Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Det som slog mej först med att du inte kan somna om var om du har mörkläggande rullgardin? Vissa mornar kan jag inte heller somna om (som idag, men det är bara för att jag är så speedad pga huset) men skulle det inte vara mörkt i sovrummet skulle jag aldrig somna om...

Vad vi gör på eftermiddagen och kvällen... Tja... igår var vi och hämtade sto och föl på station. Sedan åkte vi hem och låg på soffan ett tag. Ligger på golvet och tränar nacken ibland. Tittar på tv. A kan oftast bara sitta och titta. Hon är nog väldigt nöjd. Förutom när det är 100 grader varmt, då blir det gnälligt. Hon sitter i sin gunga medans vi äter bara. När jag surfar så sitter jag i soffan i skräddasställning (heter det så?) och då sitter hon i mina ben och tittar på datorn. Det tycker hon är kul, tror jag. Men inget är kul om man gör det för länge... Lika rastlös som mamma :angel:

När jag får mina hostattacker så måste jag tokknipa för annars läcker det lite. Iblande hinner jag inte knipa, inge kul... :crazy: Jag har sådana där kulor, kanske ska plocka fram dem igen... Hade glömt dem.

Nu börjar jag få panik, kommer inte på något namn till fölet. Det är ingen här som är bra på franska? Skulle vilja ha ett franskt ord som börjar på T tror jag. Eller spanska eller italienska. Jag får tydligen inte ha på engelska för det är bara ponnysar som har säger syrran :D

OMG, kollar ni på "Livet på BB"?! :eek: Vilket jävla ärkepucko till karl "miljontals kvinnor gör det här varje dag, men du klarar inte av smärtan" och massa annat skitsnack. Hade Stellas pappa yttrat något sånt under förlossningen kan jag lova att han varit död. :devil:

Jag blev gode irriterad på karl'n, att man bara vågar säga så, min sambo sa visserligen inte så mkt under hela förlossningen men det han sa vad både fina och värmande ord...inte nåt sånt där idiotiskt, då hade han fått SPÖ...:devil:

Ja vad gör vi..?! *tänker*

Theo vaknar i regel vid 7, äter och somnar sen om, sover till 10-11 ungefär, ibland gör även jag det :angel: Annars brukar jag passa på att duscha, plocka undan, eller sitta här :D Myser en stund när Theo vaknat, kliver upp, byter blöja och tar på kläder. Äter igen kl 11.

Efter 11 matningen så varierar det lite vad vi gör men vi är ute rätt mkt. Går i väg till stallet, hälsar på mina föräldrar som bor där. Tar kanske en sväng ner till stan. Är vädret dåligt grejar vi inne. Theo brukar ligga i babygymet eller på ett fårskinn på golvet.

Vid 15.00 är det dax för mat igen. Myser en stund, kikar kanske lite här igen :laugh: Går på prommis eller dyl.

Kl 16.30 kommer sambon hem från jobbet, brukar försöka ha middan klar tills dess. Tanken är att jag efter middan ska åka till stallet och Theo ska vara hemma med pappa, men har inte funkat något vidare dom senaste dagarna då sambon inte riktigt fattar att han kanske inte kan hjälpa hela världen före mig....

19.00 äter Theo igen och sista målet får han runt 22.30-23.00. Där emellan varierar det väldigt mkt som sagt vad vi gör beroende på om sambon "kan" ta Theo eller inte...

Brukar sällan komma iväg till stallet innan kl 20.00 och då blir sambon alltid irriterad när jag kommer hem 22.30 "Du kan inte komma hem så sent, jag ska jobba i morgon" Bara för det kom han hem 23.30 igår efter att ha varit och hjälpt sin bror med rallycrossbilen...*suck* Ibland känns det verkligen som om att allt annat är så mkt viktigare än att vara hemma med mig och Theo. Må låta hemsk nu men i bland känner jag att vi skulle klara oss väldigt bra utan honom också...:cool:

*kl*

Min lilla blev vägd i går 13 veckor gammal. 4185g och 54 cm lång, men jag tror att hon bara var 53 cm då de mätte lite slarvigt...

6 veckor för tidigt. Dessutom var hon tillväxhämad -36.5% då jag var sjuk. Hon vägde 1625g vid födsel. De sista två veckorna hade hon inte vuxit något.

*kl*
Jag tror att vi har klivit in i en kinkperiod nu, Stella vill inte alls ligga ensam längre och hennes annars soliga humör har ersatts av gnäll, gnäll, GNÄLL...Okej, nu överdrev jag lite - men det känns så. :D Bara att bita ihop och stå ut, det här skulle väl vara den period som kunde hålla i sig längst va enligt boken?
Tack Gud för manducan säger jag bara, nu kan vi packa och plocka ändå. :love:

Åhh, har ni börjat packa och plocka nu? Vad roligt. Jag vill oxå vara där och inte i en här ovissheten. Fast i huvudet har jag redan bytt kök i "vårt" hus och byggt stallet ;)

Då har hon ju tagit sig jättebra :) Mår du bättre också? Jag hoppas att ni mår bra nu allihopa :)
Jag tror ju inte att min Skrabba ska bli så mycket större än din på 3 veckor. Längre är hon iofs redan men om hon fortsätter i sin takt så bör hon ligga på ungefär samma vikt och typ5 cm längre... Ska bli kul o se om min gör ngt skutt eller ej.

Zody- inte kul med gnäll men det måste vara jättekul att packa :) Själv ska jag nog köra o köpa klinker och bruk så jag kan lägga klinker i sadelkammaren i helgen :) Jag älskar att lägga klinker :)
Så denna helgen blir det sambotid för Skrabbi- jag kommer nog sakna henne trots att jag är hemma.. hhihihi
Ia- jag känner så väl igen mig... När bör ni veta hur det går?

Jag har fortfarande problem med högt blodtryck och läckage av protein... Men de kan tydligen ta ett halvår att bli frisk igen. Högt tryck kommer jag troligtvis få leva med, hade 150/100 vid inskrivning så antagligen hade jag problem innan...

Min lilla växer mycket just nu, men tänker man henne som en 7 veckors som hon borde varit så är det mer "normalt för åldern"!

Väntar på att bankkillen ska ringa. Han skulle åka ut och titta på det idag eller imorgon. Blir nog inte idag för det hällregnar här. Bankman i kostym + regn + landet går nog inte ihop. Säljaren har sagt att det är vårt bara vi kommer överens om priset så det är upp till banken nu. Hoppas han ser samma möjligheter som vi. Då borde det inte vara några problem. Men jag är iaf rädd att han ska sälja till någon annan framför näsan på oss, fast han sagt att han inte ska det.

Haha, har ni samma mattider som oss? Kul att det fungerar för er också. :) visst är det skönt med rutiner? Vi hade min syssling på besök och jag blev jättestressad över bristen på rutiner och hitten och dattandet. Han sov tydligen inte alls på nätterna i stort sett så de såg alla tre ut som tre vandrande lik.

*kl*

vad vi gör på dagarna? Hmm. Vi stiger upp mellan 8-10.30. Oftast så är vi uppe vid 9 och då får Selma första målet. Efter det så myser vi lite, för morgonen är verkligen hennes bästa tid. Då är hon så glad och snackig att man bara vill äta upp henne. :love: sen så sitter hon antingen i babysittern eller ligger i gymmet i någon timme eller två.

Klockan 11 får hon mål nummer 2. Först blöjbyte och sen mat. Efter det brukar vi gå på en promenad med hundarna. Ska vi göra något ärende så brukar vi åka iväg nu. Annars så brukar hon sova en stund, ligga i gymmet eller vara i någons famn tills det är dags för mål nummer 3 klockan 15. Sen så gör vi som tidigare på dagen. Är det baddag så badar vi henne 18.30 innan 19 målet.

Nu har vi börjat ge sista målet vid 21 på kvällarna, så hon sover i stort sett från 21.30 tills hon vaknar på morgonen. Så nu får vi lite vuxentid på kvällarna. :)

*kl*
Har alla vårmammor tagit semester? inget inlägg på flera timmar. Så kan vi inte ha det :D

A är nybadad och ska snart få sista slurken innan det är dags för bingen. I egen säng i natt. Natten till idag somnade vi alla i vår säng och han höll mig vaken nästan hela natten. Ska ligga tätt intill och hålla i behån...
När jag väl somnat så började sambon snarka :(

Usch då- Fick du havandeskapsförgiftning eller?
Mina värden var helt bra nu på efterkontrollen :) Fast jag har iofs aldrig haft ett högt tryck innan jag blev gravid.
En nyfiken fråga.... Har din bäbis kommit ifatt med annat också. Var ligger hon i utvecklingen?Märks det skillnad mot jämngamla?

Ia... Jag hoppas verkligen att ni får besked imorgon så ni vet inför helgen... Jag hade nog fått panik annars ;)

Är det någon mer än jag som har fått "migrän" nu efter att bäbisen kommit ut?

Jag har inte haft problem med detta på MÅNGA år men nu efter att E kommit ut så flimrar det framför ögonen och sen efter ett par timmar blir jag dålig. Inte så att jag kräks men ändå klart ONT i huvudet och så...

Jag har haft mycket problem med migrän och allmän huvudvärk tidigare (pga ett tidigare jobb) men nu trots dåligt med sömn och tidiga mornar så har jag inte fått något. Skönt!

Har inte kunnat pumpa ur på 3 dagar, så nu är mjölken helt sinad :( Känns tråkigt och jobbigt för mig att jag inte längre kan erbjuda honom mjölk...

Milton har blivit himla mammig på kvällen. Jag tycker det är bra mysigt, men inte sambon :D Han har varit pappor tidigare om kvällarna så nu är det allt min tur ;)
Dock lite jobbigt för imorgon ska jag iväg på teater en bit hemifrån för min mamma fyller år. Sambon får vara hemma med Milton för han är lite liten för att följa med på teater, Milton alltså ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård