Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Mäklaren ringde för en liten stund sedan - vi är fortfarande två st. på 1,5 miljoner och han undrade om vi ville höja något. Men vi sa nej, vårt tak är på 1,5 och nu får det bära eller brista. Han skulle träffa säljarna nu 16.30 och informera dom om läget och förhoppningsvis fattar dom beslut då också. Så vi kan få besked idag som sagt! :bump:

Föresten - "bilarna åker ju så snabbt". JAG DÖÖÖÖÖÖR! :rofl: :rofl: :rofl:

Inte ett pip från mäklaren än så länge... :cry: Förhoppningsvis ringer han imorgon då de öppnar, annars så ringer jag efter lunch typ. Sjukt drygt att bara gå och vänta, tittar hela tiden på klockan. Nu är det dock 1,5 timmar sedan han skulle träffa ägarna så de är ju garanterat klara med det mötet och han har säkerligen gått hem för dagen. Oh well, den som väntar på något gott... (väntar alltid för länge :D)

Stackare, usch..Värsta är väntan:(

*KL*
Fick psykbryt idag, försökte mig på den där J*vla bärsjalen, för jag var så låst..Kul och försöka få ordning på det med en GALLSKRIKANDE bebis..Hon skrek och skrek och jag fick inte ordning på det..till sist slet jag av mig sjalen, la bebis i liften, skerk åt henne att hålla käften:o:cry: sprang in på toa och grät och grät och ville skjuta mig själv..

Hon har gråtit i två dagar, visst, skrattat och pratat men inte mkt..bara gnäll och GALLSKRIK...Vet inte vad dte är som är fel..

Men jag kände bara att jag inte orkade mer, ångrade allt igen och kände som mitt liv var en mardröm som jag hoppas vakna ifrån, men nä..

Men sen fick jag i henne i vår sele, och där somande hon fint, så jag kunde gå i trädgården med sambon en stund:bow:

Bärsjalen kan dra åt helvete däremot, haha

Sen åkte jag till stallet, red barbacka med sidepul,värsta flummet;) och det gjorde gott, fina pålle var så fin idag, det behövde jag..
Min mage har krashat pga detta, har så ont nrä ajg ätit, och äter dåligt..Hoppas detta snart blåser över..

*kl*
Tack för alla grattis.
Sambon har jobbat, min mamma var på¨bingo, min pappa utsliten så det var bara jag och barnen hela dagen. Legat ute på filt och läst...
Underbart

Hahaha, ja då har du ju lite hus-erfarenhet :D
Anledningen till att jag frågar är eftersom jag funderar på att läsa till mäklare efter min mamma-ledighet och blev lite nyfiken!
Dock ska jag bli en ärlig mäklare, även vi har stött på bra otrevliga och mindre ärliga mäklare :S

Fy fan rent ut sagt! Du måste ha ett helvete! Och ett enormt tålamod, jag beundrar dig :bow:
Jag får såna psykbryt med i mellanåt av betydligt mindre skrikstunder än så.

Superskönt för dig att du kan komma iväg på lite egentid som reinkarnation.

Jag tycker så himla synd om dig... Det är inte att dugg konstigt att du reagerar som du gör. Det är nog bara bra att ta en time out som du gjorde, även om det orsakar (obefogade) skamkänslor. Gallskrik orkar ingen lyssna på hur länge som helst...

Skit i sjalen! Har själv försökt knyta den med gallskrikande unge, men det funkar liksom inte... ;)

Nu ska jag lägga jordgubbar på tårtan jag gjorde igår, sen ska jag och Vilgot åka till jobbet och hälsa på!

Jag har också haft såna funderingar! :laugh: Inte nu, men för några år sedan. Det verkar vara ett jätteroligt yrke, men samtidigt väldigt krävande. Tänk på alla "Zodysar" som ringer och tjatar hela tiden! ;) ;) ;) Visngarna sker ju enbart kvällar och helger, så nej, det är så skönt att jobba vanliga kontorstider!

Jag beundrar dig så himla mycket alltså!! Hur mycket har du Nellie själv? Hela dagarna? Det tycker jag är helt fantastiskt och det är inte konstigt att du bryter ihop ibland.
Själv ringde jag hem min sambo i förgår när jag var helt knäckt eftersom Milton bara skrek och skrek och inget jag gjorde fungerade...

Du är bra duktig du tycker vi alla!!

+ ni andra
Ni är så fina..Jag känner mig så fruktansvärt gnällig och dålig när jag kräker av mig här..Men jag vet att ni är förstående, så sköönt så ni anar inte! Vet inte vad jag skulle gjort utan er här!:bow:

Har Nelly själv i stort sätt hela dagarna..Och i ärlighetens namn, när sambon tar henne,så pallar han en bråkdel av vad jag gör, och då tar jag över, för jag tycker synd om Nelly(egentligen är han ju inte dum, men mammakänslan tar över när man ser att han inte orkar)..Men sen samtidigt så får jag ju värre psykbryt än honom..och skriker på henne..så det är ju inte bättre alls:crazy:

Känns bara som att man inte är mamma material, jag menar, min unge är ju knappt nöjd..det blev ju bättre efter att jag la av med mjölkprodukterna, men sen har det blivit en försämring igen..

Nu har hon blivit knas med brösten också mellanåt, tar och släpper, och ibland vill hon inte ta fast jag vet att hon är hungrig..så tvingar jag henne:grin:(inte så illa, men jag ger mig inte helt enkelt, och pratar lugnande med henne)..o då tar hon, och äter lääänge..skumt..

Inatt sov hon i sin korg, fram tills nu har jag haft henne i barnvagnsliften bredvid sängen, nu sover hon i korgen bredvid sängen istället. Den är lite högre, så jag får stiga upp när jag ska amma, men det är ok, eftersom hon sover hela nätterna:bow:
Gjorde hon inatt med, och på morgonen såg jag en liten fot sticka upp från korgen, och småprat:love:

Älskar henne fast jag är riktigt riktigt trött..Honär ju min unge trots allt;)

men jag kan säga, det är pga att jag har denna varelsen i mitt liv som jag orkar:
IMG_6345.jpg

Senast ändrad:

Jag har också haft såna funderingar! :laugh: Inte nu, men för några år sedan. Det verkar vara ett jätteroligt yrke, men samtidigt väldigt krävande. Tänk på alla "Zodysar" som ringer och tjatar hela tiden! ;) ;) ;) Visngarna sker ju enbart kvällar och helger, så nej, det är så skönt att jobba vanliga kontorstider!

Hahahaha, ja Gud vad jobbigt om sådana zodysar ringer stup i kvarten :D
Fast när jag tänker efter så ska det inte bli så för jagvska vara duktig och ringa upp kunderna direkt ;)

Ja just arbetstiderna har fått mig att inte riktigt veta om jag är beredd på arbetet som mäklare eller inte, nu när man har barn och allt också. Har dessutom hört att man inte har betald semester heller, men vet inte om det stämmer.

Tycker verkligen inte du är gnällig, inte ett dugg!
Vi har ju också ett barn med känslig mage och lite kolik-känningar då och då, men förmodligen inte hälften så mycket som er Nelly och jag tycker att jag är gnällig över detta!

Kl

Var på BVC igår för mätning och vägning. Nu har min pojke spräckt 5-kg-gränsen och vägde 5230 gram, han blir 4 veckor på fredag :D och han var 59 cm lång (eller om det var 58, kommer inte riktigt ihåg). Dessutom kryssade hon i att han följer med blicken. Hon sa att det dröjer nog inte länge innan han börjar "prata" och skratta/le när han ser oss, jag längtar!! Tycker vi får mycket respons redan från honom iofs.

Själv har jag groteskt ont i mitt ena bröst.. Om man får mjölkstockning, får man alltid feber och i flue sa-symptom då eller det kan räcka med ont i bröstet?

Jag tycker så jäkla synd om dig. Bara en gnäll och skrikväll då och då är jobbigt nog.

Det tog ett tag för mig att lära mig sjalen. Samt att det inte var förens vi kunde använda en knytning där hon kunde se sig om som hon accepterade den. Men nu är den en storfavorit och hon älskar den. Försök att knyta på dig den någon gång när hon sover. Så kan den ju hänga där tills hon vaknar.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 583
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 150
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 985
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård