Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Jag håller med er- du säger det bra i sista meningen... Men vad är skillnaden.
Hur vet man att det är hormoner eller känslor?
Varför skyller vi på hormonerna när det är lika mycket käsnlor. Hänger de ihop? Aller varför blandas de så ofta ihop?
Även vid PMS, graviditet, killbekymmer mm mm

tror att det har att göra med att man vill skylla på nånting, att så här är jag inte egentligen, det är ett temporärt state of mind som går över.

Egentligen har man väl alltid sina känslor inom sig, och vid hormonpåverkan så förstärks allting till större propoptioner? ÄH nu svammlar jag lite..

Bra med svammel ibland... Jag försökte söka på det i Svenska Akademins Ordlista men där orkade jag inte riktigt med ;)
Men visst måste moderskänslor och hormoner hänga ihop någonstans eller?? I annat fall har jag nog varit tjock på båda ;)

Jo alla gånger, iallafall i början då man knyter an osv.
Frågan är bara hur länge man kan skylla på hormoner?

Jag tar gärna min pappa som exempel.
Jag är övertygad att mycket av min egna känslighet kommer från honom, han är väldigt empatisk och bryr sig mycket om människor, och han ömmar väldigt för barn och har önskat sig egna barn sen han var väldigt ung!
Han har sedan jag och mina syskon kom blivit ännu mer känslig och gråter lätt om barn far illa, om än så bara på film, precis som jag.
Han har ju aldrig haft gravid eller amningshormoner men är ändå precis som jag själv som har haft dessa hormoner.
Det torde väl kanske visa mer på personens egna kemi än andra hormoner i samband med graviditet eller amning?

Han ringer mig så gott som varje dag - jag är 24 och flyttade hemifrån för 3 år sen och han frågar bara hur det är och om allr är bra ;D

*kl*
här har vi haft en lite bättre dag idag. Stora sonen skulle ta blodprov idag, blev lite kallabalik då han svimmade...
A har varit på lite bättre humör idag, jätteskönt! Dessutom så är sambon på väg hem, han kom från jobbet tidigare idag. 17:e dagen i rad som han jobbat:crazy:

Vaknade inatt av att A låg och puffade med huvudet på bröstet och slet i bh:n :love: ganska gulligt! Han har ätit en gång på natten de senaste nätterna, har itne gjort det på länge annars. Men det stör inte så mkt då jag annars vaknar ändå pg överfulla bröst. På tal om bröst, vill ha tips på bra amningsbh storlek större. Provade på lindex idag 90f, men satt inte skönt. var inne på underkädesbutik provade en(minnesförlust när det gäller märke) i 85f men sen vaknade han och mjölken börajde rinna :angel: Så får prova vidare en annan dag.Den kostade dock 620 spänn :eek:

Åh, vilken underbar pappa du har - tänk om fler män var så!! Min pappa är egentligen så, men döljer det mycket väl ;) Han tittar t.ex. inte på program där djur far illa, av rädsla att visa hur berörd han blir.

Jag håller med dig!
Saga- din pappa verkar underbar- jag klagar iofs inte på min egen heller ;)
Men då har ju din pappa bra faderskänslor. Är det då så att vi blir känslosamma eller hormonstinna?

Ja han är faktiskt ganska gullig, den lille gråtpappan :)
Jag kunde inte leva med honom dock, men sen jag flyttade hemifrån har vi en bra relation!

15 veckor imorgon, den där gnälligheten jag hört er andra prata om har vi haft kanske 2 veckor nu.
Märker att nu börjar tjejen min vara mer vaken också, sover mindre dagtid och när de sovs är det PÅ mig som det sovs, punkt.
Men det är okej :)

Hoppsan! Är han rädd för sprutor eller reagerade han på att "de snodde blod"?
Gick det bra med honom?
Du som har haft barn innan- ändrar sig brösten väldigt för dig efteråt eller du kan använda bhn sen med- kanske inte som finbh men du förstår... Rysligt dyrt med 680:- ju.
Jag har tur som kan handla på hm. ska ju inte använda dom sååå länge.
På tal om rinnande mjölk.... Inatt tänkte jag sova utan bh o rustade upp med en tshirt med fastsatta amningsinlägg i... ett gissel att hålla reda på inläggen ;)
Jag tänkte ju dock inte på datte 2 när jag nattammade och vaknade till av att det sprutade mjölk rätt ut i rummet... haha. Det blir nog sporttop i natt ;)

Han råkade se nålen innan de stack honom. sedan hade han inte ätit innan heller, skulle vara fastande innan provet. Nu är han ok, var lite blek ett tag men det gick fort över. han reagerade nog mera på vetskapen om att nålen var i armen, Samt nervositet. turligt nog så var de precis klara när han tuppade av. Han sa själv efteråt att det inte gjorde ont när de stack, tur det om de behöver ta mera prover.

Ärligt talat så kommer jag inte ihåg om jag kunde ha samma storlek efter första vändan. Mera stöd behövs dock :D
De amningsbehåar jag har nu är trof´e, fungerar bra hemma och sköna att sova i. de har dock tänjt sig ganska mkt så en lite bätte att ha när man ska ge sig ut i civilisationen behövs!
Men vilken storlek? På morgonen är brösten minst två storlekar större än kvällen :eek: Det är iofs oftast på kvällen eller eftermiddagen som uppklädning behövs.

saknar att kunna sova helt naken... utan trosor fungerar ju nu när man inte blöder längre, utan bh skulle fungera sämre :angel: När det äts på ena sidan så sprutar det på den andra med :grin:

Trofé säljer de ju billigt på ullared. Du känner ingen som ska dit idagarna?
Vilken stl har du i dom som är bra?

Jag har köpt en för stor- jag tog fel. Lat som jag var klippte jag bort plastskenan som satt o klämde i armhålan och efter torktumlingen så är den ok- inte ultimat ;)
Den jag köpte först är för liten. Det är betydligt obekvämare... Lagom är ju fantasktikt skönt ;)

Jag längtar också till att ligga naken. Ibland myser jag lite extra länge i badrocken bara för att slippa bhn...

Skönt att det gick så bra med sonen som det gjorde!

Trofé är bra. Om jag jämför med min betydligt dyrare Swegmark så vinner den lätt. Både prismässigt och bekvämlighet.

*kl*
Nu är mina bilbekymmer lösta!
Vi har köpt en Volvo V70, levereras på onsdag:banana:
Ska bli kul med en bil där det händer lite när man trycker på gasen:bump:

Hihi! VAd blev det för motor då om det händer ngt på gasen??? Eller du hade något riktigt alldagligt innan?
Jag behöver köpa en ny fjäder o lite bromsklossar till min nya- sen e vi fit for fight med AC o allt ;) Vi köpte den av bekanta som haft den avställd i två år. Hur mycket pengar har man när man kan låta en bil stå i två år som inte är en dålig bil?!?!? Alltså den är finare än vår första bil... Vi kommer ju alltså att byta första bil nu ;)

*kl*

Jaha, då åker vi och tittar på huset nu då :eek: Är så nervös så jag har ont i magen.. Håll tummarna hårt för oss nu...

Det blev en D5. Vet inte hur många hästar. Men jag tror det är fler kusar i den vi har nu. Men det är utväxlat på olika sätt. Den vi har nu är ju en fyrhjulsdriven arbetshäst. Stark men går inte så fort :D

VArför specialersättning? Min Skrabba har börjat kräkas jättemycket de senare veckorna. Jag trodde det berodde på värmen men även om det inte är lika mycket nu så är det mer än innan.

Ersättningen heter Enfamil AR och är framtagen för bebisar med refluxproblem. Dom på BVC tyckte från början att vi skulle ge vanliga Semper först och avsluta med 15ml Enfamil vid varje måltid. För Theo funkade det inte något vidare, kräktes som tusan iaf. När vi gick över till enbart Enfamil kräks han mkt mkt mindre. Enfamilen är dessutom skummjölksbaserad jämfört med Sempern som är baserad på avsaltat vassleprotein, sen innehåller den risstärkelse som reagerar med magsyran så ersättningen blir mer trögflytande där nere och inte lika lätt kommer upp. Men prata med BVC innan du börjar mixtra kanske?! Theo gick ju inte upp i vikt och kräktes så mkt att han började gråta varje gång han kräktes, fick hosta och blev allmänt irriterad i luftvägarna pga all magsyra som följde med kräket upp där av "special"ersättningen.

Googla Enfamil så får du veta mer! Det är ett elände när dom kräks hela tiden, ser ju dock oftast mycket värre ut än vad det är men ändå....

Det är sant, tänkte inte på det. Hon är ju elva veckor (shit vad tiden går fort) Kanske är någon tillväxtfas nu... Tänk att man alltid ska tro det värsta :)

Var är Cyllene förresten... Det var länge sedan hon skrev (eller det kanske det inte var...?) Fast hon kanske "mussurfar" med Ture på armen :)

Jag är här och jag mussurfar fortfarande! ;) Sambon har haft semester två veckor så vi har försökt åka på lite utflykter trots att Ture inte gillat värmen, bilen el vagnen.

Idag har varit en helt sjuk dag. Jag kände av att jag höll på att få mjölkstockning och duschade varmt osv. Vaknade imorse och var superdålig. Ture har samtidigt inte bajsat på tre dagar (Från att tidigare bajsat 5 ggr /dag) så han har ätit lite dåligt.

Det var precis som vanligt fast värre. Jag fick snabbt 39,3 och trodde jag skulle dö o frysa ihjäl. SKickade sambon att köpa pump och det fanns ingen i tre städer. Fick tag på ett par kompisar men de hade använt dem till sina fölungar, till sist fick pappa åka 5 mil och köpa en. Sen pallrade jag mig till bilen för att åka t mina föräldrar som vi planerat. Kändes som att avlastning behövdes, Ture har inte sovit bra på tre nätter. Då mår jag mer illa än innan och spyr i bilen. :eek: :crazy:. Hann få fram en blöja, hittade ingen påse. Kan säga att det inte blev så mysigt.

Pappa har fått sanera bilen och jag har legat däckat/försökt amma/försökt pumpa under dagen. Nu kan jag sitta upp.

Tror det är sjätte gången jag får mjölkstockning och de flesta ggr i den jag hade en bröstböld innan förlossningen. Suck. Tips någon? Det var väl det enda som var bra med 32 gradig värme, nu är det bara börja linda in sig i fleece och fetvadd...

Hoppas ni andra har det bra, hinner inte riktigt läsa ifatt. Sambon har 2 v semester till och jag vet inte hur det ska gå när han börjar jobba - Ture har äntligen blivit pappakär och det går hur bra som helst!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 370
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar