Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

*kl*

Baaaaa, blev så gott som gråtfärdig när jag och syrran (som nu i november får deras 3e barn) satt och diskuterade bristningar. Trodde att jag helt ärligt skulle böla ihjäl mig när hon sa att dom inte går att få bort....:cry::cry: Var helt helt säker på att det gick med laser men icke...Har hört talas om en creme som finns i USA, tror syrrans svägerska får köpa med sig en sån burk hem till mig....

Nån som har någon idé, vill ha min gamla mage tillbaka...:cry:

Det gjorde inte A heller tills jag drog ihop dragkedjan så hon såg över kanten. Då blev hon nöjd och somnade direkt :s

E sitter högt upp och ser bra runt sig, men det hjälper inte. Kanske är det för att han inte kan röra sig fritt, han är en riktig liten sprattelpelle... Och skratta har han börjat med :love:

*KL*

E är ju en liten skit jämfört med de flesta i den här tråden, men det här tror jag inte att ni slår ens om ni väntar in halvårsdagen ;):

E 6 mån 12 dagar
Vikt: + 428 %
Längd: + 63 %
Huvudomfång: + 67 %

SÅDÄR nu står Théa officiellt i dagiskö också!

Vi ställde V i dagiskö när han bara var ett par veckor gammal. Vi bor i ett villaområde utanför stan där det kryllar av barn. När de öppnade dagis där (150 m från vårt hus) för två år sedan var det massor av barn som inte fick plats. Men nu står vi först på kö av -10: orna. :D

Vi borde ställa E i kö, men... i vårt område finns det typ 20+ olika dagis att välja på :crazy:. Hur har ni resonerat? Vad var viktigt när ni valde och vad gjorde ni för "research"?

Kl

Sitter just nu i sadeln precis som igår på min underbara Armani!! Dock känns det i sittknölarna idag - känns som om jag sitter på två blåmärken, haha! Man är inte van helt enkelt ;)

Jag pumpar ur fortfarande, men det har sinat ordentligt sista veckan, så han får i princip endast ersättning, ett mål mjölk varannan dag blir det =)
Jag försöker ge honom var fjärde timma under den vakna tiden på dygnet, under natten får han sova tills han vaknar av sig själv, men inte oftare än vad fjärde timme = sträng mamma här ;) Men just nätterna står han sig längre på, sover iaf 5 timmar i sträck för det mesta, hoppas igår natt var ett undantag åt det sämre och att det inte upprepar sig, då var han hungrig efter 5 timmar, men sedan igen efter 3 och igen efter 3 =(

Förstår att du vill få rutin, jag mår själv mycket bättre nu när vi har det såhär, man har liksom något att gå på och det blir inte så hattigt som det blev tidigare!

Låter som en bra rutin, ska försöka få in något liknande på oss.

*kl*
Oscar ska med suga och bita på allt:D
Och ena foten började han hålla i för ett par veckor sen och i förrgår tror jag att det va som han började hålla i båda. Så jämt nu på skötbordet ligger han och håller uppe rumpan själv för att han håller så hårt i dem.

*kl*
Jahapp, då var 3-månaderskollen och vaccinationen avklarad, roligare saker har man ju varit med om. :cry: Fy vad jobbigt det var att höra Stella gråta så hysteriskt, tack och lov gick det över rätt fort.
61 cm lång och 5990 gram, vår lilla prinsessa. :love:

Jag har varit på 2månkollen idag :)
57cm lång och 4740g tror jag att det var... Osäker på de sista grammen... hihihi! Hon var utan anmärkning på besiktningen ;)

Haha, visst är det skönt när dom går igenom u.a? :D Vid vår 2-månaderskoll så blev det ju dock lite jobbigt, läkaren tyckte ju att Stella verkade vara mjölkallergiker... Det var hon ju inte, så det blev 2 jobbiga veckor för oss. Nu mår hon ju kalasbra och går upp fint i vikt, så det var bara nåt tillfälligt.
Vår BVC-sköterska berättade att läkarna tydligen var väldigt snabba på att ordinera mjölkfri kost vid minsta lilla peppla och avvikande viktuppgång. I vårt fall var det ju hormonprickar och en svacka bara, men visst är det bra att dom är uppmärksamma.

Än så länge har vi inte fått någon reaktion på vaccineringen, möjligtvis att hon är lite tröttare än normalt bara. Får se hur kvällen utvecklar sig...

Bläää för vaccinationen säger vi här - Stella har fått feber och verkar ha ont i benen. Just nu sover hon, men det är väldigt oroligt. :cry: Försökte ge en supp. tidigare, men den bajsade hon ut - skitungen! ;) Ringde 1177 för att få lite råd, och vi fick ok att ge en till supp. direkt om vi ville. Har avvaktat dock, för nu sover hon ju som sagt. Ska ta en temp när hon vaknar för att äta och petar nog i en Alvedon då om det behövs.
Förmodligen så mår väl jag och Stellas pappa sämst, för FY vad jobbigt det är! :cry:

Ni som vaccinerat era småttingar - hur har dom reagerat och hur länge höll biverkningarna i sig?

Det är bara vi kvar på huset nu. Den andra familjen tyckte det var för stort. Så nu ska vi bara få ok från banken så är det vårat :) Håll alla tummar för oss nu!!!

Vi hade nästan samma. Tog den tidigt torsdag fm, på em fick hon feber och vi gav henne flytande Alvedon. Efter det blev hon mkt bättre och sov hela natten som vanligt. Trött dagen efter, men annars helt normal.

*kl*
har haft min syssling + deras 4 mån bebis, sambons kompanjon och flickvän + en till av sambons vänner samt mina föräldrar och min lillebror på besök hela dagen. Jag är heeelt död. Drack ett glas vin och känner mig helt berusad. Märks att det var ett tag sen man drack någon alkohol... Selma har varit helt underbar och har sovit sen halv tio. :)

Armani: vad jobbigt med kräk. :( vet inte vad man kan göra mer än att rapa. :/

Nä det är för trist med allt kräkande.. Ska höra med BVC och läkaren idag när vi ska dit på 2-månaderskontrollen. Men han går nog upp i vikt som han ska så de gör nog inget åt det ändå.

Ja, så länge han går upp i vikt och följer kurvan så är det nog bara att gilla läget, en annan har ju som vant sig ;), dock har det blivit mkt bättre men ändå jobbigt. Men dom har säkert något bra tips på BVC! Det är inte roligt när kläderna konstant luktar kräk och är blöta. Energibolagen måste älska familjer med kräkbebisar...

*kl*

Måste bara få berätta om våran underbara son. Sen lite mer än 2 veckor tillbaka sover han hela nätterna :love: kan "vakna" till ibland runt 4 snåret och gnöla lite men får han nappen så blir det i regel bra. Vaknar ungefär runt 7 halv 8, äter och somnar i princip alltid om efter det och sover kanske 2-2½ timme till!!!

Igår kväll somnade han 19.30, jag åkte till stallet och när jag kom hem igen 22.30 låg han fortfarande och sov. Väckte honom runt 23.00 för att ge mat, somnade om direkt och sov som sagt till 7 i morse. Nu sover han igen men lär säkert vakna snart, men visst är han underbar!!??

Kan tillägga att kvällsnattningarna går bara hur bra som helst och hoppas verkligen att det håller i sig! Sällan eller aldrig något gnöl och gnäll utan bara ny blöja, pyjamas och mat, sen ner i vaggan och somnar där av sig själv efter några minuter!

Blev kanske lite skrytigt inlägg men vi är bara så glada över vår fina son, önskar att alla fick ha det som vi!

Senast ändrad:

Måste tacka dig för dina tips ang fasta mattider(som du visserligen gav Armani_ men jag tog åt mig lite också :angel:)! Trodde aldrig att det skulle fungera och att man kunde göra så, men än så länge fungerar det då bara fint för oss! :bow:

knapplån.

SÅDÄR nu står Théa officiellt i dagiskö också!

Oj shit, får lite ångest över det där med dagis. Själv gick jag hos dagmamma när min mamma inte jobbade som dagmamma själv, men när hon började som dagmamma var jag hemma. Vet att det är fullt hos alla dagmammor här runt i kring och dagiset inne i byn är överfullt, under 2010 kommer det att födas över 20 barn här i krokarna som även dom kommer behöva dagis/dagmamma.

Arbetslös som man är kanske man skulle försöka starta ett dagiskooperativ?! Lär ju finnas barn så...

Nä det är för trist med allt kräkande.. Ska höra med BVC och läkaren idag när vi ska dit på 2-månaderskontrollen. Men han går nog upp i vikt som han ska så de gör nog inget åt det ändå.

Jag har tagit upp V:s kräkande varje gång på BVC, men hon säger bara att vissa barn kräks mycket och att det inte gör något bara de går upp i vikt, vilket V gör.

Igår busade sambon med V i soffan och V lyckades kräkas på sambons kind så det rann längs mungipan och ner på hans hals. Mysigt värre! Och imorse låg vi i sängen tätt ihop och sambon hade V sittandes på sin mage. Han lägger av världens kastspya rakt mot mitt ansikte! Den landade bara 5 cm ifrån mig och jag kan lova att det var lite läskigt att se en sån spy komma uppifrån rakt emot en!

Idag ska jag åka till Ikea och köpa en matstol åt V. Köper deras billiga medan vi funderar vidare på om vi ska ha en Stokke eller inte. Sen ska jag ner på stan och prova min brudklänning. 10 dagar kvar! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 370
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?