Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Inte särskilt mycket lugnare idag nej.. :grin: Nu ockuperar han i alla fall inte vardagsrummet med sitt äckliga stinkande, alltid något. Bad honom dock städa undan efter sig innan han fick ta över sovrummet, tror ni det blev gjort? Nä.. Jag fick städa ur kräkhinken, stoppa kräkiga handdukar i tvättmaskinen (för dom hade han lagt på skötbädden, mycket intelligent) och plocka ordning.

Och vet ni vad - inte får man tack heller. Man får skäll för att man slängt ut en filt i en påse på balkongen så vi ska slippa kräklukt inne. :mad: Jag påpekade att HAN får tvätta den när han har ork, han menar att jag är puckad som "slängt" den och nu måste jag köpa ny. Vad rationell man blir av alkohol hörrni! :banana:

Inte mycket sömn blev det heller, S ville äta 3 gånger under natten mot vanliga 1. Oh, it's a lovely day! (nä, ja ä int bitter ;))
:eek::eek:
Vilket r**Hål, ursäkta men så taskigt..Hur gammal är han egentligen? Fjortisbeteende..grrrr

*kl*
Här är en till som varit uppe med bebis två gånger inatt mot ingen gång i vanliga fall..varit så senaste 3 nätterna..Skumt..

Rövhål var en av alla saker jag kallade honom inatt :angel: Han är 26, men igår och imorse var han nog inte mer än 15 eller nåt. Fy fan rent ut sagt.
Nu är han dock vaken och nyktrare än innan, så han har bett om ursäkt miljoner gånger och skäms nog rätt rejält. Rätt åt han! :cool:

Funderar på om det är en tillväxtperiod på gång och det är därför S ville äta så ofta under natten. Har googlat lite och det verkar som att det är rätt vanligt just runt 3 månader.

Kan det inte ha varit att du blev stressad pga honom? Att mjölken stannade av lite för det. Det tycker jag den kan göra för mej om jag blir stressad eller arg.

Knappis på mig själv.

Usch jag har en sådan fruktansvärd ångest.. Om ett par timmar flyttar vi tillbaks till lägenheten i stan. Har ju bott på landet i en veckas tid nu, mitt ute i skogen, och bara stortrivts.. Vill inte alls tillbaks!
Här har Milton kunnat sova ute i barnvagnen, jag har kunnat gå och pula, vovvan har kunnat vara ute så mycket hon vill och sedan har vi kunnat ta promenader precis när vi har velat.
När folk har kommit på besök så har vi kunnat sitta utomhus och njuta, istället för att sitta inne i lägenheten och svettats.
Milton har sovit bättre, vi har varit gladare och alla har vi mått bättre.
Jag är så rädd för att flytta tillbaks och att vi ska hamna i samma gamla tråk-mönster. Tanken är ju att vi ska ta över denna gård senare i livet när sambons mormor och morfar inte klarar av det längre, men det lär ju dröja. Och vi vill såklart inte stressa på det, det är ju deras ställe självklart.
Är till och med så desperat att jag börjar se mig om efter ner-monterbara hus till salu (är för dyrt för oss att bygga nytt i nuläget) och slå upp det här. Har ju stall och grejer redan här och maaaaaassor med mark. Vill inte vara kvar i stan längre och jag har riktigt ont i magen över att vi måste :cry:
Får så dåligt samvete över Milton framför allt, över att vi bor som vi gör. Det var ju inte så det skulle bli när vi fick barn.. Vill ju att vi alla ska må bra och trivas, vilket ingen av oss gör inomhus verkar det som...
Hans mormor och morfar kan stanna med sig på semestern så kan vi bli kvar här ;)

Hon är här!:D
Ligger och sover vid mina fötter:love:

Hon är en så OTROLIGT trevlig tjej, men stressad. Vill gärna att flocken ska hålla ihop hela tiden, märkte det när vi gick ut med henne innan. Men sen har hon också haft riktigt seperationsångest. Tror dock det handlar om att hon behöver få lugn och ro, och framförallt inse att hon inte behöver ha koll på läget, vi fixar det! Tror hon har tagit på sig ledarrollen i förra familjen, och eftersom hon är lite änsglig så har hon inte fixat det, utan blivit stressad. och när sen familjen(hennes ansvar enligt henne) lämnat henne själv så har hon fått fullständig panik.

Så första steget som vi börjat med nu, är att visa att vi har koll, vi bestämmer så hon kan bara slappna av och vara söt:D Även att maten serveras två gånger om dagen, och äter man inte, och går bort därifrån, så åker den bort inom 5 min(hon har haft maten framme innan, vilket jag anser är fel. Mat som serveras är både träning, man får sitta och vänta, och blir mer spännande=man äter bättre)

Jättelyhörd, glad och sprallig är hon. Sambo åkte iväg nu och handlade mat, först blev hon orolig, men jag kallade på henne, bad henne sitta, och när hon slappnade av började jag klappa henne, då la hon sig ner:)

Det ska gå bra det här, hon är superfin=):bump:

hehe, jaa, han kan gott be om ursäkt;) Alla kan ju klanat sig ibland, så får väl hoppas att han bara klantade sig denna gången!:)

ja, då är N nog också inne i en sådan! Hon är väldigt mammig med, vill ha koll på mig. Men samtidigt är pappa roligare än mamma, för honom ASGARVAR hon verkligen mot:love::love:

Knappis på mig själv.

Usch jag har en sådan fruktansvärd ångest.. Om ett par timmar flyttar vi tillbaks till lägenheten i stan. Har ju bott på landet i en veckas tid nu, mitt ute i skogen, och bara stortrivts.. Vill inte alls tillbaks!
Här har Milton kunnat sova ute i barnvagnen, jag har kunnat gå och pula, vovvan har kunnat vara ute så mycket hon vill och sedan har vi kunnat ta promenader precis när vi har velat.
När folk har kommit på besök så har vi kunnat sitta utomhus och njuta, istället för att sitta inne i lägenheten och svettats.
Milton har sovit bättre, vi har varit gladare och alla har vi mått bättre.
Jag är så rädd för att flytta tillbaks och att vi ska hamna i samma gamla tråk-mönster. Tanken är ju att vi ska ta över denna gård senare i livet när sambons mormor och morfar inte klarar av det längre, men det lär ju dröja. Och vi vill såklart inte stressa på det, det är ju deras ställe självklart.
Är till och med så desperat att jag börjar se mig om efter ner-monterbara hus till salu (är för dyrt för oss att bygga nytt i nuläget) och slå upp det här. Har ju stall och grejer redan här och maaaaaassor med mark. Vill inte vara kvar i stan längre och jag har riktigt ont i magen över att vi måste :cry:
Får så dåligt samvete över Milton framför allt, över att vi bor som vi gör. Det var ju inte så det skulle bli när vi fick barn.. Vill ju att vi alla ska må bra och trivas, vilket ingen av oss gör inomhus verkar det som...
Hans mormor och morfar kan stanna med sig på semestern så kan vi bli kvar här ;)

Min ångest var berättigad :cry: Efter att i en veckas tid ha somnat vid 9,30 och sovit minst 7 timmar i sträck, ätit och sedan sovit 4 timmar till har vi nu kommit hem.. Inatt vaknade han och gallskrek efter 5 timmar, fick äta och vaknade sedan var tredje timme och var på ett jäkla humör... Han har ju sovit i sin vagn om nätterna när vi bott på landet, men verkar inte alls trivas i sin vagga längre och inte heller i sin spjälsäng, kanske känns de för stora och rymliga för honom? Bor ju på tredje våningen utan hiss som sagt och kan inte asa upp vagnen varje kväll åt honom, den ligger nämligen ute i bilen.
Måste verkligen ha ett hus nu, nu, nu... Blir galen på detta jäkla rännande upp och ner för trappor.

Min ångest var berättigad :cry: Efter att i en veckas tid ha somnat vid 9,30 och sovit minst 7 timmar i sträck, ätit och sedan sovit 4 timmar till har vi nu kommit hem.. Inatt vaknade han och gallskrek efter 5 timmar, fick äta och vaknade sedan var tredje timme och var på ett jäkla humör... Han har ju sovit i sin vagn om nätterna när vi bott på landet, men verkar inte alls trivas i sin vagga längre och inte heller i sin spjälsäng, kanske känns de för stora och rymliga för honom? Bor ju på tredje våningen utan hiss som sagt och kan inte asa upp vagnen varje kväll åt honom, den ligger nämligen ute i bilen.
Måste verkligen ha ett hus nu, nu, nu... Blir galen på detta jäkla rännande upp och ner för trappor.

Usch förstår precis hur du känner dig... En etta på 49 kvm bor vi på och nu när sambon har semester går vi verkligen på varandra. Vi försöker hitta på saker och åka ut och hälsa på folk på landet. Men det är jobbigt och jag tycker vi gnabbas mer än vanligt, värmen gör säkert sitt också :(

Jag vet precis hur ni har det, vi bor ju också på tredje våningen utan hiss. Inte ett dugg kul, men vi ser ju slutet på det här rännandet nu. Senast 30 september får vi tillgång till huset, gissa om vi räknar dagar? ;) Vi har ju sån tur att S sover som en ängel också, skriker aldrig någonsin på nätterna. Vaknar bara för att äta och somnar sedan om direkt.

Ang. nattamningen föresten Ia*, jag tänkte också att det säkert var oro som gjorde att hon ville äta oftare under natten då sambon var dräggfull... Men det var samma visa inatt, uppvak vid 2 för att äta och så igen vid 6. Vanligtvis har vi ett uppvak 3-4 och sen sover vi till 8-9... Tack och lov så somnade hon snällt om både vid 2 och 6, så jag har ju fått sova ändå. Kl. 8 var det hej och god morgon idag, helt acceptabelt ju :D Sen att man vaknar av att Stella ligger och sprattlar och pratar glatt med lampan gör ju inte saken värre, älskade tokunge. :love:
(och alldeles nyss skrattade hon mot mig då vi böt blöja, hon ler ju som en galning och glädjetjuter ofta - men skrattet sitter lite längre in. Andra gången idag! :love: )

Usch förstår precis hur du känner dig... En etta på 49 kvm bor vi på och nu när sambon har semester går vi verkligen på varandra. Vi försöker hitta på saker och åka ut och hälsa på folk på landet. Men det är jobbigt och jag tycker vi gnabbas mer än vanligt, värmen gör säkert sitt också :(

Oj, jag förstår att ni har det lika jobbigt som vi.. Vi bor ju ändå på 64 kvm så lite rymligare är det väl för oss. Dessutom har inte sambon semester så vi går inte direkt på varandra. Dock hade jag gärna haft sambon hemma, så jag hade sluppit asa ner allt själv om jag ska iväg på dagarna.

Sambons föräldrars hus står fortfarande till vårt förfogande tills vi kan ta över gården vi nu bott på, men vill jag verkligen bo i ett villakvarter till dess? Vill ju kunna ha hästarna hemma, men det får väl vänta tills gården blir vår. Nu är det först och främst Milton och hans uppväxt jag tänker på..
Svärföräldrarnas hus har nu gått ut till mäklare och ligger ute på nätet, men de släpper det till oss om vi vill ha det.... Beslutsångest!

Hur går det med era husbekymmer?

Vi har tackat nej till parhuset, det andra huset är inte besiktigat så det måste vi göra först. Men nu har vi hittat ett till hus, som ligger mitt emellan stan och "landet". Var på visning i fredags och vi båda gillade det jättemycket. Men vi funderade på om det kanske är för litet :confused: Det är 100kvm, men en ganska stor tomt så man kan ju bygga ut om man vill.

Vi ska ju titta på ett hus imorgon men fick precis reda på att vår banktjej är på semester till 19 augusti och vi som behövde förnya vårat lånelöfte.... Vet inte om vi kan komma undan de där 15% om någon annan på banken ska fixa lånen... Suck.. Det går nog åt h***e nu oxå...

Hoppas ni slipper!
Såg på våran banks sida att dom antagit det där med 15% från typ den 8/7 redan.
Det är ganska mycket pengar med 15%! Sen är det ju pantbrev, lagfart och allt annat.

Igår när vi kom hem läckte det in vatten från taket!!!!!!!! Det var bara på ett ställe som de droppade lite, suck. Det ösregnade ju verkligen, har aldrig läckt in förut.
Dags att ringa försäkringsbolaget, med andra ord. Jag hoppas det inte är någonting...

Knapplånar mig själv.

Vad är hittills era bästa köp till era barn?
Jag måste säga att jag verkligen älskar bärsjalen! Lugnar när fröken är arg, och väldigt behändigt att ha händerna fria och slippa vagnen!
Sen är andningslarmet verkligen underbart, det har lugnat min oro som tenderar att bli värre och äta upp mig annars!!!!

Ja, FI klubbade ju igenom det då så alla lånelöften efter det ska tydligen gå på nya reglerna. Sen är det ju bara en riktlinje så det är ju upp till banken och personlig kontakt är ju jätteviktig. Varför ska hon ha 5 veckors semester för :( Varför var jag så klantig så jag inte fixade lånelöfte innan hon gick på semester...

Förstår att du blev oxtokig på din sambo!! :eek: Vem hade inte blivit det? Hoppas att du hittade på ett bra straff åt honom! :devil: ;)

Det är samma här, V ler som en galning och glädjetjuter ofta, men inget skratt än så länge. Kanske någon som ev skulle kunna vara början till skratt, men jag vet inte.

Kl
Var nyss med om något riktigt läskigt... Jag gick runt och bar på V och han var glad och nöjd, men tung, så jag beslöt mig för att ta fram Manducan. Lade honom på sängen medan jag satte på mig selen och när jag skulle sätta ner V i den blev han jättearg. Tänkte att det skulle gå över, för det brukar det ju göra. Men han blev bara argare och argare och helt plötsligt tappade han luften!! Vet inte hur länge det var, men han gjorde liksom kvävningsljud och blev illröd/blå i ansiktet. Sambon sprang fram och drog upp honom ur selen och jag tror att han fick tillbaka luften i ren förskräckelse. Men fy vad otäckt det var!!! :cry: Är fortfarande helt skakis och tänker på vad som kunde ha hänt om han inte fått tillbaka luften.... Älskade lilla Vilgot...

Han har iallafall fått massor av fina kläder idag! Var iväg ensam på förmiddagen och köpte massor av coola kläder. Det är så himla kul att skämma bort honom! :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 370
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar