Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Kl

Oj vad ni har hunnit skriva! När jag och V gick och la oss 21:30 var det tvärdött här inne. Jag får svara senare, för nu ska vi snart åka till tandläkaren.

*kl*
Jag och min stora trut..såklart vaknade Nelly kl 03.00 inatt, hade gaser stackaren och ville äta..ajja, det var skönt så länge man fick sova hela nätterna, varade i en vecka;)

Hihi ja jag tyckte hon var för härlig och jag fascinerad över hur smidig du var att hoppa över staketet! När jag var i v 31 så var jag hur osmidig som helst trots liten mage och hade antagligen ramlat över staketet i stället :o

hehe... med en akrobatisk 2 åring är det bäst att vara smidig. Sen är det bra med långa ben också... :D

Hon hade mycket att berätta för pappa när han kom hem. Han vart lite förvånad över att Strömsholm hade börjat med getter och kaniner. :D

Jo men du hade ju en bergsget på slutet och jag hade vagnen full i kaniner så nästan sanning blev det ;)

Nu blev jag nyfiken.
Kan ni inte summera eran dag lite för oss som bodde i fel landsände
för er träff?
:)

Nu blev jag nyfiken.
Kan ni inte summera eran dag lite för oss som bodde i fel landsände
för er träff?
:)

Hmm... Vi träffades kl. 13 på Strömsholm, Bollens dotter var jätte blyg och satt och gömde sig i sin mammas famn tills hon hade mjuknat upp och busade runt. Vi konstaterade att Ia*'s bebis var minst, vi fikade och pratade om hästar, metropolen Sevalla, graviditeter, barn och det nog inte går så bra för Strömsholm längre som har ställt in en del kurser. Sedan så delade vi på oss strax innan kl. 16 :)

Staketet var Bollen tvungen att hoppa över ett par gånger när hennes dotter försökte rymma ;) Sedan innan de skulle åka hem hade dottern hittat en sten att klättra på = bergsget. Min vagn är full i kaniner, jag har ett hänge med kaniner, speldosa med kanin och hennes napphållare är en kanin. Bara filten och snuttetrasan med kaniner som fattades ;)

Senast ändrad:

Hihihi! Jag har serien i giraff ;) FAntastisk filt till att vara mjuk. TOM barnläkaren på BB tyckte den var väldigt fin o bra :)

Enligt min bvc så är det tillräcklig träning! Jag sa att vi inte har haft henne på mage å golvet mer än två gånger men hon ligger mycket mot axeln och då lyfter hon också huvudet och tränar.

Ja men då så :D Känner nog också att det kan räcka än så länge. Han är ju fortfarande ganska ostadig :)

Hihihi! Jag har serien i giraff ;) FAntastisk filt till att vara mjuk. TOM barnläkaren på BB tyckte den var väldigt fin o bra :)

Jag älskar den filten men den är lite för varm en solig sommardag :) Isabella har jätte mycket filtar, tror hon har 7-8 stycken och beståndet ökar nästan hela tiden med mjuka mysiga filtar ;)

Armani Ja ligger han på era magar så landar han ju mjukt :)

*kl*
GAH, BUDGIVNINGEN PÅ HUSET HAR BÖRJAT!!! :bump: :banana: :bump: Nu får ni hålla tummarna under dagen, vårt tak ligger på 1,4 för det här huset och vi ska banne mig vinna. :D Mäklaren och säljarna vill ha budgivningen klar till på torsdag så vi får hoppas att det går fort nu.
Läskigt värre, men spännande som tusan. (märks det att jag är helt speedad nu eller? ;))

Åhh, vad roligt. Förstår om du är nervös nu. Vet du hur många som är med och budar?

Nej, nu skulle mäklaren ringa till alla som stog på listan och efter det så får vi se hur många som verkligen vill vara med. Han sa något om att vi var 7 st hittills iaf som ville buda. :eek: Får visa sig helt enkelt vid nästa samtal, jag går snart upp i atomer! :D

7 st!!!?? Vi får sprida ut rykten om att huset är fullt med mögel och att det spökar där och ligger lik under grunden... ;) Borde skrämma bort några...

Jag hoppas att det inte blir så många, men det skulle inte förvåna mig. Hade varit 21 familjer och tittat i torsdags. :eek:
Hahaha, det låter som en bra plan - synd bara att huset är alldeles för välvårdat för det. Säljaren är dessutom polis så det där med lik vore ju världens skräll ;)

Hahaha! Tänk dig ryktena som går igång med polisen med lik i huset... hihihi

Lycka till med budgivningen :) När vi budade på vårt hus så hade vi öppen budgivning. Vi satt brevid varandra o budade tills det blev klart. En snabb lösning som var smidig eftersom vi vann ;)
Men då var vi bara två familjer. Eller rättare sagt par... De andra har separerat så det var nog meningen att vi skulle ha huset ;)

Jag har också ett gäng... två st barbapapa som kom som gåvor. De är suveräna faktiskt. mjuk plysch på ena sidan men inte så tjock.
Sen har jag sytt ihop lite egna med... De e ganska kul att sy filtar. Precis lagom svårighetsgrad ;)

Ni som har era på golvet. Hur tjocka filtar har ni där? Tänkte med tanke på Armanis fråga om nacken... Någongång ska de ju ner på golvet med ;) För det måste ju vara enklare för dom att öva på golvet än i sängen där det är så mjukt...
Alltså, kanske inte till en början men nån gång...

Senast ändrad:

Snacka om att det har gått fort - budgivningen är ev. redan klar! :eek: Vi är 4 st kvar nu, par 1 har stanna på 1 330 000, par 2 på 1 350 000. Vi på 1,4 miljoner och så det sista paret som leder med 1 450 000... Dock sa mäklaren det att pengar är ju inte allt, och i och med att svärfar känner säljarna privat kan det gå vägen ändå. Mäklaren skulle iaf tala om att det var jag som var svärdottern. ;)
Vi har dock gjort en tabbe och kommit överens om att sträcka oss till 1,5 om det krävs för att vinna. :rofl: Ska höra vad mäklaren tror om paret som lagt högsta budet - om de kommer fortsätta eller om de stannat på det budet...

Så nu är det en nervös väntan igen, mäklaren skulle uppdatera säljarna om läget och sen återkomma till oss under eftermiddagen. Jag tror seriöst att jag dör snart, det är ju oliiiiiiiidligt spännande som Peter Harryson skulle sagt :D

Åh vad spännande!! :banana: Hoppas att ni får det! Jag var in på Hemnet och tittade på det och det såg jättefint ut. Speciellt trädgården gillade jag. Den såg så lummig och fin ut i jämförelse till vår ouppvuxna trädgård.

Har själv budad på hus ett antal ggr och jag vet precis hur nervöst det är när man verkligen vill ha det! Fast roligast är att sitta på andra sidan (när man är säljare) och höra hur pengarna bara rasslar in! :D

Kl
Vilgot skötte sig utmärkt hos tandläkaren och som belöning fick han ett par nya jeans och en keps. Ska man inte börja med mutor i tid?! :D :rofl: Jag premiäråkte rulltrappa med vagnen också (innan har pappa fått sköta den delen) och jag var livrädd... Men vi kom både upp och ner! :idea: Byxorna passade bra (stl 62), men kepsen var jättejätte för stor. :( Det var stl 2-4 månader, så den borde ha passat. V:s huvudmått ligger på den nedre kurvan, men den här kepsen måste vara gjord för de som sprängt översta strecket. Det är så tråkigt när man måste åka och byta och krångla...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 585
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 993
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?