Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

supersöt bild och text :laugh:

A har med börjat "leka" med filten och tugga på den. Han har även börjat dregla och göra bubblor. Brukar det inte vara tecken på att tänderna är på G ?
Då säger mina bröst :eek: !

Hur kvällsnattar ni era bebisar? Har ni någon speciell kvällsrutin? Det har inte vi, men än så länge går det väldigt lätt att lägga Vilgot. Han får mat och ny blöja, sen lägger vi honom i sängen och nån av oss ligger bredvid tills han somnat. Går oftast på 5-15 minuter.

Vi byter blöja och till pyjamas, sen är det amning och ersättning.
När han är mätt och belåten lägger vi honom i sängen och sitter med honom tills han sover, tar ca 20-40 minuter.

Jag skulle gärna träffas men måndag är lite dum då vi har BVC läkartid den dagen. Men kanske nästa träff :)

Låter lockande! Men 38 mil känns lite långt.
Och så skulle jag aldrig våga köra inne i Stockholm :crazy:
Verkar ju vara skitläskigt!

zask
Eller så byter vi helt enkelt dag :idea:.

AKB
Det e det som e fördelen med där vi bor. Man kör på motorvägen och från avfarten är det som att köra i vilken småstad som helst. Jag kör nämligen inte heller så gärna i innerstan, men hit är inga problem. Hit har jag tom kört med hästsläp och parkerat.

Vore det inte läge för oss som bor i söderut att ordna en träff?
Någon som har en idé om var och när? Har ingen riktig koll på hur många vi är i denna tråd som är från dessa trakter!

Va! Inte köra 55 mil för en fika… Det tar jag som en personlig förolämpning ;):D.

Så ni kör oxå på V.V.V (Våga Vägra Vagn)
s_1185.jpg

Vilka ögon :eek: henne får ni hålla inlåst för grabbarna i framtiden ;)

Oh ja vi är stora anhängare av V.V.V ;)

Ja jag är på! Jag bor 7 mil söder om Göteborg. Hur bor ni andra som bor söderöver?

Jag bor i Skåne så nog är det söderut alltid ;) Är ett par till i tråden som år från Skåne har jag för mig.

Har också en Avent, men den vita gummiploppen satte jag rätt. Däremot kan jag ha använt fel teknik, man ska egentligen pumpa tre gånger coh sedan vänta och så pumpa tre gånger till och vänta, mjölken skulle komma medan man väntade. Jag pumpade hela tiden. Men har inte lust att försöka igen, har gett upp, får bli ersättning in case of panic.

Jag e från Skåne, nere vid Malmö:)Vinslöv är väl ca 1 h från mig ungefär;)

Stämmer bra det :D Bor till och med i Hässleholm nu, har bara inte orkat ändra, det år ju nästan samma sak. Fast Hässleholm är ju till och med ytterligare lite närmre Malmö! Vi får kanske dra ihop en Skåne-träff? EmelieR är också ifrån dessa trakter ju, vi låg iaf på samma förlossning/BB :D

Byta dag går bra för mig.

Just nästa vecka är ju midsommar och så, en del att stå i men kanske veckan efter det? Torsdagen kan jag inte men annars ser det lugnt ut..

En del sommar mammor verkade ju på när vi pratade om det sist?

*kl*

Är lite butter på sambon just nu, igår var han ute i verkstan hela dagen efter det han kom från jobbet vid halv 1 :devil: visserligen är det för att fixa våran husvagn med han visste ju redan innan den inhandlades att det var mkt jobb på den + att vi skulle ha barn vilken dag som helst. Då kanske man inte bokar in besiktning den 18e juni. När han väl kommer in vid 21.00 vänder han bara i dörren och åker upp till sin bror för att hälsa på sin kusin som är på besök, hade vart bättre om han inte kommit in öht...

Sen nu på morgonen har han bara mage att klämma ur sig, (när jag påpekar att det är lite pyssel på natten med ersättningen, den ska blandas, värmas etc, om jag hade ammat hade jag bara kunnat ligga kvar i sängen) att det bara tar en minut, JA men och, varsågod och kliv upp 3 på natten och gör det då :devil:, gissa vem som har lite nätter att ta igen när han får semester :D till råga på allt så funderade jag igår på att åka och väga Theo idag, dock har vi ju bara en bil, så jag fråga om han kunde ta sina föräldrars bil så kunde jag ta våran, men det gick inte för han skulle på kundbesök, men han skulle ta ur basen till babyskyddet....

Alltså det är konstigt hur olika sambon kan vara från dag till dag, vissa dagar är han jätte duktigt på att hjälpa till och vissa dagar helkass...i går var en sån dag...*suck* hoppas på bättring idag!?
Ja, ett gnälligt öppnande på dagen från mig! Hur har ni andra det idag?!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 585
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 993
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?