Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Jag tycker precis som du, att amma är mer praktiskt än mysigt. Jag förstår inte alls det mysiga faktiskt, men det kanske har att göra med alla problem jag haft. Tycker att det är mysigare att ge flaska, för då kan jag ha ögonkontakt med V, det går ju inte när jag ammar.

Skönt att det är fler än jag som tycker så men jag har ju inte haft några problem med amningen mer än att det tog tid för mig att få igång ordentligt med mjölkproduktion. Hon har alltid gått upp i vikt och gick bara ner 220 g :banana: sedan så har jag inte haft några sår eller annat krångel.

Var hos Bm nu för vanliga vägning och mätning. Milton har gått upp ett halvt kilo och en centimeter på en vecka, gaaaalet :D
Är det konstig att han inte blivit mätt av maten eller?! :o lille killen väger nu runt 4800 gram, snart fem kilo ju, han blir tre veckor imorgon :D

Instämmer i att det är galet hur snabbt en del går upp! Oss har det dock inte drabbat än, men vi är relativt nyblivna medlemmar i fyrakilosklubben, och det är vi glada över!

Fick för övrigt hem E:s journaler som vi begärt ut idag. Har skumläst dem, och det mesta förstår man ju inte, men det var ändå intressant. En del söta kommentarer och en del (små)saker som jag är glad att jag inte fick veta/förstod då det begav sig!

Hur märker man att det är tomt då? I dattarna alltså....

Jag tycker i och för sig att man känner när man blivit halvt uppäten, men jag brukar testa att handmjölka om jag misstänker att det börjar bli tomt. Får jag "inget" så får han knappast heller om han inte envisas till att utdrivningen drar igång en gång till. Nu var det länge sedan han hade några sådana långätarpass, och i vanliga fall när han äter känner jag inte av att utdrivningen startar - jag hör honom bara svälja (eller ser hur jag sprutar ner hans ansikte och kläder om han släpper, den huliganen :p)

Jag tycker precis som du, att amma är mer praktiskt än mysigt. Jag förstår inte alls det mysiga faktiskt, men det kanske har att göra med alla problem jag haft. Tycker att det är mysigare att ge flaska, för då kan jag ha ögonkontakt med V, det går ju inte när jag ammar.

Vi kan ha ögonkontakt medan jag ammar, E tycker att det är väldigt romantiskt ibland ;). Mysigt..? Alltså, jag tycker att det är mysigt ibland, precis som det kan vara mysigt att äta middag på tu man hand med sambon och se varandra djupt i ögonen. Men han och jag gör ju inte det 6++/gånger dygn, och det gör inte jag och E heller :p. För det mesta handlar det mest om att få någonting i magen för att man är hungrig, medan mamma sitter och surfar ;)

*kl*

Hur blir det med Stockholmsträffen förresten? Blir det något av veckan efter midsommar?

Jag vet inte, hahaha! Där är nog mycket grädde i den lilla bröstmjölken han får i sig och ersättningen sen är nog med vass :D
Helt sjukt egentligen att han kommer väga fem kg nästa
vecka!! jag har fått en jätte-bebis!!!!

Jag kan bara se om mjölken rinner ut när hon gnäller.... :( varken pump el händer får ut ngt...
Men hon dreglar mjölk o kräks så där finns ju...
Tycker bara det är konstigt att jag inte märker mer- alla andra gör ju det... hihihi

Vi kan ha ögonkontakt medan jag ammar, E tycker att det är väldigt romantiskt ibland ;).
Det står så i böckerna också, om ögonkontakt, men det beror ju helt och hållet på vad man har för form på brösten. För oss är det helt omöjligt, han har ansiktet vänt rakt in mot mig.

Vad vägde han när han föddes, visst var han med i 4 kilosklubben redan då?! Annars har du verkligen supermjölk, kan få donera lite till oss :D

*kl*

Börjar misstänka mer och mer att våran son lider av GERD :cry::cry:. Fick tipset på BVC att prova blanda i Enfamil i BabySempen för att göra den lite tjockare så den inte skulle komma upp lika lätt, fungerar inget vidare. Theo kräks iaf och nu har han börjat gråta så fort han kräks, rapar och hickar...kräks säkert 1½ timme efter att han ätit klart också, vaknar när det det kommer upp kräk och har svårt att somna liggandes plant. Så fort man plockar upp och håller han upprätt så somnar han. Stackars våran lilla gullgosse, tur han är så snäll som han är iaf. Ska prova att ge enbart Enfamil nu i kväll och i natt och se ifall det blir bättre, kommer hur som helst kontakta BVC i morgon, vi kan inte ha det så här....Men jag hoppas verkligen att det hjälper att bara ge Enfamil, kosta vad det kosta vill men det är inte relevant just nu bara våran pojke får vara glad och mätt.

God natt tjejer!

Åhh, vad roligt med hus. Vad var det för något? Det har kommit ut otroligt mycket nya hus nu. Undrar just varför...

*kl*
Har huvudvärk och är fortfarande lite skakad efter en händelse ikväll som kunde slutat riktigt illa.
Satt ute i trädgården med alexander i knät, sambon satt i soffan och andra sonen var igång på studsmattan. Hur mysigt som helst alltså.

Tills sonen(H) får för sig att sparka av sig skorna i luften när han hoppar. Jag sitter och läser och märker inget förrän den träffar mig rakt i huvudet :eek:
det var en vanlig sko, men kom med väldigt fart och det gjorde riktigt ont. Men tanken på vad som hänt om den träffat A:s huvud istället gjorde att jag började gråta. Smällen var riktigt hård och tanken på en sån smäll på hans mjuka huvud:eek: H blev med förtvivlad.

Har pratat med honom ikväll att han måste tänka lite på vad han gör, innan han gör det...

Han vägde ju 4380 g när han föddes.
Gick ner till 4210 g tills vi åkte hem från BB.
Vid första BVC-besöket vägde han 4350 g. Alltså inte uppe i sin födelsevikt helt.
Och idag vägde han 4845 g :D
Tror dock inte det beror på super-mjölk, utan ersättning is the shit :D

Kl

Blir det nåt idag eller? Jag tycker att vi väntar till måndag om Zody också kan då, annars kan vi lika gärna ta det idag.

Senast ändrad:

Vad är GERD för något? Låter iaf inte bra med allt hans kräkande :( Kan det ha med magmunnen att göra? Tråkigt för er i vilket fall, så helakt när man märker att barnet får ont/känner obehag av något..
Hoppas det rättar till sig!

Äsch... tycker också att vi kan ta det på måndag ifall zody kan då. Fast vi måste nog nästan bestämma ngt nu så det inte rinner ut i sanden.

Måndag 21/6 kl 13 på Markan Strömsholm (eller lövudden eller någon annat)

Kan alla då? Eller är det för lite på em för Bollen?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 595
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 002
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar