Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Han är 10 veckor. Han har även tuggat febrilt på¨händerna. Ju fler fingrar i munnen desto bättre....

Isabella (7 v) har för bara några dagar sedan börjat suga något enormt på sina händer. Hon är inte hungrig (jo ibland då) men det är precis som hon har upptäckt att hon har ngt med sig som är sugvänligt! Jätte gullig är hon när hon suger på händerna men det blir ju så dreggligt.

*KL*

Åh älskade lilla dotter har varit riktigt underbar hela dagen idag :love: När hon har varit vaken så har hon varit nöjd med bara lite lite gnäll och när hon har sovit så har hon i alla fall sovit i minst 30 min i stöten. Det här humöret får hon gärna ha varje dag, hon låg på min morbrors soffa och bara tittade hur länge som helst. Sedan så låter det som om hon försöker skratta men det kanske hon är för liten för?!
Idag har det varit lite extra roligt att vara hennes mamma :love:

Han är 10 veckor. Han har även tuggat febrilt på¨händerna. Ju fler fingrar i munnen desto bättre....

Här tuggas det också på händer sedan någon vecka tillbaka. Men framför allt tittar han på dom. Han kan sitta hur länge som helst och bara vrida och vända på dom och böja fingrarna.
Jag skrev förresten det på Fb och då fick jag som kommentar "vänta bara till han upptäcker det som finns innanför blöjan!" :o :D

Åh älskade lilla dotter har varit riktigt underbar hela dagen idag :love: När hon har varit vaken så har hon varit nöjd med bara lite lite gnäll och när hon har sovit så har hon i alla fall sovit i minst 30 min i stöten. Det här humöret får hon gärna ha varje dag, hon låg på min morbrors soffa och bara tittade hur länge som helst. Sedan så låter det som om hon försöker skratta men det kanske hon är för liten för?!
Idag har det varit lite extra roligt att vara hennes mamma :love:
Vad härligt! :laugh: Vi har också haft en jättebra dag! Gårdagens gnällighet var som bortblåst och han har varit snäll och go hela dagen. Det är verkligen jättemysigt nu när han börjar bli en liten person liksom. :love:

En del barn skrattar ju jättetidigt, så det är väl inte omöjligt att Isabella försöker göra det. Jag längtar verkligen till V börjar göra det. Det är nog verkligen så att det bara blir roligare och roligare! :love:

Jag kan se tillbaka då hon var helt nyfödd och hon bara hur mysig som helst och sov 20 timmar om dygnet och ammade de resterande 4 timmarna men det är ju sååå mycket roligare nu! Alla åldrar har säkert sin tjusning men det blir bara roligare och roligare och jag längtar efter ett större barn som är med på ett annat sätt så det är tur att hon växer ;)

Visst är det underbart att se hur de utvecklas? Varje ålder har verkligen sin charm. Här fick vi det första riktiga glädjetjutet idag, Stella och hennes pappa busade i soffan och rätt som det var så kom ett ljust och glatt tjut. :love: Nu vill jag ha ett skratt också, men det dröjer säkert.

Såg att ni pratar om händer - det är nåt väldigt intressant här med. :D S känner väldigt mycket på sina händer och fingrar, stoppar dom i munnen och tittar då och då på dom. Idag såg det dessutom ut som om hon medvetet försökte röra vid en av leksakerna på babygymmet. Inte bara att hon smällde till den alltså utan det var långsamma, kontrollerade rörelser. Himla häftigt!

Ia*, skulle jättegärna höra lite mer om vad det är för knasigheter ni varit med om runt mäklaren! Skicka pm om du inte vill ta det här ;)

Är det någon som inte har den filten? :angel:
Det går undan nu! Jag blev själv förvånad när sambon visade bilderna han tagit på Vilgot. För bara någon vecka sen var han inte alls så duktig. Vi har tyvärr varit dåliga på att träna på mage. Han hatar att ligga på mage. :D

Jag har inte filten :p

Här är det en till kille som hatar att ligga på mage. Han blir arg som ett bi. Hoppas det släpper. Vi övar varje dag. Små korta stunder.

Igår var det två månaders koll. Allt var bra, 5900 och 61 cm. I övrigt är han lite jobbig just nu men det är kanske en sån fas. Inget duger, vill inte ligga själv, vill inte bli buren.
Däckar på kvällen så det är nog mycket som händer. Sover länge, bara en amning på natten.

Ni är grymma på att skriva här, jag gör så gott jag kan för att hänga med :D

Tycker det är väldigt intressant att se hur hon utvecklas och det händer ju nästan någonting varje dag känns det som även om det är småsaker :)

*kl*

Fick ett sådär lagom kul samtal från stallägaren ikväll... Vi har fått ringorm i stallet :crazy: Veterinären kunde konstatera det på två hästar, varav den ena är "bästis" med min. De sitter i princip ihop med varandra i hagen och går inte många meter ifrån varandra. Bara väntar på att hitta fläckar på min pålla :(
Så nu blir det att skura och tvätta hela stallet... Det skulle ju ändå göras nu när de är på bete. Men det är ju så jäkla smittsamt med ringorm. Oroar mig dessutom att jag själv blivit smittad och att jag smittar Iggy.

Någon med erfarenhet av ringorm?

Oscar stoppar in nästan hela näven i munnen.
Och han har kommit på vad som finns innanför blöjan, särskilt vid byterna.
Rycker och sliter i minioscar. Att det inte gör ont liksom.

Idag va han en duktig kille.
Va inne på "slutbesiktningen" av underredet hos barnmorskan idag.
Han satt i babyskyddet och flinade hela tiden:)
Klarade btw besiktnignen utan några tvåor:D

Va väldigt skönt att höra av en yrkeskunnig med att uppgivenheten jag kännt ibland är fullt normalt.

Och så snackade vi preventivmedel, men jag tackade nej.
Känns så onödigt att häva i sig piller var dag eller köra upp en spiral för något som sker en-två gånger i månaden. Kör nog på med gummi som vanligt.

Hur filosoferar ni kring det?

Är det en sån efterkontroll du vart på? Vad exakt gör barnmorskan? Om du vill svara förstås :)

Jag använde NuvaRing innan jag blev gravid och vill gärna fortsätta med det. Men när får man tillbaka sin mens egentligen? Avslaget slutade för över en månad sen ju...

*kl*
Ang det där med sex, hur många här har haft det sen era bebisar föddes? Jag kan ärligt säga att jag är helt ointresserad av det... Min sambo vill men jag har ingen lust alls :o

Någon med erfarenhet av ringorm?

Ringorm är ett jäkla gissel att bli av med!
Har haft det i vår kreatursbesättning i några omgångar.
Har själv haft det och jävlar vad det kliar!
Bara att Virkon S spraya/doppa allt och sen hoppas på att alla inte får det.
Har hänt att en kossa har fått jättemycket, men de som står uppbundna jämte har varit helt rena. Sen finns det ju resistenta smittbärare med.
Se till att de smittade hästarna blir sprutade med Insol Dermatophyton, det lindrar och påskyndar. Vet inte om det är någon idé att spruta de som inte fått det än.

Hoppas din pålle slipper få skiten!
Och ffa Iggy.

Japp, efterkontroll va det.
Va mest snack om hur jag upplevt förlossningen och första tiden som mamma.
Hon frågade om jag vill att hon skulle kolla underredet. Och jag tyckte det va lika bra att få det kollat.

En gång har vi haft sex, men jag tyckte det kunde kvittat känns det som.
Va rätt tråkigt och jag tänkte hela tiden på att inte väcka Oscar, som förvisso sov i ett annat rum. Men lite miljöskadad är man allt:D

Ska på efterkontroll i mitten av juli. har funderat lite på ev preventivmedel men kommer nog inte skaffa något. Vi har diskuterat ev syskon och då vi inte är de yngsta så måste det bli ganska snart isof.
Avslaget är över sen en dryg månad och har inte fått någon mens. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog förra gången innan den kom tillbaka.
Ammar helt och det skyddar ju till viss del, sen har vi varit försiktiga de två ggr som vi har fått till det :angel:

Ska sövas under sensommaren/hösten, när de undersökningarna är avklarade så kör vi kanske på för fullt.
Så på ett sätt hoppas jag att mensen kommer även om jag ammar. vill inte sluta amma bara för att den ska komma igång!

På tal om mens.
Jag har fått tillbaks min:crazy:
Jag "helammar" ju, fast med lite tillägg. Men det hjälpte tydligen inte.
Det är nästan så minipillrerna hägrar bara för att slippa den där jäkla mensen:devil:

Ja, vad dom utvecklas! Här är det nya läten,tjut och gurgel:love:

Och hon pratar till omed i sömnen:love::D

Idag har dock varit en skitdag, en sån där vad har jag gett mig in på dag..Gråt, gnäll och bajsat jättemkt så det har varit körigt i magen..suck..Stackaren..Man undrar lixom vad man nu ätit som hon reagerat på..oliver och lite kål åt jag igårkväll, med tonfisk..så nåt var det hon inte tålde..trist att hon är så känslig..Vad sjutton ska amn våga äta:crazy:

Dock har jag själv haft rejält ont i magen och huvudet sen igår, tror dock på stress..helt uppblåst i magen..:(

Är det en sån efterkontroll du vart på? Vad exakt gör barnmorskan? Om du vill svara förstås :)

Jag använde NuvaRing innan jag blev gravid och vill gärna fortsätta med det. Men när får man tillbaka sin mens egentligen? Avslaget slutade för över en månad sen ju...

*kl*
Ang det där med sex, hur många här har haft det sen era bebisar föddes? Jag kan ärligt säga att jag är helt ointresserad av det... Min sambo vill men jag har ingen lust alls :o

Hade också Nuva ring, vill med ha den igen sen!! men när man ammar kan man ju tyvärr inte ha den..så jag får nog ta kopparspiral så länge, men usch..
Tåler ju inget annat än Nuva ringen, blir koko på piller o hormoner..blääh..

Gällande sex, har vi nog haft det..hmm..tre-fyra gånger..
Jag är intreserad av det,(dock inte så mkt så jag inte klarar mig utan det ett tag) men det är så tråkigt med kondom, känns inte alls lika mkt för varken mej eller sambon..Men mysigt med närheten. Dock kan man inte helt slappna av när man har en bebis i samma rum..Har blivit snabbisar:p

Är inte just kål ganska kraftigt gasbildande? Åt själv det igår kom jag på, så vi får väl se hur den lille mannen reagerar idag.

Kl
Idag måste jag åka och handla, men jag har ingen lust alls. Måste komma iväg så snart som möjligt för att slippa den värsta trängseln. Imorgon ska jag till jobbet och bjuda på fika, sen är det midsommarafton och på midsommardagen fyller jag år och då blir det "kalas" för föräldrar och svärföräldrar. Stressigt värre... Svärföräldrarna åker ju 15 mil också så jag antar att de ska ha mat också. Har ingen lust alls...

Åh skit med... Är ju så dålig på att komma ihåg att ta piller, det var därför jag började med NuvaRing.

Så det kan hända att man inte får mens alls medans man ammar? Vad skönt om det är så :idea:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 585
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 152
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 991
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII