Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Kan man ha stundtals mindre mjölk? Kan det vara så att hon växer eller är i någon utvecklingsfas och därför behöver mer just nu?

De växer ju hela tiden och behöver mer mat, och de "beställer" väl ökad matproduktion genom att äta oftare? Jag har upplevt att min kropp är ganska snabb på att ta upp beställningar hittills, men har hört från andra att det kan ta uppemot en vecka. Hur man sedan hanterar det får väl bero på hur man själv står ut och hur barnet verkar må - om man väljer att ge det ett tag, att ge ersättning och pumpa eller bara ge ersättning. Tänker jag :)

Kaktusblomma, zazzarazz, uva, zask mfl

Någon som har ett datumförslag? Vi bosätter oss på landet efter midsommar men då maken fortsätter att jobba så är det nog inte svårt att övertala honom om vikten med en tripp till stan.

Veckan efter midsommar är 28/6 till 2/7. Då kan jag när som helst såvitt jag vet :laugh:

Eftersom jag inte vet när liten tänker sig titta ut än så är det nog bäst om ni andra sätter ett passande datum och så kommer jag om jag kan, annars får jag hänga på kommande träffar som jag hoppas att det blir :)

Hon har i princip sovit konstant sedan megamatningen imorse så det är nog någon tillväxtfas. Fick väcka henne för att äta nu och så somnade hon om när hon var klar.

kl

Åh min älskade lilla katt är hemma igen! :love: 6 dagar har hon varit borta men ack så smal hon är, ett mjölkpaket väger mer än vad hon gör nu. Hennes matchvikt i vanliga fall kanske ligger på 2,5-3 kg.

Isabella har haft magknip idag för hennes mamma fick för sig att dricka ett stort glas mjölk till frukost. Det kommer jag ju inte göra om men gott var det :d

Åh min älskade lilla katt är hemma igen! :love: 6 dagar har hon varit borta men ack så smal hon är, ett mjölkpaket väger mer än vad hon gör nu. Hennes matchvikt i vanliga fall kanske ligger på 2,5-3 kg.
Åh vad härligt!! :love: Vad glad jag blir! :banana: Vad hände, kom hon bara tillbaka eller hittade ni henne nånstans? Du får skämma bort henne med god mat nu, så hon äter upp sig. :bump:

Vad skönt att hon är hemma igen!!!

Om man ska undvika mjölk vad ska man undvika då? Och vad ersätter man med? Jag har slutat äta yoghurt. Men äter ost fortfarande. Delicatobollar innehöll ingen mjölk väl, så de får kan man ju ta som fikabröd. Vilka alternativ finns till yoghurt? Ska man gå så långt att man byter smör oxå? Hur gör ni?

Jag tror att V kommer att bli jättefin med katterna (även om man inte kan veta säkert) men just eftersom han är uppvuxen med dem som något naturligt, de barn som aldrig sett en katt kan bli uppspelta och de som är uppvuxna med katt (eller andra djur också) utan att de vuxna lär ungarna att umgås med dem kan bli odrägliga på andra vis.

Men det handlar ju inte om katt eller icke-katt utan om en katt till. Jag skulle kanske satsa på en av de lugnare raserna om det är en raskatt du vill ha, fast å andra sidan har jag en ragdoll som inte på något vis har läst instruktionsboken om markbunda latmaskar som mest ligger i soffan.

delvis knapplån

isabellalillan_93793077.jpg

Inte ser det ut som det är vildbatting som har skrämt i väg Lillan heller? Mikael pratade i telefonen och gick av en slump till köksfönstret och då såg han henne sitta nere vid stallet (ca 50 m från huset) och veden. Hon måste ha gömt sig där bland veden för hon hade tydligen gömt sig där när han kom ner för att hämta henne men kunde locka ut henne med kattgodis.

Jag undviker inte mjölkprodukter, jag har mjölk i teet, jag har ost och smör på mackan, jag har ätit jordgubbar med grädde m.m. men jag kommer inte dricka ett stort glas mjölk igen. Större mängder verkar inte okej för lilla vildbattings mage.

Men det handlar ju inte om katt eller icke-katt utan om en katt till. Jag skulle kanske satsa på en av de lugnare raserna om det är en raskatt du vill ha, fast å andra sidan har jag en ragdoll som inte på något vis har läst instruktionsboken om markbunda latmaskar som mest ligger i soffan.
Jag har haft ett riktigt vilddjur en gång i tiden och det var därför jag skaffade en lugn raskatt (britt). Så nackdelen med rexar är väl just det. Synd, för det är utseendet och att de är sociala som vi fastnat för. Jag skulle iofs kunna tänka mig en britt till, men då får vi, som sambon sa, vada i katthår till fotknölarna. :rofl:

Gud vad skönt att hon är hemma igen!! Förstår di. Lycka, vet hur jag själv skulle reagerat om ditet varit min katt, usch och fy!!

Kl

Idag har vi varit på Ikea. Milton skötte sig exemplariskt i barnvagnen. Var väl en kvart han inte alls kände för att ligga där så då fick han hänga lite på min arm och kika tills han somnade om igen, mys-ungen.

Hur mycket är ni i äg med era små? Känns som vi är iväg massor, kanske för mycket enligt vissa? Det är kanske för tidigt att flänga runt med honom, tänker på basiller etc. som man stöter på. Som idag på Ikea. Vi var även härom dagen var vi på mitt jobb (förskola) och hälsade på. Var "tvungen" att göra det eftersom sen var det skolavslutningar och då går ju många av mina barn på lite lov också och jag hade lovat att hälsa på dom..
Dessutom år det släkt och vänner som antingen har kommit hit eller så har vi åkt till dom och hälsat på. Har även varit nere på stan en vända och shoppat lite och haft med honom i mataffärer. Han blir tre veckor på fredag..

Jag far omkring överallt och ingenstans med Oscar.
Går det så får han vara i vagnen i så stor utsträckning det går och så låter jag inte massa folk kika och pilla i onödan.
Han börjar nog vänja sig för i början blev han mest ledsen. Men nu sköter han oftast sig exemplariskt. Det är nog jag med som börjar få in lite rutiner och så hjälper det jättemycket att han kan få flaskan när vi är ute så slipper jag noja över vart jag ska stanna och amma.

Jag är med iväg ganska mkt. Ibland när han gnäller så är bilkörning ett väldigt bra sätt att få honom att somna :D Åker in och handlar eller fikar med kompis svänger ofta inom jobbet och pratar lite och tar en glass. Högsäsongen närmar sig och jag är faktiskt jobbsugen! Ska ev jobba en helg i juli, en av sommarjobbarna beklagade sig över att hon jobbade under ekebofestsivalen och jag sa att jag skulle kolla om jag kan ta iaf lördagen. Men då sambon med jobbar helger så måste mormor med tillfrågas. Han tar ju flaskan med men skulle det bli strul så får hon komma upp med honom så kan jag amma på kontoret.

Vi köpte en Graco mosaic igår :laugh: f-n vad skönt att slippa bära runt på bilbarnstolen. Tog med sambon för att visa den i affären, klickade i stolen och då sa han bara att vi tar den... Vi har båda dåliga ryggar och Alexander är ju inte det minsta barnet heller!

Visst, den är inte något för oss att köra runt med här hemma på grusvägarna men hemma kan vi använda den vanliga vagnen. Är bara så skönt att ha något lättlastat (har ingen kombi) som vi kan ha när vi åker till stan eller någon utflykt. Samt slippa bära då

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 588
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 998
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?