Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Stor midsommarkram till dig från mig och Vilgot, det kan du behöva! :love: Snart vänder det och då kommer allt att kännas mycket lättare. Vi alla tycker att du är beundransvärd som kämpar så! :love:

Min andra "unge" (fölet) är tydligen en riktig rackarunge! När jag kom ut nu på kvällen sa pappa att nu får du ta hand om din häst för nu har han gått ut ur och jag ställt in honom i hagen sex gånger :eek: :D Den lilla busråttan hade kommit på att elen inte är så bra i tråden. Så han gick rakt ut... och pappa ställde in honom... då gick han och åt vid mamma så pappa vände sej om skulle gå därifrån.. då går fölet ut igen... och så samma visa igen :D Så nu måste vi fixa elen ordentligt innan de går ut igen :mad:

Jag har förresten inte kommit på något namn till honom än och börjar få panik. Någon som har förslag? Pappa heter Tornesch, mamma heter Seryn och hennes pappa heter Heartbreaker. Har försökt hitta på något bra med det men inte lyckats... Torn Heart, men jag vet inte om det finns något som heter så. Houdini tyckte syrran häromdagen och det skulle ju ha passat idag :p

Ha en trevlig midsommar allihopa! :banana: Här började vi med att både kissa och bajsa ner skötbordet. :D Tur att det var pappa som bytte! :bow:

Hehe då känner man sig ganska nöjd när man slapp ta hand om det i alla fall ;)

Glad Midsommar alla! :)

Okej, enligt svt.se/vader så står det 0% molntäcke kl. 10 i Kolbäck. Nu får molnen allt skynda sig att försvinna härifrån! ;)

Vad har alla för planer för helgen?
Vi får gäster i kväll, kusinen står och är funktionär under dagen på hopptävlingar. Sedan bli det lugnt resten av helgen massa mys bara vi i lilla familjen :)

Vi ska tlll en kompis som har gård på landet vid vattnet. Brukar hålla på hela dagen med dans runt midsommarstång och grilla på dagen och så lite mer grilla och mer vin på kvällen men då åker vi nog hem...

Glad midsommar!!!

Här kommer dagen spenderas med familj och vänner, först ska vi till sambons morbror med familj och fika. Framåt kvällen ska vi träffa ett gäng vänner för att grilla, spela kubb osv. Blir alldeles lagom för oss, lite alkohol kommer säkert drickas och jag tar nog ett glas vin till maten. Fylleslag slipper vi dock. :bow:

Jag har tänkt flera gånger att jag ska ta ett glas vin till maten och bara njuta riktigt mycket av det. Det enda jag har druckit är halvt glas champange på bröllopsdagen. Trots att jag vet att det inte är någon fara så tycker jag att det innerst inne känns fel?
Fast när hon har somnat i kväll blir det nog ett glas vin iaf för då vet jag att hon kommer sova i minst 5 timmar :)

Jag har inte druckit något sen Ture föddes och dricker i vanliga fall väldigt sällan, men igår drack jag några cl vin. :D Häst-tanterna här i det område där vi bor har lurat mig att dricka cola och körsbärsvin, och det är faktiskt helt sjukt gott! En massa is i ett highball-glas, lite vin och fylla upp med cola och man har godaste sommardrinken.

Här har våra planer precis ändrats. Istället för midsommarlunch blev det grillning framåt kvällen. Gör inget då Ture tog sovmorgon! :)

Hoppas ni alla får en härlig dag!

Det lät gott :d brukade inte heller dricka nämnvärt mycket men jag har ju nästan alltid druckit vin och cider på t.ex. midsommar, semester, nyår, fester och födelsedagar (tänkte väl främst på min egna födelsedag). Kan sakna det lite men jag har inga större abstinens-besvär :D ;)

Har precis bakat rabarberpaj (hittade ett nytt recept på rabarberpaj med knäckigt täcke, lät galet gott, hoppas det är det oxå :)) och gjort färskpotatissallad med Alicia i selen. Tack gode gud för den, annars hade jag inte fått något gjort idag eftersom sambon är ute och fixar elen i hagen så vildbattingen kan gå ut.

Inte för att förstöra något, men tänk på att bebisar kan få ont i magen av rabarber. Är någon syra i som inte är bra.

Det receptet har jag också tagit och tänkt göra, du får recensera det senare och jag hoppas att bebis inte får ont i magen.

Själva ska vi åka ut till goda vänner på landet och grilla lite. De fortsätter nog med festligheterna sen och vi pyser hem :)

Appråpå alkohol tänkte jag och sambon dela på en miniflaska bubbel när vi kommer hem för att fira att vi är föräldrar.

det enda alexander reagerat på var när jag ätit kål. Jordgubbar har gått bra än så länge iaf!

Ni med kolikbarn, har ni provat akupunktur eller zonterapi?
Zonterapeuter får iofs inte behandla barn här i sverige, men det finns dom som är villiga att visa föräldrarna hur det ska göra. Har väninna som är zonis och vi diskuterade detta idag. Själv har vi ju haft turen att slippa kolik...
Men tänker på er stackare som är drabbade, båda barn och föräldrar!
En extra stor midsommar kram till er!

Suck... Vi har haft massor av problem med pruttmage en rad kvällar och jag har smockat rabarber... Då ska jag testa utan.

Själv fick jag ett infall här om kvällen och drack en starköl. Det var supergott! Jag som aldrig ens dricker öl :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 582
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 150
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 985
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård