Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Jag är så van vid att katterna är både inne och ute så jag har inte funderat så mkt på det. Är född på landet och våra katter gick in och ut som de ville.
En an mina katter är en hittekatt som jag tog om hand om som kattunge och födde upp på flaska och med hjälp av en schäfer... Han tar sina runder på sommaren och är borta någon vecka i stöten, sen kommer han hem och vill bli kelad och få fästingmedel. På vintern är han hemma mera. Vet att han håller till längre bort i byn och äter. (alla mina katter är kastrerade)

Har aldrig haft någon katt som blivit överkörd eller liknande, är de vana från början å har de lite mera respekt för trafik. Två av katterna följer med när jag är ute och går och följer med hela rundan!

Om du ska skaffa katt till så är kanske en katt från ett katthem ett alternativ?

Nä nu gräver jag snart ner mig i nattsvart självömkan. Behöver pigga upp mig själv. Så kom igen nu Sthlms mammor nu drar vi ihop en träff…

Detta är ett förslag

Plats: Hos Svartfot
Kungsholmen, fredhäll. Det finns gott om parkering (tyvärr innanför tullarna) och enkelt att ta sig kollektivt.
Tid: Måndag 21/6 kl 11.00+/- alltså med barnmarginal
Aktivitet: är det fint väder promenerar vi och har picknick i parken. Regnar det får vi väl stanna här och prata IRL :eek:.

Jo, det är kattunge vi pratar om. Tyvärr kan man ju inte på förhand veta vilken personlighet katten har. Det blir isåfall en Devon Rex och de är väl ganska livliga och sociala vad jag har förstått. Både bra och dåligt kanske. Vi får väl se. Har överlämnat beslutet åt min sambo. :D Vill han ha en kisse så är inte jag omöjlig! :angel:

så hon har ännu inte kommit tillbaka... :cry: Stackars liten...

Min bästa vän har två stycken och med tanke på hur de är så skulle jag vänta tills barnet har blivit större ;) hennes är vuxna nu men de verkar vara lika vilda fortfarande.

Nej hon är borta och mitt hopp börjar försvinna lika så. Min man vägrar acceptera att hon är borta och jag grät mig till sömns igår :cry: vet inte hur länge man ska hoppas på att hon kommer tillbaka. Skogen är stor och många ställen att gömma sig på om hon fortfarande lever.

Om du ska skaffa katt till så är kanske en katt från ett katthem ett alternativ?
Nej. Katten jag fick ta bort var från ett katthem. Visst, jag gav henne ett bra liv, men det fanns nackdelar med det också. Nu behöver det ju såklart inte vara så med alla katter, men hon var i väldigt dåligt skick när hon kom till mig och har varit sjuk ganska mycket. Dessutom var det en ovisshet att inte veta hur gammal hon egentligen var. Hon kanske inte blev 13 år, utan 18? Vad vet jag. Hon var iaf den bästa katten i världen, men förutom henne har jag dåliga erfarenheter av huskatter som innekatter. Det blir en raskattunge isåfall. Det är Dessutom lättare att sätta ihop en unge med min andra katt, som är 6 år.

Min bästa vän har två stycken och med tanke på hur de är så skulle jag vänta tills barnet har blivit större ;) hennes är vuxna nu men de verkar vara lika vilda fortfarande.

Nej hon är borta och mitt hopp börjar försvinna lika så. Min man vägrar acceptera att hon är borta och jag grät mig till sömns igår :cry: vet inte hur länge man ska hoppas på att hon kommer tillbaka. Skogen är stor och många ställen att gömma sig på om hon fortfarande lever.

Oj, är de så vilda alltså? Egentligen skulle man ju åka till en uppfödare och träffa rexar, men då vet jag ju vad som händer... :angel: :love: Det är en som har sin Devon ute lite längre bort på området här. När vi har varit ute och gått har den verkligen kommit springandes fram till oss för att hälsa och bli lite gosad. Sånt tycker jag är så himla mysigt. Jättesöt är den också! :love:

Jag tycker så himla synd om dig... Jag hade varit helt knäckt om jag varit i dina kläder och jag förstår att du är det också... Det är ju som sagt inte så lätt att leta i en skog heller om hon inte svarar. Som att leta efter en nål i en höstack. Kram på dig, jag hoppas fortfarande att hon kommer hem igen.

*kl*

Alltså, jag vet inte men ni har pratat mkt egen tid ser jag. Tror att jag och sambon är bortskämda med det faktiskt. Theo är så otroligt snäll, han sover, äter, kräks, kissar och bajsar. Sover i snitt 3-5 timmar i stöten vilket gör att vi kan vara rätt "fria" trots att vi har en liten bebbe.

Mkt har säkerligen att göra med att jag inte ammar, jag kan ju åka iväg till stallet och vara där i lugn och ro för att sen komma hem till en mätt och belåten bebis, känner sällan någon stress och hinner sällan börja sakna Theo :o är ju med honom i princip dagarna i ända förutom dom timmarna jag är i stallet själv. Han är ju med pappa då. Sambon är rätt duktig på ta hand om Theo, vi delar ganska lika på alla göromål, förutom att jag alltid tar nattmålet eftersom sambon jobbar. Ska dock bli ändring på det när han får semester :devil:

Tycker faktiskt inte att vårat liv förändrats så jättemkt, okej ibland kan jag känna mig lite besviken på Tommy när han är ute i garaget och jag här inne med lillen men jag tycker inte det är så roligt att sitta där ute. Dock känns det som han skulle kunna spendera liiite mera tid tillsammans med oss.

Theo är ju väldigt självständig, han är lika nöjd i babysittern på golvet som i famnen, vissa gånger känner jag mig som en dålig mamma som inte springer runt och bär på han hela tiden och är upp i honom 24/7 men han verkar ju inte ha det behovet, bara han får vara med på ett eller annat sätt så är han nöjd. För tillfället ligger han och sover i vaggan, har sovit sen kl 13 :love:

Det kanske låter som jag inte uppskattar och älskar våran son men det gör jag mer än något annat! Bäst tycker jag om gosunderna vi har vid skötbordet, kan stå där och jollra på med honom hur länge som helst :D

Nä nu gräver jag snart ner mig i nattsvart självömkan. Behöver pigga upp mig själv. Så kom igen nu Sthlms mammor nu drar vi ihop en träff…

Detta är ett förslag

Kungsholmen, fredhäll. Det finns gott om parkering (tyvärr innanför tullarna) och enkelt att ta sig kollektivt.
Aktivitet: är det fint väder promenerar vi och har picknick i parken. Regnar det får vi väl stanna här och prata IRL :eek:.

Åååååhh, vad det hade varit roligt, synd att man bor i Skåne bara, eller att Sthlm inte låg i Skåne :D

Läste att någon hade skrivit det här om era rutiner, vi har fortfarande inte mycket till rutiner :crazy:
Milton vaknar väl vid 5,30 för att äta (ca 130 ml), sedan sover han till 8,30 då han vill äta igen (100 ml). Så långt allt väl =)
Sedan har vi inte mycket till rutiner, äter 1-2 ggr (60-100 ml) till på förmiddagen (minst!) och sedan sover han lite om vartannat.
efter middag äter han väl ca 3-4 ggr till (100-130 ml) (minst, beroende på om han har en sov-dag eller inte), innan det är dags för kväll.
Kvälls-målet är det största (igår klämde han i sig 165 ml innan han var nöjd!!) och äts runt 21,00. Sedan brukar han äta (ca 100 ml) vid 01,00 och sover sedan till första målet på morgonen.

Vad säger ni om mängden? Känns som att han äter hur mycket som helst! Han är 17 dagar gammal idag. Oss gör det ju inget att han äter mycket, han är ju en stor pojke som har lite att ta igen. Han skrek så förfärligt tidigare varje kväll och vi förstod inte att stackaren faktiskt "bara" var mer hungrig...

Bm har sagt att jag ska amma honom varannan timme (har nog nämnt det tidigare?), men det fungerar inte, så han får ersättning 2-3 mål/dygn (kvällsmålet, det stora, är alltid ersättning). De andra målen får han utpumpad bröstmjölk. Han tar tyvärr inte bröstet längre, utan det får bli att pumpa ur och sedan ge honom på flaska. Det fungerar faktiskt jättebra, även om det blir lite bökigt ibland och maten kanske inte kommer tillräckligt snabbt eftersom jag behöver ha lite extra tid för att pumpa ;)

Theo (22 dagar gammal) käkar idagsläget 200ml ungefär var 4etimme, dock har vi precis gått upp till den mängden med innan det så var det 165ml och när vi låg inne på Barn 2 för viktbekymmer förra veckan så fick han i sig 120ml var 3e timme. Kräks visserligen en del men det är på barnläkarens order vi matar så stora mängder just pga att han har lätt för att kräkas.

Men så länge Milton är nöjd och ökar i vikt så är nog mänderna tillräckliga. Theo var ju dock "nöjd" trots att han fick för lite i början och minskade då i vikt...Men nu stiger grammen åt rätt håll :D

Theo (22 dagar gammal) käkar idagsläget 200ml ungefär var 4etimme, dock har vi precis gått upp till den mängden med innan det så var det 165ml och när vi låg inne på Barn 2 för viktbekymmer förra veckan så fick han i sig 120ml var 3e timme. Kräks visserligen en del men det är på barnläkarens order vi matar så stora mängder just pga att han har lätt för att kräkas.

Men så länge Milton är nöjd och ökar i vikt så är nog mänderna tillräckliga. Theo var ju dock "nöjd" trots att han fick för lite i början och minskade då i vikt...Men nu stiger grammen åt rätt håll :D

Ahaa, då är det nog inte för mycket i alla fall, känns ju bra =) Milton kräks också en del så det är väl bara att stoppa i honom så mycket han vill ha, det känner ju han bäst så att säga =) Var ju hos Bm i fredags och då var han två veckor och fortfarande inte uppe i födelsevikten trots att han växt fyra cm på längden.. Så det ska bli spännande att se hur mycket han har gått upp i vikt denna vecka när vi ska dit, nu måste det ha skett en förändring för nu får han betydligt mer att äta och är så mycket mer till freds och nöjd!

Tror A ler, har gjort det i några veckor i så fall. Säger att han skrattar snarare, men det gör han såklart inte. Han skiner upp som en sol, skrattar med ögonen, gapar med munnen "ler" och ålar sig och sparkar.:p

Oj, är de så vilda alltså? Egentligen skulle man ju åka till en uppfödare och träffa rexar, men då vet jag ju vad som händer... :angel: :love: Det är en som har sin Devon ute lite längre bort på området här. När vi har varit ute och gått har den verkligen kommit springandes fram till oss för att hälsa och bli lite gosad. Sånt tycker jag är så himla mysigt. Jättesöt är den också! :love:

Jag tycker så himla synd om dig... Jag hade varit helt knäckt om jag varit i dina kläder och jag förstår att du är det också... Det är ju som sagt inte så lätt att leta i en skog heller om hon inte svarar. Som att leta efter en nål i en höstack. Kram på dig, jag hoppas fortfarande att hon kommer hem igen.

De är levnadsglada, uppfinningsrika och aktiva. Trevliga katter :) hade en av deras katter sovandes mellan mina ben när jag sov på deras soffa och då hade jag väl träffat honom 1 gng tidigare.

Tack för din omtanke.

Detta är ett förslag

Åh varför bor vi så långt ifrån varandra :cry: Lite drygt 55 mil känns väl i häftigaste laget att köra för en fika ;)

*kl*

Ang egentid
Första gången jag lämnade Iggy en längre stund (8 timmar) var han 5 dagar, han föddes ju mitt i min examensvecka så jag hade en del att fixa med. Nu tycker jag det är svårare att lämna honom ifrån mig. Men han är ju så himla enkel också, kan förstå er med kolikbarn. Då måste man nog ha egentid för att just orka vara mamma eller pappa.
Oftast hänger Iggy med mig på det mesta, dinglandes i sjalen som är en stor favorit hos oss båda :)

31420_433208472783_615567783_5844017_4680566_n.jpg

Är det bara mina dattar som VÄGRAR lämna ut ngn mjölk till pumpen. de rinner bättre utan pump :(

Nope mina också. Amningshjälpen på sjukhuset sa att det kunde bero på att mina var större än normalbröstet som pumpen var gjord för.

Jag tycker det är så tråkigt. Jag hade velat veta hur mycket hon äter nån gång... Dessutom behöver jag ha ut tills jag ska in o magnetröntgas. Jag vill verkligen inte vara orolig för att hon ligger o är hungrig då :(

Har gett ersättning 1 gång men eftersom hon inte bajsade på 4 dagar efter det och hade mkt magknip så vill jag nog inte ge det i onödan.

Sen när man har en natt som den gågna hade det varit bra med en slurk i kylen- för det går ju betydligt fortare att mata med flaska än datte... Hon blev inte mätt i natt....

*kl*

Alltså, jag vet inte men ni har pratat mkt egen tid ser jag. Tror att jag och sambon är bortskämda med det faktiskt. Theo är så otroligt snäll, han sover, äter, kräks, kissar och bajsar. Sover i snitt 3-5 timmar i stöten vilket gör att vi kan vara rätt "fria" trots att vi har en liten bebbe.

Theo är ju väldigt självständig, han är lika nöjd i babysittern på golvet som i famnen, vissa gånger känner jag mig som en dålig mamma som inte springer runt och bär på han hela tiden och är upp i honom 24/7 men han verkar ju inte ha det behovet, bara han får vara med på ett eller annat sätt så är han nöjd. För tillfället ligger han och sover i vaggan, har sovit sen kl 13 :love:

Guuuuud vad olika det kan vara. Ture är BARA nöjd hos mig. Så jag har noll egentid och hinner knappt gå på toa på dagarna. Nu har sambon börjar jobba idag så det har varit lätt kaos. Han somnade en timme vid nio och då förberedde jag lunchen så jag skulle kunna få i mig nåt. Nu sover han och då har jag varit ute med en av unghästarna en halvtimme.

Dessutom lyxigt att kunna sitta vid datorn med två händer. :D Jag har ju Ture på ena armen jämt så jag har blivit proffs på att bara surfa med musen, jag når inte tangentbordet från soffan när jag har honom. Så jag bara läser och kan aldrig skriva något...

Va! Inte köra 55 mil för en fika… Det tar jag som en personlig förolämpning ;):D.

Så ni kör oxå på V.V.V (Våga Vägra Vagn)
s_1185.jpg

Nope mina också. Amningshjälpen på sjukhuset sa att det kunde bero på att mina var större än normalbröstet som pumpen var gjord för.

Mina bröst är väldigt stora, speciellt när A inte ätit på ett par timmar. Då har jag säkert storlek 90F
men min avent fungerade bra förragången
Tror att jag hittat anledningen till varför min pump inte fungerat. Har satt ihop den fel alla ggr utom den gången häromdagen då jag fick ut 2 dl.
Är en liten vit gummipropp som jag förmodligen satt upp och ner. Ska prova senare ikväll :angel:

Min lill-prins har fått ett fårskinn, eller ja, ett sådant från Ikea, vet inte hur pass äkta de är :D Han sov riktigt gott på det innan idag och låg och drog handen på det ibland när han vaknade till, sedan somnade han om igen :love:

tog en bild såklart, dock ingen super-bild, men redigerade den lite och lade till en text som jag tycker stämmer så väl, eller vad säger ni?
Milton+17+dagar+gammal+695+omgjord.jpg

*kl*
Var på bvc idag för mammasamtal och passade på att väga och mäta samtidigt.
resultatet blev 7450 gram och 63.5 lång.

Var även och tittade på en graco mosaic, ryggen orkar inte bära honom i bilbarnstolen längre! Vanliga vagnen tar jag inte med när jag bara ska till bvc och liknande
Någon som har en graco vagn som kan komma med lite synpunkter? Det kommer bli en ren utflyktsvagn att användas typ i stan. Här hemma funkar den nog för dåligt på grusvägen.
Har ju den vanliga vagnen att köra här hemma.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 585
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 993
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?