Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

I de jag har nu så är det storlek 85 eller 90 E. Ska kanske försöka få tag på någon i D istället. Brösten är ju lite mindre nu än i början (inte på morgonen dock)
Jag har köpt mina i ullared, kanonpris! tup 89 kr eller så.

Stora sonen mår bra igen. Ligger kanske i generna att svimma när jag var yngre så svimmade jag för minsta lilla :D
Därför så var jag också lugn när jag såg att sonen tuppade av..

Fy vad jag tycker synd om dig, har hitills klarat mig från mjölkstockning. peppar peppar..) Hade lite ont i ena sidan i helgen, men tror det var från när jag fick mjölka ur för hand dagen innan. (glömde pumpen hemma)
Jag har ändå slarvat med att vara ute i blåsten och badat flera gånger coh varit orolig att det skulle stocka sig :crazy:

*kl*

Hur har ni andra det med vikten? Har länge legat på -8 kg sedan inskrivningsvikten. Men senaste veckan har jag börjat gå ner igen efter att ha stått stilla länge. Framförallt så har låren blivit smalare, magen behöver lite muskler :cool:
Kom i två par jeans igår som jag inte kunnar ha på 2 år, det ger en verkligen motivation att tänka lite extra på vad jag stoppar i mig. Försöker promenera men ryggen vill inte riktigt, ringde doch sjukgymnasten idag och fick tid till nästa vecka.
Ska försöka hinna rida någon dag med..

Har gått ner 17 kilo, 10 av dem är graviditetskilon. Men det har stått still där i massor av veckor nu.
Är lite för kär i godis:d
Men när jag har slutat amma ska jag ta tag i mig själv och banta ner mig till en mer normal vikt.

Milton har varit på ett jäkla humör nu i två dagar och det tär på oss.. Tycker så synd om honom, men vet inte alls vad jag ska göra åt det. Vi är ju heller inte världens gladaste nu när vi är tillbaks i lägenheten, så vet inet om vi påverkar honom med det.
Ingenting hjälper. verkligen ingenting. Kvittar om han är hos mig eller sin pappa. Om han är uppe hos oss, ligger i vaggan, i spjälsängen eller sitter i babysittern.
Sambon är ledig imorgon också, men sedan är jag själv igen om dagarna.
Nu fungerar inte maten heller. hur mycket kan en unge äta egentligen????? Han äter 200 ml var fjärde timme, men är hungrig efter två timmar och vi får härda ut de två kvarvarande timmarna och försöka roa honom bäst det går.
Måste ta upp detta med hans matvanor med bvc och höra om det finns något vi kan göra åt det, vad de tycker om våra rutiner eller om någon annan ersättning kan mätta bättre. För detta håller inte, tycker så synd om honom! Vi ska dit om två dagar..

Han kanske växer mkt nu och vill ha mer mat just nu?

Nelly har ju ätit nästan varje timme under dagen några dagar, sen varannan i flera veckor, för att nu lugnat ner sig och äta lite mer sällan. Det händer ju så mkt med dem så det ändras ju från dag till dag ibland!

*kl*

Kan meddela att Nelly faktiskt tar nappen nu!:eek:;)
Sambon är smart, hon har varit väldigt snuttig med filtar, kört upp dom mot munnen, pressat dem mot munnen som om hon vill suga på dem. Så sambon "lurade" henne, stack in nappen i munnen på henne när hon var på goshumör, och vips, så sög hon tag!:D

tagit nappen felra gånger efter det, men det funkar inte hela tiden..Men har somnat lugnare två gånger idag, med snutte och napp som hjälp:)

Kanske jag slipper vara så mkt napp nu;)

Annars e hon jäävligt gnällig som vanligt, vi blir sjukt irriterade mellanåt..Ska nog ringa läkare/bvc så där inte är nåt fel på henne, för det känns inte riktigt normalt att vara så skrikig..Det är som under koliken och har varit så under en vecka nu..men det känns inte som det är magen, för hon vekar inte besvärad..suck..stackare..man undrar ju.

Senast ändrad:

*kl*
Idag har verkligen varit en händelserik dag.. Åkte till Babyproffsen och köpte ny bilstol, blev en Britax Hi-way som Stella fick inviga direkt. Stolen fick godkänt, hon tvärslockande. :D För min del tycker jag det kändes lite tidigt att byta från babyskyddet, men å andra sidan så varför inte? Britaxen är godkänd från 0 kg och S sitter ju klockrent i den. Enda böket är väl att vi inte kan bära med oss stolen, men det kan vi nog leva med - tror jag... Får se till att alltid ha vagnen eller selen med oss i bilen, för att bära S på armen jämt kan ju bli lite tradigt.

Under eftermiddagen får vi ett sms från ett par vänner - deras lilla bebbe hade bestämt sig för att titta ut, en månad för tidigt. Blev ett par glädjetårar kan jag säga, och så blev jag och sambon nostalgiska. :love: För exakt 3 månader sedan var vi också på förlossningen och BB, känns både som det var igår och som en hel evighet sedan.
Får även under eftermiddagen höra att ett annat par vänners lillkille är jättedålig med hög feber, fick flashbacks från då S var sjuk. Verkade vara förkylning för deras del också, lider verkligen med dom...

Och vet ni vad - idag har Stella skrattat IGEN! Både igår och idag har hon skrattat, så jag tror det är på gång att släppa nu. Busunge! :love: Imorgon blir det nog inga skratt skulle jag tro, då ska vi till BVC för första vaccinationen. :crazy: Är lite lagom nervig redan nu, varför fattar jag inte.. Ni som redan vaccinerat era, är det nåt spec. vi ska tänka på och vara uppmärksamma på imorgon?

*kl*

Det finns bara två ord att säga om huset vi var och tittade på.....
SKA HA :love: :love: :love:

Vad härligt, grattis! :bump: Nu blir jag ju nyfiken, var och hur ser det ut? Stall, mkt mark osv? Tell me everything! :D

Föresten, en liten jobbfråga ;) Jag brukar vanligtvis klippa mig hos Sanja, men nu har hon semester eller är fullbokad, och jag skulle verkligen behöva klippa mig innan Stellas dop. Nån av kollegorna du kan rekommendera? ;)

Milla eller Therese. Fast jag tror typ alla har semester.... Tänkte hoppa in och jobba lite nästa vecka för det är inga "veteraner" där då. Nästan bara nya och tillfälliga... Men jag vet inte... Säg till om det blir kris så fixar vi ;)

Grymt hus.Har t.o.m ett torn :love: Det är byggt på sent 1800-tal. Otroligt mycket rust. De som bodde där har bott där sedan de föddes och de var väl 80+ i alla fall... Så det var riktigt risigt. Men kommer bli så fint när vi får fixa. Ehh, om vi får det... STOR lada som är perfekt att göra stall i. Lagom med mark. Ja, helt enkelt perfekt!!! Och vi har första tjing :D

Måste bara fråga...
Får Milton bara ersättning eller pumpar du?
Oscar har börjat strula mer och mer med amningen nu, suger släpper suger släpper. Vet inte alls hur mycket han får i sig då. Nu får han flaska med ersättning morgon och kväll med 180 ml varje gång.

Du ger vart 4e timme, gäller det dygnet runt eller hur gör ni på natten?

Vill så gärna få lite rutin.

Min viktnedgång har bromsats nu. Jag går fortfarande ner, men långsammare. Har gått ner 15,7 kg och vägde 54,2 imorse. 3 kg kvar till startvikten. Inskrivningsvikten var 55 kg, men då hade jag alltså redan gått upp 4 kg.

Kl
Satt och läste på nätet om smakportioner, barnmatsburkar och så. Det verkar finnas väldigt många olika fruktdrycker från 4 månader. Är det något man "måste" ge? Personligen anser jag att man dricker vatten när man är törstig och om man heter Vilgot, mjölk till maten när han blir äldre. Vill verkligen inte vänja honom vid att dricka sött.

Ia: Kul att ni gillade huset! Hoppas att det löser sig med banken också!

Zody: Vad mysigt med skrattande bebis! :love: Vill också ha! Hoppas det kommer snart.

Ger man dryck till så små? hur länge har det funnits?
Jag ska även jag försöka hålla mig till ersättning och vatten. Fruktsocker kommer de ju få i sig i krämerna så det lär nog inte behövas mer...
Jag dricker själv bara vatten - förhoppningsvis så sätter det spår på ett enkelt sätt.

Men när hon fyller 1 år ska hon få smaka tårta!

Måste bara fråga...
Får Milton bara ersättning eller pumpar du?
Oscar har börjat strula mer och mer med amningen nu, suger släpper suger släpper. Vet inte alls hur mycket han får i sig då. Nu får han flaska med ersättning morgon och kväll med 180 ml varje gång.

Du ger vart 4e timme, gäller det dygnet runt eller hur gör ni på natten?

Vill så gärna få lite rutin.

Jag pumpar ur fortfarande, men det har sinat ordentligt sista veckan, så han får i princip endast ersättning, ett mål mjölk varannan dag blir det =)
Jag försöker ge honom var fjärde timma under den vakna tiden på dygnet, under natten får han sova tills han vaknar av sig själv, men inte oftare än vad fjärde timme = sträng mamma här ;) Men just nätterna står han sig längre på, sover iaf 5 timmar i sträck för det mesta, hoppas igår natt var ett undantag åt det sämre och att det inte upprepar sig, då var han hungrig efter 5 timmar, men sedan igen efter 3 och igen efter 3 =(

Förstår att du vill få rutin, jag mår själv mycket bättre nu när vi har det såhär, man har liksom något att gå på och det blir inte så hattigt som det blev tidigare!

Funderade också om det kan vara en tillfällighet och en tillväxtfas, men vad tusan denna unge har ju inget annat än tillväxtfaser :D
Men nu får han ju nästan bara ersättning och då får han ju vad dessa små får äta som mest. Måste nog ta ett snack med bvc innan jag ger mig på att öka. Vet inte alls vad han väger, men för 2,5 veckor sedan vägde han 6030 gram och har nog ökat en del sen dess, så han växer ju....!
Dock kräker han upp mycket av maten, inte på nätterna när han äter (eller ja, när han rapar efteråt), men på dagarna och sedan visar han snabbt att han är hungrig = på dåligt humör, äter på fingrarna, försöker äta på mig om jag råkar ha en hand vid hans ansikte så vänder han huvudet och försöker suga på min hand etc.
Känns inte alls som det gjorde när han hade ont i magen, utan detta verkar vara på ett annat vis.

Rapar ni honom efter halva flaskan? Ibland går det lite för fort när de klämmer i sig en hel flaska och så känner de inte att maten gått ned i magen förrän efter ett tag och då *kräk*.

Vet inte om det gäller alla barn, men Selma hade en "sug"period när hon skulle suga på allt, Milton kanske har hamnat i någon sån fas? :)

Japp rapar alltid honom efter hälften ungefär. Han kräker ofta både då och efter hela flaskan.
Kanske är han inne i en sån där sug-period för nu när du säger det så ska han suga på det mesta. Ja, allt Utom nappen vill säga :D Den har alltid passat tidigare, men nu blir han mest arg om han får den och spottar ut den illa kvickt!

Alicia måste vara i en sådan sugperiod för hon suger på händerna och stoppar in hela näven i munnen och kväljer sej själv... När upptäckte era sina fötter?

knapplån.

SÅDÄR nu står Théa officiellt i dagiskö också!
Mina darlings ligger kvar i sängen och myser :) så jag passar på att göra lite ärenden via nätet.

Théa har sett fötterna och känt lite, men inte ätit på dom än ;D

Vi ställde V i dagiskö när han bara var ett par veckor gammal. Vi bor i ett villaområde utanför stan där det kryllar av barn. När de öppnade dagis där (150 m från vårt hus) för två år sedan var det massor av barn som inte fick plats. Men nu står vi först på kö av -10: orna. :D

Här har vi också sugperiod. Det ska sugas på allt och när jag bär honom brukar han suga sig fast på min hals eller kind. Det är slabbigt men jättegosigt! :love:

Fötterna har V börjat titta på, men inte mer än så. Han är inte tillräckligt vig än.

*kl*

Hur har ni andra det med vikten? Har länge legat på -8 kg sedan inskrivningsvikten. Men senaste veckan har jag börjat gå ner igen efter att ha stått stilla länge. Framförallt så har låren blivit smalare, magen behöver lite muskler :cool:
Kom i två par jeans igår som jag inte kunnar ha på 2 år, det ger en verkligen motivation att tänka lite extra på vad jag stoppar i mig. Försöker promenera men ryggen vill inte riktigt, ringde doch sjukgymnasten idag och fick tid till nästa vecka.
Ska försöka hinna rida någon dag med..

Vet inte exakt i dagsläget vad jag väger, försökte väga mig igår men våran våg verkar vara inne på sista dansen, hoppade mellan 59 och 85....men för typ 1½ vecka sedan vägde jag 72 vilket jag legat på dom senaste åren så jag har gått ner alla gravidkilon. Gick rätt fort, tror det tog knappt 2 veckor, dagen efter förlossningen var jag nere på 79kg, dagen före 86... Är ju ganska lång också, 173 cm så tycker att 72 är rätt okej. Har dock problem men mina gamla byxor, får upp dom men kan inte knäppa igen, är precis som om att bumpen blivit större :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 370
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?