Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Jo, det har du ju rätt i... Fast vi har ett par PoP jeans i 62 som V hade på sig för första gången idag, de är nämligen jättestora. Alla andra 62-kläder är precis på gränsen till för små.

Köpte två Lundmyr-bodysar också. En Sötnos i storlek 70 och en Älskling i 80, men de såg normalstora ut.

Ang bostadsförsäljning, så om det inte är ändrat sedan årsskiftet får man fortfarande dra av för renovering de senaste 5 åren och mäklararvode, samt flyttstädning. Skatten på vinsten (efter avdragen) är 22% och man får skjuta upp den, men det finns ett tak och man får betala ränta på det man skjuter upp så man ska fundera på om det lönar sig att skjuta upp den.

När vi var på banken sa hon att de ändrat det så man inte fick dra av för "vanlig" renovering, bara utbyggnader och ändring av planlösning och så. Men nu när jag läser på skattemyndighetens hemsida så fattar jag som du säger att man får dra av för tapeter och sådant oxå. Stämmer det? Kan de inte bara skriva på sådan svenska så vanliga svensons fattar...

Som mäklaren sa till oss kunde vi dra av för köksrenovering och renovering av ena rummet iaf, men jag kan ju inte svära på det. Jag har iaf uppfattat det som att man fortfarande får dra av det.

*kl*
Måste bara gnälla av mig en skvätt, är så arg att jag skakar just nu, tårarna bränner bakom ögonlocken och inuti kokar jag.
Min otroligt vuxna, ansvarstagande och framför allt pålitlige sambo har varit på sin brors svensexa idag. Min enormt älskvärda sambo skulle ta det lugnt och se till så att inget gick över styr. Vet ni vem som gick över styr? Jo, just det... :grin:
Klockan var knappt 22.30 när han kom hem, och nu ligger han totaldäckad i soffan och verkligen stinker. Kräkts som en gris både under bilfärden hem, i trapphuset och så en skvätt nu i hinken här hemma.
Det räcker liksom inte med vår 3-månadersbebis vi har här hemma, klart jag ska ha en till - i vuxet format! :mad:

Vad gör man egentligen? Nu är det ju rätt lönlöst att försöka göra något annat än att själv försöka sova så jag orkar med mina två bebisar, men imorgon..? Förhoppningsvis har jag lugnat ner mig en smula och han är lite nyktrare, men det vet man ju aldrig... :grin:

Det bästa är väl att sätta en hungrig bebis i famnen på honom när hon vaknar i natt. Förklara att bröstfabriken är stängd och att han får fixa ersättning :devil:. Och minsta lilla gråtstund hon har i morgon kan väl vigas åt din sambo. Det borde göras huvudvärk gott.

Senast ändrad:

Ja, om man vågar lämna en hungrig, ledsen bebis till nån med skyhög promille. :crazy: Det blir ju bara synd om S, sambon skulle nog inte ens vakna...
Funderar seriöst på att packa en väska och sen ta S och vara borta resten av helgen, har ingen som helst lust att umgås med honom och han har just klargjort att han inte har nått som helst intresse i vare sig S eller mig just nu eftersom han dyngat ner sig så till den milda grad att han knappt kunde stå... :mad:

Nej promillen är ett bekymmer. Man vill ju inte riktigt att han bär bebis. Men du kan alltid förfölja honom om hon gråter. Barnskrik borde vara högst smärtsamt vid en rejäl bakfylla. Så det tycker jag inte att du borde förskona honom från igenom att resa bort.

Nä skämt åt sido. Trist, och jäkligt klantigt att han bryter n g t ni kommit överrens om.

Haha, du är ju ond - det gillar jag! :devil: :D Synd bara att S väldigt sällan skriker ordentligt, men vem vet - hon kanske också vill orsaka sin far lidande imorgon. :angel:

Ja, det är det verkligen. Otroligt omoget också att han som 26åring uppenbarligen inte kan hantera alkohol. Först trodde jag att grabbarna drev med mig då de ringde, men när jag gick ner för att möta upp dom utanför trappen så insåg jag rätt snabbt att dom inte drev med mig. :crazy:
Nej, nu måste jag verkligen sova. Dels för att orka med att amma om 3-4 timmar men framför allt för att orka med morgondagen. God natt!

Åh, drygt!:devil:
Förstår din ilska..grrrrr..oansvarigt av honom!

*kl*
Imorrn kommer vi nog vara en familjemedlem rikare:angel:
jag är inte klok:D

Ååh! Vad kul!
Du kommer inte ångra dig! Är ju så skoj med hund! :banana:
Glöm inte bort att det är bildkrav sen;)

Hoppas natten gick smärtfritt för dig. Det är idag du ska sätta in stöten.... :devil:
Du kanske ska ha en barnfri dag med undantag för matningarna.... :devil:

Inte särskilt mycket lugnare idag nej.. :grin: Nu ockuperar han i alla fall inte vardagsrummet med sitt äckliga stinkande, alltid något. Bad honom dock städa undan efter sig innan han fick ta över sovrummet, tror ni det blev gjort? Nä.. Jag fick städa ur kräkhinken, stoppa kräkiga handdukar i tvättmaskinen (för dom hade han lagt på skötbädden, mycket intelligent) och plocka ordning.

Och vet ni vad - inte får man tack heller. Man får skäll för att man slängt ut en filt i en påse på balkongen så vi ska slippa kräklukt inne. :mad: Jag påpekade att HAN får tvätta den när han har ork, han menar att jag är puckad som "slängt" den och nu måste jag köpa ny. Vad rationell man blir av alkohol hörrni! :banana:

Inte mycket sömn blev det heller, S ville äta 3 gånger under natten mot vanliga 1. Oh, it's a lovely day! (nä, ja ä int bitter ;))

Åh vad jag önskar att det fungerade. Men helt ärligt så vågar jag inte lämna S till honom än, förmodligen inte under hela dagen. :crazy: Kan dock lova att han inte kommer få ligga och vara bakis ändå, han ska nog få veta att han lever :devil:

Ahh, hade varit precis lika vansinnig som dej. Ska jag ställa mej utanför er lägenhet och lägga en tegelsten på tutan? Och sedan leka dörrförsäljare och ringa och ringa på dörren?
Det är sådana tillfällen man bara önskar man kunde sparka dem så långt bort det gick...

Som mäklaren sa till oss kunde vi dra av för köksrenovering och renovering av ena rummet iaf, men jag kan ju inte svära på det. Jag har iaf uppfattat det som att man fortfarande får dra av det.

Jo så har jag oxå uppfattat det när vi pratade med vår mäklare

Då säger vi att det är så ;) Det vore ju kanon! Men det är väl bara att skicka in alla kvitton man har och hoppas på det bästa. Man kan ju inte få mer än nej... Varenda krona man kan få och lägga på det nya boendet är ju välkommet!

Låter som om du känner som jag gjorde igår... Ska vi kanske sticka någonstans tillsammans med barnen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 370
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar