Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Ringorm är ett jäkla gissel att bli av med!
Har haft det i vår kreatursbesättning i några omgångar.
Har själv haft det och jävlar vad det kliar!
Bara att Virkon S spraya/doppa allt och sen hoppas på att alla inte får det.
Har hänt att en kossa har fått jättemycket, men de som står uppbundna jämte har varit helt rena. Sen finns det ju resistenta smittbärare med.
Se till att de smittade hästarna blir sprutade med Insol Dermatophyton, det lindrar och påskyndar. Vet inte om det är någon idé att spruta de som inte fått det än.

Hoppas din pålle slipper få skiten!
Och ffa Iggy.

Uscha... Hur blev du behandlad? Svårt att bli av med?

Seg som jag är så drog jag aldrig till vårdcentralen. Gick och kliade på det någon vecka tills jag träffade en vis gammal hovslagare som tipsade om Lamisil kräm mot fotsvamp. Tog bort klådan och påskyndade det hela. Märket efteråt fanns nog säkert ett halvår sen, men det smittade inte så länge.

Jag måste med handla. Fyller år idag men jag har ingen lust att fira. Vill bara ta det lugnt!
Sambon jobbar och sen ska vi grilla och titta fotboll. Mina föräldrar kommer kanske, syrran bor en bra bit bort och svärmor finns ju i tyskland.
Sa till mamma att vi kanske firar i helgen istället. Känns som om hon är den som bryr sig mest om alla födelsedagar, även andras....

Sambon kanske är ledig imorgon och över hela midsommar. Har lust att åka iväg någonstans, rymma lite med familjen :D

Har ju tillgång till stuga i mellerud men gräset är inte klippt där sen evigheter och har inte lust att börja med att jobba. Förra gången vi var där så var det en sån j-la massa mygg dessutom.
Någon som har något förslag på vad vi ska åka någonstans?

Grattis!!! :banana: Har inget förslag på vart ni ska åka, men jag känner likadant. Jag är nog lite av en ensamvarg som hellre spenderar min lediga tid tillsammans med son och sambo utan en massa andra människor i närheten.

Kl
Finns det fler bebisar som börjat bli blyga för sig själva? :D Vilgot och jag brukar gå till spegeln och titta på oss, men de sista dagarna har han börjat vända bort huvudet och borra in ansiktet i min hals! :love: Det är verkligen bara då han gör det, så han måste ju vara blyg eller nåt.

Michellan, såg din annons i tidningen idag! :laugh: Har inte tänkt på att Isabella är prick en månad yngre än V.

Åh vad bra att du skrev det! Måste påminna min man om att köpa vlt så vi får annonsen til babyboken :D Har inte heller tänkt på att det är en månad mellan, sedan så brukar jag tänka att AKB's grabb är mycket äldre men det skiljer väl bara 3 dagar eller så ;)

Oscar stoppar in nästan hela näven i munnen.
Och han har kommit på vad som finns innanför blöjan, särskilt vid byterna.
Rycker och sliter i minioscar. Att det inte gör ont liksom.

Och så snackade vi preventivmedel, men jag tackade nej.
Känns så onödigt att häva i sig piller var dag eller köra upp en spiral för något som sker en-två gånger i månaden. Kör nog på med gummi som vanligt.

Hur filosoferar ni kring det?
Oj, då måste han vara jättetidig med att greppa saker!

Jag ska på återbesök andra veckan i juli och jag vet verkligen inte hur jag ska göra med p-medel. Jag har kommit på att min vikt ligger ca 2-3 kg lägre utan p-medel och även om det inte låter speciellt mycket så är jag lite kinkig med vikten. :o Och speciellt nu när jag har 4-5 kg kvar att gå ner. Har funderat på kopparspiral, men jag har haft (hormon-)spiral innan och det funkade inte alls. Dels gjorde det fruktansvärt ont att sätta in den och dels (förutom ständiga mellanblödningar) fick jag "mensvärk" väldigt ofta, speciellt efter träning. Nu är väl livmodern större så det kanske funkar bättre, men med tanke på hur ont det gjorde att sätta in den så är det inget jag testar utan att blinka direkt...

Åh vad bra att du skrev det! Måste påminna min man om att köpa vlt så vi får annonsen til babyboken :D Har inte heller tänkt på att det är en månad mellan, sedan så brukar jag tänka att AKB's grabb är mycket äldre men det skiljer väl bara 3 dagar eller så ;)

Nu gör ju varje vecka sån stor skillnad i utvecklingen! Speciellt när jag tänker på att min grannes bebis kommer att bli 4 månader yngre än V. De kommer ju aaaldrig att kunna leka med varandra! ;)

Nu är Vilgot färdigäten, så jag ska bara byta en kraftigt nedbajsad blöja :eek: sen bär det av till Maxi.

Min bästa vän ska ha i slutet av augusti hon också och jag har lite glömt bort att det komer ta tid innan de kan leka ;) Tänk vad stora våra kommer att se ut när deras bebisar kommer ut :eek:

*kl*

Alicia skrattade sådär så det kluckade i hela magen igår igen. Fast när hon sov. Kastade mej på mobilen och skulle filma men hann naturligtvis inte :(

Igår var hon ju allmänt gnällig och närhetskrävande hela dagen. Somnade med mej i soffan vid kanske niotiden. Sen bytte jag blöja och gav henne lite mat vid 23. Sen har hon nog bara ätit en gång i natt och vaknade vid halv nio. Gårdagen måste ha varit jobbig för henne som hon sovit inatt. Lilla gumman...

Idag ska jag åka ut och släppa ut stoet och fölet själv för första gången. Hoppas han sköter sej... Vi måste gå över en bit och över gårdsplan framför huset och mellan bilarna för att komma till hagen... Syrran är på tävling i Drammen så hon kan inte hjälpa mej som hon brukar... Men det löser sej...hoppas jag...

Oj, då måste han vara jättetidig med att greppa saker!

Han tänker nog inte på att han ska greppa tag i den. Det bara blir nog så.
För övrigt så är han tidig med allt verkar det som, det tyckte även bvc.
Han är ju egentligen 16 dagar äldre än vad han är om man kan räkna med tiden han låg inne extra i magen:D

Jag är pigg idag :banana:
Mikaela har sovit 22.30-03.00 sedan 04.30-09.00 :love:
Så jag har fått sovmorgon, det var ett tag sen sist :D

Igår fick hon en babysitter och den gillar hon verkligen, sitter nu i den och har inga planer på att sova... bara tittar och ler :love:

Grattis Mikan :bump:

För övrigt så är han tidig med allt verkar det som, det tyckte även bvc.
Han är ju egentligen 16 dagar äldre än vad han är om man kan räkna med tiden han låg inne extra i magen:D
Det verkar ha ganska stor betydelse, när de är födda. Vilgot var ju nästan en vecka tidig och det verkar som att flera bebisar här, som kom ut senare än beräknat, ligger ganska lika honom i utvecklingen.

Ja Grattis på födelsedagen :bump: Jag måste nog läsa mer noga för det missade jag att du hade skrivit eller så förstår jag inte vad jag läser ;)

*KL*

Då har jag också varit på efterkontroll :) pratade om förlossningen samt fick journalen, pratade om föräldrarskapet och jag behövde ingen gyn.us eftersom jag inte blev sydd eller har besvär.

Ja- var är Zody idag.... Hon har väl knappast börjat flytta in ännu ;) Eller är hon ute o jagar de andra köparna så de ska dra sig ur...
hihihi

Haha, nej då - jag väntar på samtal. ;) Nu är det vi och en annan ev. köpare som ligger på 1,5... Mäklaren skulle höra av sig under eftermiddagen och jag försökte precis få tag i honom men då var han upptagen och skulle återkomma till mig. Hoppas att han gör det den här gången, annars så ringer jag igen om 50 minuter. :devil: Dryg som fan känner jag mig - men vi vill veta vad som händer! Så ni får fortsätta hålla tummarna ett tag till, förhoppningsvis får vi besked idag. :bump:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 583
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 151
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 985
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?