Sv: Vårmammor 2010 del 5
På BVC sa hon till mig att börja med sempers magdroppar i måndags. Ännu så länge vet jag inte om jag märker skillnad men min skrutta är lööös i magen. Dock hände det likadant med min igår som med din efter topsen... Syrran min tyckte jag skulle fortsätta med febertermometer så att bomullen inte kunde lossna där inne...
Jag tycker det värsta med magontet är att hon tror hon är hungrig. ska äta hela tiden och kräks... Hennes magont brukar släppa om man tar en promenad i selen
Ska ta och testa dom imorgon när jag har köpt dom. Ammar du förresten?
Milton skrek ju tidigare för att han fick för lite mat när jag ammade.
Och nu skriker han för att han inte kan bajsa ordentligt och det gör förmodligen skitont... Jag har inte ens tänkt på att bomullen kan fastna, får kanske börja köra med termometern istället, tack för tipset!
Idag har jag haft en riktig skit-dag. Det bekommer inte mig att han skriker för själva skrikandets skull, verkligen inte. Det jobbiga är ju att inte kunna göra något åt det och veta att han har jätteont =( Det gör så ont i mig och jag lider så hemskt av att se honom så ledsen..
Och nu i eftermiddags var jag hos mina föräldrar. Först sov han och sedan när han vaknade så började han skrika direkt och skrek sen under hela tiden vi var där.
I vilket fall så började mamma direkt tjata om amningen och att det nog hade varit bättre om jag ammar, att det nog är ersättningen som ställer till det. Att jag kanske ska lägga honom till bröstet så han får lite tröst (kan man inte trösta sitt barn utan bröstet, genom närhet etc.?). Häromdagen sa hon att hon hade hört att barn som inte ammas blir lata, för de får inte jobba för maten etc.
Ja men det är inte så roligt att höra. Jag ville så gärna hel-amma, men det fungerar inte och han gick ju inte upp i vikt. Vad ska man göra då? Sedan försökte jag med att ge ersättning 2 mål om dagen och ammade resten. Det fungerade två dagar och sedan slutade han ta bröstet, total-vägrade.
Nu pumpar jag ju ut så mycket jag bara kan och ger honom mjölk på flaskan och resten ersättning.
Vad mer kan jag göra???
Blir bara så jäkla ledsen och känner mig skitdålig. Det är inte bara mamma som har synpunkter på detta, alla jävlar har ju synpunkter och tycker man är lustig som inte ammar. Men det svider så enormt och gör så ont att få höra min egen mamma säga sådant här..
För henne fungerade inte amningen direkt heller när hon fick mig utan hon fick kämpa rejält. Därför fattar hon inte varför inte jag kämpar så.
Jag har valt annat helt enkelt, men det går liksom inte in.
Det hela slutade i alla fall med att jag, gråtandes, körde därifrån och skitarg på min mamma. Nu sitter Jag här med dåligt samvete över att jag gjorde så, men jag blev verkligen skitledsen och får så dåligt samvete gentemot Milton när han är ledsen och inget fungerar....
Nej, nu är det nog med detta långa och sorgliga inlägg =) Hoppas någon orkade läsa och hoppas er dag har varit bättre =)