Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Det är sant, tänkte inte på det. Hon är ju elva veckor (shit vad tiden går fort) Kanske är någon tillväxtfas nu... Tänk att man alltid ska tro det värsta :)

Var är Cyllene förresten... Det var länge sedan hon skrev (eller det kanske det inte var...?) Fast hon kanske "mussurfar" med Ture på armen :)

Jaha,första saken idag gick ju åt skogen. Stoet mitt har tvillingar i magen och de ska försöka klämma den ena idag... Hoppas hoppas det lyckas....

Attans då. :( Dum fråga, men eftersom jag inte är insatt i avel alls - om de inte lyckas klämma fostret idag, vad händer då? Håller såklart tummarna här hemma för att de lyckas, och för att husvisningen går bra! :laugh:

De försöker klämma den ena men de ligger nära varandra så båda kanske ryker. Då sprutas en brunst igång och hon semineras på onsdag igen.

Han skäms rejält och har sedan fadäsen tagit ett ännu större ansvar för S, jag har i princip bara varit mat. Idag fick jag ligga kvar i sängen och dra mig till 9 medan de klev upp 7.45. :bump: Sambon är den mest morgontrötta människa jag någonsin mött så det krävdes en del av honom för att göra det. :love:

Yes, den 20 augusti skriver vi papper! :bump: Lite drygt dock, för vi måste mellanlanda hos mina svärföräldrar ett tag innan vi kan flytta in i huset. Tack och lov så får vi iaf ställa kartonger osv i nya huset, och möblerna har vi förvaring till. Men det känns ju sådär kanske att flytta hem till svärisarna när man är 25 :angel: Intalar mig själv att det bara är temporärt, som längst handlar det om en månad och det kan vi nog stå ut med. Får se det positiva - vi har alltid barnvakt till S om vi kulle vilja. :D

Har ni skrivit allt med banken? På huset alltså? Kommer inte ihåg hur det går till...

Nej vi har endast skrivit köpekontrakt och betalat handpenning på huset. Sen när vi bestämt datum för inflytt, i dagsläget 30 september, så skriver vi köpebrev och betalar resterande summa. :laugh: Det är då vi kommer få fixa med lagfart, pantbrev och lån osv om jag förstått allt rätt.

Så gjorde vi för 6 år sedan också...
Fast när man ändå var samlade och skrev på papprena för huset så bildade banken ett konto där huspengarna sattes in men inte kunde tillträdas förrän dagen vi fick huset.
Då kunde ju ingen säga att inte pengarna fanns...
Varken vi eller ägarna till huset hade tillgång till pengarna så att säga.

Var nyss med om något riktigt läskigt... Jag gick runt och bar på V och han var glad och nöjd, men tung, så jag beslöt mig för att ta fram Manducan. Lade honom på sängen medan jag satte på mig selen och när jag skulle sätta ner V i den blev han jättearg. Tänkte att det skulle gå över, för det brukar det ju göra. Men han blev bara argare och argare och helt plötsligt tappade han luften!! Vet inte hur länge det var, men han gjorde liksom kvävningsljud och blev illröd/blå i ansiktet. Sambon sprang fram och drog upp honom ur selen och jag tror att han fick tillbaka luften i ren förskräckelse. Men fy vad otäckt det var!!! :cry: Är fortfarande helt skakis och tänker på vad som kunde ha hänt om han inte fått tillbaka luften.... Älskade lilla Vilgot...

Fy, vad läskigt! Jag upplever att E för tillfället inte alls trivs lika bra i Manducan som tidigare, verkar det vara samma för Vilgot eller var det bara en engångsföreteelse? Någon som har några teorier om varför?

Det gjorde inte A heller tills jag drog ihop dragkedjan så hon såg över kanten. Då blev hon nöjd och somnade direkt :s

Jag har idag diskuterat lite i en annan tråd om moderskänslor, hormoner... Vad är skillnaden eg?

I denna tråden har ju alla fått barn. Hur upplever ni er nu? Likadana som innan. Lite mer rädda att något ska hända dig eller din (sambo, man el vad det är) ;)? Att något ska hända med ert barn?

JAg har själv blivit mkt mer beskyddande och är försiktigare. Att jag älsakr mitt barn överalltannat har ingen i min närhet missat heller...

Är det någon mer som blivit förändrad? Och isf av hormoner, känslor eller vad??? Balandat skulle jag tro men...

Tja, om hormonerna har hållit i sej i tio år så är det de som spökar. Men jag skulle tro att man ändras lite av att få barn för man är så rädd att något ska hända dem. Jag är värsta hönsmamman. "Var försiktig" säger jag nog i varannan mening till sonen... Märker ingen skillnad nu till barn två. Kanske nästan tvärtom. Jag vet nu att hon inte går sönder när jag tar i henne och att hon inte dör eller får psykiska men för livet av att få ligga och skrika en minut ;) Vilket är jätteskönt.

Hmm, som jag känner mig så är jag mer beskyddande, men samtidigt är det svårt att svara på för jag har alltid varit en sån person som tar hand om alla och bryr mig. Det ligger i min natur, och jag är känslig som person.. kanske inte vidare till svar?

De första veckorna efter att man fött barn kände iallafall jag mig väldigt "hormonhög" men det har lagt sig och jag är väl ungefär som innan.

Borde ju sitta i ryggmärgen på en att skydda och älska sitt barn, vem av oss härinne skulle inte offra vad som helst för sitt eller sina barn?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 370
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar