Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Jisses, han är nästan lika stor som Stella är nu vid 3 månader! :eek: Som sagt, min tös är ingen mager liten Räka - men när man läser om era monsterbebisar så kan man ju tro det. :eek: ;)

OMG, kollar ni på "Livet på BB"?! :eek: Vilket jävla ärkepucko till karl "miljontals kvinnor gör det här varje dag, men du klarar inte av smärtan" och massa annat skitsnack. Hade Stellas pappa yttrat något sånt under förlossningen kan jag lova att han varit död. :devil:

Håller med!! :eek:

Min stackars karl tyckte så synd om mig att han nästan såg ut att ha ondare än mig.

61 cm och 5990 gram på 3-månadersdagen (13 veckor exakt). Så hon är ju inte liten egentligen. :laugh:

AKB; Haha, jag känner igen det där. :D Jag fick beordra min att äta, han led så mycket med mig att han inte ens klarade av att trycka i sig en macka, stackare. :D

Haha! Min sambo hade inte hunnit äta... Han var tvungen att leta BBpersonal till mig eller följa mig till toaletten...

Var på efterkontrollen idag... BM sa att det är inte illa från att gå från mjuk livmodertapp till en bäbis på typ 2h...
Jag själv upplevde det ju inte riktigt så men jag hade ju tur att kroppen gav med sig snabbt efter att ha varit envis dit ;) Det var lite kul att läsa om förlossningen idag. Jag tyckte ju att jag ringde på klockan hela tiden men det var ju både halvtimmar o timmar imellan.
AKB- min sambo var nästan lite ledsen att han inte kunde hjälpa mig...

Min Räkelina här hemma kommer nog att vara ungefär som din vid 13v ålder... Hon är ju 10v på fredag.

Jag tycker så synd om dig.

Vi har haft magont, tandsprickning eller någonting här nu i en-en och en halv vecka och ingenting funkar som det ska. Jag är just nu ganska pressad. För att jag MÅSTE ta en tenta som kräver att jag råpluggar 10 timmar per dag. Men det går inte. Hon är ledsen, gnäller och har tappat alla rutiner… Det gör att jag blir stressad när jag inte får ro till det jag ska.

Till slut så blir det bara skit. Allt blir skit och man orkar och vill ingenting. Att du så bra har kämpat på så länge är så imponerande.

OMG, kollar ni på "Livet på BB"?! :eek: Vilket jävla ärkepucko till karl "miljontals kvinnor gör det här varje dag, men du klarar inte av smärtan" och massa annat skitsnack. Hade Stellas pappa yttrat något sånt under förlossningen kan jag lova att han varit död. :devil:

Jag såg också det, trodde jag skulle dö på hans sätt att uttrycka sig på - hade min sambo sagt någon liknande stavelse som denna karl gjorde så hade, precis som din sambo, varit död!!

Knapplån.

Jag tänkte ta upp ett litet...Pinsamt problem.
Nu har väl alla fått sina vårbarn och dom minsta är väl runt 2 månadersstrecket.
Min dotter är snart 4 månader, och jag läcker fortfarande kiss ibland.. Inte vid ansträngning, utan det kan komma lite närsom och mina underkläder känns alltid blöta. Jag tog upp det med BM vid efterkontrollen som sa att jag skulle ha is i magen och vänta ett tag och fortsätta med knipövningar.
Just nu känns det jävligt ledsamt, tråkigt och jobbigt. Jag känner mig vidrig, äcklig och det lockar inte riktigt att ha ett samliv.
Hur länge ska man ha is i magen då? fortsätta knipa? Kniper jag fel? Kan man ens komma tillrätta med läckaget helt och hållet?!
Är jag ensam, undrar jag.... Jag är inte ens 25!

Jag borde ha pluggat under tiden. Tanken var att jag skulle börja läsa tidigare så det inte skulle bli så stressigt på slutet. Men det gick inte riktigt vägen, så nu e det lite tight om tid… Jag klarade av alla andra obligatoriska moment innan förlossningen (redovisade min promemoria 2 dagar innan jag snusade bebis) så det vore väl själva fanken om jag inte klarade av det här.

Tar jag den inte så blir det i stort sett omöjligt för mig att gå kvar i min gamla klass :cry:.

Det är inte ovanligt att läcka efter en graviditet. Oavsett hur gammal/ung man är. Eftersom du läcker är det väldigt viktigt att du gör knipövningarna minst tre ggr/dag. Men vad jag varmast skulle rekommendera dig är att komma upp i sadeln och rida en del barbacka eller utan stigbyglar. Det finns även särskilda ”bollar” med tyngder som man kan öva med.

Bäckenbotten behöver så som alla muskler varierad träning. Den skall alltså få lite uthållighetsträning, lite maximala ansträngningar… Vad har du för beskrivning som du jobbar efter?

Beskrivning? Jag tog redan under graviditeten upp detta med knipövningar med min BM men hon mest avfärdade mig och sa att ÄH det där behövs inte under graviditeten och det ordnar sig när barnet har kommit. Ungefär.
Så jag har mest knipit på känn.

Skulle gärna rida mer! Men jag har lånat ut min älskade på foder och medryttarhästen jag hittat är en liten finig som är under utbildning (islandshäst) så övningar "för min skull" är det väl inte läge för riktigt än..
Vart kan man hitta bra övningsprogram, eller är det bäst att gå till gyn?

När jag låg inne på BB så kom där upp en jätterar sjukgymnast som berättade var man kunde få tag på dem, vad de kunde hjälpa mig med och pratade lite knipövningar, tror även att jag fick ett häfte med övningar och varför man skulle göra det. Hade ni inte det så på BB? Kanske inte är så överallt?

Jag tycker så synd om dig.

Vi har haft magont, tandsprickning eller någonting här nu i en-en och en halv vecka och ingenting funkar som det ska. Jag är just nu ganska pressad. För att jag MÅSTE ta en tenta som kräver att jag råpluggar 10 timmar per dag. Men det går inte. Hon är ledsen, gnäller och har tappat alla rutiner… Det gör att jag blir stressad när jag inte får ro till det jag ska.

Till slut så blir det bara skit. Allt blir skit och man orkar och vill ingenting. Att du så bra har kämpat på så länge är så imponerande.

Tack:bow:

Men du är ju helt suverän som orkar plugga så under tiden!
Jag pluggar ju oxå, men jag har ett år på mig och kan göra proven när jag vill(mestadels distans)
Jobbigt att din lilla har en sån period just nu, emn du fixar det! Förstår att du känner att du måste. men försök släppa lite av pressen, du gör ditt bästa och det är imponerande bara det! Tyvärr så styr ju dessa små varelser hela ens tillvaro, tyvärr i såna hä sammanhang, men helt underbart i andra sammanhang;)

*kl*

Idag, senare delen på dagen, har varit helt underbar i jämförelse med den senaste tiden. Hon har skrattat, jätteskrattat när jag busade med henne:love: Äntligen=)
Sen har hon kunnat ligga själv. Enda gången hon skrikit har varit när hon varit trött eller hungrig..Vill ha det så alltid! Glad och nöjd när allt är tillfredställt, sen får hon mer än gärna skrika när hon är trött eller hungrig eller vill ha ny blöja. För då VET jag att jag kan göra något. det är en enorm skillnad på det och att bara försöka och inget hjälper! Så, jag får leva på denna dagen helt enkelt..:)

Morr… det är viktigt att man instrueras i bra ”knipning”. Det är så lätt att ta tag i det när man ändå sitter och ammar. Och det är så handikappande att ha urinläckage.

Några tips för att du skall hitta rätt muskler. Jag kommer att kasta ur mig ett par standardfraser för att det e lite olika beskrivningar som passar olika personer.

- Tänk dig att du har en tampong som du försöker hålla kvar emedan du drar ut den.
- Att du ska knäppa ett par liiite för tighta jeans.
- ”Dra in svansen mellan benen”.
- Så som du kniper runt penis innan du kommer.

Ett annat sätt att se om du hittar rätt muskler är att knipa av kisstrålen. Detta är dock inte ett bra sätt att träna på.

På sidan 23 i den här länken så har du en ganska bra beskrivning på hur du ska göra.
http://www.bbstockholm.se/pdfs/forsta_tiden.pdf

Senast ändrad:

Beskrivning? Jag tog redan under graviditeten upp detta med knipövningar med min BM men hon mest avfärdade mig och sa att ÄH det där behövs inte under graviditeten och det ordnar sig när barnet har kommit. Ungefär.
Så jag har mest knipit på känn.

Skulle gärna rida mer! Men jag har lånat ut min älskade på foder och medryttarhästen jag hittat är en liten finig som är under utbildning (islandshäst) så övningar "för min skull" är det väl inte läge för riktigt än..
Vart kan man hitta bra övningsprogram, eller är det bäst att gå till gyn?

Men hur går det när du rider? Jag läcker inte "till vardags" mer än om jag är tok-kissnödig men däremot när jag rider är det jättesvårt. Framförallt vid balanserade övergångar och när jag står upp i galoppen. Att sitta ner utan stigbyglar är dock inga problem för mig. Min bm sa att ridningen var bästa knipövningen! :) Tyvärr har ju inte jag nån häst igång så det blir bara nån gång i veckan, men det gör väl nytta det också. Jag glömmer göra övningar, blir högst nån gång/vecka.

Jag har ett annat i-lands problem. Vad GÖR ni med era barn på dagarna och kvällarna? :o Ture sover ju i princip aldrig mer än 10 minuter i sträck på dagarna och vill inte sitta längre än 5 mini babysitter el babygym. Så vi gå och vi bär och vi går och vi bär så han får kika på saker. Selen är ovärderlig. Men när kvällen kommer så är vi så less allihop. Kan tänka mig hur det är när sambon börjar jobba. Tiden mellan 19 och 22 är en hemsk gnällig transportsträcka till läggdags. Vi kan aldrig kolla på tv, jag tror inte jag sett på tv sen han föddes...

I-landsproblem nr två - när jag nattmatat/morgonmatat kan jag inte längre somna om. Och jag som lider av sjuk sömnbrist efter ett halvår med usel sömn. Ligger klarvaken och kan inte sova... Hur jobbigt som helst när man bara sovit tre timmar och helst vill gå upp men vet att man eg är helt slut!

Så här sitter jag, varit vaken sen jag ammade vid tre. Kanske slummrat en kort stund men inte mycket. Bläää!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?