Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

+ Armani

Köper jag en overall nu så kan jag säga till svägerskan att jag redan har en när hon kommer släpandes på hennes barns gamla :angel: Kommer köpa en strl 68 eftersom den tydligen är väldigt stor i storlekarna den jag har tittat ut. 68 är även den tänkta storleken hon "ska ha" när hon är 6 månader i november så är den så stor i storleken som de säger så borde hon ledigt kunna ha den större del av vintern. Annars får jag en anledning att köpa en till :D

Ang viktökning. Nu börjar Isabella plana ut och lugna ner sig i viktuppgång och ökar som en normal bebis men hon har ju gått upp 400 g/vecka och ibland lite till ändå så visst är det möjligt med 900 på två veckor.

*halvt knapplån*

Sedan så pratade jag med en vän idag om amningen. När hon slutade amma så tog hon bort morgonmålet och det gjorde tydligen så att mjölken rann inte till sedan ordentligt på dagen så det gick fort för henne att sluta. Kanske ett tips för er som håller på att sluta? Har ingen aning själv...

Samma här... Säger allt som oftast nu ska du få gå till husse när jag skickar över Iggy till sambon :D

Hahaha, vi har ju alltid kallat oss för Ydas (hunden heter så) föräldrar, alltså hennes mamma och pappa, aldrig husse eller matte. Ska vi hem till mina föräldrar så är det mormor och morfar, till sambons är hem till farmor och farfar. Så löjligt, men effektivt nu då det aldrig blandas ihop :D

Vi har turen att ha sambons mamma alltid hemma (jobbar natt) så hon ställer alltid upp! Blir aldrig några promenader (vilket är bra för jag är inte så förtjust i att andra går med min hund :o), utan Yda och deras hund härjar i trädgården. Hade inte hon sagt från början att hon kunde ha Yda där vid behov, så hade vi aldrig kunnat skaffa hund.

Kl
Tror att jag väntar ett tag med overall och ser hur han växer och ser ut i höst :) Nästan enklast för jag kan nog inte gissa ändå i nuläget!

*kl*

Lite allmänna svar om hundsnacket...

Min lilla 7 kg hund äter för ungefär 500:- i månaden och den på 30 kg äter för 200:- Så storleken behöver inte vara avgörande för matkostnaderna. Men då är det ju förvisso specialmat för hans leverproblem.

Promenader får de varje dag, inte alltid långa svängar kanske. Men eftersom de alltid är lösa så spriger de betydligt längre än vad jag går.

Och vad jag gör av dem när vi jobbar är enkelt. Jag jobbar på gården här hemma, då är jag ju på hemmaplan. Sambon jobbar 04:30-13:15, så han är hemma i skaplig tid om jag vill åka bort. Har en gräns på max 5 timmar på mina hundar. De kan nog klara att hålla sig, men de behöver regelbundna mattider.

Tror jag betalar 7 tusen för bådas försäkring per år.

Och till ert overallsnack. Jag va duktig, tyckte jag och köpte en innan han föddes. Tänkte att det skulle vara kallt när han kom i april, men nu blev det ju ett maj-barn istället:D Och han drunknade i den. Och när det blir kallt nu till hösten är den förmodligen på tok för liten.

Säger med förresten husse och matte vid de tillfällen jag egentligen skulle sagt mamma och pappa.

Visst är det 22% på vinsten? Och man får inte göra några avdrag för rust längre?

*kl*

Är på ett jäkla skit humör. Sambon jobbar varje jä-la dag. Det har jag förståelse för, men tiden han inte jobbar så prioriterar han helt fel. (enligt mig)
Han har de senaste dagarna efter jobbet åkt till andra huset där det finns kompisar från tyskland och suttit i garaget och grejat med bilar och druckit öl...
Hade inte jag varit där så hade vi inte sett röken av honom:mad:

Idag börjar han först vid middag och jag tyckte att det var skönt för då skulle jag och A hinna umgås lite med honom. vad händer, han gick och la sig vid 4 tiden, sov när jag åkte därifrån vid 9. nu jobbar han hela helgen...
Är ledsen och besviken. Har lust att ta barnen och åka iväg någonstans utan att säga något. Stora sonen har sovit hos kusinerna, om jag inte lugnat mig när han kommit hem så kör vi någonstans...

Jag kan inte säga att jag har det likadant. Jag får nästan sparka ut min sambo å att det blir ngt gjort när Ebba vill äta stup i kvarten typ ;)
Men det var inte det du ville höra.... Jag hade antagligen blivit vansinnig på min sambo om han försvunnit iväg när han kommer hem efter 4 dagars jobb.

Jag undrar mer om man blivit mer sällskapssjuk för jag känner igen mig i att jag vill hitta på något tillsammans. Jag har aldrig varit så mkt för utflykter innan men nu kan jag hitta på allt bara för att umgås.
Eg kanske din sambo la lika mkt tid på vännerna innan men att man märker det så mkt mera nu?

*kl*
var och fick 3 månaders vaccineringen idag. Två emblaplåster på varje ben, pip när de drogs bort och skrik i en minut efter andra "jobbiga" sprutan. Hon var verkligen jätteduktig. Vi har legat och sovit halva dagen hon och jag, lyckades få hög feber och mjölkstockning, IGEN, så har varit helt däckad. Kul. Så nu lägger jag ned pumpandet, helt, jag orkar verkligen inte mer. Sköterskan sa att hon var imponerad över att jag kämpat så länge och att mjölken räckt så bra, men just nu känns det bara som ett stort jävla misslyckande att inte klara av att ens ge Selma mjölk i mer än 3 månader. :(

Men lugn, jag ammade knappt 2 veckor, pumpade pch gav i flaska efter det men Theo kräktes så mkt så han fick börja äta specialersättning istället, tycker du gjort det väldigt bra som kämpat med pumpningen så länge :bow:

Sen undrar jag en sak till- ni som ger ersättning, Har ni upplevt att barnet inte tycker om det?
E äter glatt 20-40ml men inte mer. Och det är inte tillräckligt. Hon blir hungrig ganska fort igen och vägrar då att ta ersättning.
Är ju lite jobbigt iom jag måste börja med flaska snart.

Att datta lite är det enda som får tyst på henne när hon är riktigt ledsen- ont i magen. Vad ska man använda sen??? Nappen funkar bara ibland. Eller det blir bättre när man inte är en omkringvandrande mjölktank?

VArför specialersättning? Min Skrabba har börjat kräkas jättemycket de senare veckorna. Jag trodde det berodde på värmen men även om det inte är lika mycket nu så är det mer än innan.

*kl*

Var ner på IKEA igår, blev självklart en massa saker till Theo. Dock tycker man alltid att man köper så mkt men när man kommer hem med grejerna och packar upp det så blir man nästan besviken över att man inte köpt mera...

Var in på Hööks också och skulle kika på deras nya träns som man kan plocka av snokremmen på, avskyr Aachen men den fula flärpen när man inte behöver snoken..., tyvärr blev jag väldigt besviken på både tränset och allt annat i butiken. Tränset skulle vara brunt men var i princip svart :mad: och den nya lättviktshjälmen hade dom inte ens fått hem. Kollade på ett annat brunt träns också men det var typ brunt i 4 olika nyanser, inte så fint.

Nån som har tips om ett brunt träns UTAN aachenflärp?! Har ju köpt ny sadel och då vill jag inte ha mitt gamla svarta träns....

Dyon och HG har iaf... men de anske inte matchar mammapengen nu när man vill köpa så mycket till de små :)
Treadstone gör ju mkt "kopior" på Dyon så kanske de har?

Vilken nyans brunt förresten?

Var ner på IKEA igår, blev självklart en massa saker till Theo.

Det var jag också, och då fanns stolarna inne - hurra! :) E har provsuttit lite snabbt och jag skulle väl ljuga om jag sa att det var succé direkt ;), men han var nog lite trött när vi provade också, och det brukar ju vara en humörsänkare.

*kl*

Gissa vem som gjort smakportionspremiär idag? :laugh:

Jag har ett Glengordon som jag kan ta bort snokremmen helt på. Brunt. Och billigare än dyon. Ska kolla vad det är för modell...

A älskar ersättningen. Hon blir helt hysterisk när hon ser flaskan... Får väl se hur länge jag duger :( Hon har blivit väldigt okoncentrerad när jag ammar. Tittar på allt annat och bara babblar. När hon får flaskan så äter hon jättefint. Kanske kommer för sakta från mej så hon tröttnar?

Denna gången gick det jättebra! Skönt :)

Era bebisar är ju lite äldre än min men visst. Vissa dagar så kastar hon med armar o ben och drar i datten samtidigt som hon kastar sig bakåt. Inte så skönt alls.... Haha!
Men andra dagar är hon sypermysig :)

När det är folk i huset så umgås vi ganska intensivt med dem som är där, de har även hjälpt mig mkt här hemma tex med ved, min bil, och en ska fixa min panna i helgen. Jag vet att han vill passa på att fixa färdigt sin bil när han har experthjälp på plats..
Samtidigt så är jag ganska mkt där även när sambon jobbar. Är säkert så att man är mera sällskaplig. Det är jobbigt att vara hemma när det ändå inte går att få någonting gjort.
Nu har vi sovit en timme och värsta ilskan har lagt sig :D

Men ska ändå prata med honom senare. Hur hade han känt om jag jobbat och sedan åkt direkt till stallet och stannat där nästa dag tills det var dags att jobba igen??

Kl

Är PoP extra stora i storlekarna?? Vi är på väg hem från Vingåker, där det faktiskt fanns en del fina kläder till V. Stod länge, länge och klämde på en vinteroverall i storlek 80. Det ska vara 9-12 månader och borde vara perfekt, men den såg verkligen gigantisk ut! Jag vågade inte köpa den. Blev istället en 3 i 1 jacka i 74, ett par jeans och några bodysar, allt PoP. Jag fick ingenting, det är roligare att handla åt V än mig själv! :p

Jag tycker inte PoP är speciellt stora... Inte som Lundmyr... Men en overall måste ju vara rymlig så det ser kanske stora ut...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 370
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar