Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Jag undviker allt med mjökprotein, vassel osv..allt som har med mjölk att göra.

Dricker sojamjölk, havremjölk och sojadryck med chokladsmak ( sjukt god)Becel istället för smör, inget margarin i maten, ingen matlagningsgrädde, finns även det i sojaprodukt.

Äter delicatobollar, för dte får man:)
Sorbe istället för glass. Yoggi vette tusan vad man ersätter med, har jag inte koll på..

Lilltösen mår MKT bättre, så det verkar som jag får fortsätta på denna kost.
Igår skrek hon en del på kvällen, men senaste tre dagarna har hon varit en annan bebis! På dagarna ser man vem hon är nu!!:D:love:
Hon ler, snackar, kan ligga stunder och bara titta på sina händer och omgivningen. Vilken mask koliken haft över hennes personlighet, även om hon fortfarande inte är helt okej, så är hon iaf en helt annan bebis, en glad sån, för det mesta!!:bump::bump:

Desssutom har hon börjat sova från 23.00 till 05.30:D:bump::bow:

Så vi är glada!

Nu är det fint väder dessutom, så nu ska vi snart ut i vagnen!

Vad bra att du kommit på vad som var fel! Det måste kännas otroligt skönt! Härligt också att hon sover så länge! Det är verkligen guld värt!

Gud vad skönt att det fungerar! :bump:

Jag har också börjat på en strikt mjölkfri diet, efter läkarbesöket igår så började man misstänka att Stella är mjölkallergiker. Viktökningen har börjat avta (normalt ligger hon på +200 gram/vecka, nu var det endast +135 gram på 2 veckor :cry: ) samt att hennes pepplor på kinderna skulle kunna vara allergiska utslag/eksem.
Får se om det är allergi eller något annat som spökar, just nu mår jag helt ärligt inte allt för bra. Är orolig och ledsen, känner mig otillräcklig som inte ger mitt barn tillräckligt med mat osv... :cry: Hon växer ju på längden och hon HAR ju gått upp i vikt, men ändå.. Nu nojar jag hur mycket som helst, ser tecken och analyserar allt. Tycker hon äter sämre, är kanske lite mer kinkig, bajsar hon tillräcklig, är kräkningarna ett tecken? :crazy:
Ska på koll igen om 2 veckor, får se då hur det ser ut.

Ang. träffen så är jag gärna på, men helst efter midsommar. :D Har lite för mycket inplanerat innan det. Och körkort är överskattat, det finns ju tåg och buss! ;)

+ Oregano

Ja, det är skönt=) Vågar knappt säga något, vill inte jinxa det;)

Naw, lilla Stella då! jag vet hur du känner, jag kände att jag gjorde min lilla sjuk, förgiftade henne med min mjölk:crazy:
Men det är ju inget man kan hjälpa, att dom inte tåler det, man får göra sitt bästa när man väl hittat felet helt enkelt:idea:

Då får vi ge varandra tips om mat osv;)
Nu när du säger det, Nellys prickar har fösvunnit! Trodde det kunde vara hormonprickar..men nu har hon inga alls..kanske var det hormonprickar..kanske allergi??

Skit samma, nu kör vi på detta iaf=)

Idag har lillan sovit ett lååångt pass, så jag har kunnat sitta och sola, och njuta av vädert med en bok:D

Idag var vi hos sjukgymnasten för att kolla huvudet.
Han är kortare i sin ena nackmuskel. Detta testade vi och lilla hjärtat blev jättearg :cry: Men hon tyckte inte han var allt för platt dock har örat flyttat sig lite och även pannan är lite sne.

Vi fick lite övningar med oss hem och ska dit i augusti igen. Hon tror vi kommer behöva komma dit på koll och för att få nya övningar fram tills han sitter. Detta kan påverka balansen och det var därför hon vill ha oss under övervakning för att kolla att han inte får det.

Det kändes bra, jag fick massa nyttig info/bra att tänka på och har nu köpt en kudde han ska ha så han sover på sidan utan att tippa åt något håll. Vi får se ikväll vad han tycker om det.

Var du på Astrid? Vem träffade du? Det var helt klart min bästa tid när jag gick där under sjukgymnastprogrammet.

Vi har varit och köpt en sele idag. Just nu är det en Angelpack Eco fast en "nackrem från LX". Jag föredrar Becon då man har mycket fler möjligheter till att nyansera inställningarna, men maken gillade inte alls påskonceptet så vi får väl se vad han säger om denna.

Nej, det är ju som du säger inget man kan göra något åt, utan det är ju bara skönt när man väl upptäcker vad som är galet och kan rätta till det. :laugh: Nu är det ju inte säkert att Stella är allergisk, det får tiden utvisa. Dock vore det ingen omöjlighet, sambons lillasyster var mjölkallergiker som liten och är idag laktosintollerant. Även svärfar är laktoskänslig, så det går ju i släkten... Skönt på ett sätt, sambons familj är ju vana vid att laga mjölkfri mat och kan komma med tips och så kan jag bolla tankar och så med dom.

Ang. mat så tycker jag inte att det verkar så himla bökigt ändå, gäller ju bara att läsa ordentligt på alla förpackningar och sen finns det ju massa bra substitut för mjölk idag. Ska köpa hem lite sojamjölk och ha till te och kaffe i alla fall, och så mjölkfritt margarin till mackan - för det är bra trist att äta macka utan. :D

*kl*

Och vi har premiäråkt en längre sträcka med bilen, har nojjat lite över detta. Jag och Iggy åkte och hälsade på gammelmormor i Borås, en resa på lite drygt 1,5 timme enkel väg. Det gick kanon, men han var nybytt och nymatad för säkerhetskull innan vi körde :)

Skönt att hitta på något... Så trist att bara gå hemma och glo hela dagarna. Jag vet inte vad det är med mig men efter Iggy föddes har jag blivit översocial, blir nästan deppig av att gå hemma hela dagarna. Men jag vill inte börja jobba och lämna bort Iggy, skumt det där :grin:

Nu blir jag nästan lite irriterad... Jättebra att ni fått hjälp, men konstigt att inte alla får det. Vi var på 2 månaders-läkarundersökning och läkaren sa inget om det och BVC-sköterskan sa bara som vanligt "ni får jobba på det". Det är inte så lätt att göra det när han vrider tillbaka huvudet som om en gummisnodd var fäst i honom...

Vad var det för övningar ni fick? Kan du förklara lite, så kan jag prova lite på V.

Vill oxå ha tips,har också en som beter sig som där är en gumminsudd på ena sidan skallen:crazy:

*kl*

Hon skriker idag igen..o både jag och sambon känner oss inte riktigt övertygade att vi vill vara föräldrar längre:crazy::cry:

Jag har inget tålamod med skrik längre, jag kokar..Har stått ut emd detta i 2 månader nu, o jaa, jag vet att folk kan ha dte värre och att två månader är väl inget..vissa har dte ju i 4 mån..Men jag orkar ärligt inte höra skriket längre..Nu verkar hon inte ha ont i magen dock, bara skriker..

Nu ligger hon själv i babygymmet,och hon verkar mer nöjd med det än uppe hos mej..kanske känner hon min frustartion..

Ursäkta, men jag saknar mitt gamla liv..detta är inte kul(Skäms och gråter när jag säger så:cry:) Älskar henne, men usch..När ska det bli avslappnat och flyta på? Eller dte gör det aldrig kanske..

Fy! Jag lider med er!
Själv tryter tålamodet enormt om han bara skriker en halvtimma.
Kan bara tänka mig hur hemskt ni har det!
Funderar med ibland över mitt föräldraskap och känner mig hemsk att jag ens tänker de tankarna.
Men tröstar mig med att jag troligen inte är ensam om att känna så.

Tror ni bebisar kan ha växtvärk? Det gör ju ont och de växer ju en bit om dagen.

Det vänder jag lovar.

Har ni ingen som kan avlasta er lite? har ni provat och lägga henne i vagnen och gå ut och gå? Gustav slutade inte skrika förens vi gjorde så och jag var ibland ute och gick vid halv tolv på kvällen för att få honom sluta. Tre gånger åkte vi in till sjukhuset då han inte slutade att skrika. det var inget fel på honom och jag provade också att ge både minifom och semper samtidigt vågade inte sluta med dem fören han var ca 4,5 månader och skriket slutat. Jag slutade också med mjölkprodukter helt men det hjälpte inte, det slutade fört när vi gav extra ersättning och jag slutade amma på kvällen, Det enda som hjälpte var nan 1 HA

Nej min vän du ska inte be om ursäkt. Känslor har man och man kan inte göra ngt åt dem när inte situationen förändras.

Jag kan inte föreställa mig vad ni går igenom men jag tycker ni båda är starka som har haft det så här och jobbar med det varje dag. Jag var kolikbarn när jag var liten och jag började redan på BB men t.o.m. jag blev snäll efter 3 månader och min mamma fick flytta upp till sovrummet igen (min bio.pappa har aldrig brytt sig och finns inte i mitt liv idag). Min mamma fick aldrig ngn avlastning min mormor klarar inte av barnskrik och min bio. farföräldrar brydde sig inte de heller. Nu tycker jag det är dags att ni tar hjälp och inte gör som min mamma. Ring dina föräldrar/svärföräldrar/släktingar/vänner och låt dem vara med er. Du behöver inte lämna bort er dotter men ha någon hos dig som kan bära och vyssa som inte är din sambo. Bara för att man får hjälp så behöver man inte lämna hemmet om man inte vill. Avlastningen kan även bara vara för en timme!

Mitt råd till dig är tafatt men jag vet vad min mamma tyckte och tänkte om mig när jag var nyfödd och det är inga trevliga tankar man vill tänka om sitt barn. Jag vill inte heller att du ska behöva känna som hon gjorde då utan du ska få vara en glad mamma och ha en glad sambo och pappa till erat barn.

Sänder över lite cyber-tröst-kramar till er!!

Tack för ni är så förstående..

Sambon och jag pratade och vi sa att det var så jobbigt o bla bla, man säger så mkt dumt i stunden..Men så fort orden kommit ur min mun började jag gråta hejdlöst..Det lilla livet som ligger där och inte har valt oss, är beroende av oss, och så är vi såna idioter:cry: Men det känns så jäkla tufft så man undrar vad man gett sig in på..

Men man är inte ensam..det är väl "skönt" på sitt sätt..

Jag funderar på det här med avlastning..Jag får ju rätt mkt egentid, även sambon, vi delar på det helt okej..men på nått sätt känns det som vi nått en gräns båda två nu..Vi behöver nog få in nån, som ni säger, som kan avlasta lite..så vi kan få tid för Oss..

Vi har varit starka och sammarbetat bra, men nu blir det mkt småbråk och flipp på varandra..Vi är nog rätt slutkörda...även om det blivit bättre...

eller kanske för det blivit bättre..?

Vet inte vem vi skulle be om avlastning..svårt...alla har ju så mkt med sitt egna..fast min pappas sambo har sagt att hon gärna ställer upp..Får kanske ringa henne..Hon är bra..suck..kommer vara svårt att gå ifrån den lilla fina..men stannar jag kvar vill jag bara ta allt själv, även o jag egentligen är slutkörd..

Lite samma här, har svårt för att inte ta över när när någon har honom och han blir ledsen. Det är bara till min mor jag kan släppa honom helt.

*kl*
Jag går på moln!
På lördag ska jag rida ett ordentligt dressyrpass!
Ser verkligen fram emot detta! Min första ordentliga egentid sen han föddes.
Tänk vilka småsaker man kan se fram emot! Förrutom att jag måste slakta spargrisen lite och lyxa till det med nya ridbrallor.

Du har fått många bra råd och jag har inga ytterligare att komma med. Jag ville bara säga att jag lider med er och att det inte all är särskilt konstigt att ni har såna tankar och känslor i den här situationen. Barnskrik som aldrig slutar är verkligen extremt påfrstande. Du får tänka att nu när ni stått ut i två månader så har ni klarat av mer än hälften! Ni kommer att klara det!! :idea:

Till alla:

Nej inte astrid utan BVC i rotebro, dom är bra på sjukgymnastik för barn.

Kul att ni beskriver det som en gummisnodd för det är nästan så. Hon visade på en nalle och det är en muskel som sitter på motsattsida dom vänder mot som bli kort och nästan som en gummisnodd.

Övningarna är att först och främst bara ha huvudet åt den jobbiga sidan, man får jobba med det, hänga allt på den sidan, prata med dom från den sidan, allt tråkigt ska vara på favoritsidan.

Sen ska jag stretcha honom 2 gånger dagligen genom att lägga honom på mitt bröst, han på mage med huvudet åt den jobbiga sidan, sen försiktigt trycka huvuden så han vänder ordentligt, hålla så några sekunder och upprepa detta ca 5 gånger.

Sen ligga mycket på mage och titta åt jobbiga sidan.

Sen sover han med baby sleep kudde. Gick bra, vaknade en gång extra i natt bara men det är väl en vane sak.

Hoppas ni förstog :o

Tack! Jag förstod precis! Då ska jag också försöka stretcha min lilleman lite mer frekvent än vad jag hittills gjort. Har bara gjort det lite sporadiskt. Dock har vi bytt sida i sängen. V sover på min yttersida, så jag och sambon har bytt sida för att V ska lockas att titta åt det svåra hållet (mot mig).

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 593
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 998
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V