Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

kl
Nu behöver jag amningshjälp

När T föddes föredrog hon vänsterbröstet där bröstvårtan har varit piercad och är därför betydligt större. Hö bröstvårta är väldigt liten och försvann in i bröstet. När vi besökte amningshjälpen ett par veckor efter förlossningen var vänsterbröstet redan då betydligt mindre. De sa till mig att tänka på det och amma mer på vänstern.

För någon vecka sedan har vi börjat få bekymmer som stadigt eskalerar. Hon vill inte amma på vänstern. Inte alls. Det märks att det är lättare för henne på högerbröstet. Hon sväljer stora klunkar varje gång hon ”suger”. Hon har även stora munrörelser. På vänstern behövs det kanske tre sug per sväljning och munrörelserna är betydligt mindre. O nu skiljer det minst två kupstorlekar emellan brösten.

Jag försöker alltid börja på vänstern. Men snart kastar hon sig bakåt och börjar gråta. Hon är spänd som en fiolsträng och bakåtböjd. Då vrider jag henne så bröstvårtan kommer in i den skrikande munnen och oftast tar hon tag igen suger lite och kastar sig bakåt. Hon suger kortare och kortare stund för varje gång och hon skriker mer och mer. Jag klämmer på bröstvårtan o det kommer mjölk. Så fort hon får högern funkar det hur bra som helst.

Delvis kl

Vilka unga pappor alla har! :D Är "min" pappa äldst med sina snart 38 år? Men alla pappor och bebisar och djur är jättefina! :love:
Min pappa är redan 38, snart 39. Jag är snart 25 :o Men jag älskar min gubbe nåt så otroligt mycket :love:[

*kl*

Provar fråga vårmammorna också: någon som kan ge ris eller ros till självuppvärmande nappflaskor? Och vad är knepet, förkokar + kyler man vatten så att det inte ska vara en massa basilusker i det eller duger det att bara ljumma det till 37 grader? :confused:

Har själv funderat på en sådan flaska, men tycker priset är lite väl högt. Någon som vet vad den där själva uppvärmnings-mojängen kostar? För den fungerar ju bara en gång..

Idag har Milton våldsamt ont i magen :( har fått använda tops och barnolja två gånger och han har bajsat jättemycket bägge gångerna och varit helt utslagen efteråt, lille plutten..

*kl*
Måste bara visa vad jag haft för mig idag.
Har inte ridit sen jag va i omkring vecka 15-18.
Kommer nog ha världens träningsvärk i morgon.
Och ni får inte skratta, för jag åkte bara lite grann :D

31171327.jpg

31171329.jpg

31171331.jpg

Had har ni haft för er en grå dag som denna då?

Vi tänkte aldrig på att det var engångsgrejjer för uppvärmningen när vi var på BP, utan tänkte att de ca 250 kr för själva flaskan var helt ok. Men såg vid senare googling att det är engångs, så skulle också vilja veta priset på dem! Låter ju annars väldigt smidigt för tillfällen då man inte kan värma med vattenbad eller micro!

Jag har varit 6 mil hemifrån hos min kusin och våra män har varit och spelat golf. Vi var ute och gick i över 3½ timme och jag fick arslet ur ... och köpte solhattar till Isabella :)

ca 23,50 för refill på värmaren på den hemsidan. Verkar ju ganska okej om man sitter mitt ute i skogen :)

Had har ni haft för er en grå dag som denna då?
Åh vad avis jag blir! Jag vill också rida... Men jag ska ju på vårmammedejt på måndag till Strömsholm och då får jag känna lite hästlukt iaf! :love:

Idag har hela lilla familjen varit på stan och beställt kläder till pappa/sambo till bröllopet. Jag kollade också på smycken till mig själv, men det är ju svårt att välja... Tänk om man var karl, vad enkelt livet skulle vara! :angel:

Sen har vi faktiskt ägnat eftermiddagen/kvällen åt att titta på bröllop. Min sambo har gjort lumpen tillsammans med Daniel och har till och med varit hemma i huset i Ockelbo. Coolt va?! ;)

Hehe ja jag gillar den ;) Kommer inte ihåg om vi fick ngt telegram när vi gifte oss med den men vi fick måååånga roliga.

kl

Oj vad Isabella har varit svår att få att somna idag! Inte förrän nu sover hon och jag håller tummarna hårt att hon sover länge nu. I förrgår sov hon kl. 19-5.20 och i natt sov hon "bara" kl. 22-2.15. Jag är väldigt trött och ska sova nu så jag kanske är piggare i morgon.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 593
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 000
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈