Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Vad roligt :bump: nu håller vi tummarna för bollen och zody också!

kl
Ska alldeles strax åka till bvc. Vet ngn om det finns ngn enkel checklista vad man kan förvänta sig ungefär när ens bebis ska göra olika saker? BVC frågar ju alltid olika saker men jag tittar ju inte efter de saker de frågar typ om hon följde oss med ögonen. Jag hade ingen aning så jag sa nej och när vi kom hem och provade så kunde hon ju visst det! :o jag är nog pinsamt dåligt påläst om barn på det viset men jag förväntar ju mig att hon utvecklas ändå som hon ska.

Står inte det i den där boken man har med till BVC där de fyller i längd och vikt...

Jag saknade också en sån checklista i början, men sen jag köpte den berömda boken, Växa och upptäcka världen, så känner jag mig ganska nöjd.

Nu skriker lilleman, dags för blöjbyte och mat! :banana:

Regnar det kan vi ju tränga in oss inne och blir det trångt får vi väl invadera någon läktare. Någon sommarkurs borde det väl vara så det är öppet...

*kl*

Jäklar vad min unge börjat sova på nätterna!! Igår sov hon iofs inte på hela dage, gnällde och grät mkt, men hade fina smile stunder med:)

Sov iaf från ca 00.00-07.15:eek:
Samma nu i fyra dagar, sovit 6-7 h hela natten:)

Men var svårsomnad igår dock.

Hon har börjat kräkas en del igen..äter oregelbundet som tusan...blir lixom hungrig en timme efter maten ibland, ibland en halvtimme efter...Mina bröst känns inte ens spända på morgonen när det gått så många timmar..undra om jag har nog med mjölk..Hon har ju ätit varannan timme i typ två veckor, så hon har ju krävt mer, men kanske har mina bröst inte hängt med riktigt..

kan det vara därför hon är så orolig på dagarna kanske..inte riktigt mätt..På kvällen ger jag henne ur båda brösten, nästan tvingar henne för hon ska ladda upp för natten, och då sover hon ju bra..Kräker sällan då, knappt ens rapar..

Vill inte börja med ersättning i "onödan" men undra om man inte skulle testa och se om hon blir ännu nöjdare, för dagarna är rätt gnälliga..och det är inte magen..oftast iaf!

Jag kan också på måndag, förutsatt att jag kan åka med dig? :o Sambon jobbar eftermiddag nästa vecka så han börjar kl. 13 så han kan tyvärr inte köra mig.
Huset ligger på Almvägen, ett rätt litet hus men alldeles lagom åt oss. :bump: Ska ringa mäklaren under eftermiddagen om inte han ringer mig - för vi vill ha en till visning innan vi budar. :D

Självklart, vi tränger ihop oss. Svårt med vagn dock...

Almvägen, det måste jag kolla på. Huset med glasveranda är uppe på 1,8 nu....

Kanon, du är en ängel! :bow: Vagnen behöver jag inte, kan ju snöra på mig sjalen och stoppa ner S i den om inte min sele dyker upp.. Den har fortfarande inte kommit, och Stellaris svarar inte på mail. :mad: Ska ringa dom under dagen och höra vad som hänt egentligen.

Oh my, förstog att det skulle dra iväg. Är ni med och budar?

Annars kan du låna min sele. Har den med iaf.

Nä, det var jättefint och så men... Alla rum var så små. Och stallet var superlitet. Det man ser på bilden är allt som finns. Och det var nog bara 170 i takhöjd i sadelkammaren för han kunde inte stå upprätt där... Och badrummet/tvättstugan var liten. Fanns inte en susning att få in ett badkar. Om man bara var två vuxna eller max ettr barn så var det perfekt.

Oj, på bilderna ser ju allt rätt stort ut. Vinklar kan luras mycket!
Vi skulle inte ens titta på huset på Almvägen egentligen, vi tyckte inte det var något för oss. Men så var min svärmor här igår och sjasade iväg oss medan hon barnvaktade Stella - och det var ju en jäkla tur. :D Jobbigt dock att ha hittat något vi vill ha, ifall budgivningen drar iväg alldeles för mycket. Vi har sagt att vårt tak för just det huset ligger på typ 1,4-1,5 med tanke på storleken och så.. Men men, vi får se vad som händer :D

Det såg jättefint ut. Bra område oxå. Nära till stan och ändå lite avsides.

Ja, men betalar man en fotograf 3000 :- så ska det väl vara så... Det blir fler hus...

+ uva…
Vi drar iväg till landet till midsommar (Väddö) och stannar där. Så det bästa är om någon annan kan ta på sig planerandet, eftersom jag inte vet säkert om jag kan vara med. Störst odds för att jag kan vara med är nog på fredagen, såvida inte maken har något ärende till jobbet sista jobbdagen den 30e.

Vilgot greppar saker!!!! :banana: han behöver dock ha något väldigt greppvänligt på ett "perfekt" avstånd och om han har tur så lyckas han! :love: Även om det oftast blir fel så är det definitivt medvetna försök! :banana:

Vad duktig han är! Har du några bra tips tips på greppvänliga saker? E har mest mjukisdjur och det känns som lite överkurs...

Jag kan men inte på torsdagen :)

+ uva…
Vi drar iväg till landet till midsommar (Väddö) och stannar där. Så det bästa är om någon annan kan ta på sig planerandet, eftersom jag inte vet säkert om jag kan vara med. Störst odds för att jag kan vara med är nog på fredagen, såvida inte maken har något ärende till jobbet sista jobbdagen den 30e.

Fredagen då? Vilka mer var det som var intresserade? :) Finns ni på norr- eller södersidan om stan?

Fredagen skulle funka för mig. Jag finns norr om stan så om vi inte måste in till city gör det inte mig nåt :)

Vad duktig han är! Har du några bra tips tips på greppvänliga saker? E har mest mjukisdjur och det känns som lite överkurs...
Ja, visst är han! Duktigast i världen! ;) Vi har också lite problem med greppvänliga saker. Vi har en "skallra" från Ikea, en röd plastring med tre röda mjukisfigurer på. Den hade jag låtit honom titta på och sen lagt den bredvid honom. Rätt som det var hade han den i handen och låg och viftade med den. Både jag och sambon såg ut så här: :eek: Givetvis var det bara ren tur att han lyckades på tag i den, han såg den ju inte ens, men då började jag fundera på detta med att greppa saker. Han har ju den senaste veckan studerat sina händer mycket noga.

Med Gobokspaketet som kom för ett par dagar sen följde det med en "kaninsnuttetrasa" med långa smala öron och tassar. Den höll jag framför honom och han har lyckats ta tag i öronen flera gånger. Så något mjukt och smalt verkar bra! :idea:

Hur går det för din lilla skrutt nu?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 595
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 002
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar