Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Kl

Då fortsätter väl jag också med bilder! :banana: Försökte fånga några leenden på kort, men jag fick inget riktigt smajl. Här kommer två småleenden iaf. :love:

20100618005.jpg

20100618006.jpg

Och så en bonusbild på min älskling, 4 dagar innan hon fick somna in.

20100606Vilgot007.jpg

Även jag måste ju slänga in lite bilder på mitt hjärta, dagsfärska bilder på min 3-veckors Milton.
Kolla hans miner på bilderna, så härliga!!
Milton+3+veckor+gammal+340.JPG

Från denna djupt koncentrerade kille...
Milton+3+veckor+gammal+347.JPG

...till detta charmtroll!
Milton+3+veckor+gammal+346.JPG

Tittar på hunden som sitter intill, utanför bild
Milton+3+veckor+gammal+356.JPG

Sedan hörde han min röst =)
Milton+3+veckor+gammal+358.JPG

Sådär ja, dagens bildbomb :D

*kl*

Nu har jag PM:at de Stockholmsmammor som var träffsugna tidigare i tråden. Hojta till om jag har missat någon! :)

Delvis kl

Vilka unga pappor alla har! :D Är "min" pappa äldst med sina snart 38 år? Men alla pappor och bebisar och djur är jättefina! :love:

Armani: Vilgot har en likadan body som Milton! Fast den ligger nu bland de andra urvuxna kläderna. Förresten tycker jag att det är ganska bra att de växer fort, för då får man köpa nya kläder!! :laugh: :banana:

AKB: Fin kisse! Syns lite dåligt på mobilen, men är det en devon? Vi pratar fortfarande om vi ska ha en devon eller inte... Vi är bra sugna... :angel:

Vilken sötnos. Full koncentration med blicken! Ska bli kul att träffa prinsen på måndag!

Han har ju den senaste veckan studerat sina händer mycket noga.

Med Gobokspaketet som kom för ett par dagar sen följde det med en "kaninsnuttetrasa" med långa smala öron och tassar. Den höll jag framför honom och han har lyckats ta tag i öronen flera gånger. Så något mjukt och smalt verkar bra! :idea:

Aha, smart att hålla upp sakerna! Taskiga jag brukar lägga dem bredvid honom :o - fast å andra sidan ligger ju E några veckor efter Vilgot. Han filurar en massa med händerna och fingrarna och verkar sikta på saker någon gång ibland (fast oftast utan att titta efter dem :confused: ), men jag har inte sett honom titta på händerna. Nu blev jag i alla fall inspirerad att försöka hitta något greppvänligt åt honom, men jag tyckte inte att träget surfande gav något... Antingen var grejerna för grova för E:s små händer eller i hårdplast/trä, så nu har jag tänkt att jag ska tillverka något åt honom som är både tillräckligt smäckert, mjukt och har fina kontraster och ögon + glad mun - det sistnämnda har ju hans favoritmjukiskor så jag tänkte att det skulle vara ett vinnande koncept :D

Hur går det för din lilla skrutt nu?

Sedan han fått sina nya mediciner har han växt jätteduktigt! :laugh: Vi får väl se om det fortsätter (peppar, peppar...) men troligtvis hänger det samman. Vi har en radda läkarbesök inplanerade de kommande veckorna för tvåmånaderskontroll + femmånadersvaccination/uppföljning av hans sjukdom/uppföljning på Neo, men mest ska vi njuta av att ha en stor och vanlig bebis, har jag tänkt mig :). Har Vilgot gjort tvåmånaderskontroll?

*kl*

Vad har ni för "leksaker" till era små och när började ni med dem? Eller när började de uppskatta dem?

Vad har ni för "leksaker" till era små och när började ni med dem? Eller när började de uppskatta dem?

E är motsvarande två månader. Vi har:

- mjukisdjur. Vi har inte köpt några själva, utan fått. Han tittar på/verkar uppskatta dem som har väldigt tydliga "ansikten", dvs ögon + glad mun. Ibland ligger han och hånglar med dem också när han är snuttig :D

- babygym. Började med det runt 5-6 veckor kanske. Han verkar rätt nöjd med att ligga där och sprattla och träffar grejerna ibland, men leker väl egentligen inte så medvetet än. Grejerna i gymmet har dock även de ögon + glad mun riktade mot honom.

- mobiler. Fast vi har inte satt upp dem :o. Han tittar dock på dem när vi håller upp dem åt honom. Är väl egentligen lite samma princip som babygymmet, fast utan att han kan/får nå grejerna.

- skallra. En mjuk skallra som dock är lite i grövsta laget för att han ska kunna hålla själv. Han kan dock kika om man rasslar med den.

- lekfilt. Från Ikea, med diverse prassel, spegel, pipande djur etc. Han är för liten för att använda sig av filtens "finesser", men vi använder den till att ligga på mage på :)

I huvudsak leker och busar vi dock med varandra, utan grejer!

Senast ändrad:

*kl*

Ia*, Oregano, Armani__ & AKB: Vilka godingar ni har allesammans :love:

Gud vilket väder det är här uppe, började regna i går förmiddag och regnar fortfarande, är faktiskt ganska mysigt när det regnar så vi ska åka iväg med husvagnen och premiär campa idag. Hade lite smygpremiär igår när vi åkte hem från besiktningen, Theo blev hungrig så vi fick stanna av och ge han mat i husvagnen! Praktiskt :D

Tycker dock lite synd om häststackarna som fortfarande inte kommit ut i beteshagen :o, det är ganska smetigt i vinterhagen vid det här laget, men det kanske man får räkna med när jag är nyförlöst men snett bäcken (längtar som f*n tills på måndag när jag ska till osteopaten!!!), storasyrran höggravid och lillsyrran inte har speciellt mkt hagbyggarerfarenhet, lite häftigt kanske att tvinga en liten 15-åring bygga en jättestor hage själv?! :crazy:

Vill bara nypa på Miltons kinder

Du kan tro att de är bra goda att pussa på och trycka in näsan mot :D

Såg att fler har den bodyn, vad roligt! Måste bara säga att dagens ros går till omlott-bodies :love: Hatar att dra kläder över Miltons huvud, är så knökigt och han blir oftast arg. har typ 5-6 omlott-bodies och de är helt klart bäst och lättast att använda =)

Idag var sambons första arbetsdag sedan Milton föddes (eller nä, första veckan var han tvungen att gå in ett par dagar, men sedan varit hemma i två veckor nu då). Kändes lite vemodigt igår kväll då vi kom fram till att det lär dröja länge och väl innan vi har möjlighet att vara hemma tillsammans såhär länge igen =( I vilket fall, idag lagom till sambon skulle bege sig så började Milton gall-skrika, stackars sambon var ju tvungen att köra ändå. Milton hade våldsamt ont i magen och vi fick inte rätt på det, trots massage och böja benen mot magen etc. Så upp på skötbordet, av med blöjan, fram med en tops och lite barnolja på toppen och topsen. In med topsen i rumpan och ut bara FORSAR hur mycket bajs som helst, hahahaha! Ni kan ju bara tänka er Miltons lättnad när allt kom ut, själv stod jag där med en nerbajsad bebis, bajs på händerna, bajs på hela skötbordet och ner på golvet :D
Jaja, så länge vi kan få rätt på hans mage och bajsande så har jag gladeligen bajs överallt ;)

oregano
Det är en siames, som råkat bli lite för långhårig :D

Ia*
Ja, han kan knappast förneka faderskapet så lika som de är!
Nästan så jag funderar över mitt moderskap till honom;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 594
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 002
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar