Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Det låter ganska lagom om mjölken håller så bra tills dess. Då hinner hon vänja sig vi ersättning innan jag "måste" sluta pga mediciner jag behöver sen...
Hade tänkt börja vid 3 mån ålder om det inte behövs innan...

Ojjj! Min växer mer på längden men bara mellan 150-200g /v. Det tycker min barnsköterska är jättebra...

5kg... jag som redab har separationsångest över alla söta kläder... Inser att jag nog inte behöver tvätta på ett tag... Kan ta nya varje dag känns det som om det går så fort...

Senast ändrad:

fler frågor- till vilken som...

Hur märker man att det är tomt då? I dattarna alltså.... Jag känner bara när de spänner om hon gnäller eller det blåser. På andra hållet inte alls... Serverar jag kanske luft till mitt barn ;)

Det känner man på konsistensen. Ju hårdare tutte destå mer mjölk. Mjuk tutte, lite mjölk. :D

Går det att bada på lövudden? Tror sonen vill följa med oxå i så fall...

Går går det väl, men jag vill inte ens tänka på hur många grader det är... Brrr!!!

Hmm, han är 10. Tror inte de har någon känsel i kroppen då... Han badade i mälaren för en månad sedan...

Jag ammar oxå helt utan ersättning, men mina boobs är snabba på att ställa om sig åt "fel" håll, det minskar väldigt fort om sruttan äter mer sällan eller mindre, så vissa dagar har hon typ inte gjort annat änn att äta.
Så nu pumpar jag efter amningen några gånger/dag och är hon då inte nöjd när kvällen kommer så får hon extra på flaska och det funkar bra.
Hon tar både flaska och bröst (med amningsnapp) så det funkar bra.
Att pumpa efter amning har varit ett bra sätt att underhålla/öka mjölken.

Skruttan har ju haft lite seg viktuppgång så jag hoppas detta hjälper lite nu.
hon är dryga 5veckor nu :eek: det går fort!

men ni som pumpar... vad har ni för pump?
jag har en MAM och den funkar bra till mig, dessutom smidigt att pumpa direkt i flaskorna. :D

Kl

Var hos Bm nu för vanliga vägning och mätning. Milton har gått upp ett halvt kilo och en centimeter på en vecka, gaaaalet :D
Är det konstig att han inte blivit mätt av maten eller?! :o lille killen väger nu runt 4800 gram, snart fem kilo ju, han blir tre veckor imorgon :D

Shiiit, vad ger du pojken :D Jag tycker Theo växer mkt, hade gått upp från 4600 i fredags till 4720 i tisdags. Blir spännande och se nästa torsdag hur det står till då. Har iofs haft lite problem med vikten och kräkningar, först nu sista veckan han börjat gå upp...

kl

Jaha västmanlandsmammor, när ska vi ta vårt fika nu då? I morgon eller på måndag? :)

Dotra har precis somnat, har bara kört på power naps idag och hon har varit så trött och gnällig. Får väl väcka henne vid 21 som vanligt så hon får i sig medicin och kommer i pyjamas med ny blöja innan natten :)

Ang amning så vägrar ge henne ersättning än då jag vill kunna helamma ett tag till. De dagar hon vill amma mycket så får jag bita i det sura äpplet och amma henne mycket men det är ju för att mjölkproduktionen ska öka och passa en större tjej :) Tycker ersättning är en bra uppfinning och jag kommer själv börja byta ut kvällsmålet till ersättning när hon blir större men nu tycker jag hon sover och är nöjd med det hon får av mig.
Tycker ni alla andra att det är mysigt att amma? Jag tycker oftast inte det, tycker mest det är praktiskt än mysigt :o

Jag fikar gärna imorgon om ni vill. Men det ska ju regna... Har vi någon reservplan?

Mysigt... tja... nää... inte eg. Men man tar ju sig verkligen tid med sitt barn iaf. Fast det gör man ju medflaska också.
Jag ammar mer för att det finns på plats. Och än så länge är det iaf inga problem. hon växer helt enligt växtkurvan :)
4v imorgon... sjukt :)

Jag fikar gärna imorgon om ni vill. Men det ska ju regna... Har vi någon reservplan?
Imorgon passar bra för mig! Blir det bara du, jag och Michellan? Har aldrig fattat vart du bor, men eftersom du erbjöd Zody skjuts, så antar jag att du bor bortom Köping nånstans? Isåfall behöver vi inte vara i Västerås, utan kanske nånstans mittemellan. Du föreslog Markan förut, kan det vara nåt? Då kan vi gå på promenad om det är fint väder, annars kan vi sitta inne. Och jag som inte klappat häst sen oktober åker gärna till Strömsholm! :love: Vad säger ni?

Jag tycker precis som du, att amma är mer praktiskt än mysigt. Jag förstår inte alls det mysiga faktiskt, men det kanske har att göra med alla problem jag haft. Tycker att det är mysigare att ge flaska, för då kan jag ha ögonkontakt med V, det går ju inte när jag ammar.

Åh, jag åker gärna till Markan! :love: Imorgon passar inte mig alls dock, vi ska till banken och fixa klart med vår ekonomi och kirra lånelöfte.
Vi kikade på hus idag och jag tror vi hittat ett hus som vi faktiskt vill ha! :bump: Både jag och sambon kunde se oss bo där, vi började inreda så smått osv. Var dock massa folk som kikade så blir det budgivning kanske det drar iväg en bit. Men vi får se, vi är i alla fall galet intresserade. :love:

*kl*
Idag har jag träffat mitt "dreamteam" av mammor igen, lika trevligt som förra gången. Fick många lugnande ord kring oron över Stellas vikt och ev. allergi. En av tjejernas systerson har just mjölkproteinallergi, och efter att ha hört henne beskriva hur han var så är jag rätt tveksam till att Stella skulle vara allergisk. Hon är en överlag väldigt nöjd bebis, inga direkta symptom från mage och tarm. Enda som de på BVC tyckte var tecken på allergi var ju liten viktuppgång (för första gången på 7 veckor :grin: ) och pepplorna på kinderna...
Pepplorna påminner dessutom väldigt mycket om det som en av de andra bebbarna i gruppen har, och det var inga allergipepplor i alla fall.
Så vi får se vad som händer - idag har jag i alla fall köpt hem sojamjölk så jag kan dricka mitt te. :D

Åh, det skulle vara roligast om alla kunde vara med. Kan du på måndag då?

Finns det nåt snabbare sätt att kummunicera? Fb?

Kl
Vilgot greppar saker!!!! :banana: han behöver dock ha något väldigt greppvänligt på ett "perfekt" avstånd och om han har tur så lyckas han! :love: Även om det oftast blir fel så är det definitivt medvetna försök! :banana:

Jag har inte fb, jag är anti-fb och total vägrar att skaffa det ;) Jag har min blogg om folk är nyfikna på mig.
Kan Zody på måndag istället så kan vi ju ta det då :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 594
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 002
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar