Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

*kl*

Hos oss har båda ovanliga namn. Mitt är vi 2 om i sverige och sambons kanske 20 i sverige.
Han fick mitt som efternamn då sambon redan har barn med hans efternamn men han fick sambons namn som mellannamn.

Om vi gifter oss kommer vi behålla våra namn själva så det är bra om han har båda sen kan han välja som vuxen om han vill flytta om dom.

Är redan gift och har samma efternamn som min man så det fanns inte riktigt något alternativ att ge henne :D 49 st med vårt efternamn enligt scb

*kl*

Åh jag blir jättenyfiken på vad alla heter nu :D

Nu ska vi iväg på vår tredje husvisning denna veckan :bump:

T kommer få pappas namn, det skär lite i hjärtat, eftersom jag har enligt mig själv ett väldigt fint efternamn som jag har gillat att växa upp med och tycker väldigt mkt om... Men sambos namn är mkt mer ovanligt... Bara hans familj som heter det, och han är den enda av syskonen som kommer föra det vidare... När vi gifter oss kommer jag behålla mitt som mellannamn och sen får våra barn välja om de vill ta det som mellannamn när de blir myndiga...

Stella har fått mitt efternamn, något ovanligare än sambons -sonnamn. Inget gnäll från sambons sida alls ang. det - dom tyckte det var en jättebra idé och var dom som först föreslog det. :laugh:

*kl*
Inatt har Stella sovit i närmare 8 timmar i sträck! :eek: Det har aldrig hänt förut, vanligtvis sover hon 5-6 timmar i sträck under natten. Kan säga att jag vaknade till ett par gånger och funderade på varför hon inte vaknade. :D Efter 6.30 så blev jag lite nojig och plockade upp henne för blöjbyte och då vaknade hon till och åt, sen somnade vi om igen och sov till närmare tio. :love:

Igår träffade Stella mina farföräldrar för första gången också, det var poppis. Fröken var på sitt soligaste humör och bjöd på glädjetjut, tror min farfars mustasch var väldigt spännande. :D

Kul med husvisning, hoppas det är nåt som faller er i smaken! :bump:

Imorgon är det måndag - då får vi svar på om vi får huset eller inte!!! :banana:

kl

Jajamän!! :D

1a-ridturen_95598970.jpg

Åh jag vill med rida, vad härligt!!
Har dock sagt att jag ska rida i veckan oavsett om stygnen har trillat eller inte. På med en gelé-sits så blir det nog mjukare :D

På tal om stygnen. Milton är över fyra veckor och jag har fortfarande stygn kvar.. Ska de inte trilla efter ett par veckor eller så? Lite trådar har ju trillat, men inte alla :S

Åhh, vad härligt det ser ut. Blir lite avis ;)

Alicia kommer att få mitt erfternamn. Sambon har oxå ett vanligt son-namn. Jag kommer inte byta namn om vi skulle gifta oss någon dag. Vill han då ta mitt får han gärna göra det.

Hihi! Nu blev jag inspirerad av er ;) Kollade på en viss söksida hur många av min det skulle bli med respektive efternamn ;)
Det fanns ingen med telefonnummer i varken mitt eller sambons namn...
Vi kommer att sätta sambons namn. Vet eg inte varför. Det klingar inte bra med båda.

Hon kändes enorm! Hennes ynka 156 cm kändes som minst 170 cm ;) det var helt underbart även om vi bara skrittade (ingen av oss har ju muskler längre).

*halvt kl eller nåt*
Tycker det känns lite gammalmodigt och trist när man alltid ska ta mannens efternamn till barnen bara för att det alltid har varit så. Blir pappan mindre pappa bara för att man väljer mammans namn? Har läst massvis med trådar om svärmödrar (svärföräldrar) som tycker att de är konstiga när de väljer kvinnans namn när de gifter sig eller skaffar barn. Blir lite som om kvinnans namn inte är lika mycket värt.

Att jag har min mans namn beror endast på att jag inte vill ha min bio.pappas efternamn men ändå så fick jag "frågan" från svärmor "ni tar väl Mikaels efternamn, eller hur?" när vi skulle gifta oss. Jag hade inte ett jätte vanligt efternamn innan heller men omständigheterna gjorde ju att vi tog hans namn.

Åhh va härligt, vill också rida, har iofs ridit några gånger med hästen trampade av sig ena framskon på midsommarafton efter badet så jag väntar otåligt på hovslagaren, dessutom får jag förhoppningsvis hem nya sadeln i morgon...

Håller med om att det är aningens gammalmodigt att barnen och kvinnan förväntas ta mannens efternamn, jag kommer behålla mitt den dagen vi gifter oss, ev kanske jag tar sambons son-efternamn som mellanamn, får se.

Det lossnade en tråd för mig i veckan som var. Trodde att alla stygt var borta men tydligen inte, men det var nog sista tråden gissar jag, har iofs inte någon större koll på hur många som lossnat men gissar att alla är borta nu, känner då inga iaf.

Jag var så lycklig och till mig för att få rida så jag red i både gympaskor och utan västen ;) vet inte vad som flög i mig :angel: Trist med tappskor.

KL

När dottern föddes fick hon pappans efternamn som mellannamn och mitt som efternamn. Detta för att det lät bäst i den ordningen. Mitt efternamn är det bara min familj som har. Pappans är hyfsat ovanligt.

När sonen föddes för några veckor sedan var vi gifta och maken heter nu som dottern, alltså han bytte till mitt efternamn. Han ville göra detta för att heta samma som barnen. Han har kvar sitt gamla efternamn som mellannamn.

Misstaget vi gjorde var att maken bytte innan sonen föddes vilket gör att sonen endast får mitt efternamn :(

Du hade hjälm iaf, det är ju huvudsaken.

Ja den har jag aldrig ridit utan så den kommer jag ihåg men skor och väst är sånt som händer att jag slarvar med om jag bara ska åka häst. Svårt att ha gympaskor när man behöver sporrar till dressyrpassen. Västen har jag dessutom lovat att alltid använda sedan jag druttade av förra året så det var dåligt av mig egentligen.

*kl*

E tränar för fullt på att greppa grejer. Vi hade köpt en skallra till honom, men den är för tjock för att han riktigt ska nå runt den. Istället har jag tillverkat en skallra själv. Tadaa!

31222703.jpg

:D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 582
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 149
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 981
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård