Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Jag är e så himla klok med jämna mellanrum:D ;).

Armani
Det finns alltså inget vettigt vardagsrum i det andra huset? För finns det, det. Så vinner ju det husets trädgård med hästlängder :love: över svärföräldrarnas. Köket var också mycket mysigare. Nu gillar jag inte björkfaneren på skåpen. Men den öppnaspisen och den öppna planlösningen. Det kändes som ett riktigt kök att samlas och umgås i. Tänk att äta julmiddag där med en sprakande brasa och en massa granris...

Det finns alltså inget vettigt vardagsrum i det andra huset? För finns det, det. Så vinner ju det husets trädgård med hästlängder över svärföräldrarnas. Köket var också mycket mysigare. Nu gillar jag inte björkfaneren på skåpen. Men den öppnaspisen och den öppna planlösningen. Det kändes som ett riktigt kök att samlas och umgås i. Både till vardag och fest.

kl
Suck, varför bor man i en stad där man fullständigt måste ruinera sig för att få ett ruckel en halv dagsmarsch ifrån stan. O det stackars slantar man mot förmodan skulle få över räcker inte ens till att betala kallhyran för en box i ett vettigt stall för en vecka.

Men den öppnaspisen och den öppna planlösningen. Det kändes som ett riktigt kök att samlas och umgås i. Tänk att äta julmiddag där med en sprakande brasa och en massa granris...

.

Mahh... Nu fick du mej att helt plötsligt längta till jul!!!!

Jag var nog lite trött igårkväll när ja skrev mitt förra inlägg... Eftersom jag skrev samma stycke två ggr.

Haha, då var jag nog lite trött när jag läste för det märkte jag inte ens :)

Idag har jag huvudvärken från helvete. Har bara Ibumetin hemma, tror ni det är ok att ta en sådan? Fast jag ammar menar jag. Vad kul det är när man har fått en svindyr säng och får tokont av attsova i den :( Känner mej otacksam.

Svärföräldrarnas hus var jättefint, men som nån av oss kloka mammor redan skrivit så kan det bli jobbigt ifall det visar sig vara något fel + att dom kanske får lite svårare att släppa huset om ni köper det?! Men det är klart, huset skall väl besiktigas innan försäljning ifall man anlitar mäklare så på det sättet borde ni väl vara rätt säkra?

Själv bor ju jag och sambon på hans mammas barndomsgård, svärföräldrarna bor brevid, vet inte ifall det spelar någon roll, men nog märks det att hon ibland har svårt att hålla fingrarna borta härifrån. Planterar buskar och blommor i våra rabatter och på gräsmattan, något som jag stör mig VÄLDIGT mkt över...:devil: men, kanske inte gjort det ifall dom inte bott i huset bredvid oss...

Äsch, jag hade nog valt svärföräldrarnas hus, det är ju en mäklare involverad så!!!! :laugh:

Tänkte på en sak till... Ni väntar väl på gården? Är det något av husen som ligger i ett mer attraktivt/lättsålt område. Tänkte sen när ni ska ta över gården och själva ska sälja. Eller får ni svärföräldrarnas hus så pass mycket billigare att ni kommer göra vinst på det sedan när det är dags att sälja?

Förstår att ni velar... speciellt eftersom det inte är detta ni vill egentligen. men ändå vill...
Men kan ni inte hitta ngt runt den prisklassen lite off byn menar du? Så du kunde ha hästarna hemma alltså?
Fast jag vet inte om det är så mkt bättre att ha de hemma. Det kostar nästan mer, är betydligt omständigare och är ännu mer att tänka på ;)

Jag knapplånar mig själv lite.... Min nedtrappning av amning funkar inte....
Ni som har börjat med ersättning- hur mådde era bröst under nertrappningen? Jag har ont. De läcker och är jättejobbiga.... Samtidigt så är det verkligen det ENDA som får E lugn när hon gråter. Ja hon gråter med tårar och går inte att trösta... Vad ska man göra?!?! Det verkar som om varken Ebba eller mina bröst känner för detta... Ska man vänta med medicinerna tills maten vi äter blivit intressant och riskera sin egen hälsa?
Hon äter ersättningen men inte med glädje direkt. Varken tetrapack eller pulver. Men jag tycker att tetran trilla ner lite enklare iaf.

Jag som trodde att man vande henne vid att äta enkelt ur flaska och inte orkade snutta mer sen... Nu har jag bara dåligt samvete och panik för att inte kunna trösta mit barn sen....

Min mjölkpruduktion kom väl aldrig igång fullt ut men när Theo gick över till ersättning så fick jag fortsätta å pumpa i kanske 2 veckor. Trappade ner pumpningen och undvek att göra brösten tomma.
Annars får du väl göra som man brukar få göra vid sinläggning av kossor som mjölkar för mkt, sluta dricka vatten :p (skämt)

Ang. tröstningen så är väl den enda lösningen napp??!! Eller tar hon inte den kanske?! :crazy:

Sen vad gällande ersättningen så smakar tetran bättre...har provat ;)

*kl*

Åhhh, är så bubblande av förväntan. Min äldsta syster ska få sin bebis nästan vilken dag som helst. Är beräknad till på fredag, hoppas för hennes skull att hon slipper gå över!!! Då får man snusa liten nyfödd bebis igen :love:, sen i början av november kommer min yngre storasysters 3e barn. Snacka och babyboom i våran familj :bump: :love:

Svarar er alla här:
Tack för era underbara svar, åsikter och tankar kring husen - alltid skönt att höra andras åsikter, inte bara våra egna.

Någon hus utanför byn i samma prisklass har vi inte hittat, tyvärr. För det hade varit det absolut bästa, vi vill ju få hem hästarna och bo lite utanför, men som det ser ut nu så får vi vänta på morföräldrarnas gård. Nu går ju Miltons behov först och jag vill att han ska få växa upp med trädgård och i hus. Och så har vi alltid sagt att vi vill flytta tillbaks till byn när vi får barn då vi vill att barnen ska få växa upp där och gå på dagis (förlåt, förskola:D) där. Så nu får det bli hus i byn så länge =)

Någon jämförde trädgårdarna. Och jag håller med! Svärföräldrarnas trädgård är tråkig, bara gräsmatta, inga buskar eller träd =( Dock är där större gräsmattor och "yta". Det andra huset har mysigare trädgård, men mindre, och så är där garage!

som vissa påpekade så kan det vara dumt att köpa av just föräldrar/svärföräldrar om det visar sig vara något tokigt med huset. Vi har faktiskt redan diskuterat detta lite med svärföräldrarna och jag trär att vi kommer kunna lösa det, om det skulle vara så (hoppas jag!). Och samtidigt kan det vara skönt att köpa av dem, eftersom vi vet lite vad vi får och vi kan fråga dem om det är något.
Mina svärföräldrar skulle inte heller våga komma hem till mig och styra, även om de har bott i detta hus - de känner mig väl ;)

Det andra huset ligger betydligt mysigare.
Husen ligger med bara något kvarters mellanrum, så de ligger ändå i samma område. Du funderade på om vi kunde få igen pengarna Ia*. Vi gör väl ingen enorm vinst på det, men jag är övertygad om att vi får igen pengarna och kanske lite extra den dag det är dags att sälja.

Jodå- hon tar napp- men inget är som en stunds amning... tyvärr...

Jag myser med henne nära nära och kelar o "leker". Allt för att försöka få henne att glömma...

När jag matar med flaska vänder hon upp sig mot bröstet o nafsar. Visar tydligt att det är det hon verkligen vill ha. På nätterna är det bara mysbrösten som gäller. Jag hade ju hoppats på att få henne att sova lite längre på natten nu med ersättningen men nä- så är det inte heller... Hon äter ju fortfarande bara ca 1 dl per gång hon äter så det blir ju ganska ofta...

Ang smak på ersättningen så tycker jag också att den verkar vara godare men tror du att dessa små har den uppfattningen? Jag lägger gärna de kronorna extra om det skulle vara så men det verkar ju enklare att ha en termos med vatten vid sängen än att ränna till kylskåp 5 ggr / natt :(

Det är flera veckor sedan jag helt slutade pumpa och de har läckt fram tills nu, mindre och mindre såklart. När jag trappade ner på pumpandet så hade jag ont i brösten emellanåt. Trappade ner under några veckor, alltså först till att jag pumpade morgon, middag och kväll, sedan bara morgon och kväll och sist bara någon gång per dygn, när det var som värst.

Hade dock inga problem med att få Milton att ta flaskan, snarare tvärtom och han tog hellre den än bröstet, så där kan jag tyvärr inte råda dig..

Finns det inte tabletter man kan äta för att få mjölkproduktionen att avta? Du har ju en medicinsk anledning så det borde väl en läkare kunna skriva ut om det är recetbelagt.
När jag skulle sluta amma sonen fick pappan vara med honom på andra sidan huset för så fort jag var i närheten kände han mjölklukten och blev galen. Så pappan fick gå (tror det var en natt) fram och tillbaka i vardagsrummet med honom. Efter att ha försökt sluta jättelänge så var det detta som funkade för oss.

Finns det inte tabletter man kan äta för att få mjölkproduktionen att avta? Du har ju en medicinsk anledning så det borde väl en läkare kunna skriva ut om det är recetbelagt.

Delvis knapplån, för info bara;

Det finns tabletter man kan ta för att stoppa mjölkproduktionen helt, men inte bara för att få det att avta. Man tar dem i 15 dagar. 2 eller 3 tabletter dagligen, minns inte faktiskt :D, trots att det var 2 månader sedan jag själv åt dem.

Jag ska aldrig aldrig mer gå på promenad med vagn. Ture gillar det inte och jag tycker det är meningslöst att gå någonstans utan syfte, så nu lovar jag dyrt och heligt att aldrig göra om det.

Sambon har börjat jobba idag, så jag tänkte börja med dagliga vagn-promenader. Måste få lite motion också...

Packade in Ture i vagnen och klädde på mig regnjacka och vagnen regnskydd. Jag satte det nog upponer o bakåfram men skitsamma, det duggade lite. Jag bor ju på landet så jag får antingen välja på att gå en kort stund och sen vända, eller en lång runda. Jag satsade på lång runda.

När jag gått drygt hälften så började det åska och ösregna. Jag såg knappt cykelvägen och det plaskade i skorna. Ture började vråla, ville inte mer. Drog jag igen regnskyddet helt skrek han ännu mer för då blev det mörkt så jag var tvungen att ha lite öppet.

Sen tog det 45 minuter att gå hem. Jag har inte varit så jävla blöt på länge. Inte Ture heller...

När vi väl kom hem fick jag strippa först Ture, sen mig och så krypa ner i dubbelsängen. En blöt katt kom också. Nu sover de fortfarande i sängen och jag försöker torka min stackars mobil som verkar ha dött i ovädret.

Aldrig mer långpromenader för min del. Skaffar hellre barnvakt och rider så jag får motion!!

Nej, jag tycker oxå promenad med barnvagn är överskattat och som träning värdelöst. Vissterligen vore det ju smidigt som du säger att få lite motion men sååååå tråkigt. Träning ska man blir svettig av! Plus att det är tråkigt, tråkigt, tråkigt. Men har en kompis gubbe som har en sådan där vagn som man springer med. Ser himla kul ut när han kommer springande :)

Ok, kan berätta var "ditt" regn är nu... HÄR... Stod i badrummet och sminkade mej när jag hörde ett konstigt ljud och kan berätta att det var himlen som ramlade ner :s Så blev det med den turen ner till morfar, får bli en annan dag :( Skitväder...

Skulle det vara någon fördel att ha en mäklare involverad ?

Det kan man väl säga att det är ifall något skulle visa sig vara tokigt. Kan ta en bekant till oss som nyligen köpt hus. H*n upptäcker under renoveringen att huset inte alls var isolerat (på den den h*n INTE skulle renovera) på det sätt säljarna lovat, så nu ska h*n, med hjälpa av mäklaren, få tillbaka en liten del av köpesumman. Är ju lite lättare att komma och hävda sig om man har en mäklare bakom sig än bara själv?! Eller?!

MEN för att undvika trista och DRYGA disskusioner så är ju detta MITT tankesätt, talar inte för någon fler än mig själv...och skulle inte köpa ett hur utan att använda mig utav mäklare. PUNK!

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V