Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Tror det är fullkomligt normalt för en 10 veckors faktiskt, läste på familjeliv igår om vissa som börjar ge svarsleende när de är två månader. Tror Isabella ler 3-5 tillfällen per dag men kanske smilar upp dig 2-3 ggr vid varje tillfälle. Kort variga är hennes leende men så har hon bara kommit på hur man gör sedan i torsdags också ;)

Hur vet man att det är svarsleende? A har lett sedan hon var två veckor ca och jag kan provocera fram leende. Men vad är skillnaden mot svarsleende?

Ja, det finns på Apoteket! Kom ihåg att köpa koksaltlösning (om du inte gör egen) och filter till sugen också (något brukar följa med, men man behöver ett nytt varje gång man suger - med den sorten vi har i alla fall). En sug ingick för övrigt i den ena bagen vi fick på förlossningen, gjorde det inte det för dig?

Tack!
Nej, vi fick ingen bag med prylar på förlossningen eller BB.
Knasigt, men de lämnar nog inte ut det på vårt sjukhus.

*kl*
Oscar ser rent bedrövlig ut!
Fullt med hormonplitor i hela ansiktet samt att han rivit sig jättemycket.
Gör snart inget annat än att filar hans naglar känns det som. De växer som ogräs.

Alltså Isabella har också gett leende sedan hon var både en vecka och två veckor men just svarsleende så tar de ögonkontakt och de ler med hela ansiktet, de är lite mer de riktiga leenden än de tidigare som mest är grimaser.

hur lång tid satt du då? Jag får utr en droppe hit o dit. fyllar inte ens botten på flaskan när datten är full...

Hmm, alltså jag får henne att le tp när jag ska ta kort på henne och när vi busar och så. Och hon tittar på mej oxå. Men vet inte om det räknas som svarsleende. Vet nog det om några veckor. Kommer inget "mer" så är det väl det jag fått nu....

Idag har jag haft mycket egentid. Var och klippte kusinerna i morse. Sen var jag hemma ett par timmar. Sen åkte jag till stallet själv och byggde hage så mitt sto ska få äta gräs. Det hade gått jättebra för sambon att vara hemma med A. Så skönt!

Hur har er helg varit?

Ni är många som gillar er egentid här :)
När började ni känna så? Jag gillar inte att lämna min skrutta alls...

Första gången jag lämnar henne överhuvudtaget. Har ingen längtan efter egentid men efter att få saker gjorda. Hatar att vara så ineffektiv som jag är just nu. Men har man en älskling som är mammig och föredrar famnen före vagnen så är det bara att gilla läget ;)

Egen tid för mig är att få sitta vid datorn en stund utan att behöva ta hand om dottern när hon lessnar utan att min man tar henne då. Jag har inga behov av att vara ensam utan sitter gärna i soffan och myser med min lilla dator samtidigt som man och dotter sitter bredvid mig. Eller bara få ta en mugg med te och veta att jag inte kommer behöva köra den i mikron om en timme för att Isabella fick för sig att vakna samma sekund jag slår mig ner i soffan med muggen.

Ia: Min helg kunde ha varit bättre min man har jobbat och min lilla katt är fortfarande borta :( var hem till mina föräldrar igår för att slippa vara hemma och vanka och titta ut genom fönsterna.

Jag satt bara i typ 5 min... När det väl börjat rinna så kommer det massor. Mitt problem innan har varit att det inte "släppt"
Känner ni andra med när utdrvningsreflexen sätter igång? Jag tycker det är ganska obehagligt även om det går över snabbt

Jag erkänner att jag gillar min egentid:D
Stallet har viktigt för mig, och eftersom N är kolikbarn är det mitt andningshål som får mig att orka..så jo, egentiden är viktig för mig!

Jag erkänner att jag gillar min egentid:D
Stallet har viktigt för mig, och eftersom N är kolikbarn är det mitt andningshål som får mig att orka..så jo, egentiden är viktig för mig!

Det blir väl kanske nästan viktigare för er med egentid i och med stackars Nelly kolik kan jag tro? Jag hade nog haft ett större behov av egentid och mitt barn hade haft kolik och skrikit större delen av vaken tid.

Jag har endast haft helt egen tid dessa två senaste dagarna då jag varit en stund i stallet. Hemma har vi turats om att ha egen tid; kunnat gå och vila lite, sitta vid datorn, äta etc. Det är guld värt!

Ja, jag skäms inte för att ta en tur till stallet längre. För det gör att jag orkar. Blir mkt jag som tar henne när hon skriker hela dagarna, på kvällen avslöser vi varandra, men jag kan inte slappna av när hon skriker, för jag vill ta hand om henne, vyssa henne, samtidigt som jag inte orkar höra skriket..Verkligen jobbig och stressande känsla..

Så enda chansen att vila upp mig är att få åka iväg..

Spela hög musik i bilen, sjunga och bara vara. Upp och mocka, få använda kroppen och att få rida sin vackra springare igen, ger mig kraft. Det har gått så långt att jag hör henne gråta när jag sitter i bilen ibland:crazy:

Två dagar nu har hon faktiskt varit lugnare! Sovit mkt på dagarna, sovit bra på natten, skrikit på kvällen men inte alls med samma intensitet och ledsenhet..kanske bara tillfällighet, eller så hjälper det med den mjölkfria kosten..vi får se

Nu gråter hon, men det är mest gnäll över att hon är trött och lite uttråkad..för något magontskrik är det inte..just nu!

Sambon sa just: Fan vad envis hon är!
Jag: Undra vem hon fått det ifrån;):D

(Han är en av de envisaste jag vet, och var tydligen ganska bestämd som barn, så han får igen det nu, he he)

Känner ni andra med när utdrvningsreflexen sätter igång? Jag tycker det är ganska obehagligt även om det går över snabbt

Ja, fast mer förut än nu. I början kunde det bara "hugga till" och börja rinna, och det behövde inte ens finnas en bebis i närheten :p. Det händer fortfarande någon gång då och då, men betydligt mer sällan. När E äter känner jag den ibland, men nog knappt ens dagligen längre.

Skit dagar, skit lägenhet, skit, skit, skit… Jag har varit så ruskigt nere i ett par dagar. Torsdag-lördag var bara pest och pina. Gårdagen vart lite bättre men jag e fortfarande inte helt i form.

Inatt har jag fått sova 6h i sträck!!!:banana::banana:
Lillan vaknade inte förrän vid 07, allså hela natten amningsfri!
Så skönt! Kan inte minnas när jag sov en hel natt sist..Under graviditeten var det ju toabesök, och i slutet kunde man ju inte sova pga att magen var i vägen..

Men inatt,första natten på mååånga månader, som jag fått sova så många timmar i sträck! Vaknar av ett gnyende, och som vanligt får man ett MEGA leende när man tittar ner i sängen:D:love:
Dessutom är vädret underbart!

Sjukt nog är jag trött, och tösen sover nu igen, nästan så man funderar på att slumra lite igen, haha

Det viktigaste för mig att slippa ansvaret med jämna mellanrum. Att känna att jag kan fortsätta med det jag håller på med trotts att hon börjar gråta, och att inte behöva hålla koll på henne.

Men tycker det är jätteskönt att komma iväg själv med jämna mellanrum. Tror också att det är bra för min make att jag inte alltid finns där när han ska ta hand om henne.

Jag var tvungen att gå hemifrån utan T första gången när hon var 12 dagar. Det kändes konstigt och lite jobbigt att gå utanför dörren men när jag kommit 100m från huset så kändes det så skönt. Maken kände samma sak första gången han lämnade oss några dagar senare.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 585
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 152
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 991
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII