Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Jag har varit duktig att ge Oscar vitaminerna varje dag hittills.
Men jag kommer ihåg dem enbart för att han får dem samtidigt som magdropparna.
De är jag supernoga med att ge varje dag.

Handen på hjärtat hur duktiga är ni andra med D-vitamin dropparna?
Jag tycker att de är jättesvåra att komma ihåg... Det finns tydligen både olje- och vattenbaserade droppar och vi fick i vatten för oljan var slut. Oljan kan stå framme och vatten måste stå i kylen, därför är det så lätt att glömma. Hade varit mycket lättare om vi kunnat ha det vid skötbordet. Vi glömmer säkert 2 ggr/vecka... :o

+ AKB & Oregano

Jag är helt kass, hon får vara lycklig om jag kommer ihåg det varannan dag i alla fall :o den står på skötbordet bredvid Vichyvattnet som jag använder varje gång jag byter blöjor. Hennes antibiotika kommer vi ihåg för att det står på tv-rumsbordet.
Hemsk jag känner mig helt plötsligt som inte minns något :o

Ahh, de skulle man börja med när de var fyra veckor va? Det har jag glömt. Men hon blev 4 veckor i tisdags så det är nog lugnt... *springer och hämtar dem direkt*

Pensla på mineralvatten på hans torsk är jag däremot jättedålig på att komma ihåg. Gör det en gång varannan dag ungefär. Kan likaväl hoppa över det helt känns det som.
Men vad är det i just mineralvatten som hjälper?
Ska fråga bvc tanten nästa gång jag går dit om hon kan pensla på det där lila medlet som tydligen ska hjälpa.

Ingen aning vad det är för det innehåller ju inget speciellt? Isabellas torsk blev inte bättre förrän jag började badda brösten med det också.

*kl*

Jag är superdunder förkyld. Och jag har nog smittat lilleman:(
Han är jättesnorig och har lite svårt att få luft när han ammar.
Visst finns det någon slags nässug att använda då? Finns de på apoteket?
Skulle nog varit smart och köpt en sån för längesen.

Ja, det finns på Apoteket! Kom ihåg att köpa koksaltlösning (om du inte gör egen) och filter till sugen också (något brukar följa med, men man behöver ett nytt varje gång man suger - med den sorten vi har i alla fall). En sug ingick för övrigt i den ena bagen vi fick på förlossningen, gjorde det inte det för dig?

Bestäm ett mål på dagen som hon ska få dropparna till då? Första på morgonen? Sista på kvällen innan sängdags? Utan rutiner är det ju hopplöst att komma ihåg!

Pensla på mineralvatten på hans torsk är jag däremot jättedålig på att komma ihåg.

När det gällde torsken skrämde BVC mig så med risken att bli smittad, att jag inte vågade annat än att komma ihåg det till varje mål :eek:

*kl*

Ahhh, sovmorgon i dag!!! Fick sova till 9! Theo vaknade 7, då fick sambon ta och ge honom, var väldigt mkt värt. Visserligen så får jag sova ca 7timmar per natt med ett avbrott någon gång mellan 03.00 och 05.00, men i natt vaknade jag på soffan kl 03.00 :o gav Theo och gick och la oss i sängen, dock ville inte Theo sova då, han låg säkert vaken till 05.00...

Idag hoppas jag kunna kravla mig upp på hästryggen igen, tänkt få fara ut och skritta en vända i skogen, har inga krav alls, bara sitta där och njuta :love:

Förresten, måste bertätta en rolig sak med våran son. Han vägrar sova i våran säng. Dom gånger vi provat så han han bara legat vaken och gurglat, tar man upp honom och lägger han i vagnen i stället somnar han på en gång. Bra, då slipper man känna dåligt samvete för att han inte får sova med oss iaf :laugh: En kille med egna åsikter är det visst....

Ja det vore väl en tanke men jag kommer ju knappt ihåg den trots den står bredvid vichyvattnet ;)

Bröstmjölk is the shitt:D
Jag smorde in min lilla med det på fötterna för hon fjällade så, var jättebra! Samma om dom blir väldigt röda i rumpan, på med lite bröstmjölk, det är mirakel medicin!
Bada inte om det inte är nödvändigt, även om du har olja i vattnet kan det torka ut, när dom är så små behöver man knappt bada dem..max 2gånger i veckan har jag hört.

jag baddade mest henne i början!

kl

Handen på hjärtat hur duktiga är ni andra med D-vitamin dropparna?

Jag är duktig på att glömma dem..Glämmer väl också nån dag i veckan, har blivit bättre dock..men nu får hon ju minifom inför varje mål, och magdroppar en gång om dagen..o sen AD dropparna..men ibland har jag svårt att komma ihåg om jag gett allt:o

Kl

Måste fråga er när ni fick det första leendet från barnet, alltså hur gammal var barnet då?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 583
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 150
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 985
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård