Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Härligt!
jag som var glad att min skrutta sov 01.30-07.15...
Men då hade jag försökt kvällsmata och lägga henne från 22! Liiiite segt, men som tur var fick jag sova en stund på eftermiddagen igår så jag är ganska pigg ändå :)

Känns skönt att flera barn sover så länge, för på BVC tycker de jag ska väcka och mata om hon sover mer än 4timmar, vilket är stört omöjligt, hon vägrar vakna :D

Går hon upp i vikt så är det ingen mening att försöka väcka dem. Man får ju vara glad att de sover så man själv får sova.
Isabella var också svår att försöka få att somna igår och hon var så himla trött! Hon somnade inte förrän jag la mig med henne i våran säng, fick sedan flytta över henne till spjälsängen.

Jo, hon går upp i vikt men det går ganska långsamt och så att hon föddes för tidigt. men jag känner att hon är pigg och glad! Men man blir ju lätt lite osäker när dom tycker det är katastrof att hon sover längre än 4timmar.
Vi ska till BVC imorgon iaf så hoppas då att vikten stigit lite bättre.

Jo, Mikaela ville bara amma men efter ca 2 min somnade hon, tog man bort henne vaknade hon och så fortsatte det länge, tillslut somnade hon :)

Jo, Mikaela ville bara amma men efter ca 2 min somnade hon, tog man bort henne vaknade hon och så fortsatte det länge, tillslut somnade hon :)

Precis som Isabella igår! Det var då jag lade mig i sängen och lät henne amma liggandes, jag har väl inte världens bästa tålamod så det var ju tur att det fungerade :)

Min lilla plutta går upp 400 g i veckan hitentills, 100-150 g/vecka var de nöjda med sa bvc :angel:

Milton har ont i magen idag igen och var så svår att somna igår, vilket inte
hänt sedan hans första vecka :(
Ska till Apoteket imorgon och köpa sempers magdroppar istället
för moliform. Har hört att semper ska vara bättre och dessutom ger man dom bara en gång om dagen har jag för mig? Erfarenheter någon?

*kl*
är uttråkad idag! Skulle träffa en väninna idag, men hon blev sjuk. Bestämde med en annan att vi och barnen skulle åka iväg och fika, då blir ett av hennes barn dåligt :(
Gick ut i trädgården och började luka landet då börjar det regna. Dessutom så är det punka på vagnen så någon promenad blir det inte heller förrän däcket är fixat. Sulkyn fungerar inte så bra på grusvägarna.
Har dock planerat att rida senare, men hästen har säkert tappat en sko...

Nä, ska nog sova en timme och se om livet är bättre sen :angel:

Här i närheten är det massor med folk som har kräksjuka, förkylning eller halsfluss. Hur ser det ut i resten av landet?

Här är det lite pest just nu. Vid 4 veckor har jag fått världens gnälligaste bebis som verkar ha ont i magen. På 3 dagar har han bara sovit korta 20-minuterssnuttar. Jag har som tur var varit hos mina föräldrar på minisemester så jag har fått ordentlig avlastning. Mamma hade honom till klockan 1 inatt då han somnade och sov till 4...

Nu börjar jag med mjökfritt fram till midsommar, tar tacksamt emot tips. Framförallt frukostmat, jag är en ostmackamänniska...

Nu ska vi snart åka hem så får vi se hur det går ikväll, just nu är han riktigt glad! Hoppas det bara varit något övergående och att det inte fortsätter!

Sen måste jag berätta att jag red i veckan! Hur kul som helst och fick inte ont. :) Red dock bara i tio minuter men red "ordentligt" på ridbana i alla gångarter. Lite "läckage" när jag stod upp i galoppen så det får nog vänta lite. Lite svårt dock att få till det när man ska rida när jag inte har någon egen igång... Att rida andras hästar i bara 10 min är inte riktigt min grej. Imorgon ska jag dock åka till min 2-åring som inte är hanterad sen i höstas och fixa lite med honom. Om det nu går!

Kl

Nu har jag fixat bebisbild till tidningen :) det enda tråkiga är att den vill avstava vårt efternamn och det vill inte vi eftersom det finns de som har det avstavat så nu blev annonsen utan efternamn :( bara en detalj egentligen för folk vet ju vilka vi är ändå om de känner oss.

På BVC sa hon till mig att börja med sempers magdroppar i måndags. Ännu så länge vet jag inte om jag märker skillnad men min skrutta är lööös i magen. Dock hände det likadant med min igår som med din efter topsen... Syrran min tyckte jag skulle fortsätta med febertermometer så att bomullen inte kunde lossna där inne...

Jag tycker det värsta med magontet är att hon tror hon är hungrig. ska äta hela tiden och kräks... Hennes magont brukar släppa om man tar en promenad i selen :)

På BVC sa hon till mig att börja med sempers magdroppar i måndags. Ännu så länge vet jag inte om jag märker skillnad men min skrutta är lööös i magen. Dock hände det likadant med min igår som med din efter topsen... Syrran min tyckte jag skulle fortsätta med febertermometer så att bomullen inte kunde lossna där inne...

Jag tycker det värsta med magontet är att hon tror hon är hungrig. ska äta hela tiden och kräks... Hennes magont brukar släppa om man tar en promenad i selen :)

Ska ta och testa dom imorgon när jag har köpt dom. Ammar du förresten?
Milton skrek ju tidigare för att han fick för lite mat när jag ammade.
Och nu skriker han för att han inte kan bajsa ordentligt och det gör förmodligen skitont... Jag har inte ens tänkt på att bomullen kan fastna, får kanske börja köra med termometern istället, tack för tipset!

Idag har jag haft en riktig skit-dag. Det bekommer inte mig att han skriker för själva skrikandets skull, verkligen inte. Det jobbiga är ju att inte kunna göra något åt det och veta att han har jätteont =( Det gör så ont i mig och jag lider så hemskt av att se honom så ledsen..
Och nu i eftermiddags var jag hos mina föräldrar. Först sov han och sedan när han vaknade så började han skrika direkt och skrek sen under hela tiden vi var där.
I vilket fall så började mamma direkt tjata om amningen och att det nog hade varit bättre om jag ammar, att det nog är ersättningen som ställer till det. Att jag kanske ska lägga honom till bröstet så han får lite tröst (kan man inte trösta sitt barn utan bröstet, genom närhet etc.?). Häromdagen sa hon att hon hade hört att barn som inte ammas blir lata, för de får inte jobba för maten etc.
Ja men det är inte så roligt att höra. Jag ville så gärna hel-amma, men det fungerar inte och han gick ju inte upp i vikt. Vad ska man göra då? Sedan försökte jag med att ge ersättning 2 mål om dagen och ammade resten. Det fungerade två dagar och sedan slutade han ta bröstet, total-vägrade.
Nu pumpar jag ju ut så mycket jag bara kan och ger honom mjölk på flaskan och resten ersättning.
Vad mer kan jag göra???

Blir bara så jäkla ledsen och känner mig skitdålig. Det är inte bara mamma som har synpunkter på detta, alla jävlar har ju synpunkter och tycker man är lustig som inte ammar. Men det svider så enormt och gör så ont att få höra min egen mamma säga sådant här..
För henne fungerade inte amningen direkt heller när hon fick mig utan hon fick kämpa rejält. Därför fattar hon inte varför inte jag kämpar så.
Jag har valt annat helt enkelt, men det går liksom inte in.

Det hela slutade i alla fall med att jag, gråtandes, körde därifrån och skitarg på min mamma. Nu sitter Jag här med dåligt samvete över att jag gjorde så, men jag blev verkligen skitledsen och får så dåligt samvete gentemot Milton när han är ledsen och inget fungerar....

Nej, nu är det nog med detta långa och sorgliga inlägg =) Hoppas någon orkade läsa och hoppas er dag har varit bättre =)

Jag hoppas att du orkar ta upp det här med din mamma, och då på ett förklarade sätt där du förklarar att du tar illa vid dig.
Stöd från sina närmaste tyckte jag var det allra viktigaste i våra beslut.
Vi lärde oss snabbt att säga ifrån från början innan det "tog fäste" i personen.

Ni har tagit beslutet och det ska dom finna sig i!

Jag förstår att du blir ledsen av att inte få stödet från din mamma och det är bättre att åka därifrån än att börja skälla och säga en massa saker av ren ilska.
Nu kan du istället tänka ut vad det är du vill säga.

Klart att din son inte kommer att bli slö!

Kram på dig!

+ övriga västmanlandsmammor, ska vi ses utanför Markan? Gissar att det kan vara mycket folk där inne vid 13-tiden. Går det förresten fortfarande att parkera på planen utanför? Det är flera år sen jag var där sist!

Markan är Gula Hästen, visst då? :angel: :o
Jag tycker att utanför är bäst i alla fall :) då ser man varandra på en gång!

Markan och Gula hästen är inte samma.

Markan ligger inne vid stora parkeringen.

Dvs sväng in vid Gula hästen och kör in på området. Rakt fram till vänster har du "stora" parkeringen och Markan är den röda (?) låga byggnaden med "handikappramp".

Äsch då... ja jag hittar ju till den parkeringen sedan borde jag kanske se lite vagnar m.m. i en klunga :angel:

Hoppas att det inte är några andra där med barnvagn! Tänk vad pinsamt det skulle bli om man gick fram till nån helt okänd och sa "Tja! Är det du som är Bollen?" :rofl:

Jag hoppas att du orkar ta upp det här med din mamma, och då på ett förklarade sätt där du förklarar att du tar illa vid dig.
Stöd från sina närmaste tyckte jag var det allra viktigaste i våra beslut.
Vi lärde oss snabbt att säga ifrån från början innan det "tog fäste" i personen.

Ni har tagit beslutet och det ska dom finna sig i!

Jag förstår att du blir ledsen av att inte få stödet från din mamma och det är bättre att åka därifrån än att börja skälla och säga en massa saker av ren ilska.
Nu kan du istället tänka ut vad det är du vill säga.

Klart att din son inte kommer att bli slö!

Kram på dig!

Hrm.. jag körde ju inte bara därifrån, utan sa henne ett och annat och grät massor innan jag kom iväg. Var ju inte så bra, men det bara slank ur mig. Dock fick jag fram att hon faktiskt gör mig ledsen när hon säger så och att jag verkligen vill amma, men det fungerar ju inte och jag vill inte att hon tar upp något om amningen igen etc.

Min syster sa också ett och annat till henne sedan efter att jag hade kört och de hade pratat en del om det.
Min mamma ringde mig för en stund sedan och bad om ursäkt över sitt beteende och lovade att aldrig mer komma med tips etc. Då kom ju mina tårar igen (känslig vid konflikter, ja :D) och jag sa att jag verkligen vill att hon kommer med tips - hon (och pappa) har ju varit föräldrar betydligt längre än mig och har mycket erfarenhet att komma med. Dock påtalade jag att det hon säger om amningen inte alls är tips, utan snarare pikningar över att jag inte ammar min son. Det förstod hon och lovade att lugna sig och att hon egentligen bara menar väl och även hon blir ju stressad när Milton skriker (vilket jag har full förståelse för och helt klart kan acceptera).

Svarade först inte när hon ringde, hade inte lugnat ner mig tillräckligt då och jag var inte redo att prata då. Efter en halv timme till så ringde hon igen och då svarade jag.

Jag vet ju också att min son inte kommer bli slö, jag tror inte ett dugg på sådant trams. Men just att säga något sådant gör mig arg, ledsen och stressad över situationen.

Tack för ditt svar, skönt att bolla lite idéer med er här inne =)

Men vad skönt, det verkar ju ha gått fram till henne.
Så det var nog bra att du sa ett och annat så hon förstod att du menade allvar ;).

Tips är alltid bra att få, men sen ska det vara upp till er om ni vill testa dessa. Pikar gör bara ont!

Va tråkigt att det blir så... Samtidigt så förstår din mamma säkert hur hormongråtmild du är. Dessutom säkert väldigt frustrerad och besviken för att du inte kunde amma. Alltså du själv- på dig...
Jag tror inte att varken hon eller du menade det ni sa till varandra...
FAST- min skrutta fick faktiskt förstoppning när jag gav henne erättning. Men du har ju gjort det ett tag och blandat med din mjölk så jag tycker det verkar otroligt att det skulle vara därför så långt efter. Min hade lika mkt i sin rumpa som din efter vår "operation" igår- och hon har bara fått min mjölk...
Idag är hon bara gasig- ingen bajs. Vet inte varför men tror det kan vara amningsnappen som ställer till det. När Milton har ont- fungerar det att ha han i selen? Det räddar mig om hon är riktigt ledsen. O det finns verkligen inget värre än den hjälplöshet när man inte kan hjälpa sitt barn. Det har jag redan insett... hur ska resten av ens liv bli....

Vi verkar vara många här inne som har ont-i-magen-barn. Här är vi vakna och ledsna sen klockan 4. Jag har dessutom fått spelet helt för rätt vad det var trodde jag det åskade men det var en grannes 4 hästar som galopperade in på vår gårdsplan. Ursäkta, men kan inte idiotjävlarna fatta att det går bättre med el i staketen?? De galopperade fram och tillbaks mellan min och granngården en timme innan de till sist hamnade på min tomt och galopperade över den nysådda - precis gröna - gräsmattan.

Jag tyckte inte om de där människorna innan, och jag tycker inte bättre om dem nu.

Sen sprang de in i mitt stall som var öppet på ena sidan och stängt på det andra, så nu går de i en av mina vinterhagar. Hade det inte varit att jag har dräktiga hästar och inte vill ha främmande hästar i stallet hade då fått stå inne hela dagen så kunde puckona letat efter dem...

Jag brukar inte vara så här upprörd men de här människorna går mig på nerverna. De har byggt en hage på en vall med hjälp av lite hinderstöd. Hästarna kunde ju krockat med en bil och någon skadat sig eller vafasen som helst.

Det värsta är att jag måste träffa dem nu, vill helst inte se dem... GAAAAAAAAAAH!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 593
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 998
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar