Sv: Vårmammor 2010 del 5
+ ni andra
Ni är så fina..Jag känner mig så fruktansvärt gnällig och dålig när jag kräker av mig här..Men jag vet att ni är förstående, så sköönt så ni anar inte! Vet inte vad jag skulle gjort utan er här!
Har Nelly själv i stort sätt hela dagarna..Och i ärlighetens namn, när sambon tar henne,så pallar han en bråkdel av vad jag gör, och då tar jag över, för jag tycker synd om Nelly(egentligen är han ju inte dum, men mammakänslan tar över när man ser att han inte orkar)..Men sen samtidigt så får jag ju värre psykbryt än honom..och skriker på henne..så det är ju inte bättre alls
Känns bara som att man inte är mamma material, jag menar, min unge är ju knappt nöjd..det blev ju bättre efter att jag la av med mjölkprodukterna, men sen har det blivit en försämring igen..
Nu har hon blivit knas med brösten också mellanåt, tar och släpper, och ibland vill hon inte ta fast jag vet att hon är hungrig..så tvingar jag henne
(inte så illa, men jag ger mig inte helt enkelt, och pratar lugnande med henne)..o då tar hon, och äter lääänge..skumt..
Inatt sov hon i sin korg, fram tills nu har jag haft henne i barnvagnsliften bredvid sängen, nu sover hon i korgen bredvid sängen istället. Den är lite högre, så jag får stiga upp när jag ska amma, men det är ok, eftersom hon sover hela nätterna
Gjorde hon inatt med, och på morgonen såg jag en liten fot sticka upp från korgen, och småprat
Älskar henne fast jag är riktigt riktigt trött..Honär ju min unge trots allt
men jag kan säga, det är pga att jag har denna varelsen i mitt liv som jag orkar: