stanna upp och njut ibland. :bump: :bump: :banana:

Kl

Åh, ikväll ska vi hälsa på en bebis-flicka som är knappt en månad yngre än Milton. Kompisar till oss som fick barn nästan samtidigt, vilket är roligt!!
Deras flicka är väl hälften Milton, viktmässigt :D Men så söt!

Nu blir det till att snabbt försöka städa i ordning lite, passa på när Milton väl sover, phu!

Hoppas ni får en toppendag Oregano :bump:

kl

Iggy provsitter sin nya barnstol :) var helt okej att sitta där medan mamma och pappa käkade frukost.

40180_416984417129_608077129_5262753_2612264_n.jpg

Oregano - hoppas ni får en fantastisk dag!!!

Appropå amning så ammar jag stup i kvarten. Jag ammar varannan eller var tredje timme dygnet runt kan man säga.

Ture åt sista målet halv tio igår och klarade sig ända till klockan 2 inatt. WEHU. Sen kontrade han med att äta 2,6 och 8 också. Sen åt han nu klockan 11.

Vi hade dock en lugnare natt där han inte stökat så mkt. Han fick på sig en body, en tunnt fodrad sovpåse och en liten mössa sen öppnade vi fönstren. Har tyvärr fönstret precis över sängen så det drar en del, därför vi inte vågat tidigare. Hoppas det var därför han sov bra!:)

Kl

Vem var det som hade en sådan baby-sitter med motor så den gungar? Var det Ia? Har nu suttit framför min son och gungat hans sitter "manuellt" och får göra ofta. Han sover bara om den är i rörelse oftast. Slutar jag gunga så går det några minuter innan han är vaken igen. Hade fått massor gjort om jag hade haft en som gungar av sig själv!
Men sen samtidigt är det kanske "för sent" att köpa en sån. Hur länge brukar man använda en baby-sitter, alltså åldersmässigt? Snart börjar han kanske uppskatta babygymmet och börjar härja runt på golv med att rulla runt etc. men jag vet inte..

Tror du inte att han har börjat uppskatta baygymmet då? T gillade att ligga i sin när hon var någon månad tror jag. Då fick man visserligen vara med hela tiden. (Annars så har mobilen från IKEA i form av ett löv varit favoriten när det gällde att roa sig själv. Den brädade det mesta.)

Ts babysitter kan vi knappt använda längre (5 månader). Och vi kan definitivt inte lämna henne i den. Hon tar nämligen i med magmusklerna och välter över framåt.

s_30.jpg

Att vara stilla och dessutom själv är verkligen inte Miltons grej :D
Dock funderar jag på att göra en förlängning, hänga en krok i taket och flytta mobilen över skötbordet så han kan ligga på golvet och titta på den också. Den mobilen älskar han och pratar massor med, men det är tråkigt att stå och vänta på honom vid skötbordet och lika tråkigt att ta bort honom, men efter en kvart vill jag gå och göra något annat än att stå vid skötbordet. Har gjort den mobilen själv med lite IKEA-figurer och prismor, hade jag köpt den hade jag köpt en till, men orkar inte göra en till utan får flytta den mellan lite olika ställen kanske istället.

Milton är ju ganska stark också och stor så jag är rädd att babysittern inte går att använda så mycket längre, någon månad kanske, i vilket fall, men jag vet inte..

Japp, jag har en med motor. Det var inte fören vi köpte den som jag kunde börja äta frukost och vi kunde äta kvällsmat tillsammans.. Kolla på blocket, kanske finns begagnade. Det känns inte som att de blir slitna direkt. A är ju tre månader och har nog många månader kvar i den. Hon har ännu inte börjat leka med gubbarna som sitter på bordet framför henne. Den här har vi. http://www.gracobaby.com/Products/Pages/ProductDetails.aspx?ProductID=1760908

Jag med har en- som man dessutom kan plocka isär o ha som babysitter med- men nu har du ju redan en sån...
Jag sätter den på 2:a plats efter bärselen här hemma-hon sover i den i stort sett varje dag. Tror att den blir poppis ett tag till. 10kg är dock maxvikten....

*kl*
Idag har min lille kille varit så nöjd och duktig.
Satt i mitt knä halva dagen på en läktare och tittade på westerntävlingar.
Han sken upp som en sol när han såg hästarna.
Kanske blir en liten cowboy av honom :laugh:

*kl*
Idag har min lille kille varit så nöjd och duktig.
Satt i mitt knä halva dagen på en läktare och tittade på westerntävlingar.
Han sken upp som en sol när han såg hästarna.
Kanske blir en liten cowboy av honom :laugh:

Naaaw:D Härligt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025