Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Jo- jag har köpt två klänningar. En 6mån och 1 9mån... Tror att det blir lagom vid 2-3 och 5-6 mån kanske???
Men hur kan det vara sååå fel på stl? Får bäbisar i USA ingen mat eller???

Så är det här också, mina svärföräldrar räknar verkligen gångerna de träffat Iggy för att sen kunna gnälla över det :mad:
Bra att du sa ifrån, jag är så feg så jag gör det inte. Tänker desto värre tankar :devil: och sitter och tjurar hos svärisarna istället. Moget beteende :grin:

*kl*

Iggy såg sig själv i spegeln för första gången igår, det var väldigt spännande kan jag meddela :laugh:

Filmade en liten snutt. Ignorera min röst, låter ju fruktansvärt! :eek:

Min svärmor hoppade fram med kameran i högsta hugg för att ta familjebilder på mig och min lilla tillsammans med kusinerna.. Jodå- det hade kasnke varit trevligt om jag inte satt o ammade....
Men jag fräste som en katt och hon lär inte göra om det. Förstod mig med- så hon kom nog på att hon inte själv velat bli fotad med dattarna på vift. Illa nog att de ska vara med hela tiden när man ammar...

Annars så fungerade det super med alla föräldrar här. M&P träffar jag ju dagligen så de är ju redan "mätta" på henne. Svärmor o svärfar har väl blivit lite överdrivet gulliga emot mig men samtidigt så fixar hon saker jag behöver, mat till sambon han kan ha med i veckorna och är helt underbart hjälpsam :)

Va kul att er träff verkligen blir av :) Själv är vi ju inte så många här nere... Men vill nån så är jag på :)

Ok att sambon å min morsa är med vid amning, men det är för att prata.
Gränsen går när svärmor, sambons faster, moster å en massa fler fråns hans sida ska stå och titta för att de är nyfikna. Vad är grejen liksom? Ungen äter, that´s it.

Han hade legat och smajlat o pratat ett bra tag innan jag kom på att jag kunde ju filma med :grin:
Jag är från Borås från början men bor nu i Varberg, jag tror jag har en blandning av dem två. Eller jag har nog hittat på en egen :D

Ang amning
Jag kan tycka det är okej att folk sitter med när jag ammar för det kan vara ganska trist. Men då vill jag gärna ha börjat ifred innan de kommer. Så man kan klä av sig och få Iggy att ta ett bra tag och kunna skyla sig med en filt eller liknande.

Missförstå mig inte. JAg kan amma med släkte o vänner där. De nära då alltså MEN jag behöver INTE ha med det i fotoalbum...

Skulle tro att hon väger ca 4kg och är 55 cm lång. .

Oj oj oj. Ture är en månad imorgon och vägde idag 5130 och var 54 cm lång. Snacka om tjockis, inte konstigt kläderna spänner... :crazy::D

RL kläderna är små i storlekarna, den han har på bilden 0-3 mån kan han inte längre ha. Den är dock extremt liten, de andra jag har är fortf lite för långa!

Tyckte det lät lite bekant:D
Bor själv inte långt ifrån Borås.

*kl*
Vi va på BVC idag.
Han är 7 veckor och väger 5905 gr och är 63 cm lång med ett hattmått på 39 cm.
Inte illa pinkat ;)

Hemma igen från BVC
Mikaela är nu 51cm och 3375gram, 6veckor gammal, på sin BF enl UL :)
hade ökat 255g sen förra måndagen så nu var de mer nöjda därborta! ;)

Jag undrar samma, min lilla tös sover också allt från 6-9 h nu på natten:eek:

Men jag torr så länge dom går upp som dom ska så ska dte inte vara någon fara..Vår lilla sover mkt nu, kanske för magen är lugnare..sen när hon äter ter ho ordentliga mål, från båda brösten..Skönt:)

Vilken härlig kalufs!

Här är en bild på min lilla skitunge
20100619034liten.jpg

Oj, vad han håller upp huvudet duktigt! Har han gjort det länge? (Och snygg filt ;))

Hur har ni gjort med alla som "vill komma och titta på bebis"? Har ni hunnit med alla? Här säger folk till höger och vänster att jag ska ringa så de kan komma och fika och lämna present, men jag ringer aldrig och skäms för det. :crazy:

Jag känner inte att vi haft så många sådana, vad är det för folk egentligen? (Föräldrar, vänner, annan släkt?)

Visst är det underbart?! Jag tror precis som du, att så länge de går upp som de ska, så är det lugnt. Men jag vill minnas att någon, troligen uva, skrev att de kunde få så lågt blodsocker att de inte vaknade. Men det kanske bara gäller prematurer och alldeles nyfödda bebisar.

Oj, vad han håller upp huvudet duktigt! Har han gjort det länge? (Och snygg filt ;))
Är det någon som inte har den filten? :angel:
Det går undan nu! Jag blev själv förvånad när sambon visade bilderna han tagit på Vilgot. För bara någon vecka sen var han inte alls så duktig. Vi har tyvärr varit dåliga på att träna på mage. Han hatar att ligga på mage. :D

Men jag vill minnas att någon, troligen uva, skrev att de kunde få så lågt blodsocker att de inte vaknade. Men det kanske bara gäller prematurer och alldeles nyfödda bebisar.

Ja, så har jag uppfattat det i alla fall - när de bevisat att de vaknar och går upp i vikt så är det bara att låta dem sova och att njuta av att få sova själv! :laugh:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 588
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 998
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025