Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Det blir ännu mer väntan... På MÅNDAG ska beslut fattas, hur ska vi överleva helgen liksom?! :D Nu hade den andra köparen höjt igen också till 1 550 000, men vi tänker inte följa med. Vi har lagt 1,5 som vårt sista bud och nu hoppas vi att det går vägen och gör det inte det så var det inte meningen helt enkelt.
Och vadå - påstår ni att jag är en tjatig, jobbig kund?! :eek: :D Klart jag blir tjatig om inte mäklaren gör som han säger - är det något jag avskyr så är det när folk säger att de ska höra av sig och sedan inte gör det.

Nu är underredeskontrollen gjord också och jag gick igenom utan anmärkning. :D Fritt fram för midsommarmys alltså, men i år ska vi verkligen inte slarva med kondomen. :angel:

Armani__: Kan det inte vara början till mjölkstockning eller nåt? Känns det bättre när du har värme på bröstet? Jag har också haft ont i bröstet och känt hur det börjat bli småknöligt, men då har jag duschat varmt, blåst med hårfönen osv och sett till att amma lite oftare och då har det släppt. Vet att man kan ta Ipren eller Alvedon också om man skulle behöva.

oj vilket jättebebis :o jag som kände mig super nöjd idag när Theo vägde 5025g (305g på 9 dgr) och var 58,5 cm....och han blir 5 veckor på söndag....känns iaf bra att han ökar, behöver bara åka och väga han varannan vecka nu!!!!

Du är helt otrolig! Själv får jag psykbryt när Theo skriker i 2 minuter...:o blir helt galen när han vägrar somna efter nattmatningen också, inte för att han skriker utan bara för att jag vet att han ligger vaken i vaggan...det ger mig så dåligt samvete....:(

kl

Idag har vi varit på ultraljud med Isabellas njure. Tycker det är synd att läkarna inte säger något utan att jag nu måste vänta på att de på barnkliniken ska ringa mig. Sist tog det 4 veckor för dem att ringa för hennes ärende valsade runt där uppe på sjukhuset men nu stod det på kallelsen vilken läkare det är i alla fall.

Isabella var så söt uppe på sjukhuset i väntrummet, jag bytte blöja på henne och hon låg och flinade åt mig hela tiden sedan så blev hon ledsen när elaka farbrorn kom och kladdade med sin kalla gel och doppler.
Fick åka till min mans jobb och ge henne mat efteråt och nu ligger hon i babykorgen och sover sött. Måste fråga mamma hur tjock hon får vara för att ligga i babykorgen så inte botten går ur på den eller nåt :o

Men vaddå beslut ska fattas på måndag??? Vad väntar de på? Det är ju inte så att nya budgivare kommer komma under midsommar... Ahh, vad hemskt!! Hatar att vänta!

Instämmer med alla de andra... Du är så jäkla duktig som kämpar på! Önskar jag vart lite närmare för då hade du fått en jättestor kram!

Ja jag vet.. :crazy: Antar att säljarna ska prata om vem de ska välja, för vi vet ju som sagt att de inte nödvändigtvis kommer sälja till den som lagt högsta budet. Det är mycket därför vi inte gett upp hoppet än, för chansen finns ju fortfarande. :laugh:

Jag tycker så jäkla synd om dig. Bara en gnäll och skrikväll då och då är jobbigt nog.

Det tog ett tag för mig att lära mig sjalen. Samt att det inte var förens vi kunde använda en knytning där hon kunde se sig om som hon accepterade den. Men nu är den en storfavorit och hon älskar den. Försök att knyta på dig den någon gång när hon sover. Så kan den ju hänga där tills hon vaknar.

Hade inte du en pdf om hur man knyter sjalen på det viset? Har försökt leta i tråden men kan inte hitta det inlägget :confused:

Jag väntar också på seg mäklare. Vi hade honom ute för 1,5 månad sen för att värdera gården men han har inte lyckats med det än. Det ska ligga till grund för hur vi lägger om alla våra lån så nu har banken ringt och tjatat på honom två gånger. Han slår rekord i att vara seg... Det var honom vi köpte gården av så vi är tyvärr vana. Hoppas bara han hinner klart innan räntorna stiger. Slöhög.

Någon frågade om mjölkstockning och jag har (nog) haft det två gånger på 4 veckor. Ingen höjdare. Första gången "bara" feber och lite röda strimmor på ena bröstet (ingen smärta), i förrgår fick jag ont i bröstet och ett par timmar senare kom febern. Jag har blivit helt utslagen båda gångerna med feber runt 39 grader. Det som är lustigt är att jag efter ca 5 timmar varit ganska bra igen. Jag har försökt massera, mjölka ur och duscha varmt. Det är möjligt att jag är extra känslig med tanke på alla problem jag hade med brösten innan förlossningen, så jag är jätteförsiktig och har alltid typ 4 lager kläder på mig om bysten. Ibland också en yllehalsduk. Svettigt värre.

Ture har haft ett par dagar då han sovit kalasbra på nätterna men inte mer än 10-minuter i taget på dagarna. Ingen att gnälla över men så svårt att kunna göra nåt. Borstade tänderna vid 2 en dag... Idag däremot så har han nästan sovit hela dagen trots en bra natt. Vet inte varför.

Hur mår era barn i värmen nu? Jag tycker det är jobbigt. Jag vill vara ute men tycker inte det funkar även om man försöker ha vagnen i skuggan. Dessutom svettigt för dem vilket gör att de blir tråkiga i alla hudveck. Min korv som bara är 4 veckor och väger 5 kilo har lite veck här och där.

Det är kul att läsa om utvecklingen hos er som har äldre barn så man vet vad som snart kommer. Ture fäster blicken och lyfter huvudet, imorse tror jag han skrattade lite för första gången. :)

Underbara små kryp.

Har förresten också fortf problem med att sambon inte kan trösta. Han jobbar ju hela dagarna och har varit borta flera helger nu på svensexor och bröllop och då har jag och Ture bott hos mina föräldrar, och det är jobbigt att se att de gör det så mycket bättre. De har visserligen haft barn förr, men nu blir jag nästan irriterad på sambon att han inte försöker, gör på rätt sätt osv. Igår åkte jag iväg själv för första gången och var borta en timme, Ture hade nog varit ledsen hela tiden...

Det är svårt för jag tror Ture känner av att jag blir stressad när sambon kommer hem, för det är då jag ska hinna allt med hästar, företag, hus, mat, trädgård osv. Visst gör sambon fortf mycket (mest) men han hinner ju inte på samma sätt som när han var hemma heltid heller. Hoppas på tre lugna dagar nu i midsommar då vi kanske kan göra saker ihop istället. Sen ska sambon snart ha semester 4 veckor.

Här blir midsommar lugn förresten. Ture har fått för sig att åka bil är det värsta som finns så det blir inga långa utflykter. Vi ska äta midsommarlunch hos min bror men sen ska de ut på sjön och då åker vi hem och firar hemma på gården. Ett par grannar har stor fest med 50 pers så vi kanske tar vagnen dit en sväng om vi/Ture orkar!

Trevig midsommar till er alla. Jag hinner skriva så sällan att jag knappt hänger med längre! :)

Trevlig midsommar till dig också och alla er andra också förresten!!!:bump:

*kl*
Mums...måste erkänna att 2,8% ölen jag drack för en stund sen var riktigt riktigt god :d dock det starkaste jag kommer dricka den här midsommaren, fastän jag inte ammar så känns det riktigt fel att dricka alkohol i någon mängd (räknar inte en 33cl burk som någon mängd...) Sambon har köpt hem några alkoholfria alternativ till mig istället som faktiskt är helt okej!!!

Fick btw reda på i söndags att Theo ska få en till kusin i november, så det blir 3 grabbar till i våran familj iår, gud va roligt :bump:

Å jag längtar till nästa vecka, beställde efter en sadel i går, en HdR Rivelette, hoppas verkligen att det passa min lilla poppa!!?? :banana:

Instämmer med alla de andra... Du är så jäkla duktig som kämpar på! Önskar jag vart lite närmare för då hade du fått en jättestor kram!

Tack:bow::love:

Man har ju inte så mkt val, man måste ju kämpa på..För det mesta gårdagarna och man härdar ut, men sen kommer det smällar och då orkar man helt enkelt inte mer..

Nu vill hon bara vara nära, blir VANNSINNIG om jag lägger ner henne..allså, det är inte vanligt gråt, hon vrålar helt hjärtskärande..tror på nåt utvecklingsprång i komb med vanligt gnäll..tur jag har min andra sele..tycker hon sitter lite för brett med benen i den men det får vara..Lära sig sjalen pallar jag inte, vet ju knappt var jag har häcken..så nu sover hon där..och jag går runt i t-shirt o trosor..lycka till o kunna ta på dej nåt annat idag lixom.

Nu vill hon bara vara nära, blir VANNSINNIG om jag lägger ner henne..allså, det är inte vanligt gråt, hon vrålar helt hjärtskärande.

Fy fan den stressen. T kör ju stenhårt på sin kampanj våga vägra vagn. Vilket gör att den mest följer med som en accessoar. Men vi var ute och gick på Långholmen vilket bara det var en korkad idé (noll anpassat för barnvagn). Försökte i alla fall ha T i vagnen en stund efter vi ammat. Först gick hyfsat med lite gråt. Det eskalerade dock stadigt. Till slut skrek hon rakt ut i ren och skär panik. Hon skrek och sprattlade så mycket att jag trodde nästan vagnen skulle välta när jag släppte den. Men över allt var det brännässlor så jag vågade inte stanna och dra på mig sjalen. Så möttes vi av låååånga trappor utan skenor. Vi var alltså tvungna att hjälpas åt och bära vagnarna. Så jag var tvungen att lämna mitt i panik skrikande barn. Det var en sån befrielse när jag fick snöra upp henne i sjalen.

Det var jag som undrade om mjölkstockning :) Gade en tjock röd-rosig strimma igår på ena bröstet och skitont. Duschade, masserade och pumpade ur, dock sjukt svårt att pumpa ur då det aldrig rann till ordentligt. Likadant idag, men den röda strimman är borta iaf. Dock sjukt ont i bröstet fortfarande :(

Önslar dig (och er andra!) en underbar midsommar och hoppas vi får fint väder i hela landet :D

*kl*

Idag har vi fått nästan hela förstaskörden ensilerad!
Lite långtråkigt va det att agera servicepersonal när jag är van vid att
skumpa runt i en traktor.
Laga mat, fixa fika och ordna med ensilageplast.
Lilleman har sovit gott, trots värmen i selen. När jag inte pallat värmen längre och lagt ifrån mig honom så har han vrålskrikigt. Så det bli att sätta honom i selen igen :grin:
Lagom smidigt att grilla med honom, det blev att valsa runt grillen varv efter varv för att inte få röken på oss.

Glad midsommar på er alla :banana:

Kl*

Skit skit skitdag..orkar inte mer..Ta mig bort från detta så kallade liv*usch*

Mitt i allt önskar jag alla er underbara mammor en fin midsommar, hoppas ni får njuta av fint väder och god mat!*Kram till er alla*:love:

Usch och fy din stackare!! Vi ka ske skulle ta och träffats och tagit hand om varandra bland våra skrikiga kolik-barn :) Vila i skift?!
Lider så himla mycket med dig..

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 582
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 150
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 985
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård