Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

kl

Bådar gott, ska åka om 20 minuter på studentfirande, min dotter är hysterisk och jätte hungrig så jag sitter och ammar så jag har inte hunnit att göra mig i ordning. Min andra katt har precis kommit in och även han är hungrig och gnäller... tur hästarna är bete annars var väl de också hungriga.

Usch, jag hoppas verkligen att hon kommer hem snart. Brukar hon svara om du ropar på henne? Förmodligen är hon inte särskilt långt bort. Men fy vad jag lider med dig, jag är riktigt blödig när det kommer till djur...

*kl*

Idag har vi varit på bebismassage:D Lillan kissade ner handduken två gånger, haha:)
Det var jättemysigt att lära sig lite massagegrepp och träffa folk!
Pratade med bvc sköterskan efter, och sa som det var. Hon tror att Nelly gnäller så mkt överlag för att hon har ont i magen, och sen när hon inte har det, men är trött, hungrig osv så är hennes toleransnivå så låg pga att hon fått kämpa mot magen, så hon blir så där extra kinkig, allt förstärks lixom..Rätt logiskt..men ja..

Nu ska jag verkligen testa och köra HELT mjölkfritt, i 5 dagar och se om det gör nån skillnad. Än så länge har jag bara uteslutit ren mjölk, mjölkchoklad(:cry:) grädde osv. Men nu ska jag byta ut allt,läsa på varenda produkt och se om dte gör nån skillnad. På ett sätt hoppas jag inte det..för då måste jag ta ställning om jag orkar fortsätta amma sen..För det är ett projekt att byta ut allt, och jag är jättedålig på att äta som det är redan..Snabbpajer och annat färdigt har räddat mig, efetrsom lillan är skrikig också, finns det inte tid att laga mat på dagen..

Samtidigt som jag såklart hoppas på att det gör skillnad, för hennes skull!
Vi får se, vi testar iaf!
Nu ska jag ner och handla havremjölk och delicatobollar, för det är mjölkfritt:bow::bow:Gissa om jag kommer stoppa huvudet fullt!:grin:

Usch,lider med dig. Att mista ett djur är aldrig lätt, speciellt inte när dom funnits där så länge!

Gllande bebisutveckligen. Här är det en som har huvudet uppe när man bär henne mot axeln. Nockat mig ett par gånger för hon ska kolla allt runt omkring, men är inte riktigt stabil än:p
En gång smällde hon ner huvudet på mitt nyckelben, så lessen hon blev. Stackars lilla näsbenet:cry:

Händerna har hon inte kollat in än, vad jag har sett. men det blir ju mkt bärande och sittande med henne eftersom hon ständigt har magknip eller är lessen..Så jag tror det hämmar henne att utforska..:crazy:

Men idag låg hon iaf och försökte träffa pappas ansikte med handen, det var för kul att se. Som hon ansträngde sig:) Det är GULD dem stunderna hon är glad och tillfreds..

Vi sa det, att det ska bli kul och se vem hon egentligen är. Hennes personlighet glimtar fram när hon ligger och ler, och slipper ha ont. men stunderna är så få, och tyvärr som vi känner henne nu, är det bara en ledsen, gnällig bebis...

Vill lra känna den riktiga Nelly:cry::cry:

kl

Bådar gott, ska åka om 20 minuter på studentfirande, min dotter är hysterisk och jätte hungrig så jag sitter och ammar så jag har inte hunnit att göra mig i ordning. Min andra katt har precis kommit in och även han är hungrig och gnäller... tur hästarna är bete annars var väl de också hungriga.

Hahaha, det hade kunnat va jag som skrev det där :D Skulle varit på student för en halvtimme sen. Men Milton åt till tjugo i fem och skulle tvunget äta massor och jag hade inte gjort mig iordning innan, hoppsan!
Men folk har nog överseende när man har en nyföding, dessutom är ju student lite drop in så jag är inte direkt stressad :D

Människa, jag beundrar dig och din sambos tålamod!!! Men finns det verkligen ingen ersättning för kolikbarn?! Vet dock att det inte är så lätt att få BVC att gå med på att man ska börja med ersättning om man nu har mjölk själv....Själv gav jag ju upp amningen efter knappt 10 dagar och började med ersättning, inte pga kolik utan pga att Theo tjorvade, aldrig fick rätt tag, kräktes och skrek så otroligt mkt vid matning och jag bara grät...

Kämpa på, ni gör ett helt otroligt jobb!!

*styrkekramar*

*kl*

Alltså, jag vill inget hellre än fara ut och rida!!! MEN, rådfrågade distriktssköterskan som även är våran BVC tant ang just detta. Hon tyckte jag skulle avvakta minst 1 månad till eftersom jag blev klippt och sydd vid förlossningen. Kände bara att jag ville sjunka genom jorden och försvinna, har längtat sen i februari efter att få rida Dom flesta stygnen har försvunnit, känner typ 2 stygn om jag känner efter....Vi snackar ingen hårdträning eftersom hästen stått i 7 veckor nu utan det är skritturer i skogen som gäller, MED sadel.

Hade nån vågat rida?!

Cyklade en sväng i går och det gick bra, okej, nog kändes det att saker inte riktigt var som det sig bör men en cykelsadel är ju aldrig speciellt bekväm...

Det låter som ett jätteprojekt att läsa på varenda förpackning och uteslta mjölken helt... Men efter ett tag vet du ju om det är det eller inte. Har du tänkt på att det finns jättemycket gasbildande mat som du kan prova att undvika. Googla på det om du inte redan gjort det. Jag har börjat skala äpplen och undviker helt bönor och kikärtor och sen jag började med det är Vilgot mycket gladare.

Jag tycker det är så läskigt med den lilla näsan när bebis ska hålla upp huvudet själv. Jag är livrädd varenda gång han ligger på magen och ska träna. :crazy:

Hmm... Har din bm ens ridit nån gång? Undra om hon avråder från cykling också? För nog sliter cykling mer på underlivet än vad en skrittur i skogen gör! Jag hade nog provat och känt efter och struntat i vad bm säger! :p

Vet inte ens om hon är barnmorska?! Vi har 2 distriktssköterskor här ute på "vårat" BVC i byn. Tycker ju att min kropp har läkt i hop bra, okej inte bäckenet etc det vet jag tar tid men har inte några känningar alls av klippet och som sagt, cykelsadeln gick ju bra. Googlade dock och då rekomenderades att man skulle vänta 3 månader :o:eek: det går INTE....kanske ska fråga grannen som är gynläkare :idea: fast risken finns vän att han tycker det samma. Min osteopat tyckte dock att jag skulle pallra mig upp så snart som möjligt för att börja träna upp bukmuskulaturen.

Usch, jag hoppas verkligen att hon kommer hem snart. Brukar hon svara om du ropar på henne? Förmodligen är hon inte särskilt långt bort. Men fy vad jag lider med dig, jag är riktigt blödig när det kommer till djur...

Det hoppas jag också, även om hoppet finns kvar så minskar det för varje timme. Hon brukar inte svara om jag ropar på henne, hon kan knappt jama stackarn. Känns inte alls kul :( hade varit lättare om man visste vad som har hänt för då kunde man få sörja ordentligt istället för att sörja men ändå ha lite hopp.

Hahaha, det hade kunnat va jag som skrev det där :D Skulle varit på student för en halvtimme sen. Men Milton åt till tjugo i fem och skulle tvunget äta massor och jag hade inte gjort mig iordning innan, hoppsan!
Men folk har nog överseende när man har en nyföding, dessutom är ju student lite drop in så jag är inte direkt stressad :D

Det tror jag nog folk har, konstigt vore ju annars särskilt när det inte finns några rutiner på de här små.

Senast ändrad:

Alltså, våra barn är läskigt lika varandra! :D Stella har också börjat upptäcka sina händer, än så länge stoppar hon dom mest i munnen men då och då far dom upp över ansiktet och då granskar hon dom noga. :love: Även hon är en sån där galet "lätt" bebis just nu, hon är nöjd hela tiden. Älskar att bara få hänga med och kika på saker och ting. Lite knorr ibland, men inga gallskrik över huvudtaget längre. Kan erkänna att jag känner mig oerhört lyckligt lottad och bara väntar på ett bakslag, för det kommer säkert.
(för övrigt verkar det som vi haft en rätt lika upplevelse av amning också - kanske är något spooky över BB Västerås? ;) :D)

Nu ska jag stoppa ner stjärnan i bilstolen, det vankas studentfirande idag! Tråkigt väder, men det är bara att bita ihop. Hoppas ni får en trevlig fredag tjejer! :bump:
Våra älsklingar är ju tillverkade ganska precis samtidigt skulle jag tro, så även om Stella är lite yngre så verkar de ju som sagt vara på damma utvecklingsnivå. Sen är hon ju tjej också! :D Tjejer ligger väl oftast före i utvecklingen.

Ja, stackars alla studenter som fick så dåligt väder. Det var bättre i Hallsta igår. Hann du få din manduca förresten?

Det hoppas jag också, även om hoppet finns kvar så minskar det för varje timme. Hon brukar inte svara om jag ropar på henne, hon kan knappt jama stackarn. Känns inte alls kul :( hade varit lättare om man visste vad som har hänt för då kunde man få sörja ordentligt istället för att sörja men ändå ha lite hopp.
Jag håller alla tummar jag har... Precis som du säger är det bättre att veta, för ovissheten är ju alltid värst... Stackars lilla kissen... :(

jag red 3 veckor efter förlossning, sprack + syddes.
Då var det träning av syrrans travhäst så vi red lätt i 40 minuter, gick kalasbra!
Gjorde helt enkelt så att jag inte frågade BM:o

*kl*

Alltså, jag vill inget hellre än fara ut och rida!!! MEN, rådfrågade distriktssköterskan som även är våran BVC tant ang just detta. Hon tyckte jag skulle avvakta minst 1 månad till eftersom jag blev klippt och sydd vid förlossningen. Kände bara att jag ville sjunka genom jorden och försvinna, har längtat sen i februari efter att få rida Dom flesta stygnen har försvunnit, känner typ 2 stygn om jag känner efter....Vi snackar ingen hårdträning eftersom hästen stått i 7 veckor nu utan det är skritturer i skogen som gäller, MED sadel.

Hade nån vågat rida?!

Visst fick vi ungefär samtidigt? Jag tänker nog klättra upp och rida i veckan. Det blir dock ett jättekort pass då jag är rädd om mina fogar. Jag gick dock inte sönder så mkt utan syddes bara några stygn invändigt. En kompis har köpt ny häst och vill att jag ska känna på den, så det blir bara att rida max 10 minuter, får tvinga henne att dra ner mig så jag inte förstör mina fogar. Gick ju för mkt när jag gick första rundan med vagnen och jag är livrädd att mina fogar inte ska läka som de bör...

jag red 3 veckor efter förlossning, sprack + syddes.
Då var det träning av syrrans travhäst så vi red lätt i 40 minuter, gick kalasbra!
Gjorde helt enkelt så att jag inte frågade BM:o

Samma här, red också två tre veckor efter förlossningen..jag frågade inte heller..jag kände efter, och det gick bra:)

Det låter som ett jätteprojekt att läsa på varenda förpackning och uteslta mjölken helt... Men efter ett tag vet du ju om det är det eller inte. Har du tänkt på att det finns jättemycket gasbildande mat som du kan prova att undvika. Googla på det om du inte redan gjort det. Jag har börjat skala äpplen och undviker helt bönor och kikärtor och sen jag började med det är Vilgot mycket gladare.

Jag tycker det är så läskigt med den lilla näsan när bebis ska hålla upp huvudet själv. Jag är livrädd varenda gång han ligger på magen och ska träna. :crazy:

Ja, det e ett sjutk stort projekt för en oorganiserad typ som mig:p
Men det som motiverar mig är mitt barns välbefinnande, så då får man ta sig i kragen. det får vara lite krångligt ett tag, och visar det sig att det r mjölk, får vi se hur vi löser det då...Vi tar ett steg i taget:idea::)

Jaa, jag e oxå rädd om hennes lilla nos..rädd att hon ska dänga ner den i golvet.även om hon ligger vadderat...än så länge har hon bara stångat mammas huvud och nyckelben;)

Människa, jag beundrar dig och din sambos tålamod!!! Men finns det verkligen ingen ersättning för kolikbarn?! Vet dock att det inte är så lätt att få BVC att gå med på att man ska börja med ersättning om man nu har mjölk själv....Själv gav jag ju upp amningen efter knappt 10 dagar och började med ersättning, inte pga kolik utan pga att Theo tjorvade, aldrig fick rätt tag, kräktes och skrek så otroligt mkt vid matning och jag bara grät...

Kämpa på, ni gör ett helt otroligt jobb!!

*styrkekramar*

Tack för ditt fina inlägg!:bow:

Vi har inte så mkt val, vi måste kämpa på. Det har ett slut, nångång!:)

Tro mig, jag har tänkt på ersättning..just för att då skulle man slippa knast med att kolla genom min kost om det är mjölk eller inte, jag skulle få mer "frihet" o slippa passa amningstiderna..Men jag hade sånt problem med amningen i början, och när det äntligen funkar vill jag inte ge upp det..det är mysigt nu..

Jag hade nog gett upp om inte amningsnappen funkat, för Nelly tog inte heller bröstet och det var allmänt jobbigt..Så jag förstår dej!

Delvis kl kanske

Jag har fått mer och mer ont där nere sista veckan :( Gick nästan inte sönder något alls trots min hemska förlossning. Två små stygn utanpå typ. Ett stygn sitter fortfarande kvar. Nu får ni ursäkta att jag blir sådär intim ;) Men det är precis som om jag har svullnat lite mer och är liksom visten. blodet gör att blygdläpparna klibbar fast i bindan så det blir väldigt irreterat :(
Tittade dessutom med en spegel nu ikväll och det ser ut som om min ena inre blygdläpp är lite vikt och liksom ihopsydd i det läget..
Som sagt, ursäktamin intimitet, får nog ta kontakt med Bm på måndag och be henne se över det. Efter två veckor ska det väl börja göra mindre ont, inte mer eller? Vill ju börja ut och gå med hunden ordentligt och börja rida snart!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 582
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 150
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 985
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård