Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

*kl*

Skönt att det verkar gå bra för alla här! Jag är avis faktiskt..Vi har själv ett rent helvete..

Nelly skriker HELA tiden..och jag kan ärligt säga att jag orkar inte bry mig mer..innan var man där direkt, nu låter jag henne ligga och skrika ibland, för jag orkar inte..

När koliken lättade trodde man att nu skulle det bli bättre..och det blev ju bättre, hon började skratta och prata osv. Men nu är det är mest skrik och framförallt gnäll...Nästan så man funderar på om hon har nån diagnos, eller har ont..eller helt enkelt inte är nöjd med livet..

Igår kraschade jag rejält, och sambo fick ringa min kurator. Vi ska dit på Torsdag, för som det är nu vill jag inte mer, inte nånstans. Jag känner mig bara tom och utpumpad. Jag bär och vyssar,har slutat äta mjölkprodukter(som det är nu äter jag knappt nåt alls, jag orkar helt enkelt inte fixa någt) ger och ger men inget hjälper. Hon bara skriker och är missnöjd. Arg är hon också, skruvar sig och rivs och klöser när man försöker trösta henne i hennes utbrott..

Jag trodde aldrig att det skulle vara lätt att få en bebis, verkligen inte. Känner mig bara dum och bortskämd när jag klagar. Men tom min mamma som jobbar med barn har sagt att hon inte förstår hur jag kan vara så lugn, vilket jag varit för det mesta. Men jag trodde aldrig att det skulle vara så här..Det känns som en mardröm som jag inte kan ta mig ut ur. Vill inte att det ska gå ut över Nellys och min relation, hon är ju bara en bebis och gör inget för att vara elak. Men nu känns det som jag inte orkar känna mer.

Jag saknar mitt liv...

Jag har nog en blandning av de som har det bra och de som har det som du...
Vissa dagar är gnälliga och andra helt underbara. Här hemma är det klart värst på kvällarna.

Jag kan ibland uppleva dagar när hon inte blir mätt. Hon äter o gnäller, hon äter o kräker, hon äter o fiser o ingenting är bra :(
Ibland funkar det att ge ersättning- ibland inte.
Ibland måste jag ha henne i selen för att kunna göra ngt annat än och gå med henne på armen. Men det hjälper otroligt att lägga henne i selen. Det kanske inte alls funkar för er?
Även om det är fel så ät onyttigt som godis, choklad o så. Bara du får i dig ngt. Och om nu BVC säger att du ska äta mjölkfritt så ta dig en ordentlig funderare. Blir hon bättre av det? Kanske ersättning är ett alternativ för att kolla om hon blir bättre?
VArför ska man inte kolla lite fler vägar när det har hållt på så långe som det har i ert fall? Ingen kan ju säga att du inte provat...

Nu har jag ju inte alls så jobbigt som du men är ju själv väldigt mycket med Ebba om hon gnäller eller ej. Det är jobbigt att leta upp en barnvakt för att kunna ta paus- eller som i mitt fall. Kunna göra saker som inte fungerar med bäbis i sele...

Fy f*n vad jag tycker synd om er! Hoppas verkligen att ni får hjälp, förstår att du är frustrerad, tror det är bra att du törs skriva vad du känner så du inte bara går runt och håller kvar allt inombords.

Ammar du fortfarande?! Isf en stor eloge till dig, men har dom på bvc aldrig föreslagit ersättning? Okej, som förälder får man offra en del men du har ju verkligen offrat allt utan att det blir bättre. Måste finnas ersättning till bebisar som inte tål mjölk. Om ni kan börja med ersättning så är det ju kanske lättare att få lite avlastning? Nä gud vad jag känner att jag tycker synd om dig...önskar att vi bodde närmare....

Jag funderar på det här med mjölkfritt, för just nu är jag så trött på att inte kunna "unna" mig ett choklad, glass eller bara ett glas mjölk till maten.

men jag vågar knappt testa med något, för skulle N få ont i magen av det skulle jag må så jävla dåligt:(

Selen har varit guld värd, men så fort jag bara står stilla i en halv sekund blir hon så jävla vannsinnig och sparkar och slänger sig. Ibland vill hon inte alls sitta i den, ibland funkar det kanon!

Saken är den, att ofta hjälper det inte ens att jag bär runt på henne, hon är bara så missnöjd vad jag än gör..:cry:

Just nu är det ju bra att sambo är hemme, han är utan uppdrag så han pluggar, vilket är skönt..Vill inte ens tänka på hur dte skulle vara om jag var helt själv..

Du är duktig som orkar så mkt själv!:bow:

Fy f*n vad jag tycker synd om er! Hoppas verkligen att ni får hjälp, förstår att du är frustrerad, tror det är bra att du törs skriva vad du känner så du inte bara går runt och håller kvar allt inombords.

Ammar du fortfarande?! Isf en stor eloge till dig, men har dom på bvc aldrig föreslagit ersättning? Okej, som förälder får man offra en del men du har ju verkligen offrat allt utan att det blir bättre. Måste finnas ersättning till bebisar som inte tål mjölk. Om ni kan börja med ersättning så är det ju kanske lättare att få lite avlastning? Nä gud vad jag känner att jag tycker synd om dig...önskar att vi bodde närmare....

Ja, jag funderade på om jag skulle skriva här, jag känner mig så stans gnällig och bortskämd när jag klagar, plus att saker på nätete alltid finns kvar..Men sen kände jag bara att va fan, jag ska vara ärlig..
Jag ammar fortfarande, och det är ofta..det går aldrig 4 h mellan på dagarna..snarare två eller ibland mindre..(dock sover hon hela nätterna igen:bow:)

Vi ska börja med ersättning lite smått nu, (omhon nu vill ta flska vill säga)har köpt mjölkfritt för ett tag sen..För just nu finner jag bara ammningen jobbig..kanske för jag känner som jag gör, plus att hon har börjat släppa och ta så mkt, ligger och tittar på annat istället för att äta..Fast tar jag då bort henne skriker hon, och sen äter hon mkt när hon sen får ta bröstet igen..

Hur gammal är hon nu? Hur länge är var din plan från början att amma?
Har du provat med ersättning någon gång?

Jag tycker att det bara låter ansträngande för dig att slaviskt måste amma. Jag vet själv hur trött jag blir av det. o hungrig med. O sen är man bekymrad att maten inte räcker o de e därför det gnälls...
Jag har ju ändå en jättesnäll bebis- framförallt på förmiddagarna.

Du är varken gnällig eller bortskämd. Det är snarare sådana som jag som borde skämmas när jag tycker det är jobbigt dom gånger Theo vaknar till där vid 4 på morgonen och gnölar lite.

Skönt för dig att hon sover hela nätterna iaf så får du chans att ta igen dig.

Tycker helt klart att ni ska prova med ersättning. Jag slutade amma efter knappt 2 veckor, stod inte ut med bråket och stöket som bara eskalerade för varje gång. Sen att han sällan fick bra tag gjorde väl knappast saken bättre.

Vad säger dom på BVC, gissar självklart att dom tycker att du ska amma, det tyckte dom även jag skulle göra, eller vi skulle först ge flaska och sen prova att ge bröstet. MEN tänk på att dom är "tillsagda" att "propagera" för ammning pga nåt avtal enligt FN-förodningen eller nåt i den stilen (iaf enligt det dom på "mitt" BVC sa vid första besöket...). Men vi bor faktiskt i ett land där det finns bra alternativ till ammning, okej funkar amningen så är det väl inte några problem men när det inte funkar så måste man faktiskt få känna att man inte måste bara för att.

Själv kändes det väl så där att inte kunna amma, när jag sa rakt ut till en sköterska på Barn 2 att jag kände mig dålig som inte fick det att fungera så svarade hon just det som jag skrev att vi bor i ett land där det finns BRA alternativ.

För några helger sedan berättade en tjej om hennes ena barn, h*n skulle äta var tjugonde minut dygnet runt, bebisen tog varken napp eller flaska. I 8 månader stod hon ut, sen pallade hon inte längre. Hon åkte bort en helg och lämnade bebisen hemma, ungen skrek i 45 minuter, sen tog h*n flaskan. Tror faktiskt inte barnet väljer att svälta ihjäl framför flaska om än det kan vara stökigt innan dom väl fattar att maten är där...

Senast ändrad:

Våra pojkar är så lika alltså!! Milton somnar väl runt 22 efter blöja och mat. Sedan sover han till 5 (fast idag till 6!!!!), får mat och sover sen alltid fyra timmar till. Var nog bara en dålig natt första natten hemma efter vi bott på landet för detta har hållt i sig sedan 1,5 vecka tillbaka, underbart och snacka om att jag känner mig utvilad!
Jag är, som du, tacksam över alla råd och tips som Lottch delade med sig av och kommer fortsätta såhär :)
Dock undrar jag om 200 ml kan vara lite mycket tillMilton och kanske bidrar det till allt hans kräkande. Ska som sagt prata med BVC idag :)

Min Skrabbakräker mycket ocgjag får oftast inte i henne mer än 60 ml... Men hon äter iofs minst var 3 timme... Hur får man de att äta mera?
Jag har provat att göra henne extra hungrig men det går inte åt mer ändå...

Jag har tyvärr inget tips att ge. Min pojka äter tills det är slut, oavsett om han får 100 ml eller 220 ml :D Ibland undrar jag om han inte har någon spärr...!

Min åt mer i början när jag gav ersättning.
Visst e de bra att hon inte kräker upp lika mycket mera men det kräks o slabbas ändå på dessa 60 ml.
Och hon blir ju hungrig ganska ofta också...
När e de koll idag?

Klockan fyra är det dags för koll :) Men vi tänkte bege oss ner på stan en sväng först så jag borde sätta fart med att göra oss iordning!

Nu har vi varit på 2-månaderskontrollen :) Allt såg bra ut och de tycker jag ska fortsätta med 200 ml ersättning eftersom han är ganska stor.

Hrm... Ganska stor var det ja ;) 2 månader exakt är han idag och väger 6840 gram och är 63 cm lång :D

Och Iggy är exakt 3 månader idag :D han väger 7327g och mäter 65cm.

Han fick sina sprutor idag oxå, tycker det gick helt okej ändå. Fick tipset att amma lite snabbt innan, det söta i bröstmjölken ska tydligen vara bra. Därför de ger sockerlösning på bb innan de gör PKU-provet. Han skrek en del, men jag tror mest det var för att bröstet och maten togs ifrån honom. När sticken kom blev han spänd och "ont-skrek" en halv minut kanske och sen gick det över till "arg-skrik".
Tror det var en större anspänning för mig, min svärmor har stressat upp mig inför de här sprutorna. Hon har sagt att hon vet om barn som blivit autistiska efteråt, och barn som fått andnöd när man kommit hem :cry: Har glott på honom de senaste 4 timmarna nu, men det verkar lugnt. Hysterisk morsa var det ja ;)

Haha! Lite skillnad på våra två... Hur stor förändring har han gjort jämfört med födsel. Jag vet att man inte ska jämföra men....
Ebba har växt 9 cm och gått upp 1320g. Min kompis kille hade gått upp dubbelt så mkt som min men växt ungefär samma-10cm.

O min flicka är inte mager. dubbelhaka och veck lite överallt ;)

Milton hr gått upp 2460 gram sen födseln och växt 1 decimeter :D De säger ju att han följer sin kurva och ligger en bra bit över normal-kurvan ;)

Men det var som hennes son med. Pojkar kanske växer snabbare... hur är det med de andra flickorna i tråden?

Alex hade nästan fördubblat sin vikt när han var tre månader, vägde då 8,4 och 4.3 vid födseln. Längden hade han "bara" ökat med 10 cm :D

Oj!! Villen ökning :D Ska bli spännande att se hur Milton ser ut vid 3-månaders, trots hans ökning hittills så vet i tusan om han klår din pojke!

Shiiit, ingen liten kille, Theo vägde 5720g tror jag och var 61 cm vid 7 veckor (2 veckor sedan) , fick ju visserligen ingen vidare start, tog 3 veckor för han att komma upp i födselvikt (4690g) Ska åka och väga han nästa torsdag tror jag, hoppas att båda sköterskorna är där då så det går lite snabbare, fick vänta över 1 timme sist...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix