Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Vi var på Apoteket och Maxi när Isabella var 5 dagar gammal. Sedan så har det bara rullat på. Varit till V-ås, E-tuna, mina föräldrar, vänner, baskiluskernas hemvist = mitt jobb 2 ggr senast igår m.m..
Många tycker ju att man faktiskt är dum i huvudet när man är ute och flänger med sitt lilla barn, i alla fall om man ska läsa på familjeliv men precis som AKB säger man håller ju okända människor borta från vagn/sele/babyskydd. Hade jag haft en prematur eller på annat sätt en infektionskänsligt barn så hade jag inte varit ute med henne på det viset än.
Sedan så tror jag att om det hade varit vinter när alla går och snörvlar, hostar och nyser så hade jag nog hållt mig mera hemma. Nu är jag oftast ute när jag är någon stans med henne.

Jag är nästan alltid hemma... Jag känner ingen som är ledig om dagarna och att bara gå runt ensam på stan utan att ha något ärende är inte riktigt min grej. Ofta har vi ganska tråkigt om dagarna... :( Har varit på Maxi och Plantagen och handlat, men det är typ allt. Det blir säkert bättre till hösten när grannen fått sitt barn.

Idag ska vi ner på stan, för jag ska till tandläkaren. Har bett sambon ta ledigt, för även om V oftast uppför sig bra, så vill jag inte riskera att ha en skrikande unge med vid besöket.

Nästa vecka tänker jag iaf ta med V till jobbet och visa upp honom.

Kl
Det har blivit ännu jobbigare med Vilgots kräkningar nu. Förr kunde jag ku bara lägga en handduk på axeln, men nu finns det inte en chans i världen att han vill ligga på axeln. Så fort man tar upp honom så sträcker han på sig och ska se sig omkring. Det betyder att han alltid kräks ner tröjan istället...

Theo kräks också rätt mkt, fick tips igår på BVC om en produkt som gör ersättningen tjockare, ska prova den och hoppas på att det funkar, inte speciellt trevligt att varje gång han ätit bli nerkräkt...:crazy: Men visst ammar du?! Då kanske det kan vara svårt att ge honom det...?!

A har alltid föredragit att "flänga med" framför att hänga hemma, han blir lätt uttråkad och det är mycket enklare och han är mycket gladare om man har ngn aktivitet per dag i alla fall.

Folk på besök tycker han om också.

TITTA TITTA!!!! Igår tog jag mig upp på hästryggen igen! Blev en skrittur på 25 minuter :love: Bilden är inte den bästa, lillasyrran fick uppdrag att fota med sin mobil, men jag RIDER, eller ja, åker häst :D!!!! Första gången sen februari!
DSC01614.jpg

A är nio veckor och jag tycker inte riktigt att han vänder på huvudet och tittar på mig när jag pratar med honom. Om jag verkligen envisas så gör han det, annars så sparkar han bara och ler. Gör era det (skulle väl hända vid 4-6 veckor eller så).

Jag kanske pratar för mycket med honom när jag är utom synhåll? Han verkar inte ha dålig syn direkt, tittar på fiskmobil hängivet eller på pappa när han sitter i babysitter (provade i gårkväll). Eller höra dåligt för den delen, han reagerar på ljud helt klart och röster och "babblar" mycket själv.

Hur gick det med bukefikat? Blev det något? Annars får vi väl boka en ny tid, eller vad tycker ni?

Alicia är i stallet varje dag. På affären så gott som varje dag. Har ännu inte varit ute på fik eller så med henne. Tar hem folk istället. Som någon sa så hade jag nog varit försiktigare om det vore förkylningstider. Idag ska vi åka fram och tillbaks till Nora (18 mil) med min transport för de ska fota den innan den ska lagas.

Är det någon som vet vilken polarn o pyretbutik som är störst, Västerås eller Örebro?

Hur gick det med bukefikat? Blev det något? Annars får vi väl boka en ny tid, eller vad tycker ni?
Det gick inte alls... Absolut, kom igen nu alla västmanlandsmammor!! När passar det? Jag tänkte besöka jobbet dagen före midsommar och den 30:e ska jag klippa mig och prova ringen, annars kan jag när som helst.

Zody, se till att fixa körkort snart så vi slipper åka till Köping varje gång! ;)

Vi ska till BVC den 22 men annars ha vi inget inbokat. Kan när som helst. Har bil. Zody kan åka med mej om hon vill. Fast vi får bara plats med en vagn.

Nej Köping vill vi inte åka till, jag hittar bara till Big Inn ;) Jag kan nästan när som, har nog bara helgerna planerade när min man är ledig.

Jag har BVC på fredag.

Senast ändrad:

Okej att jag inte är en vårmamma -10 men jag är ju en -08 så jag hoppas att det räknas in.... :angel:

Men Lövudden är jättehärligt med stor gräsmatta och glasskiosk och bra parkeringar. Dessutom finns där en lekplats (för min blyga busunge).

Du är en västmanlandsmamma och det räknas ;) även om alla som vill får komma tycker jag. Jag är öppen för förslag, jag är inte så kräsen utan kan åka vart som bara jag hittar :)

Lövudden passar bra för mig! Det är ju nästan gångavstånd från mig. :D Och glass gillar jag! :d

Jag sitter som vanligt med iPhone och skriver, så jag har lite svårt att få nån överblick över alla inlägg. Nån annan får komma med förslag på dag då alla verkar kunna. Vi borde ordna det ganska snart, innan alla pappor går på semester. :idea:

Jag har inga förslag alls men imorgon och lör-sön är min man ledig och då vill jag vara hemma med honom. Fredag har jag BVC 10.30 men "fri" sedan efter det.
Nästa vecka har jag inget planerat vad jag vet. Hade mål om att klippa och slinga håret innan midsommar men det kan jag se i stjärnorna efter ;) får gör det efter midsommar någon gång. Tycker det är svårt att planera nåt sånt när jag inte har möjlighet att amma henne om hon blir hungrig, tar ju ändå runt 2 timmar och fixa håret.

Min man har semester i augusti.

TITTA TITTA!!!! Igår tog jag mig upp på hästryggen igen! Blev en skrittur på 25 minuter :love: Bilden är inte den bästa, lillasyrran fick uppdrag att fota med sin mobil, men jag RIDER, eller ja, åker häst :D!!!! Första gången sen februari!
DSC01614.jpg

Nu blev jag avis:D
Vilken läcker häst!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 593
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 998
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025